MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Ingyen jegy, ingyen fuvar miegymás

2008. szeptember 10. - georgejr

Már sokszor láttam én is, hogy a vezér "elvitt" valakit és emiatt megállt ott is a vonat, ahol nem kellene. Ezek az esetek nem tartanak sokáig, de akkoris. Ugye a menetrend szent (lenne), ahhoz tartani kellene magunkat kivéve vis maior (nem várt nyári meleg, nem várt téli hó), de ez minek minősül?

 

Tisztelt/kedves Megint Állunk Vazze!

Rendszeresen igénybe veszem a MÁV-Start Zrt. szolgáltatásait, ért már rengeteg kellemes és rengeteg kellemetlen élmény. Legtöbbször a Budapest-Szeged vonalon utazom, ahol előfordul, hogy 5-10 percet késnek a vonatok. Sokan kérdezték már, hogy minek köszönhetőek ezek a késések. Több oka van, azonban a múlt héten egy olyat tapasztaltam, amit eddig én sem tudtam. Szegedről tartottam Budapestre, Ceglédig 5 perc késése volt a vonatnak, de ezt be is hozta. Elégedetten néztem az órámra: pontosan fogok Budapestre érkezni, a programom terv szerint alakul. Azonban Monornál, ahol egyébként a 120 km/h-ás sebességgel áthalad máskor a vonat, lassítottunk, és hamar egyértelművé vált, hogy megáll a vonat. Megijedtem; mivel erre két vágányú a pálya, nem várhatunk más vonatra, úgyhogy vagy baleset történt, vagy műszaki hiba. Érdeklődve néztem ki az ablakon. Egy harmadik variáció volt: a mozdonyból leugrott egy MÁV pólóban virító ember, még pár szót váltott a mozdonyvezetővel, aztán odament az állomás épülete előtt rá váró kollegákra, akikkel kezett fogott. Kézfogás után a forgalmista menesztette a vonatot. A korábban behozott 5 perces késés így megmaradt, sőt, a Nyugati pályaudvar bejáratánál töltött várakozás után végül közel 10 percesre duzzadt. Bosszantott, de csak legyintettem.

Kollegámmal úgy beszéltük meg, hogy este Budapesten találkozunk, ő a Szegedről  20:42-kor induló gyorsvonatot választotta a felutazáshoz. Háromnegyed kilenc után telefonált, hogy késni fog kb. 5 percet, mert a Békéscsaba felől érkező személyvonat késve érkezik Szegedre, és mivel a 20:42-es az utolsó vonat Budapest felé, ezért mindenképpen meg fogja várni. (ez szinte minden este eljátszódik) Mivel elkezdtünk beszélgetni, a vonalban maradt. Így közölte, hogy 20:47-kor elindult a vonat. Hallottam én is a zaját, így már el is kezdtük beszélni, hogy ha felér, hogyan tovább. Azonban nem telt el sok idő, megállt a vonata. Szeged-Rendező pályudvaron megállították a vonatot, ugyanis egy vasutas kollega csak idáig utazott.
Elég sokat utazok vonattal, mint írtam, de azért egy napon kettő potya megállás "kollegák" miatt??? Nem sok egy kicsit? Vagy van egy ötletem: tervezzék bele a menetrendbe, hogy az INTERCITY (igen, az InterCity) ezentúl megáll Szeged-Rendező pályaudvaron és Monor állomáson is. És legalább amiatt nem háborognak majd az utasok, hogy késik a vonat. Az egyébként is döbbenetes menetidő tovább nő, de még mindig kevesebb, mint egy nap alatt fel lehet érni Szegedről Budapestre! Ez azért nem is rossz... vagy igen?

Üdvözlettel:
Indián

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr1656699

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tompus 2008.09.10. 11:35:04

Ez azért van, mert a kommunizmus nem szűnt meg. Tovább él az olyan cégeknél, mint pl. a MÁV.

wagabound 2008.09.10. 12:00:49

tompus:

Kommunizmus? Olyan itt sose volt, legfeljebb valami szocializmus-féle. És légy erős: AKKOR bizony sokkal nagyobb volt a fegyelem a MÁV-nál, és az ilyesmiért valaki azonnal repült volna.

