MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Majdnem baleset

2008. június 03. - georgejr
A levelet olvasva ideges lettem. A forgalmista és a másik sínbohóc (mert az ilyen vasutasokat más szóval nem tudom illetni) legalább a helyzet komolyságára való tekintettel lehettek volna normálisak. De a röhögés még lényegtelen is lenne, hanem a kedves jegyvizsgáló biztosan nem látta el a feladatát. Remélem fegyelmivel elbocsátják.
Aki tudja ki volt név szerint kérem küldje be.


Tisztelt "megint állunk vazze"
Régóta figyelemmel kísérem a blogot néha derültséggel, néha felháborodással.
Most semmi okom a derültségre. Mert úgylátom mindenkinek van egy téglája a MÁV-SART-nál, és sajnos most rám és családomra került sor.
Történetünk a következő:

2008.05.29.-én csütörtökön Sülysápról a 9,21h-kor induló helyi vonattal utaztunk a
szerelvény utolsó kocsijában. Négyen utaztunk,feleségem,8hónapos kislányunk,6 éves kisfiunk és én.
Vizsgálatra mentünk BP-re egy gyermekkórházba. Kőbánya-felsőn szálltunk le. A vonat megállása után én leszálltam és a földön állva leemeltem a 6éves kisfiam letettem a földre és visszafordultam megfogtam a babakocsi felém eső végét a feleségem a fogantyújánál fogva a másik végét tartva lépkedett le a három lépcsőn a nyolchónapos gyermek a babakocsiban volt. A nejem a középső lépcsőn tartott mikor megdöbbenésemre AZ ajtó elkezdett becsukódni. A vonat eleje felé tekintve kiáltottam de senki sem volt lent. Mondom senki tehát a jegykezelő sem, kinek a feladata kb. március óta,a vonatok biztonságos indítása. A babakocsi fogantyúja kiékelte egy pillanatra AZ ajtót,ezzel egyidőben a szerelvény megmozdult és indulni kezdett.Nejem kétségbeesésében már AZ utolsó lépcsőn állva kénytelen volt elengedni a babakocsit és egyensúlyát vesztve AZ ajtó nyomásától leugrott,én egyedül tartva a kocsit mely egyensúlyából kibillenve a túlfelére dőlt és viszonylag szerencsésen földet ért,a felborulást épp elkerülve.
A vonat már messze járt és mi ott álltunk lassan felfogva hogy a nejem és kislányom majdnem a sinek közt végezte.Bementem a forgalmi irodába nem igazán csendesen érdeklődve MI a teendő a forgalmista és aki még ott ült ki tudja milyen pozícióban lévő emberke,nevetve mondták "nekünk nem kell kimenni" és írjak a MÁV-nak.
Szóval egy munkáját hanyagul végző jegykezelő miatt életveszélyközeli helyzetbe került a fél családom. Nem a MÁV-nak köszönhető hogy nem történt személyi sérülés, vagy tragédia.
A MI reflexszerű cselekvésünk és a vak szerencse mentett meg a balesettől. Másnap beírtam AZ esetet a panaszkönyvbe Kőbánya-felsőn,melyet csatolok jelen e-mailemhez.Most tanácstalan vagyok mit lehet tenni ilyenkor.Nejemnek orvoshoz kellett fordulni minden tagja remeg.A közeljövőben még két ilyen vizsgálatra kell vinnünk a gyerekeket de a nejem nem mer vonattal menni.Taxival kell a fővárosba menni mert AZ utasok életére tör a MÁV-START.Elnézést a hosszúranyúlt történetért de talán így érthetőbb a szituáció.Minden utast és főleg a kisgyermekkel utazókat figyelmeztetek nem minden jegykezelő megy ki indítani a szerelvényt így AZ elindul vakon.
Tisztelettel
Sz. Ferenc
 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr100501157

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

oolajtoo 2008.06.03. 11:16:11

az ajtónak nem kellene megállnia, ha valami van az útjában ?

oolajtoo 2008.06.03. 11:23:10

"Nejemnek orvoshoz kellett fordulni minden tagja remeg." ... és "Taxival kell a fővárosba menni mert AZ utasok életére tör a MÁV-START."

... ettől a ponttól ez viszont már biztosítási csalás is lehetne.

Igazából ennek a levélnek önmagában a tálalása, szinte teljes mértékben felesleges, mert tények nélkül csak találgatni lehet. A levél utolsó harmada alapján ez akár egy szubjektív nézőpontot is tükrözhet.

Érdekes mód tegnap egyik ismerősömet majdnem elgázolta egy vonat, ami az állomáson hangjelzés (kürt vagymi) , és a hangosbemondó figyelmeztetése nélkül haladt át. De neki az volt a reakciója, hogy hubazz, meg is halhattam volna, legközelebb jobban oda kell figyelnem ... mert RAJTAM is múlik hogy egy ilyen helyzetből hogyan jövök ki.

Spilett 2008.06.03. 11:28:21

Azt nem írtad le, hogy hány kocsiból állt a szerelvény. A legújabb utasítás szerint egy jegyvizsgáló maximum 4 kocsiból álló vonatot vihet egyedül, ha az ajtók nem központi zárásúak. A te esetedben a leírás alapján automata csukódású ajtó volt, tehát lehet, hogy attól függetlenül, hogy a szerelvény 6-7-8 kocsiból állt, a jegyvizsgáló mégis egyedült volt. Ráadásul előírás az is, hogy menesztés esetén a jegyvizsgálónak a vonat első harmadában KELL tartózkodnia. Ebben az esetben már egy kissebb ív esetén sincs esélye, hogy belássa az egész vonatot teljes hosszában... ti pedig az utolsó kocsiban voltatok.
Ki a felelős? Az, aki ilyen idióta, betarthatatlan, és közvetlen életveszélyt okozó utasításokat ad ki, és nem érdekli, hogy a szerencsétlen dolgozó hogyan oldja meg...
Hogy vegyenek fel több embert? A válasz: nincs rá keret...
A másik oldala, hogy ez a szétválasztás, hogy MÁV meg MÁV-Start éppen csak arra volt jó, hogy legyen lehetőség egymásra mutogatni...

