Az információban csupa olyan ember ülhet, akik úgy gondolják, hogy a munka nekik pénzbe kerül. Hogy is van ez? Szánalmas, hogy továbbra is az a bevett szokás, hogy az utas az a csúnya utas biztos csak rosszat akar a kollégának. Persze ott a másik oldalon a szakszervezet, aki megvédte a nyilvánosan, kamera előtt lebukott kallert, aki zsebre adott jegyet, mondván csóró kalauz keveset keres...
Kedves Üzemeltető
A MÁV a nyárra való tekintettel agyonreklámozza külföldi fapados járatait, gondoltam megpróbálom én is és a MÁV-val nyaralok. Jelenleg a károm 60 000 Ft-ra rúg, és még jegyet nem vettem.
Nos, Amszterdamba szerettem volna utazni. A honlapon találtam is ilyen utat, igaz a 21. században internetes jegyrendelés nem létezik nemzetközi viszonylatban a MÁV-nál. Felhívtam a kék MÁV-Start számot, ahol azt a felvilágosítást kaptam, hogy minden nap megy vonat Amszterdamba bécsi átszállással és jegy is van rá. Gondoltam ez tök jó, rendben is van, és mivel ez egy esti időpont volt, a jegyvásárlást másnapra halasztom. Interneten keresztül megrendeltem a kinézett szállodában a szobát és kifizettem rá az előleget (230 eur). Másnap a miskolci jegyirodában közlik, hogy az adott napra nincs jegy, nem is volt. Még itt sem voltam ideges, de mikor megkértem a hölgyet, hogy nézze már meg nekem, hogy a héten melyik napra van jegy, azt a választ kaptam, hogy ő erre nem ér rá, meg, hogy ez neki pénzbe kerül (?). Kérdem én: az információs pultban a hölgy nem ér rá informálni az utasokat??? Akkor meg minek ül ott?? Nem ez a munkája, nem ezért fizet neki a MÁV? Így csak azt nézte meg, hogy a tervezett utazásom követő napon van e jegy még az adott vonatra. Ekkor már kicsit elkeseredett voltam. De gondoltam, hogy majd a MÁV illetékes minőségbiztosítási emberei igazságot szolgáltatnak. Panaszt szerettem volna tenni a miskolci dolgozójuk ellen, mire azt mondták, hogy szerezzek tanúkat, mert addig a fegyelmit sem indítják el. Nem elég az én szavam? Meg egyébként is minek szánnék erre időt, energiát ha nem volna igaz? Vagy mit hisz a MÁV? Nincs jobb dolgom, mint sztorikat kitalálni a dolgozóikról? Jó, mi? És ezzel bezárul a kör, hiszen maga a MÁV védi azokat a dolgozókat akik nem csinálnak semmit, még a nyilvánvaló munkájukat sem látják el. Ezzel a MÁV pénzt dobál ki az ablakon, hiszen olyan ember bérét fizeti, aki munkát nem végez. És kedves adózó, TE is fizeted ennek az embernek a bérét.
Szóval tisztelt MÁV, én évekig éltem Németországban és tudom milyen az uniós színvonal... Nemhiába, a MÁV még a Balkánt is alúlmúlja, mind szolgáltatás színvonalában, mind hozzáállásban.
Üdvözlettel: egy csalódott „utas"