MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Vágányzári menetrend...

2008. május 19. - georgejr
Nem is olyan régen egy MÁV-Startos kontaktok, aki mellesleg az egyik leglelkesebb a fejlesztésekben mondta, hogy szeretnének egy olyan hírlevélrendszert, vagy legalábbis jó lenne, amelynél a naiv ügyfél feliratkozáskor megjelöli, mely vonalakról szeretne folyamatosan friss infót. Ezt annyit jelentene, hogy a fennforgó vágányzári menetrendről, illetve minden az adott vonalakat érintő változásról friss infókat kapna a levelesládájába. No ez úgy érzem még várat magára. De sajnos nem értem miért? Ahogyan azt sem, miért nem lehet bemondani, már ha a tenta meg a papír drága, hogy vágányzári menetrend van kedveskéim, járulékos szopások várhatóak...


Tisztelt Honlapszerkesztő!
 
Vonatozásos élményeim a minap egy újabb gyöngyszemmel gyarapodtak, gondoltam megosztom az érdeklődőkkel.
 
Az elmúlt néhány évben igen gyakran találkoztam a vágányzári mentrend kifejezéssel, aminek jelentésére maximum a kifejezés használatával egyidőben jelentkező következmények miatt lehet tippelni.

A gyakorlatban a vágányzári menetrend vonatkimaradásokat, és igen masszív késéseket jelent, illetve hogy ezzel jár az biztos. Önmagában ez még nem is volna tragédia, mert a naív ügyfél feltételezi, hogy a szolgáltatás színvonalának növelése érdekében biztosan valamilyen felújításról, szépítésről vagy tudom is én miről lehet szó a háttérben.

A kérdés csak az számomra, hogy erről miért úgy kell szembesíteni az utast, hogy kimegy a jól megszokott vonathoz ami egyszerűen nem érkezik meg. A hangosbemondó nem mond semmit, változásról szóló plakát pedig sehol. Azaz egy van, legalábbis Gyömrő állomásán, ahol a pénztárhoz tartozó kis váróterem belsejében a falon, arccal a váróterem belseje felé mégiscsak ki van rakva egy menetrend, amihez ha az ember közelebb lép, meglátja rajta a 10-es betűmérettel kiírt tájékoztatást, miszerint május nemtudomhányadikától érvényes vágányzári menetrendet néz éppen.
Gyömrőt nem ismerők számára elmondom, hogy a váróterem falai kb. derékmagasságtól fölfelé körben ablakosak, (egy téglás részt kivéve és persze a menetrend belül itt van kirakva) tehát ezt akár bátran kifelé is ki lehetne rakni, hogy esetleg annak is legyen esélye, aki bérlettel rendelkező lévén havonta csak egyszer megy be ebbe a váróterembe. De nem... aki nem gondolatolvasó, vagy nem rendelkezik hatodik érzékkel és megy be naponta a téglafalas részhez és nézi meg, hátha holnaptól változik valami, az bizony állati nagy lúzer, de minimum irtóra el fog késni.
Az utazni vágyót akkor éri a következő meglepetés, miután bár vörös fejjel, de nagyot nyelve, udvarias hangnemet használva odalép a pénztárhoz, és azt mondja, hogy szeretne venni egy ilyen vágányzári menetrendet. Ekkor ugyanis a pénztáros azt mondja, hogy ez a menetrend nem kapható, mert csak néhány hétig lesz érvényben. Hát ez van.....
 
Ezek után az utas felszáll a vágányzári menetrend szerinti következő - halkan jegyzem meg, hogy 20 percet késő - vonatra, és ahogyan szeretne belépni a fülkébe azzal az A4-es méretű matricával találja magát szembe, hogy " Kérjük, ne blicceljen". ....
Ez ma a MÁV-os valóság......
 
 
Üdv
Godiva

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr84476420

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Manyizga (törölt) 2008.05.19. 10:23:50

Az utastájékoztatás soha nem tartozott a MÁV-cégek elsődleges feladatai közé. Ezek után a változás az lesz, hogy nem 10-es, hanem 11-es betűmérettel, és a WC-ajtóra is ki lesz rakva... :D

vanek ur 2008.05.19. 10:41:54

Én május elején a kezembe kaptam egy szórólapot a Nyugatiban, ami a Cegléd-Szolnoki vonal vágányzári menetrendjét tartalmazta. Valami megmozdult volna? Vagy csak egyszeri alkalom volt?

petya.bacsi 2008.05.19. 12:55:25

Én valamikor márciusban kaptam egy menetrendet tartalmazó szórólapot, ami május elejéig szólt... ahhoz képest június végéig meg lett az egész esemény hosszabbítva, az utazóközönség legnagyobb örömére. Az ész és logika nélküli közlekedés továbbra is garantált a MÁV-tól (de legalább a sztrájk állandó a késések mellett), mondjuk vágányzári menetrendtől függetlenül is.