Rwindx 2008.06.03. 11:39:27

Ez biza veszélyeztetés, munkakörben, gondatlanságból elkövetett. Nem panaszkönyv, hanem rendőrségi feljelentés.

Nádasi Balázs 2008.06.03. 11:39:43

Lehet, hogy az utasnak is jobban oda kell figyelni, mert az élete is múlhat rajta, ám a magyar vasúti társaságnak majdnem minden állomása, vonata, peronjai, nem is beszélve az autóutakkal való kereszteződéseiről, úgy voltak annak idején kialakítva, hogy a biztonsági szempontokat kevésbé vették figyelembe, csak az olcsóságot. Magyarul, a MÁV életveszélyes minden egyes pillanatban!

Amennyiben emelt peronok lennének (ahogy a metrónál van), elektromosan maguktól záródó ajtók, beépített indulásgátló nyitott ajtók mellett, stb, akkor már jobban lenne az utas felelőssége, ám miután a MÁV megszüntette több vonalon a forgalmista vonatindító munkakörét, és a vonatok maguktól indulnak, hangjelzés stb. nélkül, akkor legalább a felesleges embereket kirúghatta volna... azokat, akik benn röhögnek, hogy nem az ő munkájuk az életveszélyt megelőzni...

S nem csak a jegykezelő felelőssége, hogy elindítsa a vonatokat, hanem a mozdonyvezetőé is, hiszen van visszapillantótükör felszerelve a vezetőfülkében.

A gondom az a MÁV-val, hogy egy romhalmaz, de a dolgozók, akik érdekeltek a romhalmaz fenntartásában (mert kapnak alig munkával pénzt), szakszervezetekbe tömörülnek, és kirúghatatlanok. Ezért mondom én is sokakkal együtt, hogy privatizálni ezt a MÁV-ot, és nem érdekes, hogy ha az új vezetőség nem vasútnál kezdett dolgozni, mert ez elsősorban szolgáltatás, amit megfelelő módon kell végezni. És meggyőződésem, hogy a MÁV-nál a dolgozók legalább fele ingyenélő. Lehet, hogy tévedek.

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2008.06.03. 11:40:05

Miért kell az összes "az" szócskát nagybetűvel írni? Ez is valami idióta divatszerű baromság?

Forduljatok a bulvármédiához valami olyan felhanggal, hogy "jajj, az új utasítások veszélyeztetik az utasok életét". Szinte biztos vagyok benne, hogy a megfelelő tálalás esetén a Bors és tsai. rá fognak harapni. Vagy ami "rosszabb", Andó Gergő ír egy cikket róla az Indexen.

Kőfelsőn íves a peron egyáltalán? Rég jártam arra, nem emlékszem.

Kísérletinyúl 2008.06.03. 11:42:17

oolajtoo!
ezek szerint minden embernek folyamatosan úgy kell közlekedni,mintha háborús aknamezőn járna???
hihetetlen!megint oda jutottunk,h a hülye minek megy az utcára?felelős nincs,az áldozatok száma napról-napra nő!
vajon meddig tűrjük ezt?és mit tehetünk?
minden gyalogosan közlekedő hordjon viperát?mert lassan odajutunk...

ditti 2008.06.03. 11:47:22

Sztem az állomáson áthaladó vonatnak mindenképp kell hangjelzést adnia, ill. be kell mondani, h vigyázzunk mert vonat halad át a x. vágányon stb.

Mellesleg nem kell mutogatni senkire, nem kell szidni a mávot, az esetek többségében emberi mulasztás történik, ami nem feltétlenül a máv hibája... ill. nem az utas hibája! Hiszen, ő fizet egy szolgáltatásért...A máv dolgozóinak kellene olykor agymosást tartani...miért is jó nekik, ha odafigyelnek az utasokra stb...

Jah és hasonló történt egy barátnőmmel, ő meghalt...14 éves volt akkor.....

avogadro00 2008.06.03. 11:47:28

szemét máv és szemét vasutasok (tisztelet a kivételnek), ezen embereket nem csak kirugnám fegyelmivel, hanem letöltendőt is adnék nekik. és a mozdonyvezetőnek is kötelessége lenne lesni a tükröt.

Petike82 2008.06.03. 11:48:36

szerintem azért kapja be a jegyvizsgáló meg a forgalmista meg a mozdonyvezető is (van a mozdonyon tükör). Ha ív van a szerelvényben akkor a drága kaller ugyan sétáljon már el annyira a vonatra merőlegesen, hogy belássa az ív túloldalát is. Kapják be.

HgGina 2008.06.03. 11:49:33

Nem vagyok agresszív, de az összes tetves rohadéknak az asztalba vertem volna a fejét, azonnal kihívtam volna a rendőrt és azonnal foglalkozás körében elkövetett emberölési kisérletért feljelentettem volna ezt a büdös szar csürhét.
Hogy szakadna le a lába annak a forgalmistának!
(Bocsi, ha ingerült voltam, de normális országban az ilyeneket azonnal kivégzik.)

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2008.06.03. 11:51:08

Ami történt az nagyon szomorú és azonnali rendőrségi feljelentést is von maga után, hiszen itt a mozdonyvezető hibázhatott, mert talán tán van egy olyan berendezés azon a kurva vonaton, hogy nem záródott be minden ajtó és akkor nem indulok el, vagy nem? Undorító.

Peter Szaki 2008.06.03. 11:51:38

Ez szándékos veszélyeztetés, ott helyben beírtam volna a panaszkönyvbe plusz azt is hogy most megyek a rendörségre és feljelentést teszek. Ekkor néztem volna meg a t. alkalmazottak arcát.

