MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Vegyünk jegyet a MÁV-nál

2009. március 17. - georgejr

A lenti történet annyira abszurd, hogy Monthy Python repülőcirkuszába is beleillene. Igaz a sztori lassan 3 éves, de komolyan szánalmas az 5 órás menetjegyváltás.... Persze a kedves utas se volt semmi. En a helyeben panaszt tettem volna, majd metróval irány a Nyugati, bejelentő (ami tényleg kell, mert akkor talán helyük is lesz), és ott megváltom a jegyet. De ilyen a magyar virtus. Tanulság:
Csoportos utazás esetén tessék nagyobb állomásokon, bejelentővel megváltani a jegyet, és akkor a kétoldali kekeckedés is elkerülhető.

 
Telefonbeszélgetés a "Díjmentes Vasúti Csoportos Utazási Ügyintézés" számán:

-Jegyet szeretnék....
-Melyik kerület?
-X.
-Ma nincs bent az ügyintéző, próbálja holnap!
-De én ma szeretném, hol lehet?
-X. kerület? Honnan indulnak?
-Hát az egyik csoport innen, Kőbánya felsőről, a másik.....
-Akkor ott a pénztárban kiadják a jegyet.
-Mi kell hozzá?
-Mihez?
-Hát hogy kiadják a jegyet?
-Semmi.
 
Megkértem a kollégát, ugorjon már ki a jegyekért.
Kőbánya felső, MÁV pénztár: 13:20

-Csókolom, 26 diákot szeretnék május 26-ára, a Déliből Balatonalmádiig,
menettérti, meg 2 ötven százalékost.
-Bejelentő van?
-Nincs.
-6 fő fölött csoportos utazásnak minősül, csak bejelentővel lehet jegyet vásárolni.
-Akkor kérek 5x5 meg 1 jegyet.
-Mondom, 6 fő fölött csoportos utazásnak minősül, csak bejelentővel lehet jegyet vásárolni.
-De én nem kérek 6-ot, csak ötöt.
-Nem érti, hogy nem lehet?
-Miért?
-Mert 6 fő fölött csoportos utazásnak minősül, csak bejelentővel lehet jegyet vásárolni.
-Akkor szeretnék egy panaszkönyvet.
-Forgalmi irodában!

Kőbánya felső, forgalmi iroda:
nagyon kedvesek, udvariasak, indigó van, toll sajnos nincs. Sorszámozatlan könyv 01.sz. Észrevételek lapja. Beirt a kolléga.

Nem hittem a kollégának, elmentem én is:

-Csókolom, 26 diákot szeretnék május 26-ára, a Déliből Balatonalmádiig, menettérti, meg 2 ötven százalékost.
-Bejelentő van?
-Nincs.
-6 fő fölött csoportos utazásnak minősül, csak bejelentővel lehet jegyet vásárolni.
-Akkor kérek 1 diákjegyet.
-Kérem a diákigazolványt.
-Biztos, hogy erre már a jegy megváltásakor is szükség van?
-Igen.
-Rendben, van nálam egy. Aztán majd szeretnék még egy diákjegyet.
-Ahhoz is van igazolványa?
-Persze, ez az egy itt a kezemben.
-Egy igazolványra csak egy jegyet tudok kiadni.
-Én is egyet kértem.
-De utána akar venni még egyet.
-Miért, nem szabad?
-Nem.
-Melyik pont alapján nem lehet, meg tudná mutatni?
-Ezt nem kell megmutatni, ez a kedvezménnyel való visszaélés.
-Miért, mi van, ha az a gyerek egy nap kétszer akar utazni?
-Nem érti, h nem lehet?
-Jó, akkor azt tessék nekem megmondani, hogy ua. gyerek hány perc, óra vagy nap elteltével vásárolhat újból jegyet önnél?
-Egy nap egyet.
-Úgy tudtam, h a kedvezmény korlátlan számú utazásra jogosít.
-Ha ön úgy gondolja.
-Nem ad jegyet?
-Nem.

