MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Hőségnap - a klíma 35C fok feletti hőmérsékleten nem működik

2008. augusztus 18. - georgejr

Igen végülis a klíma csak 28-30 fokos kinti meleg esetén kell. 35 fok felett felesleges, de a MÁV-nak van pofája elkérni az IC pótjegyet mondván komfort (koszi Fedup Sári) szolgálatást fizetünk. Oké úgy látszik a csoportos izzadás (nem gruppen) egy akváriumban is az. Istenem, kedves Andrássy, illetve Kerepesi úton csücsülő fősínbohócok (managerek, igazgatók), ugyan csüccsenjenek már egyszer az életben egy ilyen kocsiba be.... Szánalmas

 

Tisztelt MAV-Start Zrt!
 
Az Alábbiakban panasszal élek, mivel az általam igénybe vett szolgáltatásuk színvonala nem érte el az elvárható szintet.
 
A számomra kedvező ütemes menetrend, és a Miskolc-Budapest viszonylaton minden órában közlekedő légkondícionált Inter City járataiknak köszönhetően heti rendszerességgel veszem igénybe szolgáltatásaikat.

 

Legutóbbi utazásom során - 2008.08.15. 14:35  IC514 Budapest-Keleti Pu. - Miskolc-Tiszai Pu. - sajnálattal tapasztaltam, hogy az Inter Cityn nem működött a klíma, a jegyvizsgálónak ezt jeleztem is, ám ő azzal védekezett, hogy a klíma 35C fok feletti hőmérsékleten nem működik. Ekkor kértem, hogy ezt igazolja számomra, hiszen az IC-pótjegyem árában benne van a klímatizált kocsi is, így azt a végállomáson majd szeretném visszaváltani. Ő erre nem volt hajlandó. A leírt okból kérem a pótjegyem árának visszatérítését, hiszen a jegy vásárlásakor már tudható volt, hogy az adott napon kánikula várható, így Önök már a jegy kiállításakor is pontosan tudhatták, hogy a vonaton nem fog működni a légkondícionáló.
 
Levelemet Önökkel párhuzamosan, publikálási szándékkal, megküldom a megintallunkvazze.blog.hu-nak is.
 
Üdvözlezzel:
T
. László

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr64620763

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kicsilara 2008.08.18. 13:49:20

kb 3hete Szolnokról tartottam Bpre, és pont a várható kánikula miatt vettem én is IC jegyet!

A vonat tömve, légkondi nem mükszik.Debrecentől Szolnokig már elszívták a levegőt, így nekem már csak az izzadság szag maradt. Szerencsére nyitható ablakhoz szólt a jegyem. A kaller úgy fél óra múlva meg is jelent, és megkérdeztem, hogy mi van a klímával amire szó szerint ezt válaszolta( elmentettem a telomba mert nekem nagyon tetszik) a klíma elromlott, de attól még működik, csak most rossz! :) hát ez Remek mondat. Ezt csak én nem értem vagy értelmetlen? Az ablakot egyből kinyitotta. Csak azt nem értem a melák embereknek miért nem jutott ez előbb eszükbe? van azért pár darab kaller által nyitható ablak, legalább zoxigént kapjunk mááááár!!!!

Sebaj májusban sima gyorson fűtünk, 40fokban is bedöglenek a váltók, szakadnak a vezetékek, -20-ban azért nincs fűtés mert " ennek a kocsinak már mennie sem kellne"-egy kaller a vonatról....nekem pedig rendszeresen a kórházba kellett járnom felfázással, mert nem volt elég a 3 pulcsi,2 vastag zokni, és a csizma a hajnali ingázáskor.

Fel is költöztem BPre. Köszi MÁV.

algi 2008.08.18. 13:50:56

"Levelemet Önökkel párhuzamosan, publikálási szándékkal, megküldom a megintallunkvazze.blog.hu-nak is."

Ez biztos meghatotta őket, de talán a fogyasztóvédelemnek több értelme lett volna elküldeni.

nyunyógomez · http://indafoto.hu/arecibo 2008.08.18. 13:56:47

Nem minden IC kocsiban van klíma, már ha annak látszik is. A Kocsi közepén van soksok szám alatta a kocsi "jele" betűvel. Nos ha ebben a jelben van "z" betű, abban van klíma ( Pl: "Bpmz"). A sima IC kocsiban (Bp) csak légjavító van, ami optimális esetben 28c ből csinál 22c-t.
De asszem ezt már leírtam.

entééé 2008.08.18. 13:58:07

én most néhány nap alatt 4 alkalommal használtam IC-t... megdöbbenve tapasztaltam, hogy pontosak voltak és minden alkalommal ment a klíma. hmmmm...

timla 2008.08.18. 14:00:00

Hali, a fenti az en panaszom.

