MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

120-a vonali finomságok

2008. augusztus 13. - georgejr

Én mindig örömmel veszem, ha komolyabb ellenőrzések vannak a szerelvényeken, akári rendőri segítséggel. Hiszen ez talán (mondom talán) elrettenti a bliccelőket, illetve a rongálókat. Viszont a levélírónak abban is igaza van, hogy a fővonalak éjszakai, késő esti vonalain is jó lenne a folyamatos rendőri jelenlét, hiszen a firkák, rongálások jellemzően nem nappal történnek.

A levél másik felét tényleg nem értem. Miért kell számomra is érthetetlen módon olyan állomásokat szétbombázni, ahol vannak magas peronok, viszonylag korszerű infrastruktúra. Miért nem az elmaradottabb állomásokkal foglalkoznak előbb? Hejj kicsi vagyok én, hogy megértsem ezt....


Szia Georgejr!

A mai nap eseményeiről szeretnék Neked és a kedves olvasóknak beszámolni.

A 3624-es vonattal utaztam ma a Keletiből. Időben el is indult a vonat, ugyanolyan hétköznapinak igérkezett az utazás. Akkor még nem sejtettük, hogy Kőbánya felsőn meglepetésben lesz részünk...

A vonat elhagyta Kőbánya felsőt, Rákost, majd hirtelen rengeteg jegykezelőre és rendőrre lettünk figyelmesek, akik Kőbánya felsőn szálltak fel. Igen, jegyellenőrzés volt, az iratokat is mutatni kellett. Ilyet eddig még nem láttam, a MÁV úgy látszik a rendőrség segítségével üldözi a bliccelőket. Ez egy jó dolog, személy szerint ezért én egy piros pontot adtam a MÁV-nak. DE! Üröm az örömben, hogy
- az esti, késő esti vonatokon nincs rendőr/biztonsági őr, pedig szerintem szükség lenne rá. Így a jegy nélkül utazókat, illetve a rongálókat is fülön lehetne csípni, emellett a fizető utasok is biztonságban lennének;
- ez megint egy egyoldalú akció a MÁV részéről, ami az utasok "ellen" irányul. Kérdem én: mikor léphetünk mi, fizető utasok a MÁV nyakára egy-egy késés után a pénzünket követelve? Mert ez így elég egyoldalú ez a dolog! Az IC-nél van, amikor visszatérítik, de mi újság a személyvonaton, naponta ingázó fizető utasokkal? Ők soha, semmilyen körülmények között sem kapnak semmit!

A másik dolog amiért írok viszont teljesen felháborított.
A 120a-s vonal a hatvani vonallal együtt elég mostohán kezeli a MÁV. Tavasz óta pályafelújítási munkák vannak a 120a-s vonalon, így van, amikor 15-30 perceket is késik a vonat - megállították a dolgozó emberekkel teli személyvonatot, amíg elment a teher vagy a gyorsvonat stb. -
Most, mikor végre úgy néz ki, hogy befejezték Tápiószecső állomást (kapott peront, díszkövekkel, volt síncsere meg minden), a tisztelt utazóközönség nem lélegezhet fel. A hétvégén is munkálatok voltak, és döbbenten láttam, hogy most Nagykáta állomást bombázták szét - egy olyan állomást, ahol már volt peron. Szétbombázták a peront, és a 7. vágány mellett ott sorakozik a díszkő, tehát szerintem ez is meg lesz csinálva, tehát megint egy 2-3 hónapos munka, nekünk 2-3 hónap megpróbáltatásban lesz részünk.

Májusban már volt szó egy állomásról a 120a-s vonalról (http://megintallunkvazze.blog.hu/2008/05/14/egy_peron_nelkuli_allomas), nevezetesen Tápiógyörgyéről, hogy nincsen peron, ellenben Abonyi út megálló hellyel - ahol már nem is áll meg a legtöbb vonat - érdekes, nem? Pár hete végigutaztam a 120a-s vonalon, nézve az állomásokat. Én találtam még egy helyet, ahol nincs peron: ez pedig Kőbánya felső 1. vágánya.

