MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Járatni kell, Pihentetni kell, Kicsit járatni kell

2008. május 20. - georgejr
Vigyázat hosszú lesz, de megéri. 170 km 7 óra alatt nem semmi... Na ez a szopás nem amikor tövig nyeled a calippot..


Üdv! nemrég bukkantam rá (tegnap :) ) erre az online MÁV-os panaszládátokra, és pont valmai hasonlót kerestem. Nem tudom hogy jó helyre írok e, de azt szeretném, hogy a mellékelt (nem rövid) történetet, ami a tegnapi, velem történt események kivonata, kitennétek a weboldalra, mert ez már tényleg kritikán aluli, és azt szeretném hogy mások is okuljanak belőle, derüljenek rajta... Köszönöm.

Történt egyszer, nem is olyan régen (ma-2008. május 16.) Magyarország állami vasúttársaságának zegzugos, egymásba csavarodott kiprivatizált máv-cargo-s sínpárjai között...
Sorsom sajnos úgy hozta, hogy 2008. május 16-án Veszprémbe kellett utaznom. Röpke 171km, hiszen Nagykanizsa az induló állomás. Egészen pontosan: Nagykanizsa - Zalaszentiván (átszállás) - - Veszprém (közvetlen kocsikkal Bobán át).
Kocsival másfél óra lenne, de jogosítvány hiányában... Tehát maradtam a jól bejáratott, unalmig ismert vonatút mellett... Indulhattam volna busszal is, de azt sosem szerettem, bár kicsit rövidebb a menetideje, - és általában odaér - a vonaton legalább lehet notebook-al dolgozni kényelmesen, és a balesetveszély is kisebb, mint egy közúton.... Azt a fél órát megéri... Ám ez az alkalom valahogy más volt. Már reggel, mikor a sült debreceni zsírja a frissen vasalt ingemre fröccsent, éreztem hogy ez az utazás nem olyan lesz mint a többi (pedig megéltem már pár cifraságot, a felsővezetékszakadástól az állomáson/vonatonéjszakázásig). Érzésem csak fokozódott, mikor kigyalogolván, reggel 8:00-kor a nagykanizsai állomásra, az újságosbódéban egy általam kedvelt politikai napilap felől érdeklődtem és egy szúrós szemvillantás az eladónéni részéről és egy elmorzsolt: "Nincs" majd "Elfogyott" szótöredék hallatásával adta tudtomra, hogy szeirnte én szélsőséges volnék.
Jobb időkben bízva hagytam a fenébe az egészet és felszálltam mitsem sejtve a vonatra, ami a máv-állandós képlettel számolva pontosan indult (azaz 10 perc késéssel). A kalauzbácsi meglátta a jegyemet, majd szóban "tájékoztatott", hogy "vónatpótló Pacsán." Kérdem: "És hol fog várakozni, ki lesz rá írva, lesz több busz is, busz lesz egyáltalán, stb...?" komoly tekintet: "csak kovessen engem". Mondom remek, itt az új Führer, lesz ami lesz. Már egy másik jegyet ellenőriz, de azért megkérdem: "Hányadik megálló innen számítva?". Válasz: "Majd meglátja, úgyse megy tovább a vonat." Végül persze sikerült kitalálni hogy a Pacsa az "Zalaszentmihály-Pacsa". Leszálltam, sok utastársammal együtt, kiderült hogy felszedték a síneket, ezért van vonatpótló. Vár ránk két csuklósbusz, a lerobbantabb fajtából, aminek a "csukló" részén lyukak tátonganak, rozsdás mindenhol. Ahogy látom a MÁV-START a legolcsóbb árajánlatot adó helyi vállalkozóra bízta ezt a feladatot... A Führert követvén felszálltunk. Apró buszos életkép, nem indulunk el, csak 3-adik löketre. Sürű fekete füst száll fel, sofőr megjegyzi: "Járatni kell". 5 perc járatást követően elindultunk a kertek alatt, Zalaszentivánra (ott kell átszállnom Boba majd Veszprém felé). Egy kis helyi faluban, talán Alsónemesapátiban begurulunk a buszmegállóba. Nocsak, nem tudtam hogy a vonatpótló megáll buszmegben is. Sofőr kinyitja az ajtót, kiugrik, át az út túloldalára, majd eltűnik a helyi restiben. Na ez igen. Kisvártatva szalad vissza, 2 db banánnal meg valami sárga csekkel a kezében. Reméljük hogy fröccsöt nem töltött... Felugrik a buszra, ránk, utasokra néz. Felkiállt: "Megy valaki Búcsuszentlászlóra?" - néma csend. "Jólvan, akkor nem megyünk be, és akkor behozzuk a késést." (vagyis azt az időt amit ő a kocsmában töltött). Indulunk tovább. Azaz indulnánk. Égett szag, busz leáll. Sofőr kicsit gondolkodik majd nagy szakértelemmel kijelenti: "Pihentetni kell". 5 perc pihentetés után újabb próbálkozás, beindul. Fekete füst száll. Újabb megjegyzés a kalauz felé: "Kicsit járatni kell". Pár perc üresjárat után indulunk tovább.
Az órámra nézek: Igen, most kéne indulnom Zalaszentivánról, dehát mivel vonatpótló, tuti bevárja... Merthát ha már nem tudok szolgáltatni legalább a busz általi nagyobb bizonytalanságot beépítem a menetrendbe, hogy mindenki elérje a csatlakozást. Mert hát még mindíg jobb késve megérkezni, mint ottragadni az isten háta mögött... Röpke egy óra alatt Zalaszentivánba értem (Pacsa-Zalaszentiván talán 20km, kevesebb?). Mennek vonatok szombathelyre, Zalaegerszegre, de Bobára nem. Nekem ekkor már Celldömölk is jó lett volna, végülis irányban majdnem stimmel. Megyek a jegyárusító helyre, sehol senki. Megkérdezek egy csoport ácsorgó (némelyik mintha tudatmódosító hatása alatt lett volna, bár a TUDAT mint fogalom ebben az esetben igen korlátozottnak tűnik) vasutast, h mit tudnak a Bobai járatról. Ők bizony semmit, de kérdezzem meg a forgalmistát ebben az irodában. Bekopogok, gondoltam illedelmes leszek, mondom: "Jónapot, elnézést, nekem azt mondták, hogy önnél lehet érde...". A nagy darab kopasz fiatalember meg sem várja h befejezzem, se köszönés se semmi: "El van nézve. Ez nem információ, a jegyárusítóba menjen" Mondom: "Onnan jövök, nincs ott sneki". Erre: "na majd mindjárt lesz" néz rá arra a szakállas fickóra akivel addig beszélgetett. Tehát átsétáltam az állomás másik oldalára (egy kurva nehéz pakkal), és lám ki ül a jegykezelőben... A tisztelt forgalmista úr beszélgetőtársa. Mondom remek. Elsírom a bánatom, hogy Boba felé jó volna... "Ööööö az nehéz lesz...". Mondom: "Most jöttem vonatpótlóval". Aszongya: "Igen, innen ivánbó' vonatpótló busz vitte vóna' tovább 'batyk-ig, ott lehet felszállni a menetrendszerinti Celldire, de a vonatpótló 30 perce elment." Mondom: "Fasza. Nem kéne megvárnia a két vonatpótlónak egymást? Hiszen én az elvirából néztem hogy a buszok csatlakoznak..." Erre felháborodottan: "Ja kérem, elvira! Azért mi nem tudunk felelősséget vállalni, az CSAK A MENETREND!" Mondom: "Csak?" Erre: "Ja. Kitalálták ott fent, hogy a busz 20 perc alatt beér, ugyanúgy mint a vonat, de legjobb esetben is 40 perc kell neki, maguk meg késtek is, az ukász meg ki van adva, hogy innen a vonatpótlót pontosan el kell indítani, hogy a többi vonalat ne érintse a késés..."
