Van egyféle nosztalgiája a kis piros Bz-knek. Emlékszem megboldogult legínykoromban sokat mentem velük egy barátnőmet meglátogatni. Akkoriban egész elfogadható volt a tempó. A pálya állapota sem volt rosszabb az átlagosnál. Csakhogy azóta eltelt 10 év. A pályát felújították, de a vonatok továbbra sem döntögetik a mach 0,00001-et. Isten hozott a múlt században...
Szombattól újra közlekednek a vonatok Kaposvár és Karád között. Nagy kő esett le a szakemberek szívéről: túl vannak a felújításon. Értesülésünk szerint a tempó egyelőre nem gyorsult; helyenként még mindig tíz kilométeres sebességgel „hasítanak” a szerelvények.
– Legyenek körültekintőek – ajánlotta az utasok figyelmébe hirdetményeiben a MÁV. Vonatpótló autóbuszok közlekedtek az elmúlt héten Kaposvár és Mernye között. A környező települések lakói ugyancsak közúton ingázhattak Felsőmocsoládig. Úgy tudjuk: szombaton feloldották a vágányzárat és a Kaposvár-Siófok vonalon ismét közlekednek a vonatok.
Az persze nem biztos, hogy az utasok pezsgőt bontottak a változás hírére.
– Lelkiekben felkészültünk a szép, három órás utakra – kommentálta a fejlesztéssel kapcsolatos hírt egy utas. Egy másik rögtön kiigazította: a száz kilométeres táv leküzdéséhez több mint 180 percre van szüksége a szerelvénynek. Ettől aligha lejtenek örömtáncot a vidékiek.
– Így van, még a felújítás ellenére is ennyi idő alatt teszi meg az utat a vonat
– jelezte a hétvégén egy somogyi vasutas.
Információnk szerint a Kaposvári Villamossági Gyár (KVGY) előtti szakaszon az elmúlt napokban betonaljat és vágányt cseréltek a pályagazdálkodási főnökség dolgozói. Répáspuszta sem maradt ki a felújítási programból. Ott állítólag a régi talpfát betonaljra cserélték, s a fejlesztésre szánt forrásból a kisbárapáti vasúti hidat is helyrehozták, megerősítették. – Az építkezés után még meglehetősen sok helyen érvényben maradt a sebességkorlátozás – magyarázta egy vasúti szakemberforrássonline.hu