MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

MÁV vs. állampolgár

2008. május 08. - georgejr
Lark kálváriája. Hazajutni elővárosi vonalon, mostanában igényel némi perverziót. De, ha nincs más választása az embernek, akkor el kell fogadni a tényt, hogy még nem élünk a fluxuskondenzátorok világában. Kötöttpálya, Keleti miegymás szépségei élvezetes formában:



Mivel valószínűnek tartom, hogy illetékes személy úgysem, fogja elolvasni eme kis szösszenetemet, ezért csak így köszöntelek benneteket:

Kedves Sorstársaim!

Nem vagyok háborgó ember, nem szoktam mindenféle apróbb-csetlőbb ügyem miatt illetékesekhez rohangálni. Tegnap ( 2008.05.05 ) mégis szükségét éreztem, egy ilyesféle elbeszélgetésnek valami arra illetékessel. Mendén lakom, Budapesten dolgozom, sokat vonatozom, így a kisebb késésekre már szinte fel sem figyelek. Egész délután esik a kellemes májusi eső, ami ahogy a közmondásból tudjuk, aranyat ér.
Mende felé megy vonat, 17:25 -kor. Az csak egy teljesen általános dolog, hogy nem írják ki, hogy melyik vágányról indul, és általában csak indulás előtt fél perccel szokott ez kiderülni... ( bár azért elképzelem, ahogy Marika néni a járókeretével startra készen figyeli, a lassú, pörgetős kijelzőt a Keleti pu. főbejáratánál, hogy a lehető legrövidebb utat kelljen megtenni bármelyik irányba is kell rohanni a vonathoz, majd öröm könnyektől és a sietségtől kisebb szívroham miatt sajgó mellkassal bebicskázik, a leghátsó vagonba... általános életkép... )

Akkor kezdett idegesítővé válni, a dolog, amikor a jelzett indulási időpont után 5 perccel lett kiírva, hogy 10 perc késéssel indul a vonat, de az még természetesen most is hibádzott, hogy melyik vágányról. Gondoltam, kicsit informálom magam, hátha az információnál ki tudnak segíteni, abban hogy:

1.) Mikor indul a sihu?
2.) Melyik vágányról?

Leslattyogok az információhoz, távolról meglátom nincs ott senki, nem kell sorba állnom hozzá. ( apróbb örömök e keserű késések közepette )
Hangulatom továbblankad, mikor kiderül azért nincs sor, mert bár az információ nyitva, ég a fény, de nem ül odabenn senki. Türelmes ember lévén várok. Röpke 3 perc eltelte után megjelenik az információs hölgy, ( ötvenes évei körül járó, négy szemű, mogorva tekintetű, sötét hátközépig érő hajú, molett testalkatú hölgy ) végignéz rajtam tetőtől-talpig, ( közben az az érzés kerülget, mintha a szemével azt mondaná: mit akarsz itt te Ádámnak utolsó kis senki fattyú leszármazottja, ki megpróbálod az én időmet rabolni az ostobaságaiddal ( erősen cenzúrázott gondolataim )) majd angolosan távozik, mint ahogyan a Rózsaszín Párduc szokott ( balra el ).

Ezt, személyem elleni sértésnek veszem, megfordulok, visszamegyek ( közben a kiscsikó apukájának fütyülőjét gondolom a hátsó fertályába, abból is kettőt, csak hogy szoruljon... ) várni a start zászló ellebbenésére ( kijelzőre ).
A hivatalos indulási idő után 37 perccel a kijelző a nekem kedvező sorban is elkezd pörögni ( a technikai élet csodája, és egyben megoldotta a MÁV azt is, hogy szórakoztassa a várakozót addig is míg nem indul a vonat... digi kijelző a fő helyeken nuku... ) és meglátom, hogy nem a vágányszámot írják ki végre, hogy melyikről fog indulni a vonatom, nem hanem pontosítanak a késést illetően, miszerint fél óra késés várható a vonatnál... ( nafene, ezek szerint lekéstem, de ábrándozó tekintettel bízok abban, hogy ez csak egy apró technikai malőr ). A hangosbemondó folyamatosan szól, bár nem az engem és társaimat érintő dolgokról, a minket érintő témában folyamatosan hallgat.