Ami a posztot illeti: de szép is lenne, ha a MÁV-val az lenne az összes bajunk, hogy egy interpici akármilyen okból késik tíz percet késik...

soulclipse · http://soulclipse.blog.hu/ 2008.09.10. 13:11:56

tompussal egyet értek teljes mértékben.
A probléma, hogy a mai napig mi fizetjük meg ezt a gitt egyletet.
szánalmas(:

SZERet 2008.09.10. 14:08:26

"Kommunizmus? Olyan itt sose volt, legfeljebb valami szocializmus-féle. És légy erős: AKKOR bizony sokkal nagyobb volt a fegyelem a MÁV-nál" - még jó, hogy csak a fiatalokat tudod ezzel etetni. Bizony, kommunista diktatúra volt a "javából", bárminek is hazudják egyesek. Fegyelem a MÁV-nál, akkor? Ugye nem mondod komolyan? Egyedül a főelvtársak felé gyakorolt nyalásban, abban volt fegyelem. Ismertem egyet, aki miatt Ászár közelében menetrend szerint megállt minden győri expressz, noha a pereputtyán kívül alig szállt le meg fel ott bárki. De hogy egy "alattvaló" menetrend szerint ér-e valahová? Számított ez, azon szint alatt, amíg nem féltek egy újabb forradalomtól? Dehogy!

mildi 2008.09.10. 14:28:27

no, okostónik
biza előfordul, hogy megáll egy-egy vonat, mert a menetrend olyan szar, hogy a szolgálatváltást nem lehet másképp megoldani normálisan, csak a vezér szívességére alapozva.
tom, mert én is így jártam haza egy évig.
főleg az utazószolgálatosok tudnak olyan hülye időkben kezdeni/végezni, hogy az embertelen, világért se hangolnák össze a vezénylést a menetrenddel v fordítva...régen laktanyáztak, de ugyi már az sincs...:(
[mellesleg, hogy a nyilvános menetrendben nincs feltüntetve, attól lehet még forgalmi okból megállós (ez a szolgi mrnkv-ben szerepel).régen létezett a fél percnél rövidebb időre megáll, pont az ilyenek miatt]
olyankor is ki szoktátok nyitni a szátokat, mikor a boltos cseverészik, az ügyfeles előre engedi a komaasszonyt etc.?
kommunizmus? az agyatok helyén.
a szar menetrend nem csak nektek szar, mint a példa mutatja...el kéne venni a menetrendszerkesztőktől a szolgi autót/benzinpénzt, utazzon, járjon dolgozni a menetrendjével!

kacsa! 2008.09.10. 20:27:34

Könnyen lehet hogy ezt az esetet is ismerem, kicsi a világ: Monoron azért állt meg a szegedi IC, mert a következő monorit hajtó mozdonyvezető nem érte el azt a ceglédi vonatot (nem hanyagságból, a személyt elküldték a Szolnokról késve érkező IC előtt...), nem sok választása maradt. 5 perc késés az nem is késés, ritkán vonatozol :D
A másik vonat: nem lehetséges, hogy "szolgálati" megállása a vonatnak ott? (Olyan megállás, ami az utasoknak kiadott menetrendben nem, csak a mozdonyvezetőékben van benne (pláne ha ahogy mondod, ez az utolsó vonat Szegedről kifelé). Nincs itthon a sajátom hogy megnézzem. Te még egy barátodat/ismerősödet/rokonodat sem vitted el "csak" a sarokra, 2 utcával arrébb etc.?)
{ remélem másodszor küldöm el hülye index moderáljatok ha igen }

Elmeboy (törölt) · http://elmeboy.blog.hu 2008.09.10. 23:53:06

5perc, 10perc késésért nyavalyogsz? Az a vonat amely 10percet késik még siet.. Egyébként meg ne haragudj, de ha 5percen múlik a programod borulása..
Szerintem inkább drukkolj a negyed óráért - és mehetsz visszaperkáltatni a pótjegyed árát.
Amúgy pedig ezeregy oka lehet még hogy a szerelvény megálljon, akár a nyílt pályán is - mégha kétvágányos is a pálya.
Ez legyen a legnagyobb problémád az életben..

chipetke · http://mavsztrajk-e.wamma.hu/ 2008.09.11. 07:19:43

mildi · dilike.blogter.hu 2008.09.10. 14:28:27 >>>
Ez biza így van...

Adani 2008.09.11. 16:38:12

Kecskemét-Cegléd között megesettp árszor, h megáltl az IC Katonatelepen meg Nyársapáton, mert a vonatkeresztezés késés miatt elcsúszott oda. Nagykőrösön kellene ugye menetrend szerint keresztezni, de ha sokat késik a szembejövő akkor ha még le tud érni Katonatelepig vagy Nyársapátig akkor miért ne menjen el addig? Ilyenkor persze megáll ott ahol nem kéne neki. forgalmi okból álló vonatra viszotn se le se fel nem lehet szállni, bünti jár érte. Na persze leszállásnál nehéz büntetni.

oiduft 2008.09.12. 19:50:02

Velem múlt szombaton (szeptember 6.) történt meg, hogy Miskolcról Budapestre indultam reggel a 6:28-as IC-vel. Ez menetrend szerint csak Füzesabonyban áll meg. Nyékládházán, 10 percnyire Miskolctól mégis lassított, majd megállt, és csodák csodája, 5 db bőröndös utas szállt fel.

Ez erősen elgondolkodtatott.