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2008.06.03. 11:53:09

Mondjuk az is biztos, hogy ha kiröhögött volna bárki is ezek közül, miután ez történt a családom bármelyik tagjával, úgy pofán baszom, hogy olyan házba is becsönget, ahol csak az alapokat ássák.

oolajtoo 2008.06.03. 11:53:26

"oolajtoo!
ezek szerint minden embernek folyamatosan úgy kell közlekedni,mintha háborús aknamezőn járna???
hihetetlen!megint oda jutottunk,h a hülye minek megy az utcára?felelős nincs,az áldozatok száma napról-napra nő!"

nem ez mondtam. természetesen nem az utas felelős ezért az esetért, azonban nem árt körültekintően közlekedni. az életedben előfordulhat olyan helyzet, amikor a hétköznapi módon müködő tárgyak, vagy általános helyzetek, a visszájukra fordulnak. Ha te ott állsz mind egy búvalbélelt szamár, és nem teszel semmit, mert az ÉLET KÖRÜLÖTTED megoldja, mert minden rendszer biztonságosra van tervezve, akkor bizony előfordul hogy meghalsz.

az egyirányú utca járdáján bizony a másik irányba is el kell nézni, mert hátha egy marha a másik irányból hajtott be, és most gyorsan ki akar jutni a számára kellemetlen helyzetből. én sem teszem meg mindig, de az emberi hülyeségre, és arra, hogy dolgok nem mindig működnek rendetetésszerűen bezony számítani kell...

kacsa! 2008.06.03. 12:01:59

Tegyél feljelentést.

Dr Kangörény 2008.06.03. 12:02:33

Baszki, figyeljen oda jobban az utas, hogy ne csukja oda az ajtó??? Hogya a picsába kell ezt tenni? Én fenn állok, adják a kezembe a babakocsit. Rámcsukódik az ajtó. Nem látom, hogy én hol hibáznék ilyen esetben.

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2008.06.03. 12:12:20

Én igazat adok a levélírónak, de könyörgöm, ilyen esetben nem hősködök, visszahúzom azt a kurva babakocsit, és meghúzom a vészféket. Azért van.

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2008.06.03. 12:14:34

Ja, a másik: lehet, hogy én tudom rosszul, de a forgalmistának kőfelsőn (meg máshol is, ahol így van) csak meneszteni nem kell, a vonatot fogadni igen! Vagyis szépen ki kell állni az ajtóba, és figyelni.

Fitz 2008.06.03. 12:17:09

Kár, hogy nem látta a többi utas, vagy töketlenek voltak. Én azonnal vészféket húztam volna.

Manyizga (törölt) 2008.06.03. 12:22:51

Jaja. Vészfék meghúzása. Akkor úgyis jegyzőkönyvet vesznek fel, abba mellékelni az okot. :)

yooccoo 2008.06.03. 12:30:21

Spilett
ha nem látja a vonat végét, nem adhat jelet az indításra
egyértelműen az alkalmazottak hibája/nem megfelelő odafigyelése

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2008.06.03. 12:33:36

Rendőrség, helyszínelés, feljelentés.

Az összes ilyen vasutas kapja meg a megérdemelt börtönbüntetését aztán majd csak elfogynak az ilyen esetek.

vujicsics trutymo 2008.06.03. 12:42:24

elnézéstkérek!
Én egyetértek veled! Itt van például rögtön a nagyvalagú anyád....

georgejr · http://mav.blog.hu 2008.06.03. 12:45:59

elnézéstkérek 2008.06.03. 12:34:02 nem a subbán vagy te szerencsétlen. bann

papugaja 2008.06.03. 12:47:45

elnézéstkérek:
Téged akkor kellett volna kimoderálni, amikor még csak zigóta voltál.

papugaja 2008.06.03. 12:51:40

Egyébként lehet, hogy ilyen esetben rendőrt illene hívni, és büntetőfeljelentést tenni azonnal. A panaszkönyvbe beletűzni a feljelentésről szóló jegyzőkönyv másolatát. A forgalmista meg csak vigyorogjon, ha még van hozzá kedve.

Haspook 2008.06.03. 13:06:02

Ez a sztori annyira egyben van, hogy ha nem sertek meg senkit en nem hinnem el.
Ket kisgyermek, szegenyke feleseg, babakocsi, gyermekorvoshoz mennek...

A vonatok egy-egy ällomäson annyi ideig szoktak ällni, hogy kenyelmesen le lehet szällni. Elöre keszülödni kell es nem akkor adni fel a gyermekre a kiskabätot stb. ha a vonat mär megällt.

De ha a vonatvezetö csak egy-ket mäsodpercre ällt meg es az eset tenyleg igy törtent akkor az összes MÄV bekaphatja. Szemet banda!

petya.bacsi 2008.06.03. 13:27:17

Mivel a vonat elindult az ajtó zárodása után így a műszaki hiba kizárható (aki utazik ilyen vonattal az tudja, hogy előfordul olyan, hogy a nyomógombbal nem nyílik az ajtó, sőt, én már találkoztam olyan ajtóval, ami kinyitás után visszacsukódott.). Utastársak ilyenkor a vésznyitóval szoktak próbálkozni, de volt olyan, hogy azzal sem nyitódott az ajtó... Az is elég kellemes, mikor a vonat egy részén nem nyílnak az ajtók, se belülről, se kívülről nem lehet nyitni.

Az eset nagyon durva, hál' Istennek, hogy nem történt tragédia...