Telefon(ok): sorrend már ismeretlen, a papíromra a következő telefonszámok kerültek fel a jegyvásárlás kapcsán: 34302.., 51130.., 40/ 494949, 51120.., 32206.., 34295.., 30/98471.., 51152.., 35228.., 35228..., 32284.., 41361.., 

1. szintű emberke a központi ügyfélszolgálaton. Udvarias, kedves, de azt sem érti, hogy miről beszélek. De hajlandó kapcsolni a főnökét:

2. szintű emberke a központi ügyfélszolgálaton. Udvarias, kedves, amennyire hagyom beszélni, viszont fogalma sincs a dolgokról, nem ismeri a szabályzatot, azt mondja ő kapcsolattartó.

-Jó napot, jegyet kértem Kőbánya felsőn, de nem adtak.
-Hogy-hogy nem adtak?

---------fenti történet ismertetése-----

-Hát akkor az biztos kell hozzá.
-De nem kell hozzá, most előre be kell szednem mind a 26 gyerek diákját? Nem elég majd az utazásra hozni?
-Nem, ha a pénztáros azt mondta.
-Jó, akkor azt tessék nekem megmondani, hogy ua. gyerek hány perc, óra vagy nap elteltével vásárolhat újból jegyet egy pénztárban?
-Nincs ilyem megkötés.
-Elmondaná ezt a Kőbánya-felső pénztárosának is?

Nehezen áll kötélnek, de megígéri, hogy utána néz, sőt még majd vissza is hív.

Tényleg visszahív:

-Beszéltem a pénztárfőnökkel, az üzletszabályzat szerint a kedvezmény igénybevételének a feltétele a diákigazolvány, így ezekre tényleg szükség van, meg a pedagógus igazolványokra is.
-De én még nem igénybe venni szeretném a kedvezményt, azt majd a vonaton, most csak jegyet szeretnék.
-Igen, de ahhoz, hogy megkapja, kellenek a diákigazolványok.
-Rendben. De tőlem bejelentőt is kértek.
-Igen, csoportos utazáshoz az is kell.
-De akkor mi nem vagyunk csoport.
-Akkor csak a diákigazolványokra lesz szükség.
-Akkor viszem a diákokat, és mehetek jegyet venni?
-Igen.

Kőbánya felső pénztár, a pénztáros kezében a telefon, élénken tanácskozik felbukkanásomra sem szívesen engedi el, mint fuldokló a mentőövet:

-Csókolom, 26 diákot szeretnék május 26-ára, a Déliből Balatonalmádiig, menettérti, meg 2 ötven százalékost. Itt vannak a diákigazolványok is.
-Nem tudom kiadni, ez egy forgalmas pénztár, ez a jegy elővételnek számít, és elővételben csak akkor tudok jegyet kiadni, ha legalább öt percig nem jön vonat. De mivel itt sűrűbben jön, sajnos nem tudom a jegyet kiadni.
-Ez melyik pontja az üzletszabályzatnak?
-Nem tudom, de benne van.
-Megkereshetném?
-Nem tudom odaadni, mert nem fér ki az ablakon, de ha nagyon akarja, megkeresem magának.
-Kérem szépen...

-------lázas lapozás, majd diadalittasan mutatja-------

-Itt van, a vonat érkezése előtt 5 perccel a jegykiadás szüneteltethető ha...
-De ez nem arra az esetre vonatkozik, amikor a pénztáros egyben forgalmi szolgálattevő is egyben?
-Nem.
-De itt nem az áll, amit Ön mond.
-Akkor sem tudom kiadni.
-Miért?
-Mert elővételnek számít.
-Jó. Itt a másik csoportom, ők holnapután utaznak innen Hidasnémetibe. A holnapután még benne van a jegy érvénytartamába, akkor az nem számít elővételnek.
-De, ha nem most utazik, akkor az.
-Hány óra hány perctől számít valami elővételnek?
-Most mondom, vagy most utazik, vagy elővétel.
-És ha 10 perc múlva megy a vonatom?
-Az most van.
-És ha 1 óra múlva?
-Maga most szórakozik?
-Én? Én csak jegyet szeretnék...

