Én mindig örömmel veszem, ha komolyabb ellenőrzések vannak a szerelvényeken, akári rendőri segítséggel. Hiszen ez talán (mondom talán) elrettenti a bliccelőket, illetve a rongálókat. Viszont a levélírónak abban is igaza van, hogy a fővonalak éjszakai, késő esti vonalain is jó lenne a folyamatos rendőri jelenlét, hiszen a firkák, rongálások jellemzően nem nappal történnek.
A levél másik felét tényleg nem értem. Miért kell számomra is érthetetlen módon olyan állomásokat szétbombázni, ahol vannak magas peronok, viszonylag korszerű infrastruktúra. Miért nem az elmaradottabb állomásokkal foglalkoznak előbb? Hejj kicsi vagyok én, hogy megértsem ezt....
Szia Georgejr!
A mai nap eseményeiről szeretnék Neked és a kedves olvasóknak beszámolni.
A 3624-es vonattal utaztam ma a Keletiből. Időben el is indult a vonat, ugyanolyan hétköznapinak igérkezett az utazás. Akkor még nem sejtettük, hogy Kőbánya felsőn meglepetésben lesz részünk...
A vonat elhagyta Kőbánya felsőt, Rákost, majd hirtelen rengeteg jegykezelőre és rendőrre lettünk figyelmesek, akik Kőbánya felsőn szálltak fel. Igen, jegyellenőrzés volt, az iratokat is mutatni kellett. Ilyet eddig még nem láttam, a MÁV úgy látszik a rendőrség segítségével üldözi a bliccelőket. Ez egy jó dolog, személy szerint ezért én egy piros pontot adtam a MÁV-nak. DE! Üröm az örömben, hogy
- az esti, késő esti vonatokon nincs rendőr/biztonsági őr, pedig szerintem szükség lenne rá. Így a jegy nélkül utazókat, illetve a rongálókat is fülön lehetne csípni, emellett a fizető utasok is biztonságban lennének;
- ez megint egy egyoldalú akció a MÁV részéről, ami az utasok "ellen" irányul. Kérdem én: mikor léphetünk mi, fizető utasok a MÁV nyakára egy-egy késés után a pénzünket követelve? Mert ez így elég egyoldalú ez a dolog! Az IC-nél van, amikor visszatérítik, de mi újság a személyvonaton, naponta ingázó fizető utasokkal? Ők soha, semmilyen körülmények között sem kapnak semmit!
A másik dolog amiért írok viszont teljesen felháborított.
A 120a-s vonal a hatvani vonallal együtt elég mostohán kezeli a MÁV. Tavasz óta pályafelújítási munkák vannak a 120a-s vonalon, így van, amikor 15-30 perceket is késik a vonat - megállították a dolgozó emberekkel teli személyvonatot, amíg elment a teher vagy a gyorsvonat stb. -
Most, mikor végre úgy néz ki, hogy befejezték Tápiószecső állomást (kapott peront, díszkövekkel, volt síncsere meg minden), a tisztelt utazóközönség nem lélegezhet fel. A hétvégén is munkálatok voltak, és döbbenten láttam, hogy most Nagykáta állomást bombázták szét - egy olyan állomást, ahol már volt peron. Szétbombázták a peront, és a 7. vágány mellett ott sorakozik a díszkő, tehát szerintem ez is meg lesz csinálva, tehát megint egy 2-3 hónapos munka, nekünk 2-3 hónap megpróbáltatásban lesz részünk.
Májusban már volt szó egy állomásról a 120a-s vonalról (http://megintallunkvazze.blog.hu/2008/05/14/egy_peron_nelkuli_allomas), nevezetesen Tápiógyörgyéről, hogy nincsen peron, ellenben Abonyi út megálló hellyel - ahol már nem is áll meg a legtöbb vonat - érdekes, nem? Pár hete végigutaztam a 120a-s vonalon, nézve az állomásokat. Én találtam még egy helyet, ahol nincs peron: ez pedig Kőbánya felső 1. vágánya.
Aki szereti nézni a nyugdíjasokat, a kismamákat gyerkőccel, vagy a nehezen mozgó embereket szenvedés közben, annak ajánlom ezeket az állomásokat, szívszorító látni, ahogy a nehezen mozgó embereknek is beint a MÁV - egy fiatalnak sem könnyű fel vagy lelépni a peron nélküli állomáson, az idősebbeknek meg pláne nem - sokszor sámlival szállnak fel, vagy úgy "nyomják fel" őket a vonatra. Láttam én már leszállás közben leesni idős embert...
Miért kellett egy már peronnal rendelkező megállót most hirtelen felújítani, mikor vannak még peron nélküli állomások?? A 120a-s vonal (mint ahogy a fenti linken a hozzászólásokban olvasható) fővonal...
Üdv
MPilgrim