Szeretnék idemásolni egy rövidebb idézetet a VDSzSz honlapról, ez segít megérteni a vonatindítás folyamatát:

"Egy példa: a Déli pályaudvar kanyargós 12. peronjának végében az utolsó kocsi utolsó ajtajában álló vezető jegyvizsgáló nem látja a mozdonyt. Ez eddig nem is volt baj, mivel az utazószemélyzet „indulásra kész”-jelzését [amikor a vezető jegyvizsgáló feltartja a karját] látva a külsős forgalmi szolgálattevő a szerelvény közepénél a „felhatalmazás az indulásra”-jelzést adta a mozdonyvezető részére. [Ekkor a forgalmista fel-le mozgatja a tárcsát.]
Az új helyzetben a vezető jegyvizsgáló kénytelen a vonat közepénél állni, mivel máskülönben a mozdonyvezető nem látja jelzését, az elmenesztett szerelvényre ezt követően fel kell szállnia, ellenkező esetben megkockáztatja, hogy lemarad a vonatról. Azonban a fejpályaudvarokon az utolsó utáni pillanatokban is utasok tömegei rohamozzák meg az utolsó kocsi utolsó ajtaját. Az indulás után az utolsó kocsi ajtaján fürtökben lógó utasokat csak a jószerencse menti meg a továbbiakban attól, hogy a vonat alá ne essenek.
Jelenleg nem ritkán több percet is vár a vonat az indulási idejéhez képest, mivel a vezető jegyvizsgáló a balesetveszély elkerülése érdekében inkább nem kockáztatja meg a vonat indítását, és nem adja az „indulásra kész”-jelzést."

Kőbánya felsőn a vonat elejét lehet látni a vonat végéről, mivel az egész egy hosszú egyenes szakasz...

Szerintem ez a téma megérne egy Fókuszt, vagy egy Blikket...

petya.bacsi 2008.06.03. 13:37:35

Ej, Nádasi Balázs nagyon szépen megfogalmazta, csak egyetérteni tudok vele...

N.Hajni · http://reparetekmogyorohu.blog.hu 2008.06.03. 13:54:31

Jó,hogy felhívtad a figyelmem erre,mert pont a hétvégén akartunk utazni vonaton a két és fél éves lányommal és az 5 hónapossal,meg természetesen a férjemmel.Nagyon oda fogunk figyelni!

cicó 2008.06.03. 13:58:19

EnZsolt !Te aztán tudod,mi van egy mozdonyon...

execute 2008.06.03. 14:21:01

oolajtoo!

Biztos van valami okos ötleted a rádzárodó ajtó kivédésére is! Halljuk, mivel tudnád magadat hibáztatni a helyzetben!?

leveliro 2008.06.03. 14:46:44

Feljelentést kell tenni a rendőrségen. Ha van bármilyen pici sérülés, arról látleletet kell vetetni, mentőt kihívni, stb.
2 felnőtt tanú van minimum. A saját fényképeket is elfogadja a bíróság.

Adani 2008.06.03. 14:51:31

Vészfék megrántás lyenkor simán mehet, hiszen van indok a haszánlatára. Mellesleg tényleg létezik olyan, h nem mondják be az áthaladó vonatot, de dudálni akkor is dudál

kiskicsicsiga 2008.06.03. 19:00:09

nagyon szomorú az eset.
2hete voltam szemtanúja egy hasonló hanyagságnak,bár ott nem életek,csupán értékek kerültek veszélybe...

Kelenföldön szálltam le az új Flirtről, nézem az órát,hamarabb beértünk,nofene.Az én órám 2percet siet, az állomásé pontos volt 3perccel értünk be korábban.
Ahogy leszálltam, láttam,hogy valaki visszafordul, a becsukódó ajtó gombját nyomja.Az úr, aki a szemközti széken ült. Most ahogy visszanéztem a vonatba,pont az ajtó melletti ablaknál ültünk,láttam ,hogy ottfelejtetet a székén a táskáját, gondolom mikor leszállt,neki is eszébe jutott,tehát megpróbált visszajutni a táskájáért, ekkor még legalább 2perc volt a 'rendes' indulásig.
De az ajtó nem nyílik,nyomja a gombot és piros.Előre nézünk, a kalauznak mutogat, ő épp integet, hogy mehet a vonat.
Véletlenül se állította volna meg,pedig látta, hogy az úr vissza/fel akart szállni, és még nem is volt indulási idő.
Tojnak ezek mindenre.
Gondolom az úr mehetett a cuccáért a Délibe...mire odaért biztos maradt belőle valami...
Humánum??
mikor az este 10es vonaton szólni mertem ,hogy kapcsolják már légyszi le a légkondit,mert 10utasból 5 karbafont kézzel lúdbőrzik az egyik kalauz azt mondta,nem tud bejutni a fülkébe,hogy a vezetőnek szóljon, a másik kalauz azt mondta,hogy ez 'autómata' X fok felett bekapcsol.Hát szerintem biztosan lehet kapcsolni, meg kint se volt több 20foknál...

martinasz 2008.06.03. 19:21:54

Jó estét kívánok!Mostmár valaki tényleg magyázza el nekem,hogy ,hogy is van ez a vonat elindítás,menesztés! Biztos nagyon hülye vagyok de tényleg nem értem!Most akkor jön e a forgalmista a tárcsával vagy nem jön,ha jön akkor milyen állomásokon és milyen napszakban?Ahol nem volt,van szolgálat ott eddig sem jött,a kalauz indított! Elnem tudom képzelni hogy sötétben a avezér a 6-7-ik kocsi végéröl eygb vacak elemlámpával leadott jelzést hogy látott meg!Én nagyon sokat megyek mellékvonalakon azt most nem mondom meg hogy merre de még nem igen láttam,hogy a akalauz minden faluban leszált volna indítani a kis 1-3 kocsis bz-t ! Méga az elsö két -hárm megállonál leszáll,hogy átszálljon a másik kocsiba jegyet kezelni aztán meg beül a soför mellé oszt jónapot!Szóval valaki hozzáértö tényleg leírhatná , hogy hol ,és kinek hogy kell elindítani egy vonatot!köszi!

Rabbeleben 2008.06.03. 21:27:06

petya.bacsi 2008.06.03. 13:27:17

Elég gyakran járhatsz a Déliben.
De annyira mégsem, hogy tudd, a a vezető jegyvizsgáló továbbra is csak "indulásra készen" jelzést ad, továbbra is a külső (nem külsős!!!) forgalmi szolgálattevő meneszti a vonatot!
Szóval ez nem más, mint idióta hangulatkeltés!!!

"„felhatalmazás az indulásra”-jelzést adta a mozdonyvezető részére. [Ekkor a forgalmista fel-le mozgatja a tárcsát.]"