Kicsit a szar is belémfagyott... "Értem. Ezekszerint esélyem sem lett volna?"
Jön a rövid válasz: "Nem."
Ezekután kénytelen voltam keresni egy másik lehetséges változatot, bár most már tudom, hogy ekkor inkább vissza kellett volna fordulnom Nagykanizsára... Óóó, az az optimista formám. Szóval zalaszentivánról 1 óra múlva lesz egy voantom, Ukkig. Ott 1 óra várakozás, majd Boba. Bobán pedig 20 perc várakozás majd csatlakozás a Szombathely - Budapest gyorshoz, ami megáll Vp-ben. Remek. Összeszámolva Bobáig az utazással töltött időt: 1 óra. A várakozás: 2 óra 20 perc. Dejó! Piroskával eljutottam Ukkig. Járólapszámolgatással ütöttem agyon az időt a kihalt állomáson, eljön az induás perce. Sehol semmi mozgás. Kiállok a peronra, hátha történik valami. Közben elkezdett sütni a nap is, égeti a fejemet. Némi ácsorgás után, a hivatalos indulási idő után 5 perccel megszólal a hangosbemondó, hogy "Tájékoztatjuk a tisztelt utazóközönséget és a vonatra várakozókat (tényleg lehettem vagy 6an...) hogy a Pécs-Celldömölk személyvonat előreláthatólag 20 percet késik." Ooo mondom dejó, pont 20 perc a várakozás Bobán, legalább nem kell unatkozni a peronon. Igenám, csak az volt a trükk, hogy mindez a bejelentés, és nem a hivatalos indulási időtől került kiszámításra, mint a vonat megérkezésekor erre rájöttem. Végül 8 perc késéssel megérkeztem Bobára. Leszállok, tök üres az állomás. Gyanús. Állomásfőnök már indítja is tovább a vonatomat, odagyalogolok hozzá. Kérdezem: "Veszprém?". amaz meg: "Há' az bajos lesz, épp azt indítottam még a előbb!" - szól és mutat a tányérjával egy távolodó pontra az ellentétes irányba. Na elszakadt a cérnám, mondom: "Hát ez kurvajó, ezt az 1 percet nem lehetett volna megvárni?" válasz: "Engem ne hibáztasson, mindent Szombathelyen döntenek el mostmár, én maximum 5 percet várakoztathatom ezt a vonatot, amivel maga gyött az meg majdnem 8 percet késett!!" Király. Nyugalmat erőltettem magamra, kérdem: "Jó, hát mostmár ez van. Hogy jutok el Veszprémbe leggyorsabban?" "Há kocsiva'!" "Nem, nem. Vonattal kéne..." "Hááát, pont 1 óra múlva megy a gyors...". Újabb egy óra röpke várakozás. Na, megiszok egy sört, mert ZH ide, lemondott megbeszélés oda, elégedetlen ügyfél és szitkozódó főnök, ki mégsem száradhatok, meghát a vérnyomásom sem az igazi (máv-pirula: a holtat is felpumpálja).
Ám: ebédidő, resti zárva. Ilyen létezik egy resti esetében???? Csudajó, hát nekiültem hogy begépeljem ezt a kis szösszenetet. Közben eltelt az óra... Irány Veszprém, ahova 15:10-re érkezem (30 percet késett ez a vonat is, de nem induláskor, hanem útközben szedte össze). Tehát: 8:00-kor indultam Nagykanizsáról, 171km az akkor több mint 7 óra utazás!!!! Teszem röptében hozzá, hogy remélem lesz alkalmam szétküldnei ezt az emailt, mert ma még szeretnék visszajutni Veszprémből Nagykanizsára. Aztán még a végén a visszaúton beleesek valami téridőgörbületbe és sose érkezem meg.
Elképzelhető, hiszen ez a MÁV-START. Ha ilyen a start, képzelem milyen lesz a folytatás... Most már Nagykanizsa felé tartok (tehát visszafelé), de a tapasztaltak leírást kívánnak:
Ez már tényleg kritikán aluli. Miután eltöltöttem kemény 43 percet a királynék városában (betömtem egy gofrit és ráírtam a nevem egy papírra), már zötyögtem is vissza a 4es busszal a vasútállomásra. De gondoltam jegyvétel előtt megérdeklődöm hogy mi a helyzet a vonatpótlókkal. Megyek is a jegyárushoz, és kérdezem. De, ő erről nem tud semmit mert csak a saját vonalaikról van információja, őneki azt honann kéne tudni, hogy hol van vágányzár... De, hívjam fel a mávdirektet. Mondom neki, hogy ugyan már, hívja fel ő, ő a vasutas, meghát információ, meg ilyenek.
Erre mondja, hogy Ő annyit tehet h megadja (az egyébként amúgy is agyonreklámozott) mávdirekt számot, 0640494949, semmi többet, meg neki egyébként is dolga van, és döntsem el végre h megyek vagy maradok. Mondom jó. Kiálltam a sorból, és felhívtam a mávdirektet
(MI A ****NAK VAN AZ INFORMÁCIÓ EZEN A TELIBE**** ****** ****** ÁLLOMÁSON???)
Röpke 4 perces mobiltelefonos zenehallgatás (minden munkatársunk foglalt) után sikerült is beszélni egy hölggyel (mobilszámlámra kiváncsi leszek), aki tájékoztatott arról, hogy a vonatpótló buszok MENETREND SZERINT közlekednek és semmi probléma nincs, és menjek csak nyugodtan újra a reggel már kipróbált vonalon.... Örömittas mosollyal arcomon, kezemben a vadonat új zalaszentiván felé szóló jeggyel a rekkenő hőségben kiporoszkáltam a peronra. Eltelik egy kis idő.... "Tájékoztatjuk a tisztelt utazóközönséget, hogy a Budapest - Szombathely gyors előreláthatólag 20 percet késik" A "ha megütik egyik orcádat, tartsd oda a másikat is" érzéssel lelkemben, már direkt vártam , egyenesen szomjaztam az újabb problémákat. Nem is kellett sokáig várni, ugyanis az általában a 3. vágányra érkező szerelvény helyére begurult egy marhavagonos konvoly. Én már a marhavagonnal is kibékültem volna ezen a ponton... Tiiitiririitiririii... Tájékoztatjuk... második vágányra érkezik.... Remek. Aluljáróba le, 3 méterrel később fel. Végül csak begurult az a fostalicska, és mostmár újra úton....
Azt meg már meg sem érdemes említeni, hogy a Szombathely - Pécs vonat, amire Zalaszentivánon visszafele át kellett szállnom (vonatpótló Pacsáig), 40 perces késéssel érkezett meg Nagykanizsára. Szerencsésebb utazásokat kívánok mindenkinek! Szebb jövőt!!

