MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Rákosi menetrendszerinti ismét

2008. május 09. - georgejr
Fejetlenség, káosz, csak a szokásos:( Az új miniszter meg csodára vár. Csodák nincsenek, az eredményekért meg kell dolgozni. Mellesleg a külföldi szakértő nem lenne rossz, de ne japán legyen, mert az döbbenetében harakirit csinál, oszt lesz abból diplomáciai mizéria...

Tisztelt Szerkesztő!

Sokszor olvasom a MÁV blogot, mivel jómagam--> is elég sűrűn utazom vonattal, de a tegnapi eset miatt most én is billentyűzetet ragadtam. Levelem megírása előtt is végigböngésztem a felsővezetékszakadással és különböző utaspanaszokkal kapcsolatos híreket és hozzászólásokat, az én kérdéseim sem lesznek mások, mint a korábban feltettek. Nem látom értelmét elküldeni a MÁV-nak a levelet, mivel semmi sem fog történni.


A történet elejét nem tudom, csak annyit, hogy felsővezetékszakadás volt, utastársaim szerint Rákoson (ismét). Ilyenkor a MÁV-nál szokás szerint összevisszaság van, káosszal nyakbaöntve - amit az alkalmatlan emberek nem tudnak megfelelően kezelni. A sztrájkon és a különböző problémákon kívül szinte semmi sem érkezik menetrendszerűen a MÁV-nál. Ha már a sztrájkot szóbahoztam: most olvasom, hogy Gaskóék megint fenyegetőznek, hogy "Érettségi ide, vagy oda: ha nem teljesülnek követeléseink már májusban is várhatóak sztrájkok.". A HVG szerint az emberek alkotmányos jogai sérülnek. Ha így van, akkor miért nem tesz senki semmit? Nem az Alkotmány adta jog a legszentebb? Vagy már az is csak smafu?

De vissza a történethez:

Tehát a történetem: tegnap (05.05) a 3328-as vonattal szerettem volna hazavonatozni egy szokásos hétkezdő nap után Szolnok irányába. Kőbánya felsőn vártam a vonatot, aminek 20.25-kor kellett volna megérkezni. Nos, nem érkezett meg.

Kb. 20.29-kor a hangosbemondó tájékoztatta a szitáló esőben a vonatra várakozókat, hogy felsővezetékszakadás miatt 25-30 perc késéssel közlekedik a vonat. Mindenki örült a hírnek.
Kb. 20.39-kor a késett mendei személyvonat megérkezett (vagy a 3518-as vagy a 3528-as vonat. Ha a 3518-as, akkor közel 70 perc késéssel közlekedett, ha pedig  a 3528-as mendei személyről van szó, akkor csak 9 percet késett).
Kb. 20.46-kor érkezett meg egy másik személyvonat is, a sülysápi (ez gondolom a 3428-as vonat lehetett, 46 perc késéssel közlekedett).
Hatvan fele is elment egy vonat, majd 20.58-kor bejelentette a hangosbemondó, hogy a 20.55-ös (3338) vonat is kb. 25-30 perces késéssel közlekedik.
21.09-kor végre megérkezett a 3328-as vonat, 45 perces késéssel.

Levelemet nem a késés miatt írom, hiszen az a MÁV-nál sajnos mindennapos, mégsem tesznek ellene semmit. Levelemet a probléma nem megfelelő kezelése miatt, és az ezzel járó fejetlenség miatt írom.

Kérdem én,
- Miért kellett elindítani a mendei vonatot, majd 7 perccel később a sülysápi vonatot, mikor a két állomás között (Pusztaszentistván) összesen 1 megálló van?
- Miért nem tudták az egyik vonatot (jelen esetben a mendei vonatot) továbbközlekedtetni Szolnok irányába, hogy a vonatra váró utasokat a lehető legkisebb kellemetlenség érje? Ahogy a hozzászólók is jelezték korábban, ellenkező esetben a szolnoki zónázó mindenhol megáll!
- Miért van mindig egy nemvárt eseménynél fejetlenség a Keletiben? Miért nincs fegyelmi vagy kirúgás?

Az új közlekedési miniszter csodára vár a MÁV-val kapcsolatban (kérjék fel Uri Gellert, hogy a nézőkkel együtt skandálja, hogy 1-2-3 Működj!), csodák nincsenek. Ide nem csoda kell, hanem egy olyan hozzáértő ember, aki bele mer nyúlni a cégbe, nem ijed meg a fenyegetőző vasutasoktól, az alkalmatlan emberektől, hanem kirúgja őket, a nem megfelelően dolgozó emberekkel együtt.

