MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

A vonat nem vár, fél percet sem.

2008. május 14. - georgejr
Át akarsz szállni? Ááá ezt már jópár levélben kitárgyaltuk, hogy nem lehet. Vagy a barackvirág miatt, vagy azért, hogy a menetrendet tartsuk (fetrengő rögögés). Adani rendszeresen próbálkozik, no nem azért, mert erre gerjed. Egyszerűen szeretne A-ból B-be eljutni és ehhez át kell szállni.  Remélem megérem, hogy az ilyen apróságokra is figyeljen a polip....

Üdvözlet a Megintallunkvazze blognak

 Az eset ma történt meg velem, de máskor is jártam már hasonlóan Cegléden, hetente járok fel vonattal Kecskemétre a suli miatt.
Ma délután is éppen hazafelé tartottam, ki is néztem az Elvirán, hogy 13:47-kor jön a Dankó Pista IC+Gyors, azzal Ceglédig, majd a Nyírség IC-vel Szolnokig és így van 10 percem átszállásra, mert onnan 14:45- kor megy egy személy Békéscsabára. Miközben vártam a vonatra egy gőzös is megfordult, amire rácsodálkoztunk, később jött a hír, hogy 10 percet késik a Dankó. Egy másik vonatot is várattak miatta Kecskeméten ( Kiskunhalasra ment). Végül 10 perc késésssel tényleg beért a Dankó, irány Cegléd. Mikor már a bejáratnál voltunk Cegléden kezdtem örülni, hogy még nem indult el az IC, hiszen akkor már lehetne bosszankodni mert pont látni a szemközti sínpárat Szolnok felé és láthatjuk premier plánban ha itthagyott minket a vonat.

Már a peron elejénél járt a vonat mikor elhúzott a szomszédos vágányon mellettünk a Nyírség. Rá fél percre már leszálltam a vonatról. 7 perccel jött utána egy Gyors Szolnok felé, a bibi az volt, hogy az 14:49-re ért be és a személy persze nem várta meg. Az IC hamarabb odaért, hiszen Abonynál nem áll meg meg hamarabb is indult. Miért nem lehet ilyenkor váratni még egy kicsit főleg ha késett vonatról van szó, ráadásul olyan helyen, ahol szinte biztosan lesznek átszállók is.
Most is voltak, igaz én voltam az egyetlen, akinek Szolnokon is át kellett volna, de pl. Debrecenbe és Záhonyba többen is mentek. Fél perc nem lett olyan nagy dolog, és máskor is volt már ilyen, fordítva is játszották már a dolgot,hogy egy késett vonatra nem képesek várni 1 percet. Értem én, hogy pontosság meg menetrend, de fél percbe senki sem hal bele, nekik csak fél perc, nekem másfél óra semmitevés Szolnokon ( 16:15- kor jött a következő vonat). Elhiszem, hogy a forgalmista, aki meneszti nem tudja, hogy mennyit késik és ugye IC-t nem váratunk bizonytalanra, de itt még erről se volt szó, hiszen mint mondtam már éppen jött be a vonat, ráadásul pont a szomszédos vágányra, láthatta is, hogy jön mégis kiengedte.

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr38467702

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Önjáró Talajgyalu 2008.05.14. 15:40:15

Kulcsszavak: Elso, MAV, ravatal, felgyujt, felszant, so, bevet.

Vonatot tisztelni osi roman szokas. :(

Önjáró Talajgyalu 2008.05.14. 15:41:22

(Es lehagyta a linket a romanozasbol, hogy meg ertelme is legyen : index.hu/politika/kulfold/somlyo/ )

crix 2008.05.14. 15:54:35

űazzeg tartani a menetrendet? na ne röhögtess... egyszerűen beleszarnak abba, hogy mi a jó az utasnak.
sínbohóc felemeli a palacsintasütőt aztán szevasz... átszállni... megvárni a késő vonatot?

Kryptix 2008.05.14. 16:04:36

Sajnos ez elég általános, az elmúlt egy évben én is heti rendszerességgel járok BP és Ausztria között vonaton.

Azt kell hogy mondjam viszont, hogy nem mindig van ez így! A minap történt velem, amikor Bécsújhelyről szerettem volna eljutni Várpalotára. Ki is néztem magamnak egy fasza vonatot egyenesen Szombathelyre onnan meg gyors vonattal fel pest felé várpalotáig. Ausztriában minden kis faluban is megállt 1-2 percre a vonat, miután laza 17 perces késéssel indultunk. Lényeg a lényeg, hogy szombathelyen 10 percem volt átszállni a gyorsra és hát eléggé úgy tűnt, hogy esélytelen a dolog. Sopronban felszállt a kalauz, akitől megkérdeztem hogy mégis milyen esélyeim vannak stb. Erre mondta, hogy nem sok, de szól a mozdonyvezetőnek, hogy probaljunk meg kicsit gyorsabban menni (!) és odaszól Szombathelyre, hogy legyenek szivesek megvarni (!).

