MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Kártyás vásárlás rulz

2008. szeptember 25. - georgejr

Külön szívás drága MÁV-nál a kártyás vásárlás. Persze azt már luxus mondani, hogy kisköcsög nem megy a vonal vegyé' ki pénzt vagy nyema jegy. Viszont a visszaútnál abban igaza volt a jv-nek, hogy tényleg venni kellett volna legalább egy jegyet, már más kérdés, hogy lehetett volna megértőbb.

Szia!

Az alábbi dolog történt ma velem. Vácon, kb fél 8-kor szerettem volna bérletet venni. Nem volt nálam pénz, csak kártya, így beálltam abba az egy sorba, amiben lehet így is fizetni. Sajnos nem sikerült a tranzakció, csak annyit írt ki az eszköz, hogy "rossz vonalhiba". Erről elkértem a papírt is, amin az időpont és a hibaüzenet szerepel. Befele menet a kalauz nem jött, így nem volt probléma. Hazafele viszont éppen elértem a 16:05-ös zónázót, és mivel sietnem kellett, előrementem a kalauzhoz. Kb 5 percig próbáltam elmagyarázni neki, hogy fontos lenne hazajutnom, nem saját hibámból nincs bérletem, sajnos teljesen kompromisszumképtelen volt. Az alábbi kérdések/javaslatok merültek fel részéről:
- 2000 forint pótdíj ellenében elvisz: nem értem, miért nekem kellene pótdíjat fizetnem a máv hibája miatt!
- már szepmtember 8. van, miért nem vettem meg a korábban: nem értem rá, de egyáltalán mi köze hozzá?
- Miért nem vettem ki pénzt automatából és mentem vissza: mert nem lett volna időm mégegyszer kiállni a sort
- Miért nem mentem korábban, a jegyvásárlásra több időt hagyva: eleve nevetséges, volt rá időm, hisz végig álltam a sort!
- Miért nem vettem jegyet, arra csak van elég pénzem: mert nem nekem kell megfizetnem egy ilyen hiba árát, amiről abszolút nem tehetek!

Nem tudom, volt-e már hasonló eset, de ilyenkor mit lehet tenni? Nem értem, miért van az, hogy vagy pótdíjat fizetek, vagy utólag 6000 forintot, annak ellenére, hogy utólag be tudnék mutatni egy bérletet (amit ugyan később vettem, de úgyis szükségem van rá), valamint egy azt igazoló papírt, hogy én már korábban is meg szerettem volna venni a bérletet?
Eddig a kalauzokkal mindig elég jól kijöttem, pozitív véleményem volt velük kapcsolatban, de ez az eset eléggé bosszantó volt!

Tamás!

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr55680833

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

winston01 2008.09.25. 12:36:22

Valahogy nem tudom sajnálni a t. utast. Én is kártyával fizetek, ahol tudok, de ha nincs jegyem, nem szállok vonatra, pont.

winston01 2008.09.25. 12:37:52

Vagy ha mégis, akkor vállalom a kockázatot, és a felelősséget, ha elkapnak.

kenshikun 2008.09.25. 12:47:36

Mondjuk a visszafeleút valóban nem volt jogos (már én is késtem le nem is egyszer vonatot a kilométeres sor miatt, azóta rászoktam az internetes 30napos bérletre, ott biztos jó a "kártyaolvasó", nem kell hallgatnom a "már megint kártya" beszólásokat, nem kell fél órát sorbanállnom, hallatlanul kényelmes. Neten szépen megmondom mikortól, sms-en kód, déliben pepötyögöm ha éppen arra járok (előreváltott) és nincs semmi izgalom, hogy mi lesz, nincs anyázás, rohangálás... Kényelmes megoldás. Csak azt sajnálom, hogy kommersz havibérlet egyenlőre nem kapható rajta, de nem is hiszem, hogy szükséges lenne így...

kenshikun 2008.09.25. 12:51:34

My bad... sima havibérlet is kapható. meg is rendeltem...

Copfos · http://rajottem.blog.hu 2008.09.25. 13:33:55

buta, butább, legbutább. postás, rendőr, vasutas.

Leslieke 2008.09.25. 13:36:31

A t. utas csak egyben téved, de abban nagyot. Az, hogy nem jó a kártyaolvasó, az nem a máv hibája.

Ja és nem mellékesen odafelé bliccelt vissza bliccelt volna, és még neki áll feljebb. Ez is a lopás egyik formája!

dus 2008.09.25. 13:36:44

Kedves levélíró!

És ha a boltban nem működik a kártyád, vagy a leolvasó, akkor elmész fizetés nélkül, és ellopod amit vettél?

Ez is lopás volt, amit te csináltál...

paráznabillegető 2008.09.25. 14:07:25

tamáska, és miért is nem sikerült a kártyás tranzakció?
talán mert nem is volt semmi della már a számlán? :)
ügyes, ügyes! :)))

Mnofőnix 2008.09.25. 14:08:39

A posztoló dühét megértem tényleg bosszantó, de sajnos a kalauznak igaza volt. Ha ő jó fej és felenged, de később jön az ellenőr, akkor őt is megvágják.

Sajnos errefelé fel kell arra készülni, hogy a kártyás fizetés nem mindig működik a Mávnál és még sok más helyen.