Kérjen fel tényleges szakértőt, (akár külföldről), akár itthonról, és kezdék meg az átalakítást, az ügyfélközpontúság megteremtését, és a minőségi munkavégzést, szolgáltatást. Az új miniszter úr a Postát is jól irányította, meghúzta a nadrágszíját, helyretette a céget, remélem a MÁV-nál sem ijed meg a nem mindig népszerű döntésektől, és megszorítja őket is a javulás érdekében!

Üdvözlettel:

MPilgrim

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr69461046

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2008.05.09. 18:30:29

A sztrájk azért jó, mert akkor legalább tudjuk, miért nem jön a vonat.

Tényleg, ugye a hétvégén nem lesz sztrájk, mert sajnos a máv (szigoruan kisbetűvel) szolgáltatását kell "élveznem"..

petya.bacsi 2008.05.14. 15:55:00

Sajnos a 120a-s vonalon egy-egy ilyen "váratlan helyzet" elég sűrűn összejön. Aztán meg a kapkodás és a fejetlenség, persze mindezt úgy, hogy az utasok is megérezzék...

A kérdések jók, de válasz sajnos nincs.

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2008.05.15. 11:16:14

nyomasek_bobo: a hétvégi pótlékot hülyék lesznek feladni, nyugi, majd hétfőn...

petya.bacsi 2008.05.15. 16:00:48

Ylion: Találkoznak a közlekedési miniszterrel, addig (máj. 22.) állítólag nem lesz sztrájk addig. Ez is röhejes: az utas megveszi a jegyet, bérletet, és gőze sincs, hogy tudja-e majd használni.

Ahogy a levélíró is írta, ez felvet olyan problémát, mint az alkotmányos jogaink sérülése... de úgy látszik, a sztrájkoló vasutasokat nem érdekli az Alkotmány.

Kifulladhatna már a sztrájk, és rájöhetnének a vasutasok, hogy nem róluk szól a történet, sőt, ha folytatják, akkor csak nekik lesz rosszabb (kevesebb fizetés, a számlák persze azért jönnek), de majd meglátják...

Fedup Sári 2008.05.15. 16:48:50

Továbbra is javaslom minden kedves utastársamnak, hogy a sztrájkolgatás miatt, amiben (a pénztárosok és a kocsivizsgálók mellett) a kalauzok vesznek részt elsősorban, ellentételezésként jó lassan, a kalauzt megvárakoztatva tessék elővenni a jegyetbérletet, hadd kapjanak vissza valamit abból a szívatásból, amiben ők részesítettek minket több alkalommal, és aminek a veszélye továbbra is fennáll.

A saját idejükkel szórakozzanak, ne azokéval, akik kétszeresen fizetik meg az általuk nyújtott ún. -- de csakis ún. -- "szolgáltatást"!

petya.bacsi 2008.05.16. 22:38:10

Botrány amit a MÁV leművelt a napokban (helyesebben, csak hozta a megszokott színvonalat) a 120a-s vonalon (hál' Istennek a héten csak párszor vettem igénybe a MÁV szolgáltatásait, de iszonyat!), szeretnék gratulálni pl. a Keleti fővasutasnak (nem tudom, hogy ennek a posztnak mi a hivatalos elnevezése), hogy egyszer sem sikerült pontosan elindítani a vonatokat (legalábbis azokat, amikkel én utaztam - mindig más időpontban), így a napi MIN. (!!!!!) 20 perces késés szinte minden nap megvolt. Persze, rá lehet fogni a tápiószecsői építkezésre, most legalább van valami, amire rá lehet kenni (kifogás az mindig van). A szolnoki fővasutas is megérdemli a vállveregetést, neki is volt, hogy sikerült ez a nagyszerű teljesítmény.

Az ilyen embereket miért nem rúgják már végre ki a francba a MÁV-tól???? Azt hiszem a németektől vagy a hollandoktól kellene pár hozzáértő embert idehozni, hogy tegyen rendet a MÁV-nál, azt hiszem, az első művelet a rosszul dolgozó emberek eltávolítása lenne.

Sajnos a levélíró által hiányolt felelősségrevonás vagy fegyelmi a MÁV-nál nem létezik, ennek köszönhető az, hogy ekkora fejetlenséget tapasztal minden nap a tisztelt utazóközönség.

Akik tehetnének valamit, azok sajnos nem közlekednek vonattal. Ha közlekednének egy-két ilyen produkció után repkednének a felelősök a cégtől. De addig marad a sztrájk, a kosz, a késés, a felsővezeték-szakadások, a bizonytalanság (Jön vagy nem jön a vonat? - lehetne ez Pokrivtsák Mónika új műsorának a címe...)az utasok magas ívben történő le[bííp], meg a forgalmi/műszaki/technikai ok. 2008-ban!!

elfelejtettemmár 2008.05.17. 09:42:53

Kedves petya.bacsi!