Aztán egyszer csak megtörténik a megváltás, pörög a kijelző, HURRÁ!!! kiírja a vágányszámot. Kilépek. Irány a 2. vágány. Kisvártatva megszólal, az ismerős, vízhangos, mély bariton férfi hang, mely eddig bölcsen hallgatott a vonatom felől mindenről és bejelenti, hogy a 2. vágányról a vonat indulni fog ( először még csak sanda gyanú támad bennem, hogy vajon miért nem mondta, be az indulási időt, is, hogy mikor... ). Felszállok a vonatra, várok. röpke 10 perc után újra megszólal a hang, és a már ismerős strófát még mindig idő nélkül elsüti,a késés oka felől, mértjéről és úgy általában hallgat. Egy órával a tervezett indulási idő után, a vonat elindul. ( szemembe örömkönnyek szökkennek, imáim meghallgatásra találtak )
Első megálló Kőbánya-felső. Míg odaérünk meglátom, a kalauzt ( kb velem egy idős ( 24 év ) vékony  srác ) aki kicsit be lehet sózva, jön-megy, leül-felkel, majd véglegesen helye foglal a mellettem, a vonat másik oldalán található ülésen. A vonat megáll. 10 percnyi egy helyben lét után kezd gyanússá válni, ( valamint a tény, hogy ettől függetlenül a ficergés a vagonban nem növekszik ) hogy nem a fel és leszállók tömkelege miatt áll ennyit a vonat. megszólal, a hangosbemondó, és egy rekedtes vonatban alig hallható női hang bemondja, hogy felső vezeték szakadás miatt, a vonat 20 percet késik. Dejó, ebből már 10 úgyis eltelt hamarosan indulunk tovább. De nem, tény viszont, hogy a megállástól számított 35. percben elindultunk. Nemrég hallottam a médiában, hogy azt tervezik 15 perc késés után a MÁV kérésre visszafizeti a menetjegy árát, valamint igazolást állít ki a késéröl.
Nem a 250 HUF vág oda, ( bár nem keresek sokat és oda kell figyelni a pénzre... ) ez elvi kérdés. Így hát a nemsokára érkező kalauztól utánaérdeklődöm és kiderül, hogy a pénzvisszafizetés csak az InterCity vonatokra vonatkozik. Nem hőbörögök, nem hajítom le a vonatról, jegyem lekezelve, várom hogy hazaérkezzem. Mivel személyvonatról van szó, célba veszünk minden görbefát... Lényeg az, hogy megérkezem végül Mendére. ( otthon, édes otthon ) De, mivel a késés igazolásáról még nem mondtam le, ( valamint biztos ami biztos alapon utána akarok érdeklődni hátha tévedett az ellenőr ) betérek a váróba, a kassza/információ -hoz ( eme késés igazolására szerencsére nem hivatalos ügyek miatt van szükségem, csak meg akarom tartani a leendő unokáimnak kik majd a banán héjat az üzemanyag tartályba ejtegetve a fluxuskondenzátor segítségével előre-hátra ugrálhatnak az időben, valamint a fejükre csatolt pánt segítségével erősebben koncentrálva bárhova teleportálgathatnak, hogy lám, még nagyapjuk tacskókorában egy ilyen az országot behálózó állami szervezet ilyet röhögve megtehetett... ), fölöslegesen ugyanis üres. Magamba roskadva, beletörődve, valamint az esőtől bőrig ázva( 15 perc séta után ), 20:40 -re hazaérek.
Talán túlzásnak tűnhetnek az időpontok, de ha valaki veszi a fáradtságot illetékes helyeken és utánanéz megláthatja, hogy valóban így történtek a dolgok( bár nem lennék meglepve, ha a forgalmi könyvben ezek szépítve, ha nem teljesen eltusolva szerepelnének... ).
Nem az a gond, hogy technikai vagy egyéb problémák vannak a MÁV-nál. A probléma az, hogy az utast ( embert ), hülyének nézik, úgy gondolják az utasnak vannak kötelességei( jegy, bérlet ), de nekik nincsenek. A probléma az, hogy nem tájékoztatnak, vagy ha igen akkor is csak késve, utólag, félre. Az a gond, hogy ha esik az eső, leesik az első hó, fúj a szél, süt a nap, netalántán csiripelnek a madarak, az elég okot szolgáltat a MÁV-nak ahhoz, hogy késsen, álljon, borsot törhessen az utazó orra alá.
Az a szomorú, hogy egy ilyen levelet, még ha el is juttatunk illetékes helyekre azok maximum küldenek rá egy sablon szöveget, és magasról csinálnak rá egy nagyot.
Ettől függetlenül, én megírtam ezt a levelet, és elküldöm a MÁV-nak, és a megintallunkvazze.blog.hu -ra is. Módosítás nélkül, örülnék neki, ha ki is lenne téve a blogra.
Ezzel szívfájdító kis történetem végére is értem, további jó utakat.