Ez egy újabb szakmainak látszó baromság.
Ugyanis, ha a palacsintasütő fel-le jár, azt úgy hívják, hogy "Felhívás az indításra." (F1 6.1.1.4) Mindig csak pontosan!
Tényleg megérne egy BLIKK-et vagy egy Fókuszt. Főleg, ha annak is ilyenmagas lenne a színvonala, mint a hozzászólásodnak.

Fedup Sári 2008.06.03. 21:43:46

"A változás olyan állomásokat érint, ahol minden vágány végén önálló fedezőjelző található, szélesperonosak és a peronok külön szintű átjárón keresztül megközelíthetők (vagy utasforgalmuk nem haladja meg a napi 800 főt). A MÁV állomásainak kétharmada e feltételeknek nem felel meg.

Noha a fővárosi pályaudvarok és a nagy (megyeszékhelyi) állomások e kritériumoknak megfelelnek, többségükön további intézkedések meghozataláig nem alkalmazzák az új szabályokat."

index.hu/politika/belfold/mav0426/

Sz. Ferenc, meg tudom érteni a helyzetet, engem huszonx éve a villamosajtó csukott oda Hűvövölgyben úgy, hogy a babakocsiban lévő unokahugommal szálltam éppen fel. Szerencsére akkor sem történt baj, nővérem megnyomta a vészcsengőt, mire a vezető megállt... hogy-hogynem, még neki állt följebb...

Kérlek, tegyél feljelentést ismeretlen tettes ellen a rendőrségen. Köszönöm szépen azoknak a nevében, akik azért nem kerülnek a jövőben ilyen helyzetbe, mert néhány vasutas elgondolkodik azon, hogy hogyan kell tennie a dolgát, ha ki akar maradni az ilyesmiből. A panaszkönyvtől meg ne várj semmilyen eredményt, legfeljebb egy sablonlevélbe ágyazott elnézéskérst kaphatsz, vagy azt fogják állítani, hogy nem történt ilyen eset, vagy egyenesen azt fogják a képedbe hazudni, hogy a vonatszemélyzet előírásszerűen indította a vonatot, amit a forgalmista a vágány mellől figyelt, és már te is a mozgó vonatról ugrottál le, majd a feleséged következett a babakocsival.

Rabbeleben 2008.06.03. 21:50:50

kiskicsicsiga 2008.06.03. 19:00:09

Érdekes történet.
A FLIRT ajtaján tényleg pirossal világítana a gomb?
Ha a T. Utas nem tudott visszajutni a vonatra, akkor a jegyvizsgáló jelzésadás után hogyan tudott felszállni? Vésznyitóval? Vagy a FLIRT ajtajai külön zárhatók? Esetleg akkor, ha ki van iktatva, de akkor nyitni sem lehet. Érdekes ez, bizonyára vérzik ezer sebből.
A jegyvizsgáló menet közben valóban nem tud bejutni a vezetőfülkébe FLIRT-en.
Az utastér hőfokát pedig számítógép szabályozza egy képlet alapján a külső hőmérséklet figyelembe vételével.
(Külső hőm +10°C - +14°C belső hőm +22°C
Külső hőm +14°C - +20°C belső hőm +23°C
Külső hőm +32°C - +38°C belső hőm+27,8°C
Külső hőm +38°C felett a belső hőm +32,6°C)
A járművezetőnek minimális szabályzási lehetősége van.
A korábbi érkezést mi tiltja?

Fedup Sári 2008.06.03. 21:57:30

Rabbeleben 2008.06.03. 21:27:06

Most tkp. petya.bacsival van bajod, vagy azzal a vasutassal, aki a vdszsz honlapra a szöveget írta?

Fedup Sári 2008.06.03. 22:02:43

Rabbeleben 2008.06.03. 21:50:50

kiscsiga nem kifogásolta a korábbi érkezést, hanem a korábbi indulást.

Nincs azon a flirtön véletlenül olyan kapcsoló, ami az adott ajtó csukását gátolja, hogy a jegyvizsgáló vissza tudjon szállni?

Rabbeleben 2008.06.03. 22:06:31

Mi köze a vdSS-nek a vasutasokhoz? :o)
Meg az egésznek petya.bacsihoz?

Nekem azokkal van bajom, akik félinformációkat tényként kezelnek és butaságokat terjesztenek. Ilyen pl a Déliben a menesztés.
És azokkal van bajom akik szakmainak látszó magyarázat (magyarázkodás) közben pontatlanok. Mert ha belső ember, akkor a munkáját is bizonyára így végzi.

Fedup Sári 2008.06.03. 22:12:41

vdszsz - vasutasok: biztos nem vetted észre, hogy a tagok vasutasok. Legalábbis nekem úgy tűnt, hogy a sztrájk alatt a jegyvizsgálók meg a pénztárosok szartak dolgozni. Vagy ők nem vasutasok?

petya.bacsi - egész: felelősségre vontad a vdszsz idézet miatt. Nem volt világos, hogy most akkor szerinted ki a hülye. Most már úgy tűnik, hogy is-is-re gondoltál.

Azt meg leginkább leszarja az utas, hogy felhatalmazásnak vagy felhívásnak hívják-e azt a jelzést.

Rabbeleben 2008.06.03. 22:13:42

Fedup Sári 2008.06.03. 22:02:43

Nincs azon a flirtön véletlenül olyan kapcsoló, ami az adott ajtó csukását gátolja, hogy a jegyvizsgáló vissza tudjon szállni?

Ha akarom, akkor van.
De szerinted hány jv használja? És hány jv tudja, hogy van?
És annak a kapcsolónak a használata mit eredményez?
FLIRT-en az ajtó csukódását és zárását nem keverném össze.

Rabbeleben 2008.06.03. 22:24:42

Fedup Sári 2008.06.03. 22:12:41

Az utolsó néhány sztrájkocska alatt sokan **sztak dolgozni, nem csak a felsoroltak. Ez persze egy másik témakör. Akárcsak az, mi a különbség a vasutas és a vasúti alkalmazott között.