Kár, hogy nem kérdeztem meg tőlük, hogyan csinálták - mármint a vonat megállítását.

efi 2008.09.13. 14:34:44

Ha vasutasok is hozzászólnak legalább ne írjanak hülyeséget.
1. Ha szolgálati megállás benne van a vonat menetrendjében (természetesen csak a szolgálati menetrendkönyvben) akkor a menetidőben is. Tehát nem fog késést okozni. Ez mivel okozott, ergo valószínű nem volt benn.
2. Nem attól forgalmi okos a megállás, hogy fél perces (lehet pl 5 is). Most is van 1 percnél rövidebb megállás - jellemzően megállóhelyeken - ezt úgy jelölik, hogy az érkezés ideje egyforma az induláséval, mégse forgalmi okból áll, hanem fel/leszállás céljából.
3. Egyetlen menetrendszerkesztőnek sincs szolgálati autója.
4. A menetrendet a Személyszállítás rendeli meg vagyis a MÁV-Start, a kaluzok is hozzájuk tartoznak, a menetrendszerkesztők meg a Pályavasúthoz (MÁV Zrt.). A jövő évit meg ugyse a MÁV csinálja, hanem a VPE.

mildi 2008.09.15. 08:06:04

efi,
1.most kezdjem el sorolni, hogy mi minden nincs beletervezve a menetrendbe? pl az állomási időközök, ami vonatkereszt esetén +2 perc, vagy a vasárnapi nagyobb forgalom, amikor bizti nem elég 1perc a fel-leszálláshoz...oks, forgi megállás igen, nem is írtam, hogy azért késik, de ezt az utas nem tudja, ő szegény asszi, azért késik, mert megálltak a prérin.
2.tudom, mi az a forgalmi okból történő megállás-tartózkodás. én nem erről írtam. volt még a start előtt olyan, hogy 1percnél rövidebb időre megállhat, a deltában sokáig így váltottak.
3.de benzinpénzt biztos kap...ember, volt ott egy /jel.
4.látszik is rajta, különben nem érnék olyan meglepik a mrnszerket, hogy a fszt nem ad jegyet, mert ott a vonatkereszt (mrn szerint!), és neki ki kell mennie váltót állítani, de csak hosszús bakterja van. vagy hogy egy tízezres városka állomásán nincs pénztáros, viszont van napi százezres bevétel + vonatkereszt, az fszt meg a seggén szedi a levegőt...hogy a személy direkte 5perccel a pesti gyors után ér be....
és bár lehet, hogy a kallerok a startosok, de ettől még qrvára nem szokták figyelni, hogy ér be az a szerencsétlen
az ecceri vasutas naon nem szereti startot + a menetrendeseket :(

efi 2008.09.17. 20:49:22

Ha tudnád, hogyan készül a menetrend, hányan dumálnak bele és mennyi héttel (hónappal!) azután, hogy belelehetne, kiderülne hamar, hogy a menetrendesnek nem sok mozgástere van. A GKM-nek pl ilyenkor szokása eldönteni (gondolom visszajöttek szabiról), hogy úgy mégis hány vonatkm-re van pénz, pedig ezzel kellene kezdődjön ugye az egész, hogy tudják mire építkeznek. Kár hogy ezt április 15-ig illene eldönteni, meg az is kár, hogy ilyenkorra a nemzetközi már le van zárva, meg egyáltalán már akár kész is lehetne, de ennek örömére jön a vagdosás, meg az öszvér menetrend, meg a kapkodás, a végeredmény meg az szokott lenni - mint tavaly - hogy a könyv el se készül időre.

Adani 2008.09.18. 13:34:18

Na meg ugye megcsinálják a menetrendet majd a következő hónapokban teleszórják lassújelekkel a pályát a menetrend meg marad, pedig már akkor is cipőkanalas volt mikor elkészült így meg tarthatatlan.

Hivatalosan minden megálláshoz van legalább egy perc, de ettől még indulhat a vonat hamarabb. Pl. van egy megállóhely a puszta közepén, ahol szökőévente felszáll vki. A vezér már előre látja az üres peront megáll, kaller int, h mehet és már indul is tovább, párszor mértem az időt pl. Csugaron, meg Pusztapón volt már 15mp-es megállás is. Ha késik a vonat itt be tudja hozni, ha meg egy állomáson több idő kell mint egy perc van némi tartalék és nem fog késni.

Az utolsó vonatot pedig szinte mindig megvárják, sokszor késett csatlakozót is, még mindig jobb így mintha nem tenné.

Szamica 2008.11.25. 10:03:32

Efi!
Ugy látom, te igen otthon vagy a menetrend dologban. Akkor már csak azt nem értem, miért lesz évről-évre rosszabb...
Voltak évek, mikor jók voltak a menetrendek, azokat nem kellene minden évben újraírni. A vonatok indulási idejében pár perces eltérések vannak, ez lenne az új menetrend??? Nevetséges az egész.Mire az utasok, meg a Mávosok is megszokják, főleg, ha még működik is, akkor jön egy agytröszt, és felborítja az egészet. Ez talán logikus?
süti beállítások módosítása