Mindig is valami furcsa perveziót érzek, amikor a MÁV logisztikájára gondolok. No nem nekem támadnak perverz gondolataim, hanem abból az irányból érzem a perverz kisugárzást. Többször láttam, látok csúcsforgalom idején teljesen üres vagonokat, amelyek nem szállítanak utasokat, csak bolygó hollandiként döngetnek A-ból B-be.
Kedves Georgejr!
Ez a levél megy a MÁV-nak is.
Sziasztok!
Azt hiszem ismét ideje billentyűzetet ragadnom. Május másodikától a Cegléd-Szolnok vonalon vágányzári menetrend lépett élrvénybe júniusig. Ebből mit érzékelünk mi utasok? Általánossá váló 10-15 perc és így tovább vonatkésést. Reggel 8-tól este 7-ig kivették a menetrendből az összes Monorról a Nyugatiba induló vonatot,és van olyan óra,amikor a Monortól Ferihegyig meg nem álló sebes vonat sem közlekedik. Ennek eredményeképpen a Pest és Monor közötti településekről vonattal bejárók kénytelenek beérni az óránként eddigi két vonat helyett eggyel,a monoriak pedig 3 helyett kettővel vagy eggyel. Az a két vonat is olyan,hogy 15 perc különbség van közöttük,tehát ha az ember lekési mindkettőt,várhat 45 percet (ez már így van egy ideje) és a két vonat egyszerre ér a Nyugatiba (5 perc különbséggel). Legnagyobb meglepetésemre a Nyugatiból Monorig közlekedő személyvonatok viszont járnak,ezért egy kicsit össze is zavarodtam,hogyha eljönnek Monorig,akkor ha visszafelé nem mennek-hova rakják őket ha feltorlódnak. Aztán kiderült,hogy visszamennek ám azok a vonatok,igen,ÜRESEN visszahúzzák őket a Nyugatiba!!!!
Kérdéseim kedvenc "szolgáltatónkhoz":
-Mi értelme üresen vonatokat közlekedtetni?Miért nem lehet megoldani a vonatközlekedést,ha a vonatok üresen visszahurcolását meg lehet?Ha már úgyis a Nyugatiba megy-miért nem visz utasokat,akik a Nyugatiig mennének?Javaslom a vágányzári menetrend ilyetén kiagyalójának az értelmező kéziszótár pazarlás,utasbarát és a szolgáltatás kifejezések átnézését és újraértelmezését.
-Míg egy órát vártam a következő vonatra-legalább 5 vonat suhant át Cegléd felől az állomáson. Miért nem lehetett valamelyik menetrendjébe egy nyomorult két perces kitérőt iktatni,hogy a kimaradt sebes vonat helyett felszedje az utasokat (hiszen minden vonat megáll Ferihegyen és Kispesttől a Nyugatiig az állomásokon)?
-Miért nem gondolkodnak soha olyan egyszerű megoldásokon,amivel nem szívatják az utasokat?
-A menetrendkönyvnek mikor lesz értelme ,mikor évek óta évi 15-20-szor megváltoztatják a menetrendet?
Külön köszönöm,hogy a reggeli vonatomat 5 perccel előbbre rakták,mert eddig azt a vonatot épphogy elértem a munkából hazafelé menet. Élmény lesz júniusig minden nap 55 percet csücsülni a szép,tiszta és komfortos Zugló állomáson.
Üdvözlettel: egy "elégedett" utas