Mondjuk azt nem értem, hogy a bankkártyával is működő automata miért nem ad bérletet.

Azhát 2008.09.25. 14:17:20

"Hazafele viszont éppen elértem a 16:05-ös zónázót, és mivel sietnem kellett"

Ügyes. Én is mindig sietek, amikor vonattal megyek, és mindig éppen elérek egy vonatot. Akkor mostantól nem veszek jegyet????

"- már szepmtember 8. van, miért nem vettem meg a korábban: nem értem rá, de egyáltalán mi köze hozzá? "

Ügyes. Ha kérdi a kalauz, hol a jegy, majd azt mondom: nem értem rá...

Szép új világ.

razzia (törölt) 2008.09.25. 15:13:43

A felháborodás teljesen jogtalan. A kalauznak van igaza. Én is szoktam kártyával fizetni, érdekes, nekem azonnal kiadják. Ja, 30 napos bérlet nem rémlik? Sorry, ezt most megszívtad.

Lunitari 2008.09.25. 16:06:05

Nos a levélírónak igaza van meg nem is....mert ha van biztosított lehetőség kártyával fizetni és nem a vevő hibájából (lejárt kártya, limit...stb) nem tud fizetni, akkor jogosan várja el, hogy lehetőség legyen utólag bemutatni...a visszaút már gáz volt. Én benzinkútnál jártam így...kb 30 perc elteltével mondtam nem várok tovább hívják a fönököt és láss csodát...nem tudott mit tenni, mint utamra engedni fizetés nélkül...szar ügy

Adani 2008.09.25. 17:59:25

Visszafeé már venni kellett volna ez igaz, amúgy meg, ha velem történt volna hasonló ( sorkiállás után közlik, h kártyát nem fogadok el mert rossz a leolvasó, akkor megkérdezme hol a legközelebbi ATM felveszek pénzt majd odamegyke soorn kívül ,h na akkor mostmár adják a jegyet ide, nem fogok 2x kiállni a sort, főleg ha megy a vonatom). A legtöbbá llomáson vagy a közelében van ATM, én meg se kisírlem azt, h ott fizessek vele, kiveszem aTM-ből.

Békéscsabán tudok olyan esetről mikor vki jött kártyával erre a pénztáros ahelyett, h elzavarta volna az ATM-hez bezárta pénztárt, ami előtt ott állt már addigra a fél város átment a másikba ahol van leolvasó ott még vagy negyed óráig szerencsétlenkedett vele, ezalatt meg kialakult a lincshangulat.

Mellesleg én is szálltam fel vonatra jegy nélkül, ugynais késett a helyi járt 20 percet és éppen ,h csak fel tudtam ugrani a vonatra mielőtt indult volna. Ilyenkor benne van, h vagy megértő a kaller vagy nem ha pedig nem az akkor megbüntet, de akkor is neki van igaza. Nekem sikerült elkerülnöm végülis 20 percről volt szó ( Kecsó-Cegléd).

Benzinkútnál tényleg gáz, de mégis mit tehetnek ha már tankoltál? Elmész a legközelebbi ATM-ig avagy elvisznek nehogy meglépjél, avagy kiszívják a benzint a tankból.

Az meg, h nem működi ka leolvasó vagy a MÁV hibája vagy nem, ezt nem lehet tudni. Elromolhat a gép, megszakadhat a bank közötti kapcsolat stb.

Vicacica 2008.09.26. 15:58:02

Ezt a sok fortyogó embert...Én teljesen át tudom érezni, hogy ez milyen...És nem nem lopott volna, mert megvette utólag a bérletet...Amúgy sem mellékes hogy kell e várnod fél egy x órát a következőre vagy sem. mindenkinek drága az ideje, és ha egyeszer elvileg van rá lehetőség akor ne az én hibám legyen ha nem sikerül. És bárkivel előfordulhat hogy éppen előtte /akkor stb nem vett még bérletet. Mellékesen én pl nem tudtam erről az előre bérletvásárlásról, bár hál istennek mostnaában nem is kell vonatoznom(áldom is érte a jóistenkét, így "csak" a bkvéval kell megbirkóznom...)

krtek24 2008.09.27. 11:43:35

hülye, hülyébb, leghülyébb, rendőr, postás, vasutas, utas.

rp_bubu 2008.09.29. 10:05:41

Kedves Tamás!, és mély együtt érzők!

A felháborodás szerintem nem jogos. Nem várható senkitől el, hogy kockáztassa az állását, vagy épp a fizetése egy részét egy vadidegenért, aki olyan dumával - vagy legalább is hasonlóval - állít oda hozzá, mint naponta még több tucat ember.
Ennyi erővel miért nem mentél oda valakihez az állomáson, hogy "Bocsánat, sajnos nincs pénz nálam, és a kártyámat nem fogadják el, ki tudna segíteni, holnap megadom..." Ja, mert Te magad is elhajtod naponta azt a több tucat embert aki ezzel próbál lehúzni metrón, állomáson stb...

Irreális amit kértél, ráadásul pont hasonló dumák után szokott mostanában következni a vonaton két tanú jelenlétében a "Na akkor szép jó napot kolléga, kérnénk a szolgálati lapját, szolgáltatás felügyelettől vagyunk..." mondat.
süti beállítások módosítása