Csak haladjunk szepen-sorjaban. Amint megjon a valaszuk publikalom itt, es amennyiben nem teritik vissza a helyjegy arat, ugy megyek a fogyvedokhoz is. Nalam kezd betelni a pohar...

Persze ma reggel is vonatoztam, szinten IC, 16 perces keses, de a hangos nem tajekoztatott, hogy visszajar-e a helyjegy ara, a penztarnal meg 10-15 emberes sor allt... Bar csak masnap ejfeleg lehet kerni a jegy arat vissza, de azert be fogok probalkozni. Nem a penzert, hanem mert szerzodest szegnek. Folyamatosan.

timla 2008.08.18. 14:02:14

nyunyógomez 2008.08.18. 13:56:47

Ebben volt, fyujdogalt is valamit. Egyebkent a helyett, hogy a kocsik szamat nezegetem, en egyszerubb mondszert hasznalok, megkerdem a kallert. Ebben a kocsiban volt klima, de a homerseklet 35C fok felett volt, ergo nem kel mukodnie szerinte.

Meg valami, ha egy kocsiban osszesen 2db nyithato ablak van, akkor azert sanszos, hogy van benne klima nem?

Fedup Sári 2008.08.18. 14:02:30

Georgejr, az a konform inkább komfort, nem?

algi, a fogyasztóvédelemnek megküldeni a panaszt pontosan annyit ér, mint a mávnak: semmit. A fogyvéd. jó ideje nem járhat el egyedi panasszal kapcsolatban, legfeljebb megmondják, hogy fordulj békéltetőtestülethez / bírósághoz.

Akkor már többre mész a megintállunkvazzével!

baggins21 2008.08.18. 14:07:47

Ha hiszed ha nem érdemes jelezni, hogy elküldi ennek a blognak, vagy a tékozló homárnak vagy valamelyik hasonló oldalnak. A homár elől konkrétan már két nagy is megfutamodott a UPC meg a T-Onlány is...

., (törölt) 2008.08.18. 14:22:50

Én meg a múltkor Frankfurtból jöttem a CityStar nevü expessel. A vonaton működött a klíma, és az 1100 km-t 10 óra alatt, az órám szerint 20 másodperc késéssal tette meg

avogadro00 2008.08.18. 14:28:17

leszoktam a mávról, kevesebb stressz

HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2008.08.18. 14:36:03

Én IC 1. osztályán utaztam párszor.


Nagyon jó, alig van valaki.

"leszoktam az életről, kevesebb stressz"

Szerintem jól elvagyunk már kényelmesedve. 20 évvel ezelőtt hol volt ilyen, hogy klimás vonat? Klimás vonat mindig is volt, légkondis az viszont nem. Forró klímás.

S-Works 2008.08.18. 15:51:40

Ez már évek óta így mehet, mert pár éve, hasonló nagy melegben utaztam IC-vel a másodosztályon, és akkor sem működött a légkondi. A kalauzt többször kérdeztem, hogy normális dolog-e ez, erre azt mondta, hogy üljek át az első osztályra, mert ott működik a légkondi. Viszont a stílusa a párbeszédünk alatt finoman szólva is pofátlan volt. Megérkezve mentem panaszt tenni mindkét problémám miatt, de azt mondták az - ellenben kedves - hölgyek, hogy esély sincs rá, hogy visszakapjak a jegy árából bármennyit is.

Dr Kangörény 2008.08.18. 15:53:00

Halivud, ki nem szarja le, hogy 20 éve mi volt, mi nem volt? Most van, de nem működik, mégis pénzt kérnek érte. Érted mi a probléma?

BZL 2008.08.18. 16:08:34

HalivudEstevez:

"Leszoktam az életről, kevesebb stessz"
Ez nagyon jó mondás !!! :)

lOc (a pasztafáriánus) 2008.08.18. 16:15:25

algi: ennek a blognak többet ér elküldeni, mint a fogyasztóvédelemnek. Nekem már volt dolgom velük és nagyon rendesek meg minden, de megírták levélben hogy (időpontra már nem emlékszem mikortól, de jópár éve lehet) egy törvénymódosítás óta az égvilágon semmilyen joguk nincsen. Ha panaszt teszel náluk annyit tudnak segíteni hogy eligazítanak a jogi útvesztőben és per esetén segítenek megfogalmazni a fejlelentést plusz a többi papírmunkát.

