MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Zsebre dolgozó kalauz

2008. augusztus 07. - georgejr

Babakocsival vonaton nem semmi dolog. Igaz a Nyugatiban tényleg lehetett volna jegyet venni, és így jogos a 2200 pótdíjas dolog. A jv saját zsebbe akarta azt a 300 forintot. Persze, hogy nem ad jegyet, meg nem fog rendőrt hívni... Tanulság: mindig időben vedd meg a jegyed... A retúr meg jó duma:)

Egyébként egy hete boldog piliscsabai lakos vagyok, és naponta kérdezik a jv-k, hogy kétszázé' jó lesz? Én meg naponta mondom, hogy nem biza, nekem kell a jegy... De majd erről később lesz post.

 

Szia!

Küldök egy mai esetet,mert nagyon felháborított.

Velem történt.

Jöttünk haza a csecsemőmmel, vonattal a Nyugatiból. Volt még 5 perc a vonat indulásáig gyerek álmos,hisztizik, előre kell mennünk felszállni. Babakocsit felküszködni.

Nem mentem jegyet venni,gondoltam, majd a kalauztól.

Pénz, diák előkészítve a zsebembe.

Ott állunk az ajtónál,mert,ha a folyósón állunk meg nem fér el senki,a kabinba meg nem fér be a kocsi.

A kalauz párszor még becsapja az ajtónkat,mielött indulunk, elindulunk végre, zugló, itt is becsapja kétszer, meg mindenki rajtunk mászik be, akik az ic részből át akarnak jutni a simába.


Gondoltam arrébb megyünk a következő vagonba (senki nem állt a folyosón) mert így csak üvölt a gyerek nem alszik.


Megyünk, épp küszködök,hogy átjussak a másikba, megjelenik a kaluz, megállok, ő is, mondom:

 -Jó napot, egy diák jegyet szeretnék Ferihegyig.

-Azt nem tudok adni.

-?????

-Mert Nyugatiban szállt fel és ott volt jegykiadás.

-De nem akartam lekésni a vonatot

-Adok diák jegyet,de az 2200.Vagy 300 a teljes árú jegy.

- Ez mi, ezt nem értem,hogy lehet,hogy a teljes árú jegyre nincs pótdíj?

Nyugatiban csak diákjegyet árulnak, teljes árut nem? Vagy hogy lehet ez?

-2200 pótdíjjal vagy 300.

-Jó akkor kérek egy teljes árút.

Veszek még elő pénzt, kezemben a 300 nyúl érte, hol van a jegy? 300 Ft, vagy 2200 a diákjegy pótdíjjal.

Nem nyomtatott jegyet, én meg azt mondtam,hogy akkor nem kap pénzt.

Ha nem ad jegyet én sem adok semmit, el van intézve.

Valamit mondott én meg oda mentem az első kabinhoz, nyitva volt, hogy valaki jöjjön ki.

Kérik, hogy miért, mondtam, hogy kell tanú, hogy mit művel ez a kalauz.

Mondta a nő,hogy ő nem jön,elkezdtem mondani,hogy mi a helyzet, oda jött a kalauz is, hogy így meg úgy, mondtam, hogy nem nyomtatott jegyet, úgy kér 300at, mikor nekem diák jegy jár 150Ftért.

Ott az érvényes diákom....

Magyarázza már el,hogy hogy van ez.

Hogy azért 300 Ft, mert akkor az egy oda-vissza jegye....

Vagy hívja a rendőrt.

Mondtam,hogy akkor hívjon rendőrt.

Nem tette, mikor leszálltam a vonat végén volt.

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr66604715

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jogtörpe 2008.08.07. 10:51:23

a retúr nem jó duma :) hanem oltári pofátlanság.

Albert a gonosz 2008.08.07. 10:54:23

nincs ebben semmi furcsa. ha olyan helyen szallsz fel ahol van jegyarusitas akkor jegyet kell venni. ha ilyen esetben a vonaton veszed, akkor jokora potdijat kell fizetned. a kalauz hibazott. abban hibazott, hogy megprobalt neked segiteni, hogy ne horror osszeget kelljen fizetned. o is jol jart volna de te sokkal jobban. erre te elkezded moszerolni masok elott. ugyan nem vagyok kalauz, de a helyeben siman radvertem volna a potdijat. vegulis te valasztottad...