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr95478397

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nagymoli 2008.05.20. 13:23:49

Nem semmi... Japánban ilyenért már harakirit követne el a közlekedési miniszter... :-D

Ipari-antidepresszió 2008.05.20. 13:57:46

Túl olcsó a MÁV bérlet meg jegy. Fel kell emelni annyira, hogy fedezze a valós költségeket és akkor lesz pénz fejlesztése. Kb 3-4 szeres jegy és bérletáremelésre lenne szükség és akkor lenne pénz fejlesztésre. A francnak dotáljuk az összes kihasználatlan szárnyvonalat, ennek ez a következménye.

Raszputyin · http://zsir.blog.hu 2008.05.20. 14:05:39

Nem, nem, harakirit egy (darab) vonat félórás késéért követ el a japán közlekedési miniszter. Ilyenért az egész kormány csoportos öngyilkosságot követne el arrafelé.
Beszéltem egyszer egy japánnal a Bécsbe tartó vonaton, és ő mesélte, hogy életében egyszer késett a vonat. 27 másodpercet. 27 másodperc után kezdett el morajlani a tömeg, hogy itt valami nagy baj történt.

Mokele-Mbembe 2008.05.20. 14:12:18

Ipari, ez ugye most vicc volt?

Már most olcsóbban autózom, mintha vonatra ülnék... háromszázas benzinnel is

Ipari-antidepresszió 2008.05.20. 14:16:32

Mokele-Mbembe

Elég drága dolog üres vagy félig üres vonatokat közlekedtetni.

Szerintem meg autózni drágább, ha kiszámolod az összes költségét. Egy autó havi 50-70 ezerbe van minimum (törlesztőrészlet, adó, garázshely, autópályamatrica, stb...)

Nem Penny hajója 2008.05.20. 14:28:28

Na, végigolvastam, de érdemes volt! :)))
Mondjuk utaztam már én is Nagykanizsa és Veszprém között, de eszembe nem jutott volna vonattal menni. :)
Légkondis busszal kényelmesen eljutottam kb. 2 óra alatt Veszprémbe.

Amúgy meg szent őrültként tisztelem a poszt íróját, hogy mindezek után újra vonattal indult vissza Nagykanizsára és nem busszal. :DD

Már csak azért is, mert Veszprémban a vasútállomás kint van a **csában, miközben a busz a központból indul/érkezik. De ő tudja. :)

timla 2008.05.20. 14:35:25

Áremelés? Jó vicc lenne, de nézzük a részleteket:

Én pl rendszeresen vonatozok Miskolc-Bp vonalon, és mindíg IC-t használok. Szerintem max ez hasonlítható egy autó kényelméhez. A menetidő 1:57-1:59, de a késés átlag 10 perc, szóval 2:10. Egy oda-vissza út 6600Ft. Autóval 2 x 180km x 6l/100km x 310Ft/l + matrica = 8.000Ft. 6l-ből pedig minden benzines autó kijön, ha megelégszünk a 2:10-es menetidővel.

Szóval, ha van autód, akkor kb egálban vagy, de nem kell egy-egy tapló utastárs mellett utaznod, jegyért elővételben kicaplatni az állomásra, nem vagy időhöz kötve, stb.

Szerinted?

capa78 2008.05.20. 14:36:49

Ipari-antidepresszió

Már ne haragudj (bár bánja a ...) de ez egy baromság. Egyrészt a vonatnak, mint általában bármilyen tömegközlekedésnek, jóval olcsóbbnak kellene lennie az autónál, és itt a "jóval"-on van a hangsúly, hiszen környezetvédelmi, forgalomcsökkentési stb. stb. okokat figyelembe véve ösztönöznie kellene a tömegközlekedésre. Másrészt, akkor is olcsóbbnak kellene lennie, ha nekem már van egyéb okból autóm, akkor is azt kellene tudnom mondani, h vonattal megyek, mert olcsó (és kényelmes, és tiszta stb.), de nem teszem, mert mocskos drága és mocskos. Pedig nagy vonatpárti vagyok már gyerekkorom óta. A vonat nálam mindig előnyt élvezett, de ahogy a cikk írója is mondja, a magyar vasút mára "kritikán aluli".
Szebb jövőt!

Ipari-antidepresszió 2008.05.20. 14:37:22

timla:

És mennyi a törlesztőrészlet, parkolás, autófenntartás díja?

gmp (törölt) 2008.05.20. 14:42:04

A levél írója író. Azok szoktak egy rövidecske történetből egy egész könyvet csinálni.

Hurkabácsi 2008.05.20. 14:47:42

Ipari, én 360 km-re tanulok az otthonomtól. Busszal 9, vonat-busz kombinációval 8 óra alatt érek haza. Kocsival erős forgalomnál is 5 óra alatt otthon vagyok. A kocsimmal 1 forduló 12000 Ft, tömegközlekedéssel 5000 Ft, de mindig van 2-3 utasom, aki majdnem hazáig jön. Az üzemanyagköltséget elosztjuk, és így mindenkinek olcsóbban jön ki, mint ha tömegközlekedést választotta volna. Gyorsabb is, nem menetrendhez kötött, és TISZTÁBB!
A MÁV koszos, késik, és drága. Na akkor melyik éri meg jobban? Ha nincs diákkedvezmény, akkor egyedül is megéri autóba ülni!

