MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Leszállás, csak szépen helyesen

2009. március 18. - georgejr

KS családi utazást szervezett, bringával gyerekkel, ahogy illik. Egy műszaki hiba miatt, nem tudott leszállni a peronra, hanem a másik oldalon a zúzalék kőre kellett az egész családdal lelépni. Ami sajnos cseppet sem veszélytelen. A vezér rájuk is förmedt, ahogy az meg van írva. Két dologgal van problémám: 1 miért nem volt bárca az ajtón, ha már így elindították a kocsit. 2. Miért nem szaladt le az apuka a vonatról egy másik működő ajtón, és szólt a jv-nek, hogy mi a gond. És akkor a vonat megvárta volna, hogy átvágnak a vagonon a bringákkal, vagy a csodakulcsával kinyitja a jv az ajtót. Ezzel elkerülhető lett volna a veszélyes helyzet.

T MÁV
Önök életünket veszélyeztető körülményeket idéztek elő  2008 augusztus 27-én.
Aszódról Isaszegre utaztunk, három kerékpárunkat és csomagjainkat az első, kerékpárszállításra alkalmas vagonba helyeztük és két kiskorú gyerekünkkel együtt  felszálltunk a kerékpárszállító vagon személyszállító részébe. A menetirány szerinti JOBB oldalon szálltunk fel Aszódon.  Isaszeghez érve leszálláshoz készülődtünk, ezt szabályosan úgy tudtuk (volna) megtenni, ha a menetirány szerinti BAL oldalon szállunk le.
A leszálláshoz készülődve vettük észre, hogy a vagon tolóajtaját belülről lehetetlen kinyitni. Az ajtónyitáshoz szükséges kallantyú le volt törve.

Ez a kallantyú olyasmi lehet, mint amit a régi villamosok ajtajainak kinyitásához használtak, le kellett volna nyomni  a kallantyút és csak így lehetett volna kinyitni az ajtót. Így csak a menetirány szerinti JOBB oldalon tudtunk leszállni. Tehát nem a magasított peronra, hanem a sínek közé  kellett leraknunk kerékpárjainkat, csomagjainkat és két gyerekünket, akik-velünk együtt-megijedtek ettől a helyzettől. A leszállás közben ruháink is bekoszolódtak.
Leszállás közben jeleztem a mozdonyvezetőnek, aki RÁNKFÖRMEDT, hogy miért ezen az oldalon szállunk le és nem ér rá, őt menesztik és siessünk. Az egyetlen segítség, amit ebben a helyzetben kaptunk az volt, hogy a kalauznak-vagy kinek-jelezte, várjon, mert a másik oldalon leszállnak. Eközben a helyzet veszélyességét érzékelve kapkodva kellett leszállnunk az egyik táskénkat kis híján a vagonban felejtettük. Jókora vesződség árán értünk  ki a peronra, kerékpárjainkat és csomagjainkat is csak húzva-vonva tudtuk kicipelni.
Kérdésem, miért nem javítják meg ezeket az ajtókat, tudva, hogy életveszélyes helyzetet idéznek elő? Ez kinek a felelőssége? A kerékpárjegyeket megváltottuk, remélve, hogy a szolgáltatásba nem csak a szállítás, hanem a biztonságos fel- és leszállás biztosítása is beletartozik.
Ezt az embertelen bánásmódot nem tűrjük és kártérítési igénnyel lépünk fel és jogi útra tereljük az ügyet.
Panaszunkat jelen oldalra és a Máv Panaszirodájára is elküldjük Utastársainknak a Máv utasbarát hozzáállását elvárva üdvözlettel: KS

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr341009178

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PTibor (törölt) 2009.03.18. 12:13:07

Ilyenkor kell kihurcolni a brigásvagonból a rendes ajtóhoz a cuccost. ki fér ott is egy bicó.

ezt onnan tudom, hgy egyszer egy 30-50 fős túrával pont ugyanez történt, biciklik be, ajtó behúz, sohatöbbet ki nem nyit. Másik oldalon kellett leszállni, viszont hazafelé ugyanazt a vagont csatolták fel a vonat végére, én a kerékpárokat a vagon két végén található ajtón keresztül pakoltuk fel.
A végére már állt mögöttünk az expresszz is, pedig ha sokan voltunk, akkor megvolt már a 100 bicikli 3 perc alatt :)

Ákibard! 2009.03.18. 13:39:24

Ez már megjelent a jelentlegi MÁVfigyelőn is...