Manyizga (törölt) 2008.08.07. 10:56:07

Ferihegyen csak a lúzerek szállnak le... Tipikus lógós duma, hogy addig kér jegyet. Tisztelet a kivételnek.

Darth Revan 2008.08.07. 10:58:36

Na most akkor kifizetted a 2200 ft-ot? Mert ha nem, akkor ebben a tortenetben nem csak a kaller a hunyo...

Juzo 2008.08.07. 10:59:43

Persze a MÁV szarul járt volna, de asszem azért nem kár. Úgyis valamelyik vezető zsebében köt ki. A kalauz legalább dolgozik:)

trewq 2008.08.07. 10:59:53

Ha a kaller segítenim akart volna, akkor egy olyan megállótól adott volna jegyet, ahol nincs jegykiadás. De így csak egy korrupt bűnöző.

2008.08.07. 11:02:21

jegy nélkül a peronzáron elvileg be se mehetnél. nem tom mit kell itt hepciáskodni.

Váffánkúló 2008.08.07. 11:04:41

cadmagician
!elvileg! egyebkent a leveliro szerintem a mutyin akadt ki

Reggie 2008.08.07. 11:11:07

Aki ilyen hulye megerdemli h a 2200-at fizettessek ki vele.

Páneurópai Harci Kos 2008.08.07. 11:18:23

Ugygondolom, hogy a MÁV nem utasbarát.
és adjon jegyet a kalauz.
egy csomószor előfordul hogy az ember nem tud jegyet venni időben. (Részben az infrastruktúra hiánya miatt)
Nyugatira, Keletire különösen igaz.

Reggie->nem fizette ki a 2200 at

Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2008.08.07. 11:24:17

Na ez valami gyönyörűséges. Olvasom a hozzászólásokat, és sírok. Szegény kalauz csak segíteni akart. Sőt, mivel a hölgy nem vett jegyet, ő a hunyó. Meg mit hepciáskodik.

Végre van valaki, aki a kicsinyes, röhejes, szánalmas, háromszáz forintos korrupciót nem támogatja! Hát nem szégyen ebben az országban élni, ahol egy euró harminc cent nagyságrendő csúszópénzek vándorolnak még egy vonaton is?! Nem kéne végre tenni valamit ez ellen?

Ha a kalauz rendes és segíteni akar, akkor elengedi a pótdíjat. És szól, hogy máskor ilyet ne, meg ejnyebejnye. És kiállít egy jegyet korrektül (mondjuk Ferihegytől).

Ha nem rendes, csak korrekt, akkor kifizetteti a pótdíjat. Bár megjegyzem, ha emberséges, nem feltétlenül választja ezt a megoldást, de ez is védhető, amolyan németes, precíz.

Ehelyett mi a magyar stílus? Fizessen zsebbe 300-at. Azért annyit, mert 150 forintnyi kenőpénzt már nevetségesnek talált volna. Háromszázat már nem. Azért már vehet egy sört. Százötven?! Ugyan már, mi ő?! Háromszáz!

A poszt beküldője tökéletesen korrektül járt el, és nagyon jó lenne, ha mindenki így gondolkozna és viselkedne, mint ő. Nem elég még Mutyisztánból? Ahol a miniszterelnök a saját cégétől lízingeli a csillárját, mert adóügyileg így kedvező? (Ez nem túlzás, hanem így van. Tessék utánanézni.)

Ha a kalauz nem hajlandó jegyet adni, akkor ő a sáros. Egyedül. Ő száz százalékban, az utas 0 százalékban. Ennyi.

Megdöbbentő, hogy milyen véleményeket írnak itt egyesek. Csak így tovább, előre az egy euró harminc centes korrupció dicsőséges útján! Ez Magyarország? Oké ez így? Úgy látom, nektek oké.

Páneurópai Harci Kos 2008.08.07. 11:24:33

u.i. csak meg kell nézni milyen lepratelepet neveznek (csúfolnak)
"nemzetközi pénztár" -nak.
szánalom a köbön.