Hurkabácsi 2008.05.20. 14:53:21

Ja, a kocsin nincs törlesztőrészlet (egy nyár alatt megkerestem az árát), a kolinál és otthon is ingyenes a parkolás, és a Samarának olcsó a fenntartása.

Poli1 2008.05.20. 14:54:39

Ipari-antidepresszió 2008.05.20. 14:37:22

Szerintem Te csak viccelsz, es probalsz minket felhergelni. :-)
A jovedelmezosegerdekeben inkabb a vasutasok felet kell kirugni es megakadalyozni hogy a maradek szetlopja a ceget.

timla 2008.05.20. 14:55:40

Ipari-antidepresszio!

Hitel nem feltetlen kell az autora, parkolas nem dragabb, mint a helyi kozlekedes, a fenntartas viszont tenyleg plusz koltseg.

pirosalma 2008.05.20. 15:02:46

Kedves Levélíró!

Először is gratula, h ilyen élvezetes stílusban osztottad meg a közzel az esetet, másodszor meg részvétem a történtek miatt!
Én biztos egyenként téptem volna ki a hajszálaimat az idegben:)
A hétvégén életemben először vezettem egyedül 'fel' Pestre (200km), de nagyon élveztem, h nem kell a cigifüstös, folytonkésős, mocskos MÁV-val bajlódnom. Pedig szeretek vonatozni. Kár.

Frenkel 2008.05.20. 15:18:24

Hello!

Kicsit ismerős vagyok azokon a vonalakon, melyeket a levélíró emleget. Tapasztalataim birtokában első olvasatra az jutott eszembe, hogy miért nem N.kanizsa - Székesfehérvár, Székesfehérvár - Veszprém megoldást választotta.
Vonatpótlók nélkül is katasztrófa ez a Zalaszentivános vonal :)
Egyébként részvétem :)

Moslékos 2008.05.20. 15:25:32

Ipari!

Nem mindenkinek futja (és kell) új autó. Én pl. nemrég vettem egy tizenéves Astrát, mert csak hétvégére bevásárolni, nagyszülőkhöz járni, meg a gyerekekkel kirándulni kell. És erre jött össze a pénz. Levittem anyósomékat pihenni Bp-ről Hévízre; így KÉTSZER jártam meg a távot oda-vissza (850km, +autópályamatrica). Ez kijött tavaly novemberben 17000Ft-ból. Vonattal kijönne ennyiből 850km 1 emberre!? Aligha, és mi többen voltunk, valamint egyedül autóztam az út több mint felében, kvázi "feleslegesen", csak szennyezve a környezetet...
De az ár még talán elviselhető volna, csak a "szolgáltatás" minősége az ami tényleg kritikán aluli.
Persze mit várunk akkor amikor a dolgozók szétlopják a céget? Tegye fel a kezét, aki látta pár hete a Kékfényben a Nyugati pu. becsületes (Gaskóérdemrendes) dolgozóit, akik naponta több köbméter gázolajat lotak el éveken kereszül?

nem várt fordulat 2008.05.20. 15:33:42

A postolonak:

együttérzek veled, csodálom a kitartásodat, és sajnállak is egyben.

a hibát ott követted el, hogy a sört már csak a végefelél láttad mint opció.

kapásból kell venni kb. 6 üveggel/dobozzal, jó hidegeket, hidd el, szartál volna az egészre.

de legalábbis jóval előbb, ahol még lehetőség lett volna rá :)

Adani 2008.05.20. 15:41:55

Na igen, jóval olcsóbbnak kéne lennie a ovnatnak, h az is elgonodlkodjon a vonaton, akinek amúgy vna kocsija. Esetleg a 2007-es áremelések előtti időszak is jobb lenne. Eleve baromság volt felemelni a buszos szintre, hiszen a vonatnak olcsóbbnak kell lennie mert olcsóbb is. Mennyi embert is tud elvinni egy 2-3 vagonos vonat? Hát egy csuklós busz? Mennyivel is olcsóbb a villanyáram mint a dízel? Neugye. Egyébként meg ha amúgy is van autód akkor ugyanőgy fizeted a fenntartását súlyadó, kötelező, garázs stb. És ha már van akkor jelenelg szitne mindig jobban megéri autóval menned mint vonattal. Ha olcsóbb lenne a vonatjegy akkor viszont elgonodlkodna az is, akinek van kocsija, h vonattal is mehetek, akkor kipihenhetme magam, nem kell vezetni, alhatok a vonaton vagy olvashatok, dolgozhatok, netán ha bulizni megyek akkor megihatok 1-2 sört is.

Emlékszem alig 2 éve még kevesebb mint 300 ft-ból diákjeggyel le tudtam menni Szegedre Békéscsabáról egy buli kedvéért. Többen is mentünk és vonatoztunk mert így megérte. Reggel meg volt mikor egy-két helyen órákat is vártunk azá llomáson az utolsó csepp italokat fogyasztva. Ma 300 ft-ból csak Orosházáig lehet elmenni, és igen, ha már 2-en vagyunk autóval, mert olcsóbb. Valaki bevállalja, h nem iszik és kényelmesebb. Régen meg szinte mindig mindenhová vonattal meg busszal mentünk, autóval csak akkor ( 2004-206 körül) ha legalább 4 de inkább 5 ember volt. Ez volt az áremelés hatása, suliba is ha már ketten megyünk akkor megéri autóval menni. Békés-Kecskemét kb. 160 km vonaton, most 1150 ft a diákjegy ( ha autóval elvisznek Mezőberényig akkor 1020), régen 500 ft körül volt ráadásul Békésig tudtam jönni vonattal, most meg előbb be kell menni Békéscsabára ( Kecskemétről utazva 1150 Békéscsabáig a jegy) majd onnan busszal be Békésre ami +125 ft. Ugye Békésre megszünt a vonat, sőt utána a vonat helyett beállított buszok is, maradt napi 3 de egyik sem csatlakozik a beérkező és itt megálló vonatokhoz. Autóval 2000 ft-ból megjárható.