Annyira jol sikerült végül a dolog, hogy késés nélkül (szinte) értünk be és lazán elértem a csatlakozásomat.

Tehát azért érhetnek kellemes meglepetések is a vasúton. Az is igaz viszont, hogy az illető kalauz GYSEV-es volt, de ha ők tudnak így dolgozni, akkor a MÁVosok miért nem...

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.05.14. 16:53:14

Aaaa, 13.16-os (vagy vmi ilyesmi) vonat a hétvégén 5 perccel ment el hamarabb érdről.

szbszig 2008.05.14. 17:04:20

Lehet, csak oda kellett volna szólni telefonon, és vártak volna fél órát is...:

homar.blog.hu/2008/05/13/megfelelo_protekcioval_meg_a_kapos_volan_menetrendjet_is_modosithatjuk

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.05.14. 17:04:44

Adani,

nem egy öröm, amikor a kijárati jelzőnél találkozol a "csatlakozó" vonatoddal. Azonban van a dolognak másik oldala is.

1. Egy ilyen esetben a bevárás és átszállás nem fél, hanem inkább 3-5 perc (további) késést okozna.

2. Amikor megcsinálták a keleti országrészben az ütemes menetrendet, azzal óránként lett átszállási lehetőség Szeged és Debrecen között, mindkét irányban (Cegléden). Ezzel együtt sok más ponton is létrehoztak óránként ismétlődő szerteágazó csatlakozásokat. Tehát minden vonat függ másik vonatoktól.

Ebben a rendszerben tehát elvileg jól tervezhetőek az utazások, viszont az is látszik, hogy ha egy vonat késik, akkor minden csatlakozását szépen lekésheti. Ha a csatlakozó vonat bevárná a tiédet, akkor annak a későbbi csatlakozásai borulnának (Püspökladány, Debrecen, stb.), és így tovább, a zavar tovább terjed az egész Alföldön, és estére minden érintett vonat késni fog. Ha nem várja be, annak legsúlyosabb következménye, hogy _egyetlen_ vonat utasai egy órával később érnek célba.

Ezért született az a (néha kellemetlen, de alapvetően helyes) döntés, hogy ITF-ben nincs csatlakozásra várás.

A kezelendő alapprobléma persze ott van, hogy a MÁV-nál különösebb ok nélkül késegetnek a vonatok, de nem jó megoldás egy késő vonat miatt aZ összes csatlakozót is elverni.

Mégegyszer megemlíteném, hogy a Szeged-Cegléd-Szolnok sarokforgalom kiszolgálása az ütemes menetrendben -a csatlakozásmulasztások ellenére, ill. azokat beszámítva is- sokkal jobb kiszolgálást kapott, mint a korábbi, ütemtelen menetrendben.

fejesjoco 2008.05.14. 18:29:13

ha késik, az a baj, ha időben megy, az a baj. ÉBRESZTŐ!

Adani 2008.05.14. 19:41:33

Na jó, de fél perc az semmi, annyit simán behoz a nyltvonalon is, meg ugye, 1-2 embernél meddig tart az átszállás? Azonos peornon volt a vonat, átszaladva nekem max. 5-6 mp gyalogosan sme több fél percnél. Egy perc késés, amit játszva be lehet hozni.

viktor134 2008.05.14. 19:46:19

ezért szoknak le az emberek a vonatról.

majd fel lesz számolva az is.

kacsa! 2008.05.14. 20:11:26

LOL, fejesjoco fején találta a szöget! :Đ A posztírónak: de végülis hazaértél, nem? Vagy most Kőbánya alsóról írsz? Dehát azt mondtad, Nyíregyházára mész! Akko' most mivan?

vidimaster 2008.05.14. 20:45:37

Tapasztalataim szerint a vonatok döntő többsége vár egy kicsit ha az adott vonat késik (ugye az IC értelemszerűen nem), de mostanában késéssel sincs probléma. Vasárnap 3 átszállással utaztam, mind a három rövid várakozásos átszállás volt (3, 6 illetve 7 perc). A vonatom Tata állomásról 12.44-kor indult, és menetrend szerint 13.27-kor ért Győrbe. Innen 13.30-kor indult Celldömölkre a vonat, amely 14.55-re ért 'Dömölkre. Innen 15.01-kor indult a gyorsvonat Szombathelyre, ahova 15.41-kor érkezett. Innen 15.48-kor indult a vonatom Csákánydoroszlóba, ahova 16.34-kor érkezett. Nagyon aggódtam az összes átszállás miatt az esetleges késések miatt, de az össze vonat hajszál pontos volt, és a tata-győr vonaton a kalauz (hölgy) kérdésemre megnyugtatott, hogy ha esetleg késünk is, a - celldömölki -vonat megvár:) hajrá MÁV és GYSEV, egy jó pont nektek.