Már akkor megontduk az illetőnek, hogy jogi út helyett jobb ha csendben marad, mert aki a családjával leszáll a töltésre (elgázolásveszély) az meg is érdemli...
Nekem is volt már ilyen esetem, de hogy a túloldalon szálljak le, még nem jutott eszembe...

lurkó 2009.03.18. 16:14:01

Én is mindíg azt mondtam hogy inkább 4 egész utas maradjon a vonaton mint 1 darabokban a sinek között.

lurkó 2009.03.18. 16:29:02

Elég sok gond van a kerékpáros utazással. Jó lenne ha ezzel kapcsolatban valamin változtatnának mert jön a tavasz aztán a nyár és egyre többen utaznak majd bringával. És igy egyre többször szembesülünk a problémákkal.

timla 2009.03.18. 16:38:22

Szvsz az utas a felelos. Ha barmilyen okbol nem nyithato egy ajto, es nem tudunk leszallni, akkor nem kell elkezdeni szabalytalanul leugralni a vonatrol, hanem meg kell huzni a veszfeket. Ezert van.

gyula009 2009.03.18. 19:08:06

én szerencsés helyzetben vagyok mert általában budatétény-camponánál szoktam felszállni és déliben pedig le , ugyebár itt FLIRT-tek járnak és elég magasak a peronok is szal nekem eddig nem volt vele gondom, csak a héves utazással van már nagyon tele a tököm olyan mintha hegyet kéne mászni!!!!! üdv:gyula

Közlekedésguru · http://kozlekedem.blog.hu 2009.03.19. 14:26:21

@timla: A vészfék használatáért meg jó sokat fizethetsz, nem azért van.

A családfő előrébb megy egy ajtónyit, leszáll és jelzi a kallernak, hogy nem tudnak leszállni (kerékpárokkal nem tud átvágtatni a szűk ajtókon, átjárókon).

Megpróbálja kinyitni a kaller, lehet, kívülről ki is lehetett volna.

A vonat pár percet késik, de nincs probléma. Csak a személyzet segíthet ilyen helyzetben.

Jogi út kizárva, mert a MÁV a kallantyú ellopásáért nem felelős, bebizonyítani nehéz, hogy mióta nincs a helyén. Személyzet nem lett tájékoztatva, így mossák kezeiket.

Ákibard! 2009.03.19. 15:12:04

@georgejr:
Bocsi, én tévedtem. Az Index MÁV panaszkönyv topikjába tette be, ott elemeztük ki.

Ákibard! 2009.03.19. 15:12:37

@georgejr:
Bocsi, én tévedtem. Az Index MÁV panaszkönyv topikjába tette be, ott elemeztük ki.

Ákibard! 2009.03.19. 15:14:09

@georgejr:
Bocsi, én tévedtem. Az Index MÁV panaszkönyv topikjába tette be, ott elemeztük ki.

Ákibard! 2009.03.19. 15:14:49

Elnézést, behülyült 500-as errorral... :-((

Ákibard! 2009.03.19. 15:17:37

@Közlekedésguru:
"A vészfék használatáért meg jó sokat fizethetsz, nem azért van."

Édes istenem, felejtsétek már el ezt a demagóg hülye dumát!!!

A vészfék hazsnálatáért akkor bűntetnek meg, ha azt INDOKOLATLANUL TESZED!

Egészpontosan így szól:
(...) indokolatlanul működtette, vagy arra induk nélkül okot szolgáltat (...)

Magyarra fordítva: Ha megkérdezik miért húztad meg, és azt mondod hogy: Hátőőőőőizéééé, mert az tökjó.
Vagy azt mondod, hogy láttál az ajtón kívül félig odacsukva egy nagymamát, holott sem a vonaton, sem a közelben nincs nagymama.

Stimmel???

Egyéb esetekben szabályosan működtethető, bűntetés nélkül ! ! !

timla 2009.03.19. 15:57:52

@Közlekedésguru:

Le tud szallni biztonsaggal? Nem. Ergo a veszfeket indokoltan mukodteti.