"petya.bacsi - egész: felelősségre vontad a vdszsz idézet miatt."

Milyen vdSS idézetre gondolsz?
Tényleg nem értem.

"Azt meg leginkább leszarja az utas, hogy felhatalmazásnak vagy felhívásnak hívják-e azt a jelzést."

Helyes!
Nem az utas dolga ezekkel foglalkozni.
Neki a pontos, megfelelő szolgáltatás a lényeg.
Csak akkor nem kell tudálékosan magyarázni.

martinasz 2008.06.03. 22:33:35

Na most akkor végül is tényleg senki nem akarja nekem megmondani,hogy hogy kell a vonatot elindíani?Vagy tényleg nem tudja senki?

Fedup Sári 2008.06.03. 22:48:28

Rabbeleben 2008.06.03. 22:13:42

Figyi, ha van olyan kapcsoló, akkor miért állítod, pontosabban sugallod azt, hogy kiscsiga története aljas hazugság, amivel nyilván csak be akarja feketíteni a máv(start)ot vagy a vasutastársadalmat, vagy nem tudom, mit?

Egyébként biztos igazad van, vasúti titkos tanácsosi rendfokozat (ezt majd biztosan ki fogod javítani) -- esetleg közlekedésmérnöki diploma, bár az nem hiszem, hogy elég --, illetve F1, F2 és kereskedelmi vizsga nélküli egyének húzzanak innen, vagy csak olvasgassanak!


Rabbeleben 2008.06.03. 22:24:42

Engedd meg, hogy megint az utasok szemszögéből vázoljam a dolgot: nem érdekel, hogy "vasutas" vagy "vasúti alkalmazott" vagy a harmadik alvállalkozó feketén dolgoztatott embere az, akivel összehoz a véletlen a kifizetett utazásom során. Tudod, ez egy olyan blog, ahol legtöbbször elkeseredett utasok panaszolják el azokat a történeteket, amik az utazás során velük megestek. Ez a poszt is ilyen. A vasút, a vasutas szakma szépségeivel, magasztos, lélekemelő aspektusaival nem igazán szoktunk itt foglalkozni. Sajnos a mindennapi valóság eltakarja előlünk, pedig biztos van ilyen. Valami ilyesmi lehet a vasutasok - vasúti alkalmazottak közti distinkció is.

S hogy milyen vdszsz idézetről van szó: nézd, ezt írta petya.bacsi (vigyázz, idézet jön tőle, ezt nem én fogom most írni, hanem ő írta fél kettő előtt picivel):

[idézet]
Szeretnék idemásolni egy rövidebb idézetet a VDSzSz honlapról, ez segít megérteni a vonatindítás folyamatát:

"Egy példa: a Déli pályaudvar kanyargós 12. peronjának végében...
[idézet vége]

Lehetne arról szó, hogy mielőtt -- ahogy mostanában mondani szokták -- leoltasz valakit, esetleg gondosan elolvasd azt, amit írt? Kb. olyan gondossággal, amilyet te meg szeretnél követelni a vasúttal kapcsolatos dolgokhoz való hozzászólásokban.

Rabbeleben 2008.06.03. 23:07:37

Fedup Sári 2008.06.03. 22:48:28

"Figyi, ha van olyan kapcsoló,"

Most tényleg menjünk bele a kapcsoló hatásmechanizmusába? És menjünk bele abba, hogy annak az egy kapcsolónak mennyi funkciója van? Esetleg abba, hogy mit blokkol, hogyan szokták használni, Kelenföldön mennyire értelmetlen használni?

"akkor miért állítod, pontosabban sugallod azt, hogy kiscsiga története aljas hazugság"

Állítottam vagy sugalltam volna ilyet?
Azért, mert nem értettem a piros színű gombot és még néhány részletet?
Mindössze véres sebeket említettem.

Nem, nem javítalak ki.
Minek?
Akit pedig sérelem ér, természetesen írja le a gondját. Azt, ami történt!
És hallgasson meg másokat is.

Ég a pofám, de a vdSS oldalán nem találom az idézett részt.
Hibáztam.
Vessetek a mókusok elé!!!

A többire mit reagálhatnék?
Fizető utasnak mindig igaza van.
Indulatokkal vitázni pedig nehéz.

Rabbeleben 2008.06.03. 23:10:13

martinasz 2008.06.03. 22:33:35

Nem merem.
Talán, ha a vdSS oldalán megtalálod ...
:o)

chipetke · http://mavsztrajk-e.wamma.hu/ 2008.06.03. 23:28:03

martinasz:
kiengeded a fékeket, és a kontrollerrel elkezded emelni a sebességet. Ez nagy vonalakban, minden vonatra igaz :P

petya.bacsi 2008.06.04. 04:32:01

Rabbeleben:

www.VDSzSz.hu

"akik félinformációkat tényként kezelnek és butaságokat terjesztenek." (...) "Idióta hangulatkeltés"

Már bocsi, de az idézet (ami "" jelek között van) azt nem én kreáltam, hanem a szakszervezi honlapról lett kimásolva, idézve, mivel ott is foglalkoztak, foglalkoznak ezzel a témával.

"És azokkal van bajom akik szakmainak látszó magyarázat (magyarázkodás) közben pontatlanok."

Hehehe, muhahaha! Tehát a VDSzSz honlapra "szakmainak látszó duma" kerül, tehát léhűtők írkálnak oda.

Ha ez butaság, vagy "idióta hangulatkeltés", akkor ezt beszéld meg velük, elvileg vasutasokat tömörít, és nem pékeket.
Az általam idézni mert szöveg megtalálható az április 4-én kelt Hírlevelükben.

Mellesleg nem járok gyakran a Déliben, mivel ez is az idézet része volt.