Üdvözlettel:

Lark

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr27459704

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

petya.bacsi 2008.05.08. 18:08:01

Legutóbb, mikor a Keletinél jértam az oldalbejárónál felfigyeltem két digitális kijelzőre, igaz, egyelőre csak mutatóba vannak, hiszen nem üzemelnek.

A tőlünk nyugatabbról érkező turisták röhögnek, mikor meglátják a kipörgős kijelzőt, legalább jól szórakoznak, amíg várják a késő vonatjaikat. Hiába, nosztalgia, na ezerrel!

Lark, a választ is juttasd el légy szíves Georgejr-nak, szerintem lehetne kiírni egy szavazást, hogy vajon milyen mondatokat fog tartalmazni a válaszlevél :D

daGegen 2008.05.08. 19:42:28

Az ev elejen nemzetkozi vonattal utaztunk Budapestrol Nemetorszagba Szlovakian es Csehorszagon keresztul. 1. Bp es Szob kozott osszejott 20 perc keses, az elso szlovak megallonal ezert 40 percet kellett varnia a vonatnak. Drezdaba mar ropke 80 perc kesessel erkeztunk.
2. Vmennyi kalauz a magyar kivetelevel bemonta a sajat nyelven es angolul, hogy "nehany perc mulva ... allomasra erkezunk", "elnezest a kesesert" es vmennyi az adott allomasrol a kovetkezo 1 oraban indulo vonatokat VAGANYSZAMMAL EGYUTT.

Szoval lenne hova fejlodni.

autosave 2008.05.08. 19:45:23

szar ügy. és egyesek csodálkoznak, hogy egyre több az autó.

de azért az esőről nem a máv tehet, ugye? :D

petya.bacsi 2008.05.08. 20:44:30

A MÁV semmiről sem tehet, hiszen 1000%-on teljesít. A cég ellen minden összeszövetkezett: a hülye és idióta, nyavalygó utasok, a felsővezeték, a technikai okok, a műszaki okok, a forgalmi okok. Ezek nélkül minden olyan szép volna.

Ákibard! 2008.05.08. 20:44:31

Petya.Bacsi!
Ma beüzemelték a digitális kijelzőket, egyelőre még szerelés alatt van, ezért azt írja ki, hogy: "Figyelje a hangos utastájékoztatást!"
Amúgy önmagával a kijelővel semmi gond nincsen, a vezérlésénél van annyi bibi, hogy amíg egy vágány az érkező oldalra van kiírva, addig az nem írható ki indulóban is. :( Győrben ugyanilyen kijelző van, mégis egy szoftverfrissítésnél megoldották a vágány gondot, azóta nincs ebből baj. Az más kérdés, hogy a MÁV nem rendelte meg a frissítést a Keletibe is...

