MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Menetrendváltozás 2009

2008. november 11. - georgejr

A MÁV-START Zrt. tájékoztatja kedves utasait, hogy a hivatalos, 2008. december 14-től érvénybe lépő menetrend, a KHEM miniszter jóváhagyása után a Személyszállító Vasúttársaság honlapján a www.mav-start.hu oldalon lesz elérhető és letölthető legkésőbb november 28-ig.


A MÁV-START Zrt. kéri utasait, hogy a menetrendváltást követő utazásaik tervezéséhez a hivatalos menetrendet vegyék majd figyelembe. A menetrend tervezés korábbi munkafázisaiból származó egyes honlapokon fellelhető menetrend tervezet azóta már módosításra került, ezáltal valótlan adatokat tartalmazhat.

 

MÁV-START Zrt.
Kommunikációs Igazgatóság

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr33763648

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2008.11.11. 18:18:41

De szépen alávágott a Start a dijszabas.uw.hu-nak :)

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX 2008.11.11. 19:20:49

Valaki tud linket adni ahol meg lehetne nezni az uj menetrendet?
Bp-Monor-Cegled-Szolnok

Ákibard! 2008.11.11. 21:00:42

Itt a válasz azoknak, akik "egyes honlapokon" követelik, hogy az a szemét start miért nem teszi közzé nyáron az új menetrendet holott már az rég készen van... :-S

Szép húzás a Starttól szerintem.

ZBR 2008.11.11. 21:15:18

Ibigoo · indafoto.hu/ibigoo 2008.11.11. 18:18:41 >>> Azért magának is alá tudott vágni: romlott a tervezhetőség, talán kevesebb utas lesz (minimálisan ugyan, de azért mégis).

Kopi3.14 2008.11.11. 21:38:56

twollah, modnanam, hogy uristen@meny.hu- ha ez nem lett volna már ellőve jópár éve. Mert kb ott tudják a valósat is megmondani, nem csak a tájékoztató jellegű adathalmazt.

ZBR: még örülnek is, ha fogy az utas, annak úgysem jó soha semmi, csak a gond van vele, majd ők eljátszogatnak szellemvonatokkal...

Noname 2008.11.12. 15:15:22

dijszabas.uw.hu

Díjtáblázat 2005. évi!

..::Froschlama::.. (törölt) 2008.11.12. 17:45:23

georgjr??? ritkán látni téged itt...mi van veled?

Elköltözök 2008.11.12. 23:49:46

Na és ennyit arról, hogy 60 nappal az utazás előtt megválthatja a kedves utas a menetjegyét, bár ez nem olyan nagy probléma, de azért mégis mi lenne, ha a kész menetrend a bevezetése előtt 60 nappal már végleges lenne?
Tavaly is mi volt? Pár nappal az érvénybe lépés előtt lett csak elérhető...

Ákibard! 2008.11.14. 00:25:21

A jegyvásárlás hogy áll összefüggésben a menetrenddel?

csoki 2008.11.14. 08:59:28

ákibard!

talán nemlétező vonalra nem lehet elővételben jegyet venni, 60 nappal elötte.
(ha ismeretlen a menetrend, akkor hogy vásárolsz jegyet ??? elmész egy jósnőhöz????)

Ákibard! 2008.11.21. 08:31:14

Mivel vonal nem szűnik meg a probléma igy vagy úgy, de megoldva...

öregvasutas 2008.11.21. 14:34:31

Hát, lesz egy-két megálló, ahol nem fog többé megállni vonat, vagy csak egy-kettő, ott nem mindegy, hogy milyen menetrend lesz jövőre....