(Anyám, aki már az idézetért is az idézőt okolja...).

petya.bacsi 2008.06.04. 04:33:22

Fedup Sári: köszi, de nagy fába lett a fejsze vágva, ha érted mire gondolok ;)

kiskicsicsiga 2008.06.04. 07:25:48

a történetem igaz
van a vonaton egy gomb amit ajtónyitáskor kell megnyomni
ha bent megnyomod,miközben megy a vonat, pirosan világít.
zölden akkor világít,ha nyílik.

akkor én azt láttam, hogy a pasi nyomja a gombot, az pirosan világít,miközben a vasutas integet, hátranéz majd felszáll.
Bírom,hogy mindenki jobban tudja,mit láttam, a saját szememnek had higgyek már.

és nem hiszem,hogy ha több utas többször jelzi,hogy fázik,nem lehetne kis méltányosságot gyakorolni, és lekapcsolnni azt a megveszekedett légkondit. teljesen feleslegesen ment, minek fogyassza az áramot, ha anélkül is jó a hőm.?este 10kor ?

de ha ide csak vasutasok járnak, és mindenkinek mindent mmre pontosan kell tudni, hogy mikor hány fok,stb akkor többet nem jövök ide, és kérem a bloggert is ,hogy írja ki a fejlécbe,csak hozzáértők írjanak. Vélemények csak pontos,hitelesített adatok birtokában adhatóak

Rabbeleben 2008.06.04. 07:42:58

petya.bacsi 2008.06.04. 04:32:01

"Hehehe, muhahaha! Tehát a VDSzSz honlapra "szakmainak látszó duma" kerül, tehát léhűtők írkálnak oda."

Így van.
Ennyire hiteles és szavahihető kis csapat.
A sztrájkocskáik alatt többször kiderült, hogy amit tényként, a közlekedésbiztonság veszélyeztetéseként üvöltenek bele a világba, annak az ellenkezője sem igaz.

"Az általam idézni mert szöveg megtalálható az április 4-én kelt Hírlevelükben."

Köszi!
Elolvastam.
Szórakoztató!


"Mellesleg nem járok gyakran a Déliben, mivel ez is az idézet része volt."

Akkor ezért nem tűnt fel, hogy az idézett szöveg butaság.

"(Anyám, aki már az idézetért is az idézőt okolja...)."

(Csak azért, mert támogatja a butaság terjesztését ...)

Rabbeleben 2008.06.04. 08:16:05

kiskicsicsiga 2008.06.04. 07:25:48

Nem írtam, hogy a történeted nem igaz!!!
Te tudod, mit láttál.
Te tudod, mi történt.
Te tudod, mit hiszel.
Én csak azt tudom, hogyan működik a jármű.

A klíma a FLIRT megérkezése óta folyamatos hisztéria tárgya.
Sajnos nem tudsz mindenki kedvére tenni.
Az egyik utas fázik, a másik izzad ugyanazon a vonaton. A rutinosabb jegyvizsgálók ilyenkor felajánlanak másik ülőhelyet, ami nem közvetlenül a légbefúvás alatt van.
Légbefúvásos hűtés/fűtés esetén természetesen teljesen más a hőérzet.
Leírtam a hőfoktáblázatot. Ezen a jármű vezetője +-5K-t (nem °C) tud változtatni.

Teljesen kikapcsolni a klímát?
Nem csak a hőmérséklet szabályozása a feladata.
Részt vennél egy olyan kísérletben, amikor átlagos utasszámú járművön kikapcsolják a klímát?
Szerinted abban a zárt akváriumban mennyi idő után lenne rosszul, ajulna el az első utas?

Nem, ide leginkább olyan fizető utasoknak kellene írnia, akik nem kapják meg az elvárt szolgáltatást.
De ezt nem csak itt kéne megtenni, hanem az állomásokon lévő panaszkönyvekben is. Soxor javasoltam ezt utasnak, aki természetesen nem tette meg. Pedig hidd el, lelkesen mozdulnak az ilyen bejegyzésekre. Bármilyen hihetetlen, néha az itteni beírásokat is vizsgálat követi (tudok konkrét eseteket).
Az viszont ne legyen gond, ha valaki megpróbálja leírni, miért történnek bizonyos dolgok.
Nem kötelességed tudni a hőfoktáblázatot (én sem fejből írtam és elég elnagyoltan), de gondoltam segít a működés megértésében.
Ha ez Neked sértő, sajnálom.
Eddig sokan hiányolták, hogy nincsenek dolgok rendesen leírva, elmagyarázva.
Most meg baj, ha megpróbálom?

kiskicsicsiga 2008.06.04. 09:05:19

a flirt minden megállóhelyen megáll
szerintem a lehosszabb út,amit ajtónyitás nélkül megtesz 7 perc
este 10kor sztem nem sokan ájulnak el a hőségtől május végén 5percenkénti ajtónyitástól
nem csak én fáztam,nem csak én tettem szóvá.volt ott egy csoport is, vékonyan voltak öltözködve,godnolom kirándultak egész nap, póló rövidgatya.ők is kérték a légkondi lekapcsolását.a kalauz az ingen felül viselte még a kiskabátot vagy mi a szösz az.
ő gondolom nem fázott.

eddig írtam panaszkönybe háromszor, egyetlen egyre jött válasz.
írtam e-mailt legalább 10et
kb 3/4 ére jött válasz, és általában valami sablonszöveg- jó persze,bocs épp javítjuk,épp beteg volt,késett a személyzet,ezért volt 1pénztár nyitva.
épp intézkedünk,hogy a wc ne úgy nézzen ki ahogy...
épp mindig van kifogás,csak változás nincs.se egykis humanitás

Ashi Valkoinen 2008.06.04. 09:23:57

kiskicsicsiga 2008.06.04. 07:25:48
a történetem igaz
van a vonaton egy gomb amit ajtónyitáskor kell megnyomni
ha bent megnyomod,miközben megy a vonat, pirosan világít.
zölden akkor világít,ha nyílik.

Persze. hogy nem értitek egymást, hiszen kiskicsicsiga a TALENT-ről beszél! FLIRT-en zölden világít a gomb, ha menet közben megnyomod!

