MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Utasbarát álnyugdíjas

2008. július 18. - georgejr

Számomra annyira nehéz felfogni, hogy miért kell az utasnak folyton a pofájába hazudni? Könnyebb az életük? Jobban alszanak? Jobb ettől az ágyban? Fingom nincs:(
De legalább vannak még olyan vasutasok, akiket tényleg érdekel az utas. Köszönjük.

Sziasztok!

Sokat utazom vonattal, iskolába, munkába, mindenfelé :) A városom állomásán ki szoktak függeszteni egy menetrendet azokról a vonatokról, amik itt megállnak, én általában csak lapmenetrendnek hívom. Nem kell mindig elvirázni, nem kell a bazinagy menetrendkönyvet megvenni, csak ezt az A4-es lapot kell magamnál tartani.

Egy időben észrevettem, hogy néhány utasnak van ilyen lapmenetrende, ezért a pénztárnál megkérdeztem, hogy kaphatok-e. Mindennek már vagy 5 éve. Volt olyan, amikor nem adtak, mert elfogyott, a következő alkalommal meg letagadták, hogy létezik (ott volt kifüggesztve mellette :D), aztán előfordult, hogy sikerült addig kuncsorognom, amig leszedték az A3-as példányt én meg elszaladtam vele a fénymásolóba, és már vittem is vissza.

Ezek után sokszor megcsináltam, hogy saját költségen még másoltam vagy 30-40 lapot, hogy a pénztárban tudjanak adni másoknak is, de egyszer elzavartak, hogy csak a baj van vele, nem kell. Az egyik "kuncsorgásom" alkalmával pedig azt az infót kaptam, hogy aki ezeket a menetrendeket összeállította, elment nyugdíjba és már soha többé nem lesz ilyen lapmenetrend. Viszont az állomásra mégiscsak kikerültek később. Ekkor újra rákérdeztem, hogy mi van: - hát tényleg elmegy nyugdíjba, ez az utsó, de a szomszéd faluban dolgozik az illető, keressem meg. Nos, a szomszéd faluban nem tudtak arról, hogy náluk dolgozna. Ráadásul az illetőnek nincs mindennapi neve.

Valahogy mégiscsak szereztem lapmenetrendet és észrevettem az alján (apróbetűs rész :D) egy mailcímet.

Kiderült, hogy a menetrendösszeállító még csak a harmincas éveiben jár és nem megy se nyugdíjba, sem pedig el a MÁV-tól. Küldött is egy példányt az aktuális menetrendből, amit aztán kinyomtattam és továbbküldtem a többi vonatozó ismerősömnek is. Idővel 4-500 fős levelezőlistává duzzadtunk, csináltunk egy google-oldalt, azóta ott frissülnek a fájlok, egyre több település vonatait gyűjtötte össze és rendezte sorba, ezzel sokszáz, ezer utas (iskolás, dolgozó, alkalmi utas :)) mindennapjait könnyítve meg. Bárcsak a felsőbb körökben is lennének ilyen utasbarát munkások...

Anna

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr11573879

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mesteri Margarita 2008.07.18. 10:00:59

háttt így elsőre azt mondom, hogy még a nevét is tudom ennek a vasutasnak (: feltéve, ha a fehérvári vonalon jár a posztíró is

Törzsgyökeres szentesi 2008.07.18. 10:13:05

A weboldal címe, ami a postban szerepel az publikus itten?

tmelinda04 2008.07.18. 12:05:24

Engem is érdekelne ez a levelező-lista!

Mesteri Margarita 2008.07.18. 12:06:13

Még mindig nem tudom, hogy a posztíró is ugyanarra gondolt-e, mint én, de nekem erről van tudomásom:
groups.google.com/group/utastajekoztato-lapok?hl=hu

Az úriember nevét meg ezennel virtuálisan aranyba foglalom (:

Amadeo 2008.07.18. 12:25:14

Mellesleg ilyet kicsit kevésbé tömören, kicsit csúnyábban, vágányszámok nélkül, de automatikusan, bármikor lehívhatóan az Elvira is tud, csak már (valami oknál fogva) levették a főoldalról.

Ha pl. Martonvásári érkező-induló vonatokra vagy kíváncsi, írd be h. Budapest-Martonvásár, utána válaszd ki bármelyik járatot, utána kattints a Martonvásár névre, majd a "Minden vonatot mutasson" feliratra, és már nyomtathatod is.
P.