Adani 2008.05.20. 15:45:46

A nem tudta volna még fél percig váratni témához meg csak annyit, h nem is olyan régen megjelent itt a blogon egy írás, amit én követtem el, ahol már a peronon volt a vonatunk és akkor engedték el a csatlakozót, hadd morogjon az utas. Ha fél perccel kséőbb engednek el, elérjük, ha egy perccel hamarabb akkor nem, de legalább nem látjuk, h az orrunk előtt megy el. Ilyen esetekre kéne vkinek odamenni a forgalmistához és lefogni a kezét, h ne tudja felemelni, Cegléden már láttunk ilyet is, emelte volna a palacsintasütőt, pedig még futottak a vonathoz, vki megfogta a kezét, h ne tudja felemelni és mikor már odaértek a futóverseny résztvevői akkor engedte el.

nekemirj 2008.05.20. 15:57:42

Azért drága ma Magyarországon a tömegközlekedés, mert az üzemeltető társaságok (MÁV, BKV, Volán) rendkívül pazarlóan gazdálkodik. Mert ezt szoktam meg a szocializmusban és akik a vezetők azok is ezt szokták meg. Akik újak, és lenne ötletük azok rég elmentek onnan, vagy ha ott vannak nem érdekel senkit a véleményük.
És hogy miért pazarló? Egyrészt mert 50%-al több a foglalkoztatottság mint kellene lenni pl a MÁV esetében.
Gondoljunk csak bele:
- május 5 óta Budapest Kelenföld és Tatabánya közötti állomásokon már csak a kalauzok indítják a vonatokat. Az állomási személyzetet kb 3 fő/állomás viszont meghagyták. Sokkal racionálisabb megoldás lenne foglalkoztatni 1 db takarítót aki rendbe tartja az állomást és az illemhelyeket és elhelyezni mindenhová jegykiadó automatákat. Ha meg az nem működik,stb. akkor a kalauz az amúgy sem megterhelő feladatai mellett nyugodtan adhatna jegyet annak a pár utasnak akinek kell. De még olcsóbb megoldás lenne, ha az állomások takarítását közmunkában végeznék, meg a szociális segély feltételenne lenne mindez. 50%-al csökkenne a segélyek költsége is, meg rend is lenne.
De ez nálunk magas. Hogy egy tanáromat idézzem zsiráfvályú.
Egyébként meg 2 embernek már 70 km esetén sem drágább a gépkocsi mint a tömegközlekedés

Héttörpe (törölt) 2008.05.20. 16:04:50

Mint Svejk anabázisa, olyan volt a te utad is. Én rekordom: BP-Kiskunhalas 7 óra, BP-Kecskemét 5,5 óra.

_wood_ 2008.05.20. 16:44:22

ipari

emeljük inkább a százötvenszeresére, úgy biztos lesz elég pénz. de legyen inkább a kétszázszorosa, kis biztonsági tartalékkal.

...mit szedsz amúgy?

Adani 2008.05.20. 20:07:43

Pontosan, sok a begyepesedett vén komcsi az ilyen helyeken ,akik nem akarnak semmi változást mert síkhülyék hozzá. Aztán ha nagy nehezen sikerül valakiknek keresztülverni valami jó dolgot azt is megpróbálják szétverni. Ilyen az ütemes menetrend, ezt már azok találták ki akik képesek gonodlkodnmi is és még dolgozni is ha már ezért kapják a fizetést. Ráadásul szinte semmibe sem került csak a meglévő kapacitást használják ki jobban. Ezt is próbálták szétverni.

Nagymoli 2008.05.20. 20:17:37

Nyugalom, emberek, nyugalom! :-D Hamarosan ismét jóval olcsóbb lesz a tömegközlekedés, a vonat... Elég ránézni az emelkedő gázolajárakra.. Ha így megy tovább, már szeptembertől 500 Ft lesz literje.. Ha nem emelnek a MÁV stop zzzzrt nél jegyárakat, akkor érdemes újraszámolni az utazást.. Asszem ideje újra kerékpárt venni... Vagy villanyautót.. :-D Esetleg vasútfanatikus lottónyerteseknek: villanymozdonyt. :-)))

nemszolidaris 2008.05.20. 20:55:52

Ma láttam egy megállapodást a VSZ honlapon (ők a konstruktív szakszervezet).
Aláírtak egy megállapodást a MÁV-val, hogy nem akadályozzák a felesleges emberek leépítését a többiek érdekében. Lehet, hogy elindult valami pozitív változás? Cserébe azt kapták, hogy a cég segíti a felesleg átképzését, ez így korrekt.
Talán megoldódik a létszám felesleg kérdése.

nemszolidaris 2008.05.20. 20:58:34

Adani nem akarom bántani a diákokat, de a 67,5%-os diákjegy egy kicsit túlzás volt. Ahoygy a vasutas arcképes is az. A mostani ötven se rossz.

timla 2008.05.20. 22:11:31

Szvsz nem a diakok kedvezmenye a legnagyobb gond. De pl. miert kap a menekult 100%-ot, a magyarigazolvany 90%-ot. Sokszor rosszul erzem magam, amikor a tomott vonaton szinte egyedul tolem nem ker a jegyvizsgalo semmilyen igazolvanyt a kedvezmenyes utazashoz. Mert jar pl az 55 eves, meg boven munkakepes utasnak kedvezmeny?

nemszolidaris 2008.05.20. 22:20:45

Nem azt mondtam, hogy gond, de a 67,5 sok volt. Én a 65 év feletti ingyenest is korlátoznám: csak annak adnám, akinek 90 ezer alatt van a nyugdíja. A menekült/magyar igazolványos mokát se értem minek kell fenntartani. A diákot/közalkalmazottit legalább lecsípték, itt lenne az ideje a többit is megnyírni: pl. vasutas családtagi.

timla 2008.05.20. 22:20:48

Atkepezni a vasutasokat? Megis mire?

A minap esett meg velem:

Korabbi vonatkesest megreklamalva megajandekozott a MAV 11db 100Ft-os utalvannyal, amit jegyvasarlasra kolthettem. Az utalvanyon ez a felirat szerepelt: "Az utalvanybol visszaadni nem lehet." Az utolso 100Ft-os utalvnnyal, es egy 1000Ft-os bankjeggyel besetaltam egy penztarba, hogy veszek egy 520Ft-os IC-helyjegyet. Ezek utan a kovetkezo parbeszed zajlott le koztem es a penztaros kozott:

- Ebbol visszaadni nem tudok. (Kozben mutatja az utalvanyt.
- Nem baj, tessek visszaadni az 1000Ft-os bankjegybol.
- De ebbol nem tudok visszaadni. (Mar mutatja is az ominozus mondatot.)
- (Strategiat valtottam) Fel teccik tudni valtani nekem egy 1000Ft-os bankjegyet?
- Latom nem erti, ezzel csak szaz forintos dolgot vehet.
- (Na ekkor elrohogtem magam.) Es mit kaphatok 100Ft-ert?
- Tudja mit! Most az egyszer visszaadok maganak.