Jamy000751 2008.11.23. 20:49:07

Az új menetrendhez csak annyit:
köszönet a MÁV Start ZRt-nek, karöltve a Vasúti Pályakapacitás Elosztónak az ismételt "remekműért", hogy
- 8:15 előtt nem indul vonat Békéscsabáról Mezőhegyesre,
- 6:44 után a következő vonat Lőkösházára 9:43, ami a Traianus és természetesen sohasem fog késni,
- a Mezőhegyes felöl érkező vonatok nem csatlakoznak Pest felé, csupán 40-50 perc várakozás után,
- a Bp - Lh és viszonti menetrend főként román nemzetközi vonatokra épül és ezek kisállomásokon nem állnak meg!
Ha csak ennyit tudtak a szerkesztő fiúk, akkor le kellene cserélni őket, azokkal együtt, akik ezt a szemetet elfogadták!
A másik nagyon szép dolognak tartom, hogy a VPE lefeküdve a KM-mel, kiadatott egy 27-es MÁV értesítőt, ami alapján a csóró vasutas -mivel pici állomáson dolgozik- csak 15-20 éves autóval tudna bejárni dolgozni (térítik ugyan) és még casco-ja is legyen (nem térítik)! Vagy erre fussa, vagy arra!
Köszönet a MÁV csoporttól a sok jóságukért!

lássunktisztán 2008.11.24. 15:05:18

Kedves Jamy!
Láthaóan fogalmad sincsen arról, hogy a VPE-nek vagy a MÁV-START-nak milyen feladata, kötelezettsége, illetve milyen lehetőségei vannak. Érdemes lenne bővebb információkat szerezned, mielőtt ilyen hülyeségeket írsz. (pl. a VPE nem ad ki MÁV Értesítőt... Nem dönthet arról, hogy a megrendelő akar-e valahol csatlakozást vagy megállást.)
A Start sem tehet arról, hogy a minisztérium kihúzatta a vonatok a tervezetből - szóval rossz irányba célzott a - részben jogos - kritikád.

mildi 2008.11.24. 19:16:12

na, az új menetrenddel váltani tleg nem lehet, amelyik vonat jó lenne váltáshoz, az hétvégén nem közlekszik. egy egész vonalat hagyott szarban a start szombat-vasárnap. nem baj, én meg majd szorgalmason irkálom a pótdíjmentesről az űrjegyet....

Gigantos Pista 2008.11.24. 19:44:27

Az új menetrendről csak annyit, hogy még senki nem tud semmi biztosat. Szerintem ez még nagyon képlékeny. Sok mozdonyvezetővel beszéltem már, de a tutit még senki nem mondta meg. Azt javasolnám, hogy várjuk meg a 28-t.

Jamy000751 2008.11.24. 21:30:31

lássunktisztán!
A menetrendszerkesztők a VPE alkalmazottaiként külső vállalkozóként dolgoznak. A VPE tevékenysége nem csupán a pályakapacitás elosztása! A Start megrendel, a VPE teljesít, a Start vagy elfogad, vagy nem. A KM csak a hálózaton közlekedtethető vonatok darabszámát határozza meg! Mea culpa a megfogalmazás pontatlanságáért, hogy a VPE adta ki a MÁV Értesítőt a KM-mel karöltve; ők csak intézték a csodás 27-es tartalmát. Jav.: Kiadja a MÁV ZRt. Jogi Igazgatósága! Biztos semmi köze a VPE-hoz!!! Aláírja a MÁV Vezérigazgatója, illetve helyettesei!
Lehet igazad van s tényleg hülyeség, hogy a Startnak bármi köze is van a menetrendhez! Majd rákenjük a pályavasútra, vagy a trakcióra! Na mindegy!
Gigantos Pista!
Szerinted a közkézen forgó elektronikus és papíralapú menetrenden már bárki is változtatna, tudna változtatni érdemben az életbelépés előtt 3 héttel?! :-) ( a pár perces tologatásokat nem sorolom ide )
Szerinted bárki véleményét figyelembe veszik?!

antika 2008.11.25. 00:49:00

Jamy!
Valószínűleg nem vagy tisztában a VPE státuszával kapcsolatban... Nem külsős vállalkozók, a VPE pedig a kapacitáselosztáson kívül mást nem végez (ez is a nevük... Szerinted mivel foglalkozik még!?!). A K(HE)M nem csak a darabszámot határozta meg a START-nak, hanem azok fekvésébe és csatlakozásaiba is beleszólt (a megállási rendről nem is beszélve).
A MÁV Értesítőhöz pedig mi a fene köze van a VPE-nek?! Ird már le, légyszives! A VPE a MÁV-től és a GYSEV-től (és más vasúttársaságoktól) független cég, ami a törvényi szabályozások szerint végzi a pályavasutak (MÁV és GYSEV) kapacitáselosztását! Semmilyen anyagot nem készít a MÁV-os dolgozók munkábajárásával kapcsolatban...

