Nem is olyan régen egy MÁV-Startos kontaktok, aki mellesleg az egyik leglelkesebb a fejlesztésekben mondta, hogy szeretnének egy olyan hírlevélrendszert, vagy legalábbis jó lenne, amelynél a naiv ügyfél feliratkozáskor megjelöli, mely vonalakról szeretne folyamatosan friss infót. Ezt annyit jelentene, hogy a fennforgó vágányzári menetrendről, illetve minden az adott vonalakat érintő változásról friss infókat kapna a levelesládájába. No ez úgy érzem még várat magára. De sajnos nem értem miért? Ahogyan azt sem, miért nem lehet bemondani, már ha a tenta meg a papír drága, hogy vágányzári menetrend van kedveskéim, járulékos szopások várhatóak...
Tisztelt Honlapszerkesztő!
Vonatozásos élményeim a minap egy újabb gyöngyszemmel gyarapodtak, gondoltam megosztom az érdeklődőkkel.
Az elmúlt néhány évben igen gyakran találkoztam a vágányzári mentrend kifejezéssel, aminek jelentésére maximum a kifejezés használatával egyidőben jelentkező következmények miatt lehet tippelni.
A gyakorlatban a vágányzári menetrend vonatkimaradásokat, és igen masszív késéseket jelent, illetve hogy ezzel jár az biztos. Önmagában ez még nem is volna tragédia, mert a naív ügyfél feltételezi, hogy a szolgáltatás színvonalának növelése érdekében biztosan valamilyen felújításról, szépítésről vagy tudom is én miről lehet szó a háttérben.
A kérdés csak az számomra, hogy erről miért úgy kell szembesíteni az utast, hogy kimegy a jól megszokott vonathoz ami egyszerűen nem érkezik meg. A hangosbemondó nem mond semmit, változásról szóló plakát pedig sehol. Azaz egy van, legalábbis Gyömrő állomásán, ahol a pénztárhoz tartozó kis váróterem belsejében a falon, arccal a váróterem belseje felé mégiscsak ki van rakva egy menetrend, amihez ha az ember közelebb lép, meglátja rajta a 10-es betűmérettel kiírt tájékoztatást, miszerint május nemtudomhányadikától érvényes vágányzári menetrendet néz éppen.
Gyömrőt nem ismerők számára elmondom, hogy a váróterem falai kb. derékmagasságtól fölfelé körben ablakosak, (egy téglás részt kivéve és persze a menetrend belül itt van kirakva) tehát ezt akár bátran kifelé is ki lehetne rakni, hogy esetleg annak is legyen esélye, aki bérlettel rendelkező lévén havonta csak egyszer megy be ebbe a váróterembe. De nem... aki nem gondolatolvasó, vagy nem rendelkezik hatodik érzékkel és megy be naponta a téglafalas részhez és nézi meg, hátha holnaptól változik valami, az bizony állati nagy lúzer, de minimum irtóra el fog késni.
Az utazni vágyót akkor éri a következő meglepetés, miután bár vörös fejjel, de nagyot nyelve, udvarias hangnemet használva odalép a pénztárhoz, és azt mondja, hogy szeretne venni egy ilyen vágányzári menetrendet. Ekkor ugyanis a pénztáros azt mondja, hogy ez a menetrend nem kapható, mert csak néhány hétig lesz érvényben. Hát ez van.....
Ezek után az utas felszáll a vágányzári menetrend szerinti következő - halkan jegyzem meg, hogy 20 percet késő - vonatra, és ahogyan szeretne belépni a fülkébe azzal az A4-es méretű matricával találja magát szembe, hogy " Kérjük, ne blicceljen". ....
Ez ma a MÁV-os valóság......
Üdv
Godiva