Iridium 2008.05.14. 21:30:47

Én a felénél elvesztettem a fonalat, így utólag is drukkolok, hogy odaértél időben, ahova akartál.
Az oldalra egyébként begerjedt a vírusirtóm meg a böngésző is az adományozós kis ablak miatt. Na így fektessem belétek a pénzem :D

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.05.14. 21:59:40

Ma a 20:20-as vonat a déliből 20:10-kor indult, valami vágányzár miatt. Értesítés az nemvolt...

Adani 2008.05.14. 22:47:42

Végülis igen, igaz 2 órával később mint terveztem. Nem Nyíregyházára mentem, hanem Békésre, avagy Békéscsabára odáig vonattal majd Békésre busszal. Természetesen a 2órás késés miatt a buszcsatlakozás is ugrott ott is dekkolhattam volna egy darabig, szerencsére, összefutottam egy ismerőssel, aki autóval hazavitt.

chipetke · http://mavsztrajk-e.wamma.hu/ 2008.05.14. 23:51:04

posthoz: IC csatlakozásra nem vár. Pont.

BKV figyelő · bkvfigyelo.eu 2008.05.14. 21:59:40

Érdekes... Pettenden, ahol aztán végképp nincs utastájékoztatás, kirakták a vágányzári menetrendet. Egyébként péntkig kell kibírnod, és visszaáll... Martonvásár-Káplnásnyék között a jobb oldali vágányt karbantartják, ezért a vágányzár.

zpequino 2008.05.15. 05:27:42

Ez még elmegy, de amikor úgy számolják ki, hogy ne tudj csatlakozni, az a kemény.
Verőcéről megyek Pázmáneumra, elindulok a zónázó vonattal, ami minden óra 19-kor indul Verőcéről és .52 körül van benn. De mikor indul az esztergomi, amire át kéne szállnom? Hát persze, hogy .52-kor.
Ha úgy próbálom őket kicselezni, hogy a Verőcéről induló óra .49-es vonattal megyek be és nem megyek be a Nyugatiig csak Rákosrendezőig (azzal ott is át lehet szállni), oda kb. óra .25-27-re ér a vonat. Viszont mikor indul onnan az esztergomi csatlakozás, ami .20-kor indult el a Nyugatiból? Hát pont akkor. Általában úgy van, hogy ahogy kinyílik a vonatom ajtaja, a szemben lévő vágányon, tőlem 5 méterre látom, hogy az esztergomié meg csukódik be. És nem várnak, pedig nem csak rám kéne.

A legszebb az egészben pedig az, hogy kb. másfél évvel ezelőttig ez nem volt gond, de akkor eltolták a szobi vonal menetrendjét, tíz perccel előre. Logika nem sok van benne, mert két pálya van, keresztezés nincs, mivel nem áll meg sehol a Nyugatiig, csak Vácon, ezért átszállás lehetőség se nagyon (csak a fent említett, ami már nincs), viszont ha mondjuk délre ki akarok érni innen, akkor legkésőbb a 9.19-essel el kell indulnom itthonról, hogy beérjek. Légvonalban van vagy 25 kilométer. Vicc.

redriot77 2008.05.15. 07:07:48

Mikor még kénytelen voltam a MÁV utasbarát szolgáltatásait igénybe venni, több alkalommal jártam úgy, hogy az ózdi interpiciről volt kb. 1 percem átszállni az IC-re. Sprint ezerrel, húszkilós tatyóval. De mindig szerencsém volt.

Egy hatvan-hetven éves ember, vagy kisgyerekkel utazó nem biztos hogy képes erre, vagy az, aki először jár a Tiszain, és nem tudja fejből hogy merre kell futnia.

(kb. úgy rusholtam mindig, mint ahogy megindulnak az emberek egy "Call Of Duty" multi elején. :)

Manyizga (törölt) 2008.05.15. 07:57:21

(Az oldalra pár hete nekem is begerjed a vírusirtóm. Valami hülye script lett befűzve)

Amióta nem a forgalmista "meneszti" a vonatot, a két/három kalauz órájára van bízva, hogy mikor indulnak a szerelvények. Rendszeresen korábban is indulnak. LOL.