Ákibard! 2008.05.08. 20:46:54

Ja mégvalami: Nyugaton is sok ilyen kijező van. Szerintem annyira nem röhögnek. Modern berendezés, ha megfelelően karban van tartva. A hangsúly ezen van. (Lehetne szoftveresen módosítani, hogy a vágányszám miatt ne kelljen újrapörgetni a táblát. Csakhát pénz, amit erre nem áldoznak :( )

petya.bacsi 2008.05.08. 20:49:47

Ákibard_: köszi az infót, legutóbb (pár napja) még nem volt semmi. A MÁV-ot ismerve június végéig szerelik, aztán meg havonta párszor a "vizuális utastájékoztató meghibásodása miatt figyelje a hangosbemondót..." szöveget teszik fel.

Ja, és persze vágányzári menetrend van 05.06-tól 05.17-ig a 120a-s vonalon, de a MAV-Start.hu oldalon egy karakternyi hír sincs erről (az Elvira elvileg tudja).
Mert minek a hír? Kit érdekelnek az utasok, a legfőbb zavaró tényezők?

De a Bp-Cegléd-Szolnok vonalra vonatkozó hír az kint van, ez ám a tájékoztatás...

kacsa! 2008.05.08. 20:52:15

Felszántani, sóval behinteni.

Dr Milton 2008.05.08. 21:15:06

Szerintem tök menő az. ún. 'pörgős kijelző'.
Ritkán járok a Keleti Pályaudvaron, de szerintem elég hangulatos hely.
Persze ráférne egy amolyan hagyományőrző-jellegű restauratio.

PTibor (törölt) 2008.05.08. 21:27:36

Nem, az esőről nem a MÁV tehet, de nincs az az időjárás, ami ne tudna késést okozni a MÁVnál. Komolyan úgy viselkednek, mintha Mo-n nem lenne változékony az időjárás.

Amúgy meg, kedves postíró, azt lehet beigérték, hogy akármilyen vonatnál 15 perc késés után jegyárvisszafizetés van, de azt ne felejtsük el, hogy ez vis-major esetekre nem vonatkozik. Viszont a MÁVnál minden, értsd az összes késés ebbe a kategóriába sorolandó (mert csak), így bár a lehetőség adott lenne, úgysem fogsz tudni élni vele.

Amúgy grats, így estére nagyon kellemes volt ezt olvasni :)

Utas 2008.05.08. 21:36:12

Elég érdekes ez a tájékoztatás..A szabályaiknak is ellentmond. én ezért késtem le a vonatomat. De megszívattam őket. Ki is fizették a kártérítést.Kemény 300 Ft-ot.
De ha lehet, nem vonatozom. A Keleti "információ" az egyenesen nulla. Nekem 6 hónapig "vizsgálták" az ügyet, hogy a végén azt mondták, már nem lehet megállapítani..Ez a MÁV

Mylady 2008.05.08. 21:36:17

Én régebben viszonylag rendszeresen vonatoztam (egyetemista rendszeresen hazajár c. történet). Normális kinézetű, normálisan működő kijelző volt, normális információtartalommal. Aztán lecserélték erre a rettenetre. Amikor először megláttam, azt hittem, sírva fakadok.
Szerintem ugyanis egyáltalán nem menő. Amikor az ember nagy pakkokkal, tömegben állva nyújtogatja a nyakát hogy lásson valamit és minden egyes információ megjelenítéséhez minimum 5 percig pörög a tábla, az azért rohadt idegesítő tud lenni.

Mylady 2008.05.08. 21:41:53

Egyszer vonatra várva láttam egy "aranyos" sztorit.
Vonat indulása előtt 1o perccel kiírják, hogy 2. vágány. Tömeg elstartol a 2. vágányhoz. Majd újrapörgetik az egészet és indulás előtt 5 perccel megjelenik ugyanannál a vonatnál a 12. vágány.
Az pedig nem kis távolság a Keletiben.
És be nem mondták, hogy "bocs, rosszul írtuk ki, figyeljetek hülyék, mert a 2-ról a világ másik végére megy a vonat".

petya.bacsi 2008.05.08. 21:47:22

A felsővezetékszakadás a MÁV hibája -> karbantartás hibája.