Aki szereti nézni a nyugdíjasokat, a kismamákat gyerkőccel, vagy a nehezen mozgó embereket szenvedés közben, annak ajánlom ezeket az állomásokat, szívszorító látni, ahogy a nehezen mozgó embereknek is beint a MÁV - egy fiatalnak sem könnyű fel vagy lelépni a peron nélküli állomáson, az idősebbeknek meg pláne nem - sokszor sámlival szállnak fel, vagy úgy "nyomják fel" őket a vonatra. Láttam én már leszállás közben leesni idős embert...

Miért kellett egy már peronnal rendelkező megállót most hirtelen felújítani, mikor vannak még peron nélküli állomások?? A 120a-s vonal (mint ahogy a fenti linken a hozzászólásokban olvasható) fővonal...

Üdv

MPilgrim

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr7613827

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

petya.bacsi 2008.08.13. 12:12:56

Georgejr: a levél mikor érkezett?

Adani 2008.08.14. 10:55:25

A 120a-n nem a peron nélküli meg a düledező állomások a legfőbb gond. Utazzatok csak fel Békéscsabáról-Budapestig Szolnok után észeveszitek ,h csak cammog a vonat sok helyen, tele van lassújelekkel az egész. Ezt kéne normálisan megcsinálni, mert hiába lesz Szajoltól az országhatárig felújítve 160-asra a pálya ha Szolnoktól a keletiig csak döcögni lehet majd. Szajol-Mezőtúr között már készen van végig repeszt a a vonat kb. 120-as tempóval.

petya.bacsi 2008.08.21. 18:19:41

Hát, amit Nagykátán művelnek az nagyon gáz. A peron alakul, teljesen szétszedték, már körvonalazódik a végeredmény.

Persze a menetrend-szerkesztő megint jól dolgozott, de remélem fizetésemelést és prémium neki is járni fog. 10-20 percet átlag szoktunk állni Nagykátán. Mert olyan ügyesen van megcsinálva a menetrend.

Ma is késett reggel a vonat, mögöttünk szokott jönni egy gyorsvonat - az is késett valószínűleg, mert nem küldtek ki a gyepre megvárni, amíg elmegy minden vonat. Ja, és továbbra is 2008-at írunk. De a MÁV szintje 15 éve csak zuhan.

petya.bacsi 2008.08.21. 21:41:49

Mai hír: bombariadó volt a Keletiben. Ekkor ugye a megszokottnál többet késik a vonat.

3 személyvonat húzott el a kora esti órában pár perc (15-20) perc késéssel a Keleti irányából Szolnok felé.
De Szolnokról 1 db vonat sem jött legalább 1,5-2 órán keresztül. Ez a forgalomszervezés!!

Gratulálok mindenkinek, aki részt vett ebben az igen magas színvonalú (MÁV és a színvonal... muhahaha!) forgalomszervezési projektben. Jutalom és prémium jár nekik, hiszen megdolgoztak érte!

Szamica 2008.11.25. 11:48:07

Mint tudjuk a szolnoki ingavonatok általában 6-7 kocsiból állnak. A jegyvizsgáló-már szinte megszokott-, szinte mindig egyedül van rajta szolgálatban. Nincs ez másképp az éjszakai vonatoknál sem. A hétvége különösen érdekes, hisz discos fiatalokkal van tele. Az egyik ilyen járaton fordult elő, hogy valami erős ifjonc kirúgta az egyik feljáróajtóból az üveget. A kocsit Szolnokon ki kellett sorozni. Egyedül 7 kocsit felügyelni, ott lenni, képtelenség.
Szolgálat végén eseménykönyvi jelentést írtam, a kisorozott kocsiról, és megjegyeztem, hogy nem hogy rendőr, de még kolléga sem volt velem. Így sem az utasok, de az én biztonságom sem garantált az ilyen vonatokon.
Vártam a válasz, de az elmaradt.
Persze, ha a kocsi-kisorozásról nem írtam volna, annak már következménye lett volna...

süti beállítások módosítása