MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Egy peron nélküli állomás

2008. május 14. - georgejr
Még mindig vannak olyan állomások, megállóhelyek az országban, ahol artistákat megszégyenítő mozdulatokkal kell le- és felszállnunk. Bár pozitív, hogy az elmúlt egy évben azon a vonalon számtalan állomást tettek utasbaráttá, de a fejlesztés lassan halad. Én azért reménykedem, hogy lassan tényleg megcsinálják ezeket a részeket.

Tisztelt Megint Állunk Vazze!

 

Gyakran utazom a Budapest Keleti pályaudvar – Nagykáta – Újszász – Szolnok (120a) vasútvonalon rokonaimhoz, akik Tápiógyörgyén laknak!

Problémánk a következő lenne: a vonalon közlekedő, úgynevezett zónázó vonatok által érintett vasúti megállóhelyek, és vasúti állomások mindegyike rendelkezik megemelt, úgynevezett szigetperonnal, egy állomás kivétel, mely állomás a már általam fent említett, Tápiógyörgye állomás!


Itt igen nehézkes a le- illetve felszállás, hisz az állomáson semmilyen megemelt szigetperon nem található, gyakorlatilag, a sínkoronával egy szintről kénytelen az utas a szerelvényekre fel- illetve leszállni! Sajnos a helyzetet súlyosbítja az a tény is, hogy a faluban igen nagyrészt időskorú emberek élnek, akik miatt a balesetveszély még nagyobbá válik!

Tudom, hogy a vonalon jelenleg is vágányzári menetrend van érvényben, (május 05.-étől május 17.-éig, illetve május 18.-ától június 25.-éig) Tápiószecső állomás vágányainak és peronjának átépítése miatt.

A kérdésem a következő lenne, előre láthatólag, körübelül, mikorra várható, hogy sor fog kerülni Tápiógyörgye állomás átépítésére is, mert kicsit elszomorító látni, jelenleg, például, hogy Tápiószecső állomás, ahol már eddig is volt megemelt szigetperon milyen szépen újjul meg, míg mi, akiknél még átépítendő peron sincs, nap, mint nap nagyon kell, hogy vigyázzunk, hogy ki ne törjük a lábunkat, le- illetve felszállás közben!

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr72467696

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fejesjoco 2008.05.14. 11:01:02

nem ez az egyetlen ilyen állomás sajnos. és máskor is úgy tűnik, hogy a jó vonalakat még jobbá fejlesztik, a többi meg valahogy el van felejtve.

csipaka 2008.05.14. 11:10:17

Hajmáskéren sincs magasított peron. Anyukám térdét 3 éve műtötték, nagy élmény neki a fel- és leszállás. De a fejlesztés szele már megcsapta az állomást, mert a pénztárt megszüntették. Most vehetsz jegyet az "ittasellátóban" vagy a vonaton. :-)

toxikus 2008.05.14. 11:27:47

ilyennel szerintem az összes kispiros vonalon lehet találkozni (Kecskemét -Kunszentmárton, -Lakitelek, -Szentes stb...)

NGabor 2008.05.14. 11:41:30

Sajnos rengeteg ilyen állomás van. Majd megoldják ezt is. Jövő héttől majd nem áll meg a zónázó, és akkor mindenütt magas peronos lesz...

Attila31 2008.05.14. 11:47:53

Tápiógyörgyét kb 2013 után fogják átépíteni.Most fújták le a 120a vasútvonal ezen szakaszának felújítását...

HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2008.05.14. 12:17:16

Meg kell szüntetni mindent amivel gond van.

petya.bacsi 2008.05.14. 18:04:48

A mai hírek szerint a VDSzSz a mellékvonalakat SORON KÍVÜL akarja fejleszteni...

Ezzel nincs is semmi gond, de a fővonalakon is van bőven mit tenni (lásd pl. ezt a postot is), ami nagyobb forgalmat bonyolít naponta, mint a mellékvonalak. Bárány urat, Gaskó urat vagy azt a kedves embert, aki lefújta a 120a-s vonal fejlesztését megkérném, hogy próbálják ki, milyen fel és leszállni egy ilyen állomáson, ahol nincs szigetperon, mikor szinte csak "felmászni" lehet SÁMLIRÓL a vonatra az ilyen állomásokon. Máshol is van ilyen sajnos, a MÁV már internetes jegyrendelésen gondolkodik, mikor sok helyen sámli kell ahhoz, hogy felszálljanak az emberek a vonatra! 21. századi vasút? Ugyan!

2013-ig nem lesz fejlesztés a 120a-s vonalon. EZ várható kb. a MÁV-tól: sztrájk, mocsok, utasgyűlölés, kőkori állapotok és késéshegyek. Ha így folytatják, 2013-ra már MÁV sem lesz...

Vidéki utas 2008.05.14. 18:23:47

Nagyon ismerős volt ez a településnév, rákerestem Tápiógyörgyére, megtaláltam a honlapját, és már tudom is, hogy miért volt ismerős a neve a településnek: Falumegújítási díj 1. hely, Virágos Magyarország 1. hely. Erről volt beszámoló a tévében.

A település vezetése is felemelhetné a szavát, hátha elérne valamit.

Szégyelje magát a MÁV!

Adani 2008.05.14. 19:45:49

Egyébként volt olyan vonal is, ahol a vasútbarátok társadalmi munkában éptettek peront pl. Orosháza-Szentes vonalon. Ez mellékvonal és itt megoldották pl. Gyopárosfürdőn a peronépítést. Pár ember összefogna és sztem itt is meg lehetne oldani.

Isu 2008.05.14. 20:03:04

Bataszek varos(ka) allomasan is nagy elmeny a fel- es leszallas annak aki nincs edzesben.

SzJ 2008.05.14. 22:18:56

Még székes fővárosunkról sem kell elindulni ilyen csodáért. A Nyugati új 15-17. vágányai és a kb. 5 cm, na jó, lehet, hogy 15 cm magas peronok? Innen mennek a monori, szolnoki vonatok Ferihegy megállással.
EGy kis testmozgás senkinek sem árt meg... A MÁV erre is figyel. Vasúti bérlet mellé már nem kell fitneszbérlet.

Adani 2008.05.14. 23:48:41

A MÁV Fitnesz az megy átszálláskor is, Szolnokon és Cegléden is volt már futóverseny a másik vágányról induló vonathoz, volt mikor taknyolás lett a vége, de általában nyertem. :)