MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Hatvani tájékoztatásmentes

2008. július 17. - georgejr

Ismét egy hatvani post, igaz ezt a kommentek között találtam.

 

Nem válasz, hanem mai este...

Ma reggel, 2008. július 16-án a 3069. számú vonat (Hatvan-Budapest, Keleti pu.) a szokásos időben jött (ami sajnos azt jelenti, hogy Isaszegnél már 3-5 perces késéssel érkezik-indul tovább), nagyjából időben ért Kőbánya felsőre. Onnan viszont kb. 30 perc alatt tette meg a máskor 6-8 perces utat, vagyis a menetrend szerinti 7:32 helyett 7:55-kor érkezett meg a Keletibe. Állt, lépésben jött, lassított, állt, még lassabban jött, miközben kb. 8 vonat húzott el mellettünk befelé. Magyarázat, értelmes indok, tájékoztatás, elnézés kérés természetesen nem volt. A vonatkísérő-jegyvizsgáló csak a vállát vonogatta, ahogy az lenni szokott. A forgali ügyeltre már nem mentem el, siettem a munkahelyemre, ahol nagyon értékelték a 30 perces késést.


Untig ismételt dolog, hogy én például fizetek havi 18 000 Ft-ot egy szolgáltatásért, amiért civilizált országokban normális szolgáltatást -várnak el és nyújtanak. Ez itt csak nyomokban létezik. A mai eset kirívó, de sajnos nem rendkívüli. Ha éppen nincs sztrájk, akkor meleg van (hajlik a sín), hideg van (befagy a váltó), esik az eső (beáznak az elektromos készülékekek), fúj a szél (fázik az állomásfőnök és nem szívesen jön ki), madarak szarnak a felsővezetékre és az leszakad, vagy csak nem ér oda időben a személyzet, esetleg leszakad a felsővezeték vagy váltótörés van.

A késések mindennaposak. Nem írom le az összes esetet az elmúlt 1 hónapból, mert unalmas lenne, de szó szerint igaz, hogy ritkábban volt olyan nap, amikor oda ésvagy vissza pontosan ért a vonat a célállomásra, mint amikor nem. Mindezt tetézi a fásult és unott személyzet udvariatlansága és nemtörődöm hozzáállása, a tájékoztatás teljes hiánya, nem beszélve a vonatok és az állomások általános lepusztultságáról és takarítatlanságáról.

Kikívánkozna belőlem, de nem használom ki a némileg demagóg érveket a MÁV-ba öntött 1100 milliárd forintról, a Gaskó Többpénztérdemlünk" István vezette sztrájkról és a túlfizetett MÁV-os menedzsmentről. De azt el kell mondanom, hogy az utazók elégedetlensége egyre nagyobb, mindennaposak a durva és türelmetlen megjegyzések, és egyre gyakoribbak az olyan beszélgetések, ahol a MÁV-ról való leszakadást fontolgatjuk. Mi vagyunk az a réteg, (a napi ingázók) akik nyereséget termelnek, akik nap mint nap uatzunk és havonta rendesen megvesszük a bérleteket. Nyugaton az ilyesmire piaci terveket készítenek és nyereséges vállalkozásokat alapítanak, míg nálunk csak az állami apanázsért sírnak. Ha a MÁV ezt a minősíthetetlen szolgáltatást nem direkt csinálja (pl. a menedzsmentnek előnyös privatizációt előkészítő tervezett lepusztítás, lásd MÁV-Cargo), akkor öngyilkos stratégiát követ. Ha végképp elidegeníti magától ezt a jelentős számú réteget, akkor tényleg lehúzhatják a rolót.

Egyre hangosabb ketyegést hallok, egyre hangosabb és hangosabb...

Üdv:
Hangyasav

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr40572133

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tmelinda04 2008.07.17. 10:07:40

Nem ide tartozik, de azért elmondom. MOst hallottam a rádióban öt perce, hogy meg akarják szüntetni a Bp Nyugati - Szeged között óránként járó "hibridvonatokat". Annak ellenére, hogy amíg a vasúton utazók száma 6%-kal kevesebb, ezen a vonalon 5%-kal növekedett az utasok száma. És tapasztalatból mondom, népszerű a járat mert mindíg tömve van.

Dreon 2008.07.17. 21:19:53

Én minden nap azon a vonalon vonatozok. Nagyon ritka hogy időben érnének be a vonatok, álltalában 10-20 perces késés az átlag. Több kissebb megállon hiába van kiépitve a hangos bemondó évente ha egyszer használják(máriabesnyő). A péztáros sem tudja mikor várható vonat. Többször egyszerűen kimaradtak járatok, és ugy tettek minta ez természetes lenne, semmi tájékoztatás még csak egy bocsánat kérés sem fogadja az utasokat a keletiben. Ha már az IC-knél bemondják hogy elnézést a késésért...

Dreon 2008.07.17. 21:56:41

Esetleg nem lehetne elkezdeni valami aláirás gyüjtögetést, hogy végre észrevegye a Máv hogy ezen a szinvonalon nagyon hamar csödbe fog menni ez a vonal (ha még nincs abba)?

petya.bacsi 2008.07.17. 22:01:26

Egy próbát megér, de csodát ne remélj.

Írj egy panaszt nekik, részletezd, hogy mi történt, melyik vonat volt stb. Így lesz még egy levél az ügyfélszolgálatnak, mintha ettől bármi is változna...