Utana megneztem, a legolcsobb, 5km-es jegy kerul 125Ft-ba...

tomi79 2008.05.20. 22:46:54

Valóban, az ország és a vasút lehetőségeihez képest túlzás volt a 67,5%-os diákjegy, bármely útvonalon, korlátlan számban. Érdemes visszaemlékezni, hogy korábban csak a lakóhely és az iskola/felsőoktatási intézmény között volt 67,5%-os a kedvezmény, más viszonylatokon 50% volt a kedvezmény mértéke.
A magyarigazolvánnyal rendelkezők nem korlátlanul, hanem évente 4 alkalommal válthatnak 90%-os jegyet (valószínűleg sokan igénybe sem veszik ezt), vagyis ez nem túl nagy tétel.
A menekültek 100%-os kedvezményét nem találom a MÁV-Start honlapon, ez lehet, hogy megszűnt? Úgy látom, hogy a 6 év alattiak, 65 év felettiek, illetve hadirokkantak és kisérőik, hadiözvegyek utazhatnak 100%-os kedvezménnyel a vasúton.

timla 2008.05.20. 23:31:59

Elvira szerint jar a 100% a menekultnek. En sem tudtam, de nemreg utazott velem egyutt egy afrikai srac, aki lobogtatta az igazolvanyt, es nem volt jegye.

Jamy000751 2008.05.21. 06:39:05

Üdv!
Először is csodálom a levélíró türelmét!
A VSZ támogatja az ésszerű leépítéseket, csak ezzel az a nagy baj, hogy megint a melós fog repülni!
Miért a vasutat szidjátok a kedvezményekért? A diákok szociálpolitikai kedvezménnyel utaznak; tehát ezt az állam "kéri" a Starttól és cserébe teljesárúra egészíti(kellene kiegészíteni) a diákjegyet. Tehát, ha valaki vásáról egy Startos üzletszabályzatot, abból kitalálhatja mit biztosít a vasút, mit az állam. Mikor röpködtek a nagy számok, hogy mennyi tartozást, TB-t engedtek el a vasútnak, az csak állambácsi jegykiegészítésének elmaradása volt, de így szebben hangzott!:-)
A vasúti arcképes igazolványokat hál' Isten még törvények biztosítják! Nem megszüntetni, felülvizsgálni kellene a jogosultak körét!

Sheldrake (törölt) 2008.05.21. 07:44:12

Re: Adani 2008.05.20. 15:41:55
------------------------------
A MÁV Start Zrt. szerint nem olcsóbb a villamos vontatás, mint a diesel:

"
A Desiro motorvonatok közlekedtetése – a vélekedés ellenére – nem drágább, mint a V43-as vontatású szerelvényeké. A három egységes motorvonat kb. egy szinten van a V43 + 4 IC kocsiból álló szerelvény költségével, és ezért értelemszerűen a két egységes motorvonati szerelvény még olcsóbb is annál. Ráadásul Sátoraljaújhely és Mezőzombor között mindenképpen dieselvontatás szükséges, majd Szerencstől trakcióváltás, azaz onnan villanymozdony. Így ezen az útvonalon két mozdony felhasználása történik meg, tovább tágítva a két szerelvény közötti költségkülönbséget a Desiro javára.
"

Ez két okból is baromság:

- Szerencsen sosem volt még trakcióváltás azokon a szerelvényeken, amikkel és amióta arra járok, csak Miskolcon.
- Ha olcsóbb a diesel vontatás Desiróval... Á MÁV SZART... Vasútnál dolgozó mérnökök megmondják, hogy szerintük ez pazarlás, a MÁV ügyfélszolgák meg magyarázzák itt a marhaságaikat.

Jamy000751 2008.05.21. 10:02:18

Nekemírj!
Tényleg felesleges (lenne) az állomási személyzet, mióta a kaller is felhatalmazhat indulásra. Ez már tőlünk nyugatabbra sikeresen működik, de! vannak bizonyos forgalmi tevékenységek, miket a kalauz nem végezhet, nem tud elvégezni. Ezt az előbb említett piszkos kapitalisták megoldották műszaki berenezésekkel(térfigyelő kamerák, központi forgalomirányítás, stb...). A másik az utazási kultúra. Ott nem ugrálnak azonnal induló vonatokra, a családtagok megvárják, még a hozzátartozó lejön a peronról, apuci nem mászik fel a vonatra, hogy csimutáját leültesse, csomagját felvigye! Sajnos a nagy vasútnál a forrásokat még mindig csak statisztikák készítésére fordítják!
Szóval mindkét oldalnak változnia kell, addig megmaradnak az idióta szabályok is!

nekemirj 2008.05.21. 12:59:46

Kedves Jamy!

Szerintem a központi forgalomirányítás nálunk is megvan, ill. meg lehetne. Az új vonatokon (Flirt) már nem lehet csak úgy le/fel ugrálni, mert mielőtt elindul bezárja az ajtókat és azt csak a mozdonyvezető tudja nyitni, utasok már nem. Ez helyes is. ezeken a vonatokon működik kamerás megfigyelés is. Az állomásokra kiépíteni egyet, amit távolró felügyelni is lehetne a mai informatikai megoldások mellett nem kerülnek annyiba, mint a személyzet fenntatartása az állomáokon. Ráadásul a vasútvonalak, legalábbis a fővonalak optikai kábeleken vanna összekötve csak használni kellene a lehetőségeket.
Igazából nem csak az állomási személyzetnél van felesleg, hanem a jegyvizsgálóknál is. Amig a két kocsis Flirt-kön két jegyviszgáló utazik addig felesleg van. Gysevnél a kisforgalmú vonalakon a mozdonyvezetőnél kell jegyet venni pl. De nálunk ezért akkora sztrájk lenne, hogy csak na. Persze igazad van az utasoknak is kellene szemléletváltás.
Korábban írták a kedvezményeket. Igen ekkora kedvezmények még a szocializmusban sem voltak. Én még akkor kezdtem a középiskolát és bizony 50%-s kedvezményt kaptunk csak bárhová. ez most is bőven elég lenne, stb.
De ehhez olyan politikusok is kellenek akik nem csak demagóg módon viselkednek. Nem véletlen tartanak máshol előrébb, mert ott ugyan volt háborgás meg minden, de a reformok kormányok ide vagy oda folytatódtak.

timla 2008.05.21. 13:46:26

Kis felreertes van. A 67%-os kedvezmeny tobb, mint az 50%-os. Most egyebkent 50% van ervenyben a diakoknak, amit en - bar nem vagyok erintett - meghagynek, keruljon barmibe. Inkabb a maradek kedvezmenyt lonem ki.