Tényleg nem szeretnék beleszólni a nagyszerű eszmefutatásodba, de arra nem gondoltál véletlenül, hogy nem biztos, hogy ok nélkül indította el késve a vonatot, hmm?

Megértésedet előre is köszönöm!

elfelejtettemmár 2008.05.17. 09:57:32

"Akik tehetnének valamit, azok sajnos nem közlekednek vonattal. Ha közlekednének egy-két ilyen produkció után repkednének a felelősök a cégtől. "
Látod, igazad van, mert ők szolgálati kocsival járkálnak, szolgálati mobiltelefont használnak (még munka után is), elhiheted, ők jobban tudják ezeket a problémákat mint te, vagy jó magam, csak egyszerüen, amíg le tudnak "huzni" valamit a MÁV-ról, addig maradnak, utánna majd ha már teljesen tönkremegy, majd csendben távoznak.

elfelejtettemmár 2008.05.17. 10:25:22

A listát egészíteném még ki: A MÁV számlájára rendelnek, egynéi célra számítógépeket, mobiltelefonokat, szoftvereket, nevetséges indokokat kitalálva, ha X.Y "központban" (ugye megérted miért nem írom a nevén) ledöglik pár számítógép, akkor Pestről hív le szakembereket a tisztelt X.Y vezérigazgatő úr, csak azért mert annak a pesti cégnek a szakemberei a tisztelt úr rokona/ismerőse cégénél dolgoznak, és persze szolgálati kocsival jönnek le(az út kb 230km), szolgálati lakasbán laknak, mert ezért a pár gépért itt maradnak úgy 3 napot kb., és ingyen kajálnak, aztán felveszik a több milkás fizetésüket, és távoznak, továbbá halkan megjegyzem hogy X.Y "központ" rendelkezik informatikai osztállyal, de a tisztel úr magyarázata szerint, ők nem rendelkeznek elég szakmai tudással, ahhoz hogy ezeket a feladatokat megcsinálják, ezért van szükség erre.
"Sajnos a levélíró által hiányolt felelősségrevonás vagy fegyelmi a MÁV-nál nem létezik", ez részben igaz, mint látod....,(mondjuk, úgy amig ők nincsennek veszélyben, addig nem is lesznek felelősok...)

petya.bacsi 2008.05.17. 15:00:41

Elfelejtettemmár: minden nap? Tehát szerinted minden nap volt valami ok, ami miatt késve indultak a vonatok (pl. napsütés, vagy csillagos ég?)

petya.bacsi 2008.05.17. 15:44:36

Elfelejtettemmár: a menedzsment dolgába nem látok bele, egyszerű utasként, de elhiszem neked azt, amit leírtál. Erről nincs infóm.

elfelejtettemmár 2008.05.17. 22:27:46

Kedves petya.bacsi
A 120a-s vonalon nem szoktam közlekedni, így sajnos konkrétat nem tudok mondani, de vegyük át mi is történhetet:
A forgalmisták vagy vonatmenesztők műszakban dolgoznak, tehát annak kicsi az esélye, hogy utazásaid napján ugyan az a személy dolgozott, illetve szerintem annak még kisebb, hogy mindegyik forgalmista viccből nem indította elrendesen a vonatot, hogy miért nem indultak rendesen a vonatok? Ezt nehéz így megmondani, de talán az általad említett tápiószecsői építkezés miatt valahol torlódás volt aztán, csesztek változtatni a menetrenden, illetve valamiféle csatlakozásra várt a vonat...
Kérdezd meg a jegyvizsgálót, ő biztosan tud vmi konkrétat mondani (elvileg tudnia kell mirét történik ez), de szerintem teljesen mindegy a lényegen nem változtat, igazad van, a felháborodásod jogos, az utastájékoztatás egy nagy ratyi, csak arra probálok rávilágítani, hogy ez nem biztos, hogy a forgalmista hibája.

petya.bacsi 2008.05.18. 19:10:28

Elfelejtettemmár: azért gondolom, hogy most ők lehettek a ludasak, mert ami a Keletiben történik az enyhén gáz. Percekkel a vonat indulása előtt írnak ki dolgokat, félretájékoztatás stb. OK, hogy túlzsúfolt az egész, de akkor is lehetne ésszel csinálni úgy, hogy az utas a lehető legkevésbé szívjon.