MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Higiénia ohne a Prekop Kft-nél

2008. június 25. - georgejr

Lassan egy éve már, hogy kitakarítottunk két vagont a Keletiben. Azóta történst sok dolog. Új-régi cégek vették át a takarítást. Van ahol szembeötlő az eredmény, de sok helyen semmit sem látni. Igazából számomra felfoghatatlan, hogy a kedves kollégák miért így takarítanak. Otthon is kivágják a szemetet az előszobába? Mert ebből arra következtethetek...

Tisztelt Illetékesek!

Heti rendszerességgel utazom a Szeged-Pest vonalon, s igen nagy szomorúsággal tölt el az IC vagonok tisztasági állapota, mint sokan másokat.

A legnagyobb gondom történetesen az, hogy a Prekop Kft takarítóinál bevett szokás lett a mellékhelyiségek szemeteseinek tartalmát a kocsik ajtajába hajítani. Nem egyszer előfordult, hogy a nem ritkán igen szagos, és mindenki számára gyomorforgató szemétkupac a lábam előtt landolt jól irányzott mozdulattal annak ellenére, hogy a takarítónál volt szemeteszsák. Legutóbbi 5-6 utazásom során (2 hónap alatt) MINDEN ALKALOMMAL ez a látvány fogadott a felszálláskor.

A Nyugatiban gyakran becsukott szemmel is megtalálja az utas az ajtót a szagok miatt – ez hagyján, de, hogy a látvány…. Sajnos tapasztalatom szerint a kalauzt sem igen érdekli a dolog.

Arról nem is beszélve, hogy – bár belátom, nehéz kiszedni az üléseknél lévő hulladéktárolókból a szemetet – a takarítók munkaruháikban rendszeresen ráülnek a plüss ülésekre, a szemétkiszedésre használt kesztyűs kezükkel nyitják az ajtókat, majd a mellékhelyiség takarítása után is ugyanígy nyitják az ajtót a következő kocsiba.

Nem hiszem, hogy nyáron az amúgy is fokozott fertőzésveszély mellett erre az IC pótjegyet is vásárló utazóközönségnek szüksége lenne… arra már gondolni sem szabad, hogy a kilincseken túljutva az ember leül és elfogyasztja az útra vett elemózsiáját.

Minden rossz szándék nélkül, nem tudom, ehhez például az ÁNTSZ mit szólna.

Elfogadjuk, hogy a takarításhoz nem kell magasabb végzettség, és, hogy a takarítók nem mindegyikére igazak a fent elmondottak, de nem lehetne egy szúrópróbaszerű ellenőrzéssorozattal rendbe tenni ezt a helyzetet?

Egyre több külföldi érkezik hazánkba, s mint utas, én bizony szégyenkeztem a MÁV helyett is.

Tisztelettel: N. K., Szeged

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr8538358
süti beállítások módosítása