Már sokszor láttam én is, hogy a vezér "elvitt" valakit és emiatt megállt ott is a vonat, ahol nem kellene. Ezek az esetek nem tartanak sokáig, de akkoris. Ugye a menetrend szent (lenne), ahhoz tartani kellene magunkat kivéve vis maior (nem várt nyári meleg, nem várt téli hó), de ez minek minősül?
Tisztelt/kedves Megint Állunk Vazze!
Rendszeresen igénybe veszem a MÁV-Start Zrt. szolgáltatásait, ért már rengeteg kellemes és rengeteg kellemetlen élmény. Legtöbbször a Budapest-Szeged vonalon utazom, ahol előfordul, hogy 5-10 percet késnek a vonatok. Sokan kérdezték már, hogy minek köszönhetőek ezek a késések. Több oka van, azonban a múlt héten egy olyat tapasztaltam, amit eddig én sem tudtam. Szegedről tartottam Budapestre, Ceglédig 5 perc késése volt a vonatnak, de ezt be is hozta. Elégedetten néztem az órámra: pontosan fogok Budapestre érkezni, a programom terv szerint alakul. Azonban Monornál, ahol egyébként a 120 km/h-ás sebességgel áthalad máskor a vonat, lassítottunk, és hamar egyértelművé vált, hogy megáll a vonat. Megijedtem; mivel erre két vágányú a pálya, nem várhatunk más vonatra, úgyhogy vagy baleset történt, vagy műszaki hiba. Érdeklődve néztem ki az ablakon. Egy harmadik variáció volt: a mozdonyból leugrott egy MÁV pólóban virító ember, még pár szót váltott a mozdonyvezetővel, aztán odament az állomás épülete előtt rá váró kollegákra, akikkel kezett fogott. Kézfogás után a forgalmista menesztette a vonatot. A korábban behozott 5 perces késés így megmaradt, sőt, a Nyugati pályaudvar bejáratánál töltött várakozás után végül közel 10 percesre duzzadt. Bosszantott, de csak legyintettem.
Kollegámmal úgy beszéltük meg, hogy este Budapesten találkozunk, ő a Szegedről 20:42-kor induló gyorsvonatot választotta a felutazáshoz. Háromnegyed kilenc után telefonált, hogy késni fog kb. 5 percet, mert a Békéscsaba felől érkező személyvonat késve érkezik Szegedre, és mivel a 20:42-es az utolsó vonat Budapest felé, ezért mindenképpen meg fogja várni. (ez szinte minden este eljátszódik) Mivel elkezdtünk beszélgetni, a vonalban maradt. Így közölte, hogy 20:47-kor elindult a vonat. Hallottam én is a zaját, így már el is kezdtük beszélni, hogy ha felér, hogyan tovább. Azonban nem telt el sok idő, megállt a vonata. Szeged-Rendező pályudvaron megállították a vonatot, ugyanis egy vasutas kollega csak idáig utazott.
Elég sokat utazok vonattal, mint írtam, de azért egy napon kettő potya megállás "kollegák" miatt??? Nem sok egy kicsit? Vagy van egy ötletem: tervezzék bele a menetrendbe, hogy az INTERCITY (igen, az InterCity) ezentúl megáll Szeged-Rendező pályaudvaron és Monor állomáson is. És legalább amiatt nem háborognak majd az utasok, hogy késik a vonat. Az egyébként is döbbenetes menetidő tovább nő, de még mindig kevesebb, mint egy nap alatt fel lehet érni Szegedről Budapestre! Ez azért nem is rossz... vagy igen?
Üdvözlettel:
Indián