Még a múlt év végén elhangzott a sajtóvonaton, hogy a jövőben a kerékpárosoknak több figyelmet szentelnek...
Sziasztok!
Párommal (aki nem mellesleg finn) remek négynapos kerékpártúrát szerveztünk, amely utolsó állomása Csopak volt. Csopakon nem volt nyitva a kassza, ezért jegyet sem vettünk.
Itt megvártuk a Budapestre induló gyorsot, amelynek (itt kis piros pont a MÁV-nak) szép nagy kerékpárszállító vagonja is volt, amelynek nem lehetett az ajtaját elhúzni (nagy fekete pont). Emiatt a fel és leszálló kerékpárosok minduntalan az utasok között tolták ki a biciklit a következő nyitható ajtóig. A Balkánt Fehérvárnál elégeltük meg, és mivel kalauzt (ja, elnézést: jegyvizsgálót) sem láttunk utunk során, az út ezen részét ingyen elkönyveltük. Mellékszál: mi van ha a Déliben a karámnál belémkötnek, mert nincs jegyem? Ok, ez a legkisebb gond.
Fehérváron kicsit körülnéztünk, aztán vártunk egy másik vonatot. Balatoni gyors jön, szép nagy biciklivagon érkezik, kis piros pont a MÁV-nak újfent. Na de a "marhavagon" elhúzható ajtaja csak nem nyílt ki. Rutinosan mentünk az utasok ajtajához, de az is zárva volt. Négy nap bringatúra és hegymenet nem tudott megtörni, de a MÁV valamiért eléri, hogy percek alatt a végletekig felidegeítsem magam! Egy lezárt biciklivagont küldenek?
Pont jött egy "szabadságos" vasutas, az is erőlködött egy kicsit, végül elővette a "csodakulcsot" és kinyitotta a lezárt ajtót. A bringák felpakolását követően láttuk, hogy egy külön heliységben vagy 30 bicikli volt lezárva "titokban", és valszeg emiatt "biztonsági okokból" zárhatták le az egészet, csak elfelejtették közölni a többi mezei utassal.. És egyáltalán milyen alapon zárnak le egy egész vagont minden jelzés nélkül? Mi egy töküres részében utaztunk a marhavagonnak, amelynek a tolóajtaját nem lehetett visszazárni, ezért "nyitott kocsiajtókkal" utaztunk végig. A sötét vagon mocskos padlóján a nyitott tolóajtón át a rohanó tájat bámulva a párom végig hitetlenkedett, hogy "Ez Finnországban egyszerűen elképzelhetetlen lenne!".
De legalább az út egy részének az árát megspóroltuk. De milyen áron?
Kérdéseim:
1. A MÁV Start Zrt miért nem veszi komolyabban az utasokat?
2. A MÁV Start Zrt miért nem veszi komolyabban a kerékpáros utasokat?
3. A MÁV Start Zrt miért nem veszi a fáradságot a jobb utastájékoztatásra? (Itt nem a "Ne bliccelj" típusú baromságra gondolok, hanem a pl. "Ez a kocsi foglalt, kérjük szíves megértését" típusúra)
4. Miért van olyan érzésem, hogy magasan szarnak a fejünkre?
Üdvözlettel,
Feri