Közvetlenül a főbejárat mellé kéne rakni a jegypénztárakat, nem 2-3 álmosfejű tirpák paraszttal ofc.
vagy legalább 10 működő automatát, elvégre 21. század.
és adjon jegyet, blokkostul a koma.

spinat 2008.08.07. 11:45:53

na nemazért, de Némtországban a kallertöl normál árú jegyet lehet venni akárhol szálltál fel, mindenféle felár nélkül.
A kommentelök fele inkább mutyizna.

little honey 2008.08.07. 11:46:08

Hálló, kapjunk má' a fejünkhöz! A kaller akart segíteni, azzal, hogy zsebbe fizethet az utas?????

Hol éltek? Tudom Magyarországon.
De hol akartok élni????? Egy korrupt, romlott országban? Ki kéne vizsgálni az ügyet és a kallert örökre kitiltani a MÁV-tól. Ügyeskedjen otthon, vagy a munkahelyén dolgozzon!

_tx_ 2008.08.07. 12:05:39

Na szóval:

A kaller a saját pöxével játsszon, a mutyival valójában tőletek lop el pénzt.

Vagyis a mávmunkás nem az utason akart segíteni, hanem magán, de ráadásul azt is ostoba-cinkes-lebukós módon tette, így nem is jött létre a "díl".

Biztosan rosszul keresnek a kallerek, de ez nem lehet kifogás arra nézvést, hogy miért lopnak. Én is, Ti is kereshetnétek jobban, mégsem loptok a munkaadótoktól. Olyan ez, mintha a pénztáros pult alól szolgálna ki és a zsebébe rakná a pénzt.

1 szó mint 100 megértem a posztíró felháborodását és igaza volt, hogy nem ment bele a mutyiba. Uff.

tra lala 2008.08.07. 12:06:48

"jegy nélkül a peronzáron elvileg be se mehetnél."

Én egyszer a Keletibe mentem be hátulról. Azt hittem simán keresztül lehet menni valahol, de nem. Meg kellett bent kerülni az egész épületet, ezért 3 peronzáron is keresztülmentem. Az elsőnél izgultam, hogy most mi lesz (mikor mentem ki a vonatos részről), de az egyik zöldruhás kedvesen üdvözölt, a másikat nem érdekeltem. Aztán bementem a másik oldali peronzáron, és a főbejárati peronzárnál meg kimentem. Egyiknél se foglalkoztak velem, pedig mindhárom kapuban ott állt 2-3 zöld ruhás ember.

MCock 2008.08.07. 12:18:36

Finnország: 5%-os felárral vehetsz a kalauztól is. De nekem azt is elengedte, mert látta, hogy külföldi vagyok.

Franciaország: Ha te fordulsz a kalauzhoz, hogy vennél jegyet, árán megkapod, ha nem, akkor van bírság.

Nem tudom, hogy egy olyan szervezet, mint a MÁV, miért tartja meg ezt a rugalmatlan, az embereket csalónak vélő, az általános romlottságot fenntartó, az utazástól elriasztó rendszert.

Sf68ns 2008.08.07. 12:26:21

Lehet nem is a perozáras részről ment az a szutyok vonat, nem? Nyugatiban, ha jól tudom, akkor csak a westend melletti kis piros parkoló van beriasztózva..:) Esetleg még a túloldal.

sroc 2008.08.07. 12:37:56

Itt franciban majusban vettem jegyet vonaton mert allomason nem volt idom, automata meg nem fogadja el a kulfoldi dombornyomott kartyat. 10 euroval tobb volt vonaton.

b0risz · http://zahar.blog.hu 2008.08.07. 13:10:10

tök jól csinálta a postíró.

nem lehetne a mávot megszüntetni?
én nem szívesen adózom el a gatyámat is ezért a fosért...