Ha a tűzoltók nem tudnak kivonulni, mert bedöglik a kocsijuk, az sem vis-maior. Persze ezzel a fogalommal lehet játszadozni, lassan már a tavaszi idő is annak számít a MÁV-nál.

Johnnyboy025 (törölt) 2008.05.09. 07:28:08

Sajna itt tart ez az ország.
Japánban szerintem az ilyenért már fejek hullanaának...
Én ebben dolgozom és szerintem röhejes vagy legalábbis elszomorító hogy ilyen megtörténhet.

Jamy000751 2008.05.09. 08:36:58

Valóban szomorú és a legszomorúbb, hogy a Startnál erre senki nem kíváncsi.
Én olyan megyeszékhely állomásán dolgoztam, ahol az utastájékoztatás egy vasállvány volt, amire a kapus rakosgatta ki a táblákat és kézzel álligatta az órát. Megalakult a Start, az állványt tőben flexel elvágták, mondván hogy az utas figyelje a hangost és így heuréka megspóroljuk az akkori kapusok bérét. Ergo a hangoson kívül nincs utastájékoztatás! ( megyeszékhely; ahogy illik ) Nem a forgalmista tehet róla...!

georgejr · http://mav.blog.hu 2008.05.09. 10:03:28

Jamy000751 2008.05.09. 08:36:58
Csak nem Békéscsabáról beszélsz, ahol a hangos ritka sz@r?

chipetke · http://mavsztrajk-e.wamma.hu/ 2008.05.09. 15:22:49

kaller26 2008.05.09. 07:28:08

Japánban nem hullanának fejek. A felelős rituális öngyilkosságot követett volna el.

Jamy000751 2008.05.11. 05:06:27

georgejr · megintallunkvazze.blog.hu 2008.05.09. 10:03:28
:-D Hát igen!

Kov 2008.05.13. 01:06:56

A pörgős kijelzőt ne tessenek bántani, éppúgy hozzátartozik a Keletihez, mint a sínek. Pont a minap tárgyaltuk jóbarátommal hogy az ismerős kattogás nélkül olyan barátságtalan lenne az egész hely. :) Az már nagyobb baj tényleg hogy indulás előtt két perccel írják ki hogy hanyas vágány, és így a rafkósabbja aki tudja hogy a kettesre jön be az utolsó hatvani személy néha meglepetten rohan a tizenhármas vágányhoz, ha azt mondják be. Tényleg nem lehet tudni 20 perccel korábban hanyas vágányra érkezik a vonat, ha mondjuk már csak 4 vonat van kitéve a kijelzőre?

a késések meg... nem tudunk vele mit csinálni, reméljük mások igen.

petya.bacsi 2008.05.22. 19:24:48

Most kaptam a hírt, hogy a Keletiben ma megint nagy káosz volt, késéshegyek, és elmondások szerint a vizuális utastájékoztató sem működött normálisan (ezen valaki meglepődik?). Az utasok is örültek nagyon.

Úgy látszik, ma megint nem voltak a helyzet urai a Keletiben, nem tudták a váratlan helyzetet és az ebből adódó káoszt megfelelően kezelni. Még mindig nem tudják normálisan kezelni.
Könyörgöm, küldjék már el őket valami tanfolyamra (vagy küldjék ki őket a németekhez, hogy mutassák meg, hogy kell ezt csinálni), ahol megtanítják nekik, hogy hogyan kell kezelni a váratlan helyzeteket... jön a nyár, sütni fog a Nap, görbülni fognak a sínek (na persze...), tehát lesznek váratlan helyzetek bőven.
süti beállítások módosítása