MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

A vasút veszélyes üzem

2008. július 30. - georgejr

Ugye mindenki ismeri a már milliószor hallott 'A vonat nyitott kocsiajtókkal nem indul' szöveget? Biztosan, de hogy a kedves utasok nem igazán foglalkoznak vele ez tény. Nem értem miért? Lustaság, trehányság? Kedves Olvasóim, mindig csukjátok a kocsiajtókat.

Szia,

Azt gondolom, az alábbi nem a MÁV hibája, de azért mindenképpen érdemes egy posztra, hátha tanul belőle pár ember.

Állandó parám volt, hogy a régi kocsikon (ahol nem központilag zárják az ajtókat), az utasok leszállás után nem csukják be az ajtót maguk után. Sosem értettem, miért. Nehéz talán?

Két hete az esti megérkezésemkor álldogáltam a dupla, befelé nyíló ajtóknál, hogy leszálljak. Éles fékezés, a behajtott, de nem becsukott ajtó kivágódott, és a kilincse kegyetlenül combonvágott (kép mellékelve). A nyitott ajtón nem estem éppen ki, mert megkapaszkodtam. Az eredmény pár napos bicegés, némi izomgyulladás, mostanra féltenyérnyi lila folt a combomon.

Egyszóval, kedves utas: az ajtót csukd be magad után, ha leszállsz!

Üdv

missparker

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr36592269

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

krumplifejűpalacsinta 2008.07.30. 10:42:13

képzeld el, engem egyszer azért nem ütött el egy autó, mert nem ugrottam ki elé....
mit szólsz? Mik vannak?
egyébként az ott a képen, az egy emberi comb? én alkarnak néztem....
na jobbulást, és ne ácsorogj az ajtóban.....

hgregory 2008.07.30. 10:43:59

Vidéken inkább azt mondják be, hogy "Kérjük kedves utasainkat, hogy utastársaik testi épségének megőrzése érdekében a személykocsik ajtóit csukják be; a nyitott kocsiajtók balesetet okozhatnak."

És persze mindenki nagy ívben szarik erre.

Bezzeg ha a folyosón rohangáló gyereke este 10 kor a fagyos puszta közepén kirepül a 100-al száguldó vonatból, akkor buzi Máv...

Scientist · http://deadindian.extra.hu 2008.07.30. 10:53:53

ja. viszont van aki nem várja meg a megállót és menet közben ugrik le. ö vajon becsukja maga után?

Ashi Valkoinen 2008.07.30. 10:55:49

Na nehogy már a postíró legyen a hibás, mert leszállás előtt mert várakozni az előtérben...

trolipotlo 2008.07.30. 11:18:30

Németországban ilyen nincs: a legmásodosztályúbb vasúti kocsin is központilag záródnak az ajtók.

Tanulság: csak a paranoid éli túl.

hgregory 2008.07.30. 11:22:11

Ja és azt nem is mondtam, hogy a használt német kocsik képesek a központi ajtózárásra tutulás kíséretében, de sajnos a magasan képzett kalauzainknak erről fogalma sincs. 100-ból 2-szer ha használják...

Vévé_Lóót 2008.07.30. 11:22:50

Egy következmények nélküli országban miért csukná be a droid az ajtót? Fáradsággal jár, kényelmesebb úgy hagyni, mert szabad. Ennyi.

Atika!!! 2008.07.30. 11:37:27

ŐŐŐ, talán csukd be az ajtót magad ELŐTT ha az állomáson akarsz leszállni?

avogadro00 2008.07.30. 11:52:33

régebben erre ügyelt a máv, egyszer egy nőre rászóltam, hogy van gyereke? erre csak nézett, mondom mit szólna ha kiesne a nyitott ajtón, mert valaki nem csukta be, mégjobban lesett.

az emberek bunkók és nem törődnek másokkal, ez MO!!!!!!!!!!!!!!!

agtalpai · http://talpai.net 2008.07.30. 12:10:49

drága, nem tűnt még fel, hogy előbb leszállnak, aztán fel? szobrozzak ott, amíg mindenki felszáll, majd csukjam be az ajtót?

Mao elvtárs · http://diamondhostess.hu 2008.07.30. 12:13:02

Kb 4-5 éve, Gerecse50 után Tatabányán esett meg az alábbi stori: Pestre menő vonatra nem fértek fel az emberek (végül is még csak kb 20 éve tartják meg ezt a rendezvényt), de azér tmegpróbálták. Bezártnak vélt (!) ajtónak dől az előtérben kb 15 ember. Ajtó dpontán nyílik, kisgyerek (nem volt igazi veszélyben de ez akkor nem így látszott) után kapnak hárman, az anyja is, akinek a kezéből kirepül a mobil és eltűnik a Bicske felé vezető nyomvonal dzsungelében.

A zár (is) hibás.

Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2008.07.30. 12:13:05

Ne aggódj, az IC-ken sem mindig záródik be magától az ajtó. Egyszer olyan kocsiba kaptam helyet, ami el volt romolva (automatika és elektromosság nuku). Ebből következik, hogy amikor elindult, az ajtó sem tudott bezáródni automatikusan. Én éppen az előtérben voltam, mert szeretek kimenni indulás előtt oda, és egy ideig ott utazni. Indulunk, vonat gyorsít, ajtó még mindig nyitva. Számomra élmény nyitott vonatajtónál utazni, de ha jön valaki, a biztonsága érdekében bezárom. Szerencsére senki nem jött, így az ajtót csak akkor zártam be, amikor mentem be (IC-n az ajtót ilyen esetekben kézzel is be lehet húzni).