Osmin 2008.07.18. 12:43:16

Köszönöm szépen az elismerő sorokat!

Azért pontosítanék.
A lapmenetrendet valóban egy Érden lakó menetrendszerkesztő vezette be itt az érdi térségben, és valóban, a nyugdíjazásáig készítette el. Mivel ez egy megszokott, közkedvelt utastájékoztatási formává vált, az Állomásfőnök Úrral megbeszéltük, hogy egy minimális tartalmi átalakítás (a lapon szereplő állomások, megállóhelyek hozzáadása, illetve levétele) mellett továbbra is elkészítjük ezt a formátumot.
Jómagam 2004 óta szerkesztem az Utastájékoztató lapokat, és az idő múlásával sikerült egyre jobbá tenni. Amúgy minden új ötletre nyitott vagyok! Nagyon kedvelt módosítás lett, hogy amióta a környékünkön közlekednek a FLIRT motorvonatok, akkor azokat a kerekesszékes jellel megjelölöm. Mindezt azért tehetem, mert a szerelvényfordulót készítő kollégák a rendelkezésemre bocsátják az ehhez szükséges munkaanyagot - köszönet érte nekik.
Ebben a pillanatban a listának 85 tagja van, és 229 meghívottja, akik még nem igazolták vissza a meghívást.
Az utastájékoztató lapokon kívül megtekinthető itt Budapest-Kelenföld Forgalmi Csomópont valamenyni szolgálati helyére vonatkozóan az érkező-induló vonatok (sárga-fehér) jegyzéke.
Örülök, hogy ezzel a munkámmal sokak segítségére lehetek.

zsupi 2008.07.18. 13:05:14

Egyszer én is akartam kérni ilyen lapmenetrendet a budaörsi állomáson.Persze közölték,hogy nincs ilyen.Ekkor én kitaláltam,hogy lefényképezem a telefonommal.Erre kijött a vasutas és elküldött a P....-ba. Hát ez az utasbarát MÁV

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2008.07.18. 13:20:27

ez zseniális! betagozódtam és már van menetrendem! juhéjj!!! :D

köszikösziköszi!

Mesteri Margarita 2008.07.18. 13:40:42

Georgejr! írtam neked priv. :$

Vabeko 2008.07.18. 16:21:56

Én is garutálok!!!
Ez egy jó ötlet volt. Főleg, hogy nekünk jegyvizsgálóknak nem ad a vasút menetrendet.
Örömmel fogom lapozgatni! :-)

Ericcartman (törölt) 2008.07.18. 22:15:50

Na,ez tök jó!Csak így tovább a további jó ötletekkel,grat!:)

Jamy000751 2008.07.19. 08:05:45

A lapmenetrendet nem érti ám a vasutas! A böcsületes neve: Fali menetrend hirdetmény. Jól mondták, ebbe az őrült nagy szétválásban ezeket a forgalom kezeli.
Gratula, aki ilyet szerezni tud! :-D

Blackmore 2008.07.19. 09:01:21

A jegyvizsgálóknak nem ad a vasút menetrendet? Hát ez a MÁV még mindig tud meglepetéseket okozni :DDDDDD Szánalmas!

Snake 2008.07.19. 16:52:52

Blackmore 2008.07.19. 09:01:21 :
Bizony, nem adnak nekik. Gondolták, hogy a jegykiadó kütyübe úgy is benne van. Na ja,csak egyrészt nem egyszer elromlanak, másrészt lassabb abban megnézni, ha az ember tudja kezelni a menetrendkönyvet. Én még az Elvirát is csak néha használom, számomra a menetrendkönyv felépítése sokkal de sokkal egyszerűbb.

Snake 2008.07.19. 16:54:42

Ja meg sokszor vesznek inkább maguknak a jv-k, főleg ha nem munkának, hanem hivatásnak tekintik amit csinálnak.

csigaszem 2008.07.21. 15:16:01

Az utas nem tudja, mi is a termék, nem olvassa el az apróbaetűt, bebukja. Hm, kit érdekel?

csigaszem 2008.07.21. 15:20:38

Bocs, ezt nem ide akartam :D
süti beállítások módosítása