Telefon újból ügyfélszolgálat, előbbi kolléga:

-Megint nem kaptam jegyet.
-Igen, beszéltem a pénztárossal és a pénztárfőnökkel, de maga valamilyen elővételben akar jegyet venni.
-Miért, azt nem lehet?
-Lehet, de csak ha nincs utasforgalom.
-És ha van?
-Akkor nem lehet.
-Miért?
-Mert akkor a többi utas nem kap jegyet.
-Jó, de így meg én nem kapok. Ez hova van leírva, hogy a többi utasnak előbb kell jegyet kapnia?
-Nincs leírva, ez egy szokás.
-Szokás?
-Bevált gyakorlat, az kap előbb jegyet, akinek előbb megy a vonata.
-És én mikor kapok?
-Talán fáradjon el egy nagyobb állomásra, és vegye meg ott a jegyét.
-De én innen fogok utazni kőbánya felsőről, és most menjek el egy másik állomásra jegyet venni?
-Hát úgy biztos kiadják.
-Miért, kőbánya felsőn nem fogják?
-Én ezt nem mondtam, ha majd a pénztáros ráér, biztos kiadja ott is.
-Van nekem egy panaszkönyvi bejegyzésem, hogy nem kapok jegyet. Akkor legalább azzal utazhatok?
-Nem, utazni csak menetjeggyel lehet.
-Igen? És tessék mondani, lehet olyat a pénztárban .........

Valahol itt vesztettem el a fonalat, hogy mi után mi következik, még telefonálgattunk egymásnak néhányat, ő mondott valami kifogást, én megcáfoltam, vagy kértem, hogy nevezze meg a hivatkozást is, stb. Volt ebben diákigazolvány, érvényesítő matrica (ami már nem is kötelező!), elővételi pénztár, meg kiindulási állomás. Arról is meg akart győzni ő is, hogy a kőbányai pénztáros egyben forgalmi szolgálattevő, így tényleg nem kell kiadnia a jegyet. Ő mondott valamit, én megpróbáltam megcáfolni az üzletszabályzatból, ami mondanom sem kell, hogy az áfás számlás törvény (megér egy külön történetet, ha ezt kiheverem, leírom azt is) után eltűnt a MÁV honlapjáról, keresse mindenki ott, ahol akarja.

Aztán egyszer valamelyik ügyintéző rossz helyre kapcsolt, és valaki másvette fel a telefont. Elmeséltem neki is. Közölte, h nem hiszi el. Delegalább hajlandó a sztorimat telefonon ellenőrizni. Sőt visszahívni is. És tényleg. Nagyon kultúráltan javasolta, h próbáljam meg esetleg nagyobb állomásokon, ne adj isten, a csoportos ügyintézésen, de végül is, ha nagyon akarom, akkor Kőbányán is ki fogják adni a jegyet, mert ki kell nekik adni.

Meg is ígérte. Meg is kaptam. A jegyek és a számla kiállítása innen még 3 óra 17 percig tartott, de ez igazán részletkérdés, nem akarok kukacoskodni. A többi utas értelemszerűen tajtékzott, utas tájékoztatás semmi, csak ha nagyon forszírozta valaki, akkor megtudhatta, hogy a kalauzok értesítve lettek, hogy most jegy nélkül is fel lehet szállni Kőbánya felsőn, egyébként nekem kellett mentegetőznöm, hogy én igazán, meg különben is. De van jegyem!!!!

Budapest, Kőbánya, MÁV 2006/05/17 18:58 (szintidő: 5 óra 58 perc, Telefonköltség: 1840 Ft, nyugtató: 2 db)
 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr211003247

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: linkgyujto.com 2009.03.17. 10:33:07

Megint Állunk Vazze - Vegyünk jegyet a MÁV-nálA lenti történet annyira abszurd, hogy Monthy Python repülőcirkuszába is beleillene. Igaz a sztori lassan 3 éves, de komolyan szánalmas az 5 órás menetjegyváltás.... Persze a kedves utas se volt semmi. En a he…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ant 2009.03.17. 09:22:59

Én javasolnám, hogy az Állam adjon még több pénzt a MÁV-nak, hogy még sok-sok ilyen pénztárost/ügyintézőt tudjanak alkalmazni. Továbbá évente megjelentethetnének egy könyvet, mondjuk "Vidám vasúti történetek" címmel, amiben a panaszkönyvi (és hasonló) sztorikat írnák meg. Ezt ki lehetne tenni a jegypénztárakhoz, peronokra, vonatokra, stb. (persze szigorúan odaláncolva!) hogy az türelmetlen/idegeskedő/várakozó utasok el tudjék foglalni magukat...

ex-dr. vuk 2009.03.17. 09:51:06

Es csodalkoznak ha sok a bliccelo.. de jegyet meg nem adnak ki mindenfele kifogasokra hovatkozva... Elkepeszto.

