MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Menetrendszerinti felsővezetékszakadás

2008. április 26. - georgejr

Hatvani vonalról hetente kapu nk post-ot. Szinte mindegyikben van egy bűvös szó:
felsővezetékszakadás. Számomr az az érthetetlen, hogy miért nem vizsgálják ki? Ugyanis nyilván kifizetődőbb lenne, ha megszüntetnék a hibaforrását, mint hetente javítgatni.
Vagy én ehhez hülye vagyok?



Hejhó!
Csütörtökön kitett magáért a máv. Jöttem a reggeli ( 6:56 Isaszegen megálló) Hatvani vonattal, Rákoson közölték , hogy áramellátási gondok vannak , bizonytalan ideig nem jár a vonat, kb az emberek 3- 5% szállt le a vonatról mondván áramszünet van , pár perc múlva , egy utastól tudtuk meg , hogy szokásos felsővezetékszakadás van , ami 1- 3 óra kiesést okoz (tapasztalatból) így két tömött elővárosi vonat utasai megindultak a buszmegálóhoz (időközben a Szolnoki vonat is beért).

A probléma :

1, valahogy heti 1x 2x elszakad a vezeték
2, mondják be , hogy vezetékszakadás és akkor mindenki tudja, hogy irány a busz, mert órákon keresztül nem jár majd a vonat.
3, egy dízelmozdonyt azért lehetett volna szerezni mintegy 7 percre a keleti főpályaudvartól, hogy valahogy bejussunk a keletibe. u.i.
Hazafelé a 14:40es Hatvani vonat 40 percet késett , mert elromlott az áramszedője , így du 40perc+reggel30perc késés a máv miatt ami 1k órabérnél máris kb1,25k kiesés , amit természetesen senki nem térít meg , lehet pénteken túlórázni....
Sok sikert a honlaphoz 
Attila

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr86442723

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sf68ns 2008.04.26. 10:39:36

Ha esik az eső, azért, ha nem azért, ha szