Hálás köszönet Labzo-nak az interjúért. Remélem ezzel sikerül új színt vinni a blog életébe.
Tudom, ez MÁV-os blog, de nekem nincs ismerősöm a MÁV-nál, de a GySEV-nél igen és egy pár kérdést tettem fel neki.
Az interjúban látható képeket én készítettem (2005-ben).
K: Mióta dolgozik a GySEV-nél?
V: Lassan 1 éve dolgozom a GySEV-nél.
K: Ön szerint miben különbözik a GySEV-től a MÁV?
V: A GySEV sokban különbözik a MÁV-tól, legfőbb különbség ami az utasokat érinti, hogy a GySEV magasabb színvonalú szolgáltatást nyújt a MÁV-nál.
K: Az elmúlt egy év alatt többször is sztrájkoltak a MÁV-Start dolgozók egy része. A GySEV-nél azonban nem volt sztrájk – ön szerint miért?
V: A GySEV-nek külön szakszervezetei vannak, ebből következik, hogy mi a GySEV-vel tárgyalunk a bérről, a MÁV vasúti dolgozói meg a MÁV vezetésével. Mi megtudtunk állapodni a bérekről, ezért nem volt sztrájk.
K: Elképzelhető, hogy a GySEV dolgozói is sztrájkolnak, vagy ez kizárt?
V: Jelenlegi helyzetben ez kizárt, nincsen miért sztrájkolni!
K: Több ok is elhangzott, hogy miért is sztrájkoltak, az egyik ok, a vasúti szárny/mellékvonalakon történő személyforgalom leállítása volt. Ezzel szinte mindenki egyetértett, főleg azért, mert nem minden megszüntetendő vonalon volt alacsony a forgalom (pl. a 13-ason, 14-esen), vagy kisebb – nagyobb változtatásokkal (pl. felújításokkal, esetleges új vonatokkal) növelni lehetne a forgalmat. Önnek mi a megítélése erről?
V: Az a véleményem a vasúti szárnyvonalak bezárásáról, hogy ha nincsen szárnyvonal nincsen fővonal sem. Ezt úgy kell elképzelni, mint amikor az emberi testbe a nagy erek hajszálerekké vékonyulnak, pontosan így működik a vasút is, személy szerint úgy vélem, hogy az összes márciusban bezárt vonal nagy veszteség a vasúti személyszállításnak, de ezeket jó menetrendel meglehetett volna menteni.
K: A GySEV már több vonalat üzemeltet, mint a kezdetek óta. Elképzelhető, hogy a közeljövőben (15 éven belül) még több vonalat átvegyen a MÁV-tól?
V: Erről sajnos nem tudok nyilatkozni.
K: Amely vonalakat nem rég átvett a GySEV, a MÁV-tól, azokon milyen változások történtek?
V: A Sopron-Szombathely-Szentgothárd vonalat villamosítják, ezzel elérhető az, hogy V43-mas típusú mozdonyok közlekedjenek rajta.
K: És milyen változásokra lehet még számítani?
V: Nem tudok ezzel kapcsolatba információt adni.
K: Ön hogyan ítéli meg a GySEV-t, mint céget.
V: A GySEV mint vasúti cég, jól teljesít az utasok fele, szerény véleményem szerint azon kéne változtatni, hogy a GySEV-MÁV közös állomásokon jobban kéne a MÁV vonataihoz igazítani a menetrendet, gondolok itt Csornára.
K: A munkatársait milyennek ítéli meg?
V: A munkatársaimmal jó viszonyba vagyok.
K: Milyen változások várhatóak a GySEV-nél
V: Nem tudok jelenleg semmilyen változásról.
K: Milyen pozitív élménye volt a GySEV-nél – mint dolgozóként és utasként .
V: Pozitív élmény az volt, még utasként, hogy nagyon kedvesek a jegyvizsgálók, és pontosak a vonatok! Dolgozóként pedig az a pozitív élmény ért munkába állásom első napján, hogy az utasok is kedvesen viszonyultak hozzám, valamint a munkatársak is hamar elfogadtak.
V: Nem volt még negatív élményem se utasként se dolgozóként a GySEV-vel kapcsolatba.
Egyenlőre ennyi. Akinek van még kérdése, tegye fel nyugodtan, mert úgyis lesz egy 2. forduló, aminél az olvasók kérdéseit is továbbítom neki. Nem kell sietni vele, mert úgyis augusztus vége felé, vagy szeptember elején lesz ez esedékes (részletek később, egy másik bejegyzésben lesz).
Üdvözlettel:
Labzo