TGV 2008.08.07. 14:19:19

automata be- es kileptetokapukat az agglomeracios vonatokhoz! Egyseges jegyrendszert, hogy a kombinalt berlettel is gond nelkul leessen hasznalni!
Franciaorszagban tok jol mukodik kb 35 eve... A vonatra igy csak szuroprobaszeruen kene kaller, nem kellenenek orkok sem a palyaudvarokra.
Es sok jegyarusito automata kene, amibol kevesebb, mint 1 perc alatt lehetne jegyet venni... Nem is ertem, hogy minek penztar ilyen gyors es egyszeru jegyvasarlasoz. Az automatta nem sztrajkol, nem kedvetlen es udvariatlan. A penzarakban meg maradhatnanak az utasbarat penztarosok...

Gilderoy 2008.08.07. 14:29:53

Szerintem szép amit csináltál! Hajrá.

A kaller akart egy kis mellékest, nem jött be neki, így járt, havi 60 rugót gondolom azért nagy keservesen összeszed még így is.

Karikásostor - Sírásók naplója · http://sirasok.blog.hu 2008.08.07. 14:44:26

Pók 2008.08.07. 11:24:17!

Én sem mondtam volna szebben!

Kedves Levélíró!

Öszintén gratulálok, tökéletesn igazad van, csak azt sajnálom, hogy nem rugadtad seggbe az ilyen szarházit!
Ha mindenki így tenne lassan jobb helyen élnénk.

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2008.08.07. 15:27:23

"Nem mentem jegyet venni,gondoltam, majd a kalauztól."

Őszintén, ezt miből gondoltad? Talán külföldön élsz és hazaruccantál...?Vagy bliccelni próbáltál és nem jött be a babakocsi-bociszem kombó?

everest 2008.08.07. 15:57:14

a poszt írója a klasszikus magyar debil. nem ér oda rendesen a vonathoz, "nem ér rá" jegyet venni stb stb, jönnek a kifogások, hogy miért nem hajlandó betartani egy SZABÁLYT. aztán amikor a kaller akar csalni, akkor hirtelen nagyon fontosak lesznek neki a szabályok. igazi seggfej.

nem mondom, hogy jó az a szabály, hogy a vonaton nem lehet jegyet venni, de nem is erről van szó, hanem hogy szabálykövetést vár el másoktól, miközben ő maga felmentést ad saját magának a szabályok alól, mert nem volt kedve jegyet venni.

a kaller helyében úgy levágtam volna a vonatról, hogy a lába nem éri a földet.

én egyébként elég sűrűn utazom vonattal, mindig úgy időzítem, hogy legyen időm jegyet venni. nem nagy kunszt.

Labzo · http://labzo.extra.hu/ 2008.08.07. 17:35:04

everest:
Hja persze az utasok vannak a MÁV-ért és nem fordítva... .
Kifogások - ahha, te aztán ám tényleg tudod, hogy ő csak bliccelni akart, mert véletlenül sem lehet olyan helyzet, hogy lekésné az ember a vonatát, hiába minden percét kiszámolta, ha nem rajta múlik a késés (persze ha a vonat késik, akkor azt meg el kell fogadni - mi?).
Szabályok: ez az, aminek az utasnak semmi beleszólása sincsen (ezért is lenne jó minél előbb egy civil szervezet, hogy megváltozzon egy pár szabály), ha vonaton utazik, akkor azt kötelező elfogadni és kész. Ellenben az utas és a kaller között azért van különbség, mert utóbbi a MÁV-tól kapja a fizetését. Amúgy meg ne kösd az ebet a karóhoz: a MÁV Start-nak igazából nincs vetélytársa, bár maga a MÁV már nem létezik, ezért nem értem, hogy miért nincs több szolgáltató a magyar vasúti személyszállításban (is).

mildi 2008.08.07. 20:55:15

MCock 2008.08.07. 12:18:36
eccerű: azért, mert nincs hozzá elég kaller, hogy egy jól megrakott vonaton mki kapjon jegyet
ha lehetne a kallertól jegyet venni, senki nem akarna az állomáson, vagy ki az a hülye, aki kimenne akár 10 perccel is előbb csak a jegyért?
+ ahhoz kéne, hogy legyen elég váltópénz nála (mobil kártyaleolvasó nincs), ami igazán nem egy életbiztosítás...

blr 2008.08.09. 12:10:48

Az, hogy nem lehet jegyet venni a kalauztól, ha olyan helyen szálltál fel, ahol van jegyárusítás egyetlen okra vezethető vissza: a kalauzok jó része (tisztelet a kivételnek) b*szik dolgozni.