Egyebkent halovanyan kerdeznem, hogy 26 jegy kiadasa miert tart tobb mint 3 oraig??? Ennyire nem lehet lassu a nyomtato!!! Vagy ennyire szar a szoftver, hogy nem lehet beutni, hogy "Darabszam: [26]", es onnantol csak varni a papircsikot?
Ha ezt nyugaton meghalljak, hogy ilyen letezik az unioban, szetrohogik a beluket.

Edömér 2009.03.17. 15:25:18

A 26 db. jegyet nyugodtan kiadhatnák egyben is. Nem pazarolnák feleslegesen a jegypapírt és egyszerűbb lenne minden érintett munkája.

vasutassrác 2009.03.17. 15:48:08

Ejha... nem semmi! Elismerésem a tanár(nő)nek, volt kitartása bőven!

teebeeykk 2009.03.17. 15:48:53

ezt mintha már olvastam volna valamikor régebben itt a blogon, azóta meg máshova is felkerültek 1:1-ben

Garfield888 2009.03.17. 15:52:54

Kőbánya Felsőtől 1 megálló a Keleti (5 perc utazás). Addig simán el lehetett volna menni.

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.03.17. 15:54:34

Vagy a Nyugati. Ott talan hamarabb is kapott volna jegyet...

Nagymoli 2009.03.17. 16:31:15

Ezen majdnem sírtam... :-DDDD
Ilyen nem is van! :-D
Nem azért, de aki több jegyet vesz egyszerre, azt kiemelt ügyfélként kéne kezelni... Kávét főzni neki, stb, amíg elkészül a jegy. És elnézést kérni, hogy lassú a nyomtató... ehh. Nem a jegyekből élnek? (leszámítva a támogatást)

Llew 2009.03.17. 17:04:41

Ez marha jó. Szeretnék olyan türelmes ember lenni, mint a levélíró. A kolléga helyében azért megpróbálkoztam volna azzal, hogy két perc után visszamegyek és kérek öt jegyet, majd két perc szünet és újra. A legpoénabb megoldás azonban az lett volna, ha levisznek 6-8 gyereket és egyesével elküldik őket jegyet venni, úgy, hogy időnként átcserélik egymás kabátját/sapkáját/pulóverét, aztán mondja meg, hogy ki vett már jegyet meg ki nem.
"-Ha ön úgy gondolja.
-Nem ad jegyet?
-Nem."
Na, erre hagytam volna a francba őket, hogy csókolom, akkor majd jegy nélkül utazunk. Remek, hogy az ember ilyen csökött agyú gondolkodni sem képes embereknek van kiszolgáltatva.

Adani 2009.03.17. 17:41:12

Én valszeg azt csináltam volna, h megkérem adja ezt nekem írásba, h ő nem akar nekem jegyet adni. Írja le egy sajtpapírra, h alulírott XY kijelentem, h nem adok jegyet ezért meg ezért aláírva, majd ezzel fel a vonatra és a kallernak bemutatni, h látja akartam én jegyet venni, de nem adtak.

Vagy pedig ha 6 főtől már csoport és külön bejelenteni akkor kérek 5-öt majd megint 5-öt majd ismét 5-öt stb.

Egy másik sztori jut eszembe mikor azzal zavarták el az embert a pizzériábl mikor 6 szeletp izzát kért, h nem adnak 6 szelet az már egy egész azt meg kell rnedelni és 30 perc múlva kész. Jó akkor legyen csak 5. Beüti a gépbe kifizeti majd rögtön kért még egyet azt is beütötte kifizette és lett 6 szelet pizzája.

