Melinda ismét kifakadt. Amit leírt így, össszedetten, minden problémára kitérve sajnos tükrözi a magyar vasút állapotát... Kedvencem, hogy vezér nincs a vonaton induláskor:)
Tisztelt Címzettek!
Felháborodásomnak szeretnék hangot adni (ismét) a MÁV (nem)működésével kapcsolatban. Hónapok/hetek óta teszek panaszt írásban, de soha semmi nem változik.
A szóban forgó vasútvonal a 130-as számú, Szolnok- Hódmezővásárhely- Makó vonal. A vonatok rendszeresen késnek Szolnok és Hódmezővásárhely fele is. Számtalanszor tettem már bejelentést, amire rendszerint egy-egy sajnálkozó email, levél érkezett sablonszövegekkel. Szolnok felé 2008 június óta egyetlen egyszer értem el az Elvira menetrendjében közölt csatlakozást Budapest fele. Azért nem írok konkrét időpontot, mert ez heti rendszerességgel történt, minden egy pénteki napot (egyet kivéve, augusztus 22-ét). Martfű, Tiszatenyő és Szajol állomások előtt illetve állomásokon rendszeresen 5-10-15 perceket vár a vonat, indulásra. Miközben azokra az utasokra SENKI nincs tekintettel, akik átszállnának. És esetleg neadijsten időre mennének valahova, de a MÁV miatt ez nem megy. Unom már hogy rendszeresen minden létező csatlakozást lekések és egy 150 km-es út (Kunszentmárton- Budapest) megtétele manapság 3.5-4 órába kerül, minimum.
A vonatok állopata műszakilag és tisztaságilag is hagy maga után kívánnivalót.
A mai járat(2008.09.02) (7216 sz.) 16:45- ös vonat például nem jött(Homok állomásra), illetve késett, ezt nem tudom megmondani pontosan, mert 17:45-kor jött egy vonat, aminek jönnie kellett volna eleve is. Állítólag fékhiba volt. Szeretném megtudni, hogy hogyan lehetséges az, hogy egy vonatról indulása előtt derül ki hogy fékhibás? (Még szerencse, de akkoris!!!) Ki a felelős azért, hogy egy vonatnyi ember napi életét keserítik meg azzal rendszeresen, hogy nem végzik el maradéktalanul és megbízhatóan a munkájukat? Azok életét keserítik meg ezzel, akik dolgoznak és szeretnének munka után minél hamarabb haza jutni, de a MÁV miatt ez sem lehet, mert vannak akik hanyagul végzik munkájukat.
A 2008. augusztus 31-én közlekedő 7218 számú 18:44 perckor induló vonaton a WC rossz volt, nem lehetett bejutni, majd nem lehetett a WC-t lehúzni sem. Undorító. Pláne egy "uzsgyi" nevű kisvonaton, amelyen egyetlen egy darab wc helyiség található.
Ugyanezen a vonaton történt meg, hogy 18:44 helyett 19 óra után indult el, mert az eredeti indulás időben mozdonyvezető NEM VOLT TALÁLHATÓ a vonaton- vezetőfülke zárva. A kalauz szerint várjunk türelemmel, mert majd jön. Hát köszönöm szépen!
Tisztaság- nem részletezem, ha egy mód van rá nem szabad wc-re menni vonaton, ne dőljünk az ülésnek mert olyan retkes. Talán korrekt céggel kellene a takarítást elvégeztetni, mert ez ami van, egy nagy nulla.
Állomások állapota (csak ahol járok):
Budapest nyugati - tele van csövessel (hol a biztonsági őr?), oldalba vannak hugyozva a falak. A hajléktalanok rendszeresen feljárnak a vonatokra is!!!!!!
Keleti pályaudvar - szinte majdnem ugyanez
Szolnok - tűrhető a tisztaság, de ülőhelyet padot forgalmas időben képtelenség találni- HA MÁR a VONATOT LEKÉSTEM ÉS VÁRAKOZNOM KELL
Homok - 3 hónapja többször is jeleztem, hogy a padot jelentő deszkát lelopták, de senkit nem hat ez meg, a vidéki utas le van ejtve magasról. A vároterem helyisége tele van fekáliával, amit néha kitakarítanak, de messziről bűzlik.
Kunszentmárton - amióta az eszemet tudom, nem lett felújítva az állomás épülete. IDE MIÉRT NEM JUT PÉNZ?????
Szeged- szépen felújított, tiszta, kulturált pályaudvar. NEM SAJNÁLOM ODA SEM, DE ODA MIÉRT JUTOTT PÉNZ????
Amit egyszerű utasként tapasztalok nap mint nap, az borzasztó. Rendszeres késések, koszos pályaudvar, az egész balkáni hangulatú. És sajnos mindezért én még fizetek is, mert FIZETŐ UTAS vagyok, sajnos. Miközben engem rendszeresen ÁTVER és MEGKÁROSÍT a MÁV azzal, hogy lekésem a járatokat- kénytelen vagyok várni, más pályaudvarra megyek és fizetem pluszban a BKV jegyet, lekésem a gyorsvonatot, de sietek ezért kénytelen vagyok IC helyjegyet és pótjegyet venni ha időre akarok menni valahova, de az senkit nem érdekel hogy nem a saját hibámból késtem le a csatlakozást.
A MÁV-DIREKT soha nem tud semmit, mindig várni kell mire talán kiderít valamit, és még ezért is FIZETEK.
Szeretném megtudni hogy a befizetett adónkból, hova kerül a sok milliós állami támogatás, amit a MÁV-START kap????? Mert én nemészlelek belőle semmit, csak a hátrányát annak, hogy erre a környékre soha semmi nem jut, csak a rossz pálya, a kiöregedett vonatok.
Javaslom az ezekért a dolgokért felelős személyeknek MÁV vezéreknek, hogy szolgálati autó helyett 30 napos vasúti bérletet váltson és tapasztalja meg milyen ma Magyarországon vonattal utazni. Merthogy nem tudják, az biztos. Évek óta kénytelen vagyok vonattal utazni, ha nem lennék rákényszerítve, soha nem tenném ezek után.
A sok ezer/tízezer forintokért megváltott bérletek és jegyekért cserébe semmi mást nem kapok csak a fenti állapotokat. Plusz évente jópár alkalommal a sztrájkolást és a plusz költségeket, amik a MÁV-START miatt már rendszeresen terhelnek.
Sajnálom hogy rá vagyok kényszerülve a vonattal való utazásra, nagyon sajnálom!!! És remélem hogy hamarosan megtehetem hogy soha többé ne vegyem igénybe ezt a színvonalú szolgáltatást!
Üdvözlettel: T. Melinda - a FIZETŐ, de ÁTVERT utas.
Ezen levelemet a következő helyekre küldöm el (remélem minél több sikerrel és haszonnal):
- MÁV-START --- eszrevetel@mav-start.hu (hogy a panaszom az illetékeshez is eljusson)
- Megint Állunk Vazze --- info@megintallunkvazze.hu (hogy a nyilvánosság is olvassa)
- VDSZSZ --- info@vdszsz.hu (hogy a nemdolgozó vasutasok is lássák, nem kell ehhez sztrájkolni)
- Fogyasztói Jogvédő Szervezet --- info@fjsz.hu (hogy talán egyszer a jogaink is érvényesülhessenek)