Külön kiemelném azt a hatalmas ötletet, miszerint: van egy személyvonat, ami nagyjából megy, legyen a neve szolnoki zónázó. Két helyen kiállítják: Tápiószecsőn és Nagykátán, gondolom a gyors vonatok elengedése végett! De! És itt kérném a dobpergést, mert világszabadalom következik: ha a gyorsvonat véletlenül (LOL, ilyen nems szokott előfordulni!) késik, akkor mit csinálnak?

Aki arra voksolt, hogy nem engedik ki a személyvonatot, mert be kell, hogy várja a késő vonatot, ezáltal a beváró vonat is még nagyobb késést könyvelhet el, nos, az sürgősen rohanjon lottózni. Mert ezt teszik.

Mesélték, hogy múlt héten a békéscsabai vonat akkor gördült be este Nagykátára, mikor már kb. a Keletiben kellett volna lenni. És igen, a Szolnokról közlekedő személyvonat ott szobrozott Nagykátán, ahelyett, hogy engedték volna tovább, mivel kb. Sülysápon érte volna utól a személyvonatot. De nem!

acel 2008.05.19. 16:15:07

A pontos késési információk visszatartása nem a dolgozókon, se máson (infrastruktúra stb) nem múlik szerintem egyszerű vállalatpolitikai dontés volt már vagy 10 éve.

efi 2008.05.19. 16:57:52

A pontos késési információk (összes) kibogozása - az esetek 80%-ban - figyelembe véve a napi 974 db vonatkésést, kb egy hetet venne figyelembe. Mivel emiatt évvégére már 7 év lemaradásban lennének, inkább hagyni szokták a fenébe az egészet....tehát ez a bizonyos info legtöbbször meg se születik.

petya.bacsi 2008.05.19. 17:46:37

Van olyan nap, mikor nem késik a vonat? Miért nincs?
Miért veszik hülyére az utasokat?
Miért játszanak az emberek idegeivel, mikor amúgy is mindenki stresszes?
Vajon hány évvel rövidíti meg az embert a MÁV a folyamatos stressz miatt?
Vajon hány napot/hetet lop el a MÁV az utasok életéből?
Máshol miért megy a vasút?

Kérdések, amire nincsenek válaszok.

petya.bacsi 2008.05.19. 17:48:26

Vajon hány napot/hetet lop el a MÁV az utasok életéből?*

* késések, műszaki,forgalmi,technikai és egyéb kamu kifogások miatti késés

vasutassrác 2008.05.19. 19:05:05

Egy pozitív példa: a mai 16:20-as szolnoki zónázón a Keletiben már minden asztalra volt téve néhány darab vágányzári menetrend (olyasféle szórólapként)
Egy negatív példa: tápiószecső és Nagykáta között csak egy vágány használható a felújítás végett. A személyvonatot megfogják Tápiószecsőn, hogy egy 5 perc múlva érkező gyorsvonat leelőzze. De közben meg jönne Nagykátáról az InterCity ellenvonat, amit úgyszintén bevárunk. Ez kb. 15 perc alatt zajlik le.

petya.bacsi 2008.05.19. 19:19:48

Vasutas.Tomi: olyan szórólappal én is találkoztam, igaz, valamikor márciusban. Ezt meg is említettem, mint pozitív példát.

És persze ha a gyors késik, akkor a személyvonat addig ott is marad. Ez a logikátlan dolog :(

petya.bacsi 2008.05.20. 18:05:56

A MÁV már a tehervonatokat is magasabb prioritással kezeli, mint a személyvonatot, persze, azon néhány idióta dolgozó utas ül, a tehervonatnak meg haladnia kell, az utasok meg le vannak ejtve.

Ma megint bebizonyította a MÁV, hogy a menetrend összerakását és ennek levezénylését tényleg hozzáértő ember végzi. Botrány!

És üzenem a MÁV Kommunikációs csapatának, hogy több napja oltári nagy helyesírási hiba van (most már nincs) a címlapon ("12 mellékvonal megrendelésének meghosszabítása"). A meghosszabBít az 2 db B!!!! Általános iskola felső tagozat. Röhej, és szégyen!