Anno velemesett meg egy plázában lévő pizzázóban mikor vettme egy pizzqaszeletet 350 ft-ért, h úgy fizettme ki, h adtam egy fém 100-ast és egy 300 ft-os tickettet ( kajajegy) így ebben a sorendben. Erre közli a pénztáros, h nem tud kajajegyből visszaadni, nézek mint, aki még nem látott hülyét ( pedig, de nem is egyet:) és visszakérek mindent kezébe nyomom a kajajegyet majd utána a 100-ast. Pár mp múlva közli ,h ok ebből már vissza tudok adni és megkaphattam az 50 ft visszajárót.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.03.17. 20:34:26

@Edömér: Volt már róla szó, hogy nem lehet egyben adni, mert akkor megtehetnék azt, hogy kevesebb személyre kérik a jegyet, aztán kalauz legyen a talpán, aki meg tudja számolni, hogy ténylegesen mennyien vannak.

kispista 2009.03.17. 23:20:40

@Peti817172M: Ha egyesével adják a jegyet, akkor is ált a csoportvezetőnél/tanárnál van az összes jegy.

petya.bacsi 2009.03.18. 04:03:03

Ütős sztori így reggelre, szerintem rádiókabaré is készülhetne belőle. Elsőre nem akartam elhinni, de - előítélet! - ismerve a MÁV-ot...

Javaslom az Internetes jegyvásárlást, igaz, a jegyeket csak pl. a Keletiben lehet átvenni, egyébként lehet tényleg jobban járt volna a levélíró, ha első lepattintása után ezt tette volna, és írt volna egy érdeklődő levelet a MÁV-hoz, mellékelve a humoros történetet is.

Időt, energiát spórolt volna, és nem dobott volna ki feleslegesen pénzt telefonra. Na, meg az idegeskedés is elmaradhatott volna.

Talán 3 év alatt már fejlődött valamennyit a MÁV (???). :D

petya.bacsi 2009.03.18. 04:03:56

@petya.bacsi: khm... az internetes jegyvásárlás bekezdés vissza, 3 éve még nem volt :D

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2009.03.18. 11:03:18

Nyugatiban 2001-ben el akarták velem hitetni, hogy nem létezik Pázmáneum nevű megálló. Amikor bemutattam az előző havijegyet, akkor is erősen megvizsgálták, és durcásan adták ki a jegyet. Mondjuk én csak röhögtem a vonaton. :)

mildi 2009.03.19. 14:45:59

jajj csoportos elszámolás, tleg eszméletlen mennyiségű bürokráciával jár.
vannak dolgok, amik, mint gyakorló ptkezelő, nem fér a fejembe:
1. miért kell a csoportos jegyet még mindig kézzel, űrjegyen kiadni? (amit utána még 3fele könyvelek zárlatkészítésnél), miért nem tudja a gép rányomni a jegyre, hogy csoportos elszámolás, össz utasfő 26-mindezt egy jegyre?
2.ugyanez menetjegykiegészítésnél, miért nem tudok kiadni egy kiegészítőt a gépen, miért kell űrjegyezni, ami sokkal több idő, mint beütni a gépbe h mit egészítek mire (ezt zárlatnál 5fele kell könyvelni :D)
ez így volt 3 éve, és így van most is...

mildi 2009.03.19. 14:46:51

jajj csoportos elszámolás, tleg eszméletlen mennyiségű bürokráciával jár.
vannak dolgok, amik, mint gyakorló ptkezelő, nem fér a fejembe:
1. miért kell a csoportos jegyet még mindig kézzel, űrjegyen kiadni? (amit utána még 3fele könyvelek zárlatkészítésnél), miért nem tudja a gép rányomni a jegyre, hogy csoportos elszámolás, össz utasfő 26-mindezt egy jegyre?
2.ugyanez menetjegykiegészítésnél, miért nem tudok kiadni egy kiegészítőt a gépen, miért kell űrjegyezni, ami sokkal több idő, mint beütni a gépbe h mit egészítek mire (ezt zárlatnál 5fele kell könyvelni :D)
ez így volt 3 éve, és így van most is...

Ákibard! 2009.03.19. 14:55:13

@mildi:
A gép tudja a több főt, csak le van tiltva.
Tud ÁFA-s számlát is,. csak le van tiltva.
Tud vonalkódot nyomtatni a jegy aljára, csak le van tiltva (Jó, értelme sem lenne egyelőre)

mildi 2009.03.19. 17:30:58

@Ákibard!:
:D puszi, javítok: a pénztáros miért nem tudja kiadni így a jegyet a géppel? v ha tetszik: miért van letiltva?
végeredmény szempontjából mindegy.
süti beállítások módosítása