C._de_Berzsián 2008.05.15. 08:51:14

fél perc...
De ha vár fél percet, pöfögni fogsz, ha egy percet késtél, hogy hát nem halt vona bele.
Egy perc helyett kettő, szinte mindegy.
Aztán: nehogymá belehaljon, ha hármat kell várnia kettő helyett!
stb...stb...stb

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.05.15. 13:25:43

Adani:
Az a fél perc nem fél perc lett volna, hanem közös peron mellől is legalább 3. Ugyanis ha már téged megvárnak, akkor illik azt is megvárni, aki esetleg csak utolsónak tud leszállni, aki előtt nagy pakkokkal kászálódnak lefelé (miután egy darabig pöcsöltek a szoruló ajtóval is). És aki esetleg a szemközti vonatra is hasonló sebességgel tud felszállni, mert nagy pakkjai vannak.
Ha a vonatnak amúgy is késése volt, akkor ez a +3 perc elég lehet ahhoz, hogy kifusson a tartalékidőből is, és ezzel a debreceni csatlakozásokat is szétverje.

Amúgy persze egyetértek, az olyan helyzeteket kerülni kell, ahol érkezik a peron mellé A vonat, és közben elmenesztik a "csatlakozó" B vonatot.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.05.15. 13:30:16

Manyizga:

1. Talán akkor azt a rohadt órát kéne beállítani. (Azért egy kvarcóra napi egyszeri ellenőrzéssel ált. másodpercen belül pontos.)
2. Ápr. 27-e előtt is voltak korai menesztések, akkor ugye a forgalmi szolgálattevő órájára volt bízva a dolog.
3. Viszont annál rendszeresebb volt a késés amiatt, hogy a forgalmista nem tudott egyszerre több helyen lenni. Ennek legalább vége.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.05.15. 13:39:18

chipetke 2008.05.14. 23:51:04
"posthoz: IC csatlakozásra nem vár. Pont."

Nem pont. Ez is hülyeség így, mint minden kategorikus, merev szabály.
A menetrendet az is szétverheti ezzel utasokat tömegesen szopathat meg, ha gyors vagy személy vár csatlakozásra.
Ugyanakkor van egy csomó olyan hely, ahol az IC is gond nélkül várhat(na) pár percet a csatlakozásra, mert
a) van annyi tartalék a menetidőben, hogy simán behozza
b) nincsenek további csatlakozásai, senkinek sem fáj, ha késik 3-4 percet.

"Érdekes... Pettenden, ahol aztán végképp nincs utastájékoztatás, kirakták a vágányzári menetrendet. Egyébként péntkig kell kibírnod, és visszaáll..."
Ez az utast nyilván nagyon megnyugtatja, de azt a vonatot csak lekéste, mert valaki nem végezte tisztességesen a munkáját.

Normális helyen ez a következőképp menne:
- a vágányzár előtt egy héttel az érintett állomásokon és _vonatokon_ , _feltűnő helyen_ megjelenne egy hirdetmény (nem mocskos A4-es a vitrinben a sarokban, hanem kulturált, figyelemfelkeltő plakát)
- a vágányzár előtti napon, ill. aznap MINDEN ÁLLOMÁSON ÉS VONATON BEMONDJÁK (ahol nincs hangos, ott a kalauz figyelmeztet), hogy megváltozik/-ott a menetrend, tessék megnézni a hirdetményt.

Adani 2008.05.15. 23:16:05

Azt értem, h az IC nem vár, mert ha mindenhol megtenné akkor sosem érne célbe, de itt arról volt szó, h a mi vonatunk már a peronon volt és már lassított mikor elindult az IC. A forgalmista is biztosan látta, h beért már mibe telt volna ha pár másodpercet még vár, hátha van átszálló. Már az ajtónál állt mindenki, aki le akart szállni, mikor leszálltam még a peron végénél járt a vonat. Volt a két vonat között talán 3-4 méter, egy lepattanok futás fel a másik vonatra alig 5-6 mp-et vett volna igénybe, dem ég a nagy pakkosnak is max. fél percet. Vagyis valóban max. 1-2 perc lett volna, annyit meg simán behozhazt máshol. Egyébként Cegléd után Szolnokon volt csatlakozása ennek a vonatnak ha jól tudom, ha ott is vár 1-2 percet az átszállókra akkor is 5 perc alatti késéssel fut be, ha nem tudja behozni, de annyit be tud. A sima öszvér is, ami Kecskemétről 10 perc késéssel jött visszahozott vagy 5 percet Ceglédig. 14:12-re kellett volna beérnie, ha jól emlékszem 14:18-kor ment el az IC menetrend szerint és akkorra már beért. Indulni pedig tényleg +10-el indult kecskemétről.
süti beállítások módosítása