Mesteri Margarita 2008.07.30. 12:17:51

Először az jutott eszembe, bárcsak újra ilyen vékony lenne a combom (ha valóban nem kar, aminek én is hittem a poszt elolvasása előtt :)), még akár a lila foltot is vállalom :D

Aztán meg ugye ez az ajtónyitogatósdi... Én se szivesen érek hozzá, ha nem a reggeli nyomulás van, néha még magam elé is engedek valakit, utánam meg még szállnak fel. DE ha úgy adódik, hogy nekem kell nyitni vagy csukni, akkor _mindig_ megteszem. Sőt, büszke vagyok arra - sokakkal ellentétben -, hogy elsőre mindig a kilincs használatával kezdem :)
Annyira szánalmas, aki menőzésből berúgja/beb.ssza az ajtókat (még kallerek is vannak ilyenek :S)

Ugyanakkor el kell ismerni, hogy sok szerelvényen vannak olyan ajtók, amik tönkrementek, visszanyílnak, stb.

djimi 2008.07.30. 12:18:39

Ez van. Legközelebb ülj le!

Mesteri Margarita 2008.07.30. 12:20:29

Na, így jár az, aki egy kézzel pötyög :) Beelőzik ketten is :)

Mindegy, még csak annyit tennék hozzá, hogy rá kell szólni azokra, akiknél otthon az "ajtó taknyon csúszik", akár fel-, akár leszállóról van szó.
Van, aki azonnal lekurváz ilyenkor, van aki becsukja... Egy próbát megér :)

Bifi · http://gondola-tok.blog.hu 2008.07.30. 13:26:57

Én zárom az ajtót, ha kell ha nem, nyitásával pedig megvárom a vonat teljes megállását..
inkább az ablakot nyitom, de újabban az ablakok hiányában ezt nehezen tehetem, lásd: Györ-Bpest gyors.. szépen felújították a régi kocsikat.. 3 lépcsô helyett 2.. nekem a 193 cm magasságommal is nehézkes fellépni.. látok ídôs embereket szenvedni ezzel, de spóróltak 1 lépcsônyi anyagot! És spóroltak légkondit, csak minden 2. ablak nyitható. Az ember azt hinné nyáron, hogy a meleg csak extra szauna-szolgáltatás a havi 42000 Ft-os bérletem mellé.

Snake 2008.07.30. 15:52:09

Bifi · gondola-tok.blog.hu 2008.07.30. 13:26:57 : Nem az itteni régi kocsik lettek felújítva. Ezek használt német kocsik. Az ablakok azért vannak így, hogy ne legyen akkora huzat(bár így sajnos melegebb van) és azért csak két lépcsőfok van, mert a németeknél magasabbak a peronok.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2008.07.30. 15:57:57

hgregory 2008.07.30. 11:22:11

De ha nem használják, akkor is becsukódik és reteszel 5 km/h fölött. Igaz előfordul, hogy megállás után nem old fel a retesz, és akkor vagy vésznyitózol, vagy fönnmaradsz.

Snake 2008.07.30. 17:43:23

Peti817172M · bveremiz.tk 2008.07.30. 15:57:57 : Vagy előre gondolkozol és csinálsz magadnak szakaszkulcsot a sufniban, aztán elfordítod az ominózus négyszögzárat és lőn nagy csodálkozás, az ajtó nyitható :D

Nagymoli 2008.07.30. 18:55:08

Nekem egy időben mániám volt, hogy kinyitom az ajtót, lábbal kitámasztom, hogy ne csukódjon rám,és kapaszkodva bámulom, melyik vágányra érkezünk, és futás a csatlakozáshoz. Egyszer sem volt balesetem a több mint 14 év vonatozás alatt. De láttam, aki majdnem karját törte, mert kinyitotta, de a támasztásról megfeledkezett.. Be kell csukni, ha nyitva van... Azóta mondjuk nem utaztam nagyon vonattal. Olcsóbb kocsival menni, meg egyszerűbb. Jobbulást kézre, lábra. Mégsem illik kéz és lábtörést kívánni, mint mondjuk fellépések előtt szokás. ;-) Még tényleg bekövetkezik a végén. Mégegy jótanács: Mozgó vonatról páros lábbal nem érdemes talajt fogni. Láttam már ilyet, lehetett volna komoly baleset is.. Bevallom, bunkó mód kiröhögtem az illetőt... :-)

Snake 2008.07.30. 19:32:57

"Mozgó vonatról páros lábbal nem érdemes talajt fogni." És nem érdemes mozgó vonatról menetiránnyal ellentétesen leszállni.

Kacagogerlice 2008.07.30. 19:39:31

Snake 2008.07.30. 19:32:57 >>> :D én már estem így seggre.
És fáááájt!

Az utolsó kocsiba szálltam, mert a buszmegálló arra volt, és a vonat nem csak hogy késett, de még jól ki is húzott (kb. a következő város határáig :D), a busz már bent állt, hát levetettem magam.
Nagyott csattantam,de szerencsére nem lett nagyobb bajom.

pitti 2008.07.31. 06:50:31

Ha végállomásra mész mint Bp.Ke.pu akkor nem kell felállni a vonat megállása előtt.Én mindig megvárom hogy leszáljon a tömeg utána indulok el.Az olyan állomásokon meg mint Szolnok ott sem kell sietni mert úgyis szálnak le is meg fel is.Legközelebb ne állj az ajtóba.

Adani 2008.08.01. 09:28:47

Én is jártam már úgy, h a kedves utas gödörben lakott, mert nyitva hagyta és bizony 100-nál hiába próbáltam becsukni, lehetetlen vállalkozás volt, aztűán jött egy lassújel és ott sikerült.

Végállomásnál ráérsz leszállni ez igaz, de sok helyen 1 percig áll a vonat ott azonnal ki kell menni, különben továbbindul, van ahol pár perces átszállás van ott is le kell szállni hamar, h elérd.
süti beállítások módosítása