Rabbeleben 2008.06.04. 09:24:45

kiskicsicsiga 2008.06.04. 09:05:19

"a flirt minden megállóhelyen megáll"

Dehogy!
Írjak vonatszámokat?
A klímának nem csak a hűtés/fűtés a feladata, hanem a megfelelő mennyiségű oxigén biztosítása, az elhasznált levegő cseréje is. Ezért írtam, hogy egy idő után kezdődnének a rosszullétek kikapcsolás esetén.
Senki sem meri határozottan leírni (ezt sem), hogy a FLIRT nem működő klímával szolgálatképtelen.
Ha pedig gondod van az utastér hőfokával, kopogj be a vezetőfülkébe (csak álló helyzetben, menet közben senki sem nyit ajtót) és mondd el a problémát. Meg fogja oldani a járművezető.
Ha eközben lehetőséged van megnézni a számítógépet, meglepődsz, milyen adatok vannak. Mint írtam, a hőérzet más légbefúvásnál.

Hidd el, buknak a panaszkönyvi beírásokra, emilekre.
Az, hogy Neked nem válaszolnak, nem azt jelenti, hogy nem pörögnek rajta.
Szabvány válasz helyett mit szeretnél. Konkrétan tudni, az érintett dolgozó milyen büntetést kapott? Nem biztos, hogy ez jó megoldás lenne.

Hidd el van változás.
Lassan talán kifelé is fog látszani.
Csak sok idő kell.
Amíg kiemelt járműnél is harcolni kell a WC papírért ...
Szóval nem könnyű!

Rabbeleben 2008.06.04. 09:28:53

Ashi Valkoinen 2008.06.04. 09:23:57

"hiszen kiskicsicsiga a TALENT-ről beszél!"

Aha!
Én meg folyamatosan FLIRT-ről írkálok, hiszen az eredeti szövegben "Kelenföldön szálltam le az új Flirtről" rész van.
Na, majd tisztázzuk.

Gea 2008.06.04. 09:48:04

Mivel nekem is van egy 2ésfél éves fiam, így mélységesen felháborít
oolajtoo 2008.06.03. 11:23:10 hozzászólása. Nem csak a káromkodást kellene moderálni, hanem ezt is... Ha most te azt mondod, h nem igaz a sztori, de mégis, akkor ne akarj találkozni azzal az apukával (meg velem se)!!!
Ja! Remélem soha nem lesz gyereked!

Elnézést, de iszonyatosan feldühített a sztori, meg ez a lekezelő hozzászólás, -állás...

A mávnak meg a ... anyját! Késsenek, mert megszoktuk, legyenek koszosak, mert azt is, de, hogy életveszélyt okozzanak úgy, hogy szabálytalanok! Áááá...

vasútbarát (törölt) 2008.06.04. 14:59:15

Tanúlságos történet. Sajnos úgy vélem hogy lesz még rosszabb is. A jelzés adának mondja az új utasítások szerint nem megfelelő, illetve a kocsik összetétele miatt nem is mindig látni, hogy hol a vjv a vonaton, pl, ivben lévő megállóhelyeken, nyított ajtóknál.
Ha már átalakításokra került sor a vonatforgalom irányításában, akkor legalább ésszerü jelzés adási rendszert találtak volna ki a vasút vezetői, nem pedig a kis köralakú tárcsás menesztést a vjv-knek. Az egyetlen biztonsángos és hatékony minden helyzetben működő vonatmesnesztés rádiós felhatalmazzással lenne megfelelő, a tárcsa helyett. Így az mv, az fszt és vjv is tudomást szerezne minden szóbeli utasításról, felhatalmázásról stb stb. Így a vonatok hossza sem számítana, ahogy az íven történt megállások sem, a vjv meggyözödne a le és felszállás megtörténtéről, majd utasítást adna vonatszám szerint az mv-nek aki miútán meggyözödőtt hogy tényleg minden rendben van megindítaná a vonatát.

kiskicsicsiga 2008.06.04. 16:16:29

nekem nem tűnt fel hogy Talent lenne, nekem ugyan olyannak tűnik a kettő:)

2kalauznak szóltam, egyik azt mondta nem tud bemenni a fülkébe a vezetőhöz,másik azt mondta autómata a cucc.
ezekután nem akartam még a vezetővel is bajlódni.

a wc témánál nem a papír..hajaj...
20 ezres városban 3kapcsolóból 3 nem működik,nem lehet bemenni ! a kilincsek hiányoznak!

remélem van valami haszna az írogatásoknak, a témát meg ezennel befejezem.

kinaisas 2008.07.01. 15:30:23

Nos a menesztésről (felhívás az indításra)annyit: Azon állomásokon ahol a vonat menetrendjében (szolgálati mrk.) nincs menesztési kötelezettségre figyelmeztető jel, és egyéni kijárati jelző, továbbhaladást engedélyező jelzése van, ott a jegyvizsgáló (vezető jegyvizsgáló) az indulási idő elérkezésekor az "indulásra készen" jelzés adásával a mozdonyvezető felé, hatalmazza fel a vonatot az indulásra. Minden más esetben a forgalmi szolgálattevő meneszti a vonatot.
Hogy a jegyvizsgáló általi menesztés biztonságosabb-e, mint a forgalmi szolgálattevő általi, talán. De ez semmire sem garancia. Volt már olyan esetem, hogy a szolgálattevő elmenesztett - miután le és felszállás megtörténte után kb. még fél percet várt - és mégis volt aki leugrott a vonatról, annak lassú mozgása közben. Ami még hagyján, de visszafordult és leszedett még két gyereket meg egy házastársat a vonatról. S ezt én vettem észre. Ugyanis ezért vannak a visszapillantó tükrök, hogy ha nincs autómatikus ajtózáródás, akkor muszály figyelni. De azzal már én sem tudok semmit tenni, hogy emberek rendszeresen nem a kijelölt oldalon, a peronra szállnak le a vonatról, hanem a másik oldalon, majd leesve a vonatról (lsd. Pesterzsébet mh.).
süti beállítások módosítása