Adani 2008.05.22. 10:23:50

Szerintem meg a 67.5% korrekt volt, nem azzal voplt a baj, hiszen az jó az államnak is ha a diák tömegközleekedéssel utazik. Bejárhatja az országot kirándul, elmegy bulizni akár 2-300 km-re is és vonatal teszi, mert olcsóbban kijön. Meg ugye ha tömegközlekedéssel megy egy másik településre bulizni akkor csökkennek a diszkóbalesetek is, mert kevesebben mennek autóval ( most meg mikor kettne olcsóbb az autó azzal mennek). Eklég érzékenyen érintett mikor hírtelen egyik napról a másikra több mint a duplájára emelkedett az utazási költség ( 550-ről 1300 ft körülire) Egy 15 km-es buszjegy ára is 62 ft-ról hírtelen 125 ft-ra, mikor orrba-szájba az ment, h buszokon 4% vonaton 16%-os emelés lesz. Na ja ez vhogy nem annyi.

Én inkább a 65 év felettiek ingyenes utazását jkérdőjelezném meg, h azt meg mire fel? Kapják an yugdíjat van jövedelmük, egy diáknak nincsen jövedelme neki mégis fizetni kell. A nyugdíjasok meg pont azért mert ingyen van a buszokra járnak pletykálni meg átutazzák a fél országot mert ott olcsóbb a krumpli. Én azt csinálnám, h nekik is 67.5%-os lenne a jegy mint a diákoknak régen ( de a diákok is visszakapnák ezt a kedvezményt) azzal a megkötéssel, h csak csúcsidőn kívül enne érvényes a nyuggereknek a kedvezmény. Pl. 9 vagy 10 óra után. Hányszor van tömegnyomor a helyijáratokon azért, mert már reggel 7kor ellepi a nyuggerkommandó a buszt, mert nekik muszáj már reggel ide-oda mászkálni, mikor egyébként is tele a busz, mert mindenki iskolába meg dolgozni megy. Ők meg ráérnek később is a piacra menni vagy kárhová. Ráadásul így az ingyenes utazásnál még azt se tudni hányan vannak, hiszen jegyet nem vesz. Ha lenne vmi akár jelképes árú jegyük legalább fel lehetne mérni meg lehetne pontosítani, hányna vannak és honnan hová utaznak.

GH 2008.05.22. 13:17:01

A nyugdíjasok a legnagyobb szavazóréteg ma a Magyarországon.
Tőlük nem lehet elvenni semmit, csak adni lehet, mert különben baj lesz. (Ld. vizitdíj bukása).

GH 2008.05.22. 13:23:41

Jamy! Most én is láttam ezt az új MÁV-leépítés megállapodást. Kicsit gyanús. Elvileg egy szakszervezetnek nagyon nem érdeke a leépítés (kieső tagdíjak, csökkenő munkaidőkedvezmény, kevesebb függetlenített ember), hacsak nem kötöttek valami titkos paktumot saját helyzetükről. Valami ilyesmit tudok elképzelni. (Pl. akkor is megkapják a munkaidőkedvezményt, meg a MÁV appanázst a sok kikért embernek, ha csökken a létszám és már nem járna)
Nemszolidaris!
Szerintem is az egyszerű max. 120-130 br. kereső melósokat fogják kirúgni.
Nagyon érdekes: a MÁV állandóan leépít, viszont a HR vezetők, szakértők számát meg növeli... Hm...

Adani 2008.05.22. 17:12:10

Pedig pont ők azok, akik a semmiért meg az aktatologatásért milliós pénzeket visznek haza. Őket kéne megtizedelni és máris jobban állnánk.

Jamy000751 2008.05.23. 06:32:29

Szakszervezetis! Mivel engem már nem nagyon érint, nyugodtan írhatom; S. Dezső által vezetett érdekképviselet nem vett részt -egy kivételével- semmilyen munkabeszüntetésen, hiszen Ő a megalakuló többiztosítós rendszerben felügyelőbizottsági tag lett volna valahol. Az aláírt foglalkoztatási garancia ellenére most külön kis megállapodásokat köt és még ehhez jó pofát is vág. G. István egy olyan politikai játszmát játszik, amihez szakszervezete szolgáltatja az erős hátteret, de céljai elérése esetén -ellentétben S-sel- talán a melós is kap valamit. B. István bízva önnön nagyságukban mindenkitől független megállapodásokat köt, viszont látva, hogy a jövőben nem igazán lesz megrendelése a trakciónak senkitől, próbál a starthoz "bujni"!

Edömér 2008.05.23. 07:17:46

Kecskeméten van a helyi Volán járatokon Úgynevezett bevásárlójegy. Ezzel 9-13 óra között lehet utazni, ez olcsóbb (125 Ft, ha jól emlékszem). A csúcsidőszakban pedig teljes árú jegy kell. Tehát nem lenne lehetetlen dolog, hogy aki csúcsidőben utazik fizessen, a kedvezményt meg a többi időszakban lehetne igénybe venni. Kivéve persze, diákok, iskolába járáshoz.

Adani 2008.05.23. 09:33:21

És igen, tényleg van ilyen jegy, Kecskeméten tanulok már 4. éve, igaz nekem a suli bérletet vesz minden félévben, de én is vettem már bevásárlójegyet, mikor visszajöttem a koliba beköltözni.

GH 2008.05.23. 12:37:46

Jamy! Simon szakszervezetéből ismerek egy pár embert. Tényleg hajlanak a kiskapuzásra. Nem hiszem, hogy a Gaskó-féle nagy játékokból a melós profitálna a végén.
Borsik mondta ki az egyik legnagyobb ökörséget, amit valaha hallottam: "A szakszervezeti prularitás érték" magyarul: Az nagyon jó, hogy nálunk hat konföderáció van és kb. ezer ágazati szakszervezet. Ez neki biztos jó, de amíg a szakszervezetek egymásban látják az ellenséget, addig a munkavállalók, és nemcsak a vasútnál, akárhol, szívni fognak.
Szóval egyik se jobb a másiknál. Viszont jól megélnek ebből az egészből. Nem tudom pontosan mennyi pénzük van, de hallottam egy VSZ-es területi vezetőtől, hogy 8 milla fölött van az éves jövedelme, és ő nem a nagy főnök.