Gyulimali 2008.08.18. 16:27:51

Szerintem pedig igenis fel kell emelnünk a hangunkat az ilyen dolgok ellen! Sajnos tudomásul kell venni, hogy a nagy EU csatlakozás miatt megszűnt a gondoskodó, fogyasztóvédő állam, tehát nekünk, fogyasztóknak kell megvédenünk az érdekeinket, mert senki más nem fog erről gondoskodni. Én pl. már lassan (nagyon lassan) látom is ennek a gyümölcseit. Szóval, nagyon helyes, tessék csak ébreszteni az a fogyasztói öntudatot!

szernyeteglejos (törölt) 2008.08.18. 16:38:22

Aug15. 40 fok. Kb.
Vércse(haha)intersziti(Debrecen-Miskolc között) Félórás késés+sehol a légkondi. Spanyol inkvizíció?!:)
Javaslom a szőnyegbombázást, és a sóval való béhintést.

Asidotus 2008.08.18. 17:02:09

"35 fok felett nem működik a kondi". Ez olyan szánalmas szöveg, mint amikor egy haver azt mondta, nem jön focizni, mert "fáj a bal szemhéja". Vagyis amikor valaki már akkorát hazudik,hogy tudja, hogy tudod, hogy hazudik, csak mégis.

timla 2008.08.18. 18:39:49

Azt - meg ha fenntartasokkal is - el tudom fogadni, hogy ilyen-olyan indokkal esetleg nem mukodik a klima, de en a vonat inulasa elott 2 oraval vettem meg a jegyet az Interneten, es kb 10 percel indulas elott vettem fel az automatabol, marpedig a jegy vasarlasakor mar jol tudtak, hogy melegebb van 35C foknal, tehat nem mukodik a klima.

Fentiekbol kovetkezik, hogy a potjegy arat el sem lett volna szabad fogadniuk.

petya.bacsi 2008.08.18. 18:40:37

Igaza van Fedup Sárinak.

Így legalább nyilvánosságot kap a dolog, korábban az RTL is foglalkozott a MÁV-val, de persze biztos ezt is kimagyarázzák. Mint mindent. A január elején történt hófrászt meg egyéb közröhejes dolgot, amikor a tisztelt vezetésnek önként és dalolva fel kellett volna állni, és átadni valaki hozzáértőnek a vezetést (én Gaskót minden viccet félretéve szívesebben látnám a cég élén).

petya.bacsi 2008.08.18. 18:42:16

avogadro00: "leszoktam a mávról, kevesebb stressz"

én is gőzerővel dolgozom az ügyön...

Nagymoli 2008.08.19. 08:23:54

Nyisd le az ablakot, majd a menetszél hűt. Ja, hogy ilyen tempónál az sem működik? :-) Utaztam rengeteget klíma nélküli vonaton. Nyáron kifogtam beragadt ablakot, két ember együtt sem tudta lejjebb húzni, télen meg kitört ablaknál, majd szétfagytam. De jó, ezek előfordulnak néha... Kitört ablakért pár idióta kis "brazil" volt a felelős.. Láttam, mikor dobálták a vonatot, de gyerekfejjel a félésen kívül nem jutott eszembe mást csinálni. De a 16km 55 perc alatt, na ez elüldözött hamar.. 5 évig bírtam az ingázást, aztán áttértem buszra, pedig azon rosszul szoktam lenni.

getter 2008.08.19. 12:16:45

Ezért kell némi ráfordítás árán 1. osztályon utazni:ott 95%-ban működik és jó a klíma.Egyébként a múltkor azért késett az ic-nk, mert nem volt jó a klíma és azt szerelték.

timla 2008.08.19. 12:59:18

Ezen a vonaton effektive nem volt 1. osztaly, mert ez egy potlasra beallitott IC-szerelveny volt, es mindenki oda ult, ahova tudott. Akar 2. osztalyu jeggyel is lehetett menni az 1. osztalyra.

Jut eszembe, tuja valaki, hogy minek a vonatokra az elso osztaly? Amikor oda kapok jegyet, akkor nagyreszt csak vasutas arckepessel utazokkal talalkozom, meg egy ket fizeto utassal, aki inkabb rafizet es akkor nem kell a dohanyzoban ulnie.
süti beállítások módosítása