Kb. egy hete kisgyerekkel, csomaggal "felszerelkezve" megérkeztem a Nyugatiba a vonat indulása előtt negyed órával. Mindig az automatából veszek jegyet, mert max. 1-2 percet kell sorbanállnom. Sajnos egy dolgot felejtettem otthon: a bankkártyámat, így kénytelen voltam kp-t tolni a gépbe. Próbálkoztam is szorgalmasan, majd kb. 5 perc és az összes gép végigpróbálgatása után feladtam.
A peronkapunál álló fiatalember készségesen felvilágosított, hogy ő jegy nélkül nem engedhet a vonathoz, hiába nem érnék el a pénztárig és vissza, de velem jön, próbáljuk meg mégegyszer az automatát.
Újabb 5 perces próbálkozás, míg végül egy kétezrest hajlandó volt a gép bevenni.

Ezek után a vonatról Szobon kezeletlen jeggyel szálltunk le...

sasa 2008.11.02. 10:11:33

Érdekes dolgok vannak itt is:-)!Sajnálom azt a kismamát is akinek incidense volt a "kedves kalauzzal"Sajnos vannak olyan kalauzok akik magánosítottak bizonyos vonalakat és "zsebre" nem pedig bukszára dolgoznak :-) Tudomásul kell venni,hogy vannak szabályok amik azért vannak,hogy betartsuk nem pedig megszegjük őket!Ha valamelyik kalauzzal probléma volt a jegyvásárlásnál akkor életünk panasszal,de nem azért mert megakart jogosan pótdíjazni mert az adott kiindulási helyen volt jegyvásárlási lehetőség és mi nem éltünk vele!Summa summárrum,jegyet kell venni mert igénybe vettük a szolgáltatást!Más részről a jegy árában van baleset biztosítási díj is!-ha a vonaton vagy az állomáson baleset ér csak akkor fizet,ha van jegyed!

sasa 2008.11.02. 10:17:43

Spinat!Nem tudom,hogy te utaztál-e a Német vasutakon!De tudatom veled,hogy ott is van pótdíj a vonaton,ha nem jeggyel szállsz fel a vonatra!

sasa 2008.11.02. 10:21:56

Sőt!ICE vonatott olyan állomáson állítottak meg egy jegy nélküli utas miatt ahol menetrend szerint nem is kellett volna megállnia a vonatnak!Éppen csak azért,hogy a rendőrök levezessék a vonatról!

Adani 2008.11.04. 11:53:51

Egyik haverom mesélt egy történetet, ami arról szólt ,h nálunk is megcsinálták ezt egy IC-n. 4-5 fős C kategóriásról szólt a történet, akik "csoportos kedvezménnyel" akartak utazni, ami szerintük 100%-os kedvezményt jelent. Kaller jön, sőt nem is egy hanem kettő és közölte velük, h vagy vesznek jegyet és fizetik a fejenként 2000ft-os pótdíjat vagy leszállnak. Mondták ,h akkor leszállnak. A kaller meg előkapja a mobilt és felhívja a vezért, h Józsikám megállunk. A vonat megáll, a csoport le, de rafkósak, mert futnak a másik ajtóhoz, de a kaller is résen van, kulccsal reteszeli ők próbálják feszegetni, nem sikerül, a vonat elindul. Ők meg ott maradtak a nyílt pályán a puszta közepén és miközben a következő állomásig gyalogoltak volt idejük elgondolkodni rajta, h megéri e potyázni.

Mielőtt nekem esnétek, leszögezném ,h nem mondom, h ez igaz, hiszen én is csak úgy hallottam, de ez is lehet a lógósok ellen egy jó fegyver. Kicsit enyhébb a legközelebbi megállóhelyen kitevés, végül is az is lehet a puszta közepe, ahol napi 2-3 vonat áll csak meg.
süti beállítások módosítása