GH 2008.05.23. 12:45:20

Jamy! Nem hiszem, hogy ebből a pénzből a melósok bármit is kapnának. Ha lenne rá esély, már adtak volna valamit. Pont Gaskó szúrta el a dolgot, mert túl hangosan és túl sokat kért. Tehette volna csöndben is, mondjuk VBKJ formában, vagy elosztva két évre.
Simon tényleg hajlamos túl lojálisnak lenni.
Borsiktól hallottam egy igen szánalmas kijelentést egyszer: "a magyar szakszervezei mozgalom értéke a pluralitás." nekik biztos jó, hogy hat országos konföderáció van és kb. ezer ágazati szakszervezet sok-sok vezetővel. A munkavállalóknak viszont szívás.

Szóval egyik se jobb a másiknál, viszont a saját érdekeiket remekül védik. Nem tudom pontosan mennyit kaszálnak, de hallottam egy "érdekes" adatot. A VSZ egyik területi vezetője mesélte, hogy kb. 8 milla az éves jövedelme... és ő nem is felsővezető Nem rosssz.

GH 2008.05.23. 13:51:16

Boccs! Szerverhibát jelzett a rendszer, így azt hittem, hogy elszállt az első verzió.

yxcvbnmaa 2008.05.24. 11:27:50

Csak hogy valaki a poszthoz is hozzászóljon.

A vonatpotlót, és a vágányzár nem a Start szervezi, hanem a kivitelező. Bár a Startnak is bele kell egyeznie a vonatpótlás mikéntjéáben. A Start-nak a partnere vágányzárkor ilyen esetben általában a helyi Volán társaság, jelen esetünkben a Zala Volán lett volna.

Nem is véletlenül. A Volán társaságoknak meg nem ilyen lepattant szarokkal, hanem normális buszokkal rendelkeznek, és azokkal a lehetett volna tartani a menetrendet.
Én is többször buszoztam az említett szakaszokon, azok az Ikaruszok tényleg bontószökevények (szeretem az Ik-kat, de legalább az utas nem pártol át a Volánhoz).

Tehát a Zalaszentiváni csatlakozásod ezen bukott meg.
Most már az elvira sem kinálja fel ezt a csatlakozást.
Az ottani dolgozók hozzáállása meg tipikus vasutasos, zalai tájszólással:))

Azon a helyen a fő utazási irány a Zalaegerszegtől Boba felé, így nem célszerű megkésetni ezeket az utasokat, főként mert Bobán csatolják a kocsikat a szombathelyi gyorshoz. Ha megvárták volna Pacsa felőli vonatpotlót, akkor azzal a félóra várakozással elverik fél Dunántúl menetrendjét!

Ilyenkor sajnos mérlegelni kell, hogy mikor szívatnak meg kevesebb embert... Tudom, téged ez nem vigasztal, de a nem mindegy hogy 2~3 ember vár pluszban pár órát, vagy 30~40 fél órát, plusz Bobán túl még kb 300~400 ember háromnegyed órát (a késés tovább nőtt volna Boba után).

Ha meg ennyit késik egy vonat már a vonal elején akkor később hatalmasra duzzad a késés, mint ahogy te is megtapasztaltad UKkon a Pécs-SZombathely gyorssal, és ezáltal borul a menetrend és a csatlakozások rendszere is. Bobán is azért van az 5 perces várakozás a késett vonatra, hogy ne terjedjen tovább a késés.

A Mávdirekt meg sajnos jóformán az elvirát láthatja, így nem is tud normális infot adni (kvázi annyit érnek, mintha egy haveromat hívnám, h nézze meg az elvirán az infot).

De abbahagyom a szerecsenmosdatást, mivel nem tisztem, és nem is vagyok Startos.
De egyvágányú pályákon, vágányzárral megspékelve így is alakulhat az utazás.

Adani 2008.05.24. 18:02:13

Gyoma és Dévaványaa között azt mondják o olyan lepukkant szarokkal vonatpótlóznak, h visszasírják az utasok a Bz-t. Az pedig már jelent valamit.

_ET_ 2008.05.26. 11:12:25

Én volnék az írás elkövetője, és röviden reagálnék pár elhangzott doglora.

"Nem Penny hajója": igen, néha én is járok busszal, de a vonatot tényleg jobban bírom, mert a buszon csak néznék ki a fejemből, nem bírok sem olvasni sem dolgozni, mert okádok. Voanton smemi gondom, dehat mindennek van határa... :)

"Frenkel"-nek válaszolva: kicsit hülyén hangzik a történtek után, de azért a Zalaszentivánost választottam, mert MENETREND SZERINT annak a legrövidebb a menetideje, nincs benne IC-s móka, valmaint a déli megbeszélésemre azzal pont beértem volna anélkül hogy hajnalban kelljen indulnom.

"yxcvbnmaa": Igen, tisztában vagyok vele, hogy mit jelentett volna a vonatpótló feltartóztatása, és ezért is nyugodtam bele a dologba, nem hőzöngtem, hanem ha már így esett, akkor próbáltam alternatív megoldásokat keresni. És bár nem írtam bele a történetbe, mivel így is elég hosszú, de elgondolkodtam azon alehetőségen is pl, h Zalaegerszegig elmenni vonattal, majd onnnan busszal veszprémbe, de még így is az Ukk volt a leggyorsabb, persze a Bobás lekésés nélkül. Illetve egy munkatársam felajánlotta h eljön értem Zalaszentivánra kocsival és visszavisz kanizsára... De ez mostmár veszett fejsze nyele. :)

Az egész esethez még annyit tennék hozzá, hogy természetesen az ellenségemnek sem kívánom, és sohatöbbé, meg hasonlók, de azért ha megtörténnek ilyen esetek, ezek azok amiket lehet mesélni az unokáknak. :D

További jó utat, kitartás!

Jamy000751 2008.05.26. 18:21:00

Szakszervezetis!
Egyik sem jó, de jobb híján nem árt azért egyet választani, hiszen lassan már bármit meg lehet tenni egy munkavállalóval. Ha a jogait nem ismeri, legalább legyen valaki aki igen!
A vonatpótlókhoz csak annyit, hogy a start magasról tesz rá milyenek ezek a buszok, a lényeg, hogy minél olcsóbban megússza! :-)

Adani 2008.05.28. 11:47:31

Ráadásul ha túl jó, akkor az utasok fellázadhatnak és követelik vissza azt a jó kis Bűzmotok helyett.
süti beállítások módosítása