Jamy000751 2008.11.25. 09:12:37

Phu! Mint már írtam a VPE foglalkoztatja a menetrendszerkesztőket akkor még ugyan mi a fenét csinálhat, ráadásul a MÁV ZRt. hozta létre! Ha ennyire igényesek vagytok: a minisztérium darabszámot és vonatkilómétert határoz meg, amitől el lehet térni lefele bármikor, fölfele az engedélyükkel. A Start önálló cég, ő rendel a saját feltételei alapján. Mint már azt is leírtam, hogy ki adja ki azt az irományt és jól olvasnátok, a kiadáshoz semmi, csak a benne foglalt szabályok megvalósításához, ugyan úgy, mint a MÁV csoport és az általuk létrehozott vállalatoknak. Beterjesztenek, javasolnak a vasút vezetése, szakértői döntenek a megvalósításról. Megfogalmazzák, a jogi osztály kiadja.
Az meg honnan került elő, hogy a VPE-nak köze van a munkábajáráshoz?!
Erről nem írok többet. A 2009-es menetrend miatt írnak ide az emberek nem a tervezés metódusa miatt, arról nyissanak másik vitaoldalt.
Ez nem változtat azon, hogy az eljövendő menetrend nem ér semmit és nagyon enyhén fogalmaztam. A gazdaságilag nem "nyereséges" vasútvonalakat teljesen ellehetetlenítik bizonyítási alapul, hogy arra nincs szükség a térségben vasúti közlekedésre.
Mindenki a nyugattal példálózik, részben tegyem én is ugyan ezt; a franciák tizen éve régiói szintről indulva szakszervezetekkel (mára csak egy van), polgármesterekkel, szakértőkkel közösen létrehoztak egy konklúziós menetrendet és 16 év után először tavaly a menetidőkben lett is pár apróbb változás.
Ne menjünk nyugatra; a szlovákok majdnem ilyen módon az unios csatlakozásukkor ezeket megtették.
Félünk, hogy nem lesz szükség menetrendszerkesztőkre?

No name 2008.12.02. 12:19:50

Sztem azoknak nem kell oltani a vasutat(tudom hogy szar) akiknek fogalmuk sincs róla. ill nem kell valótlan dolgokat állitani, csak akkor ha azt amit mond be is tudja bizonyitani.

hihetetlen 2008.12.04. 11:31:07

Jamy!
Fogalmad sincs a menetrendszerkesztés folyamatáról... Arról, hogy mit tehet a Start, meg a VPE, amit anno a MÁV és a GYSEV hozott létre, de elég hamar ki kellett adniuk a kezükből, és tőlük EU-s törvények alapján TELJESEN függetlenül kell működnie...
A VPE semmit nem terjeszt be a MÁV-nak, pláne nem a jogi igazgatóságának...
A szlovákok menetrendjéről pedig jobb nem is beszélni, ott még nagyobb irtást csinál -össze-vissza - az ottani minisztérium.

Az országos ütemes menetrendet pedig már évek óta kidolgozták, csak az idióta minisztérium és mávos faszkalapok nem engedik bevezetni... Miattuk lesz a jövő évi menetrend egy nagy kalap szar.

Jamy000751 2008.12.04. 17:22:29

Hát...ti kik mindent elhisztek, mert le van írva, ergo azt mindenki szó szerint betartja, hivatalosan is itt a csoda, amit úgy vártatok! Ugye írt valaki a Start honlapjára kifogást, véleményt, köszönetet! Vagy tanult írogatók kedvéért annak, ki ezt alkotta. Aki nem tette ne reklamáljon a késésekért, csatlakozás-mulasztásokért, járatsűrűségért stb!
Ha majd lesz egyszer lehetőség vonalankénti megjegyzésekre, majd oda írok. Addig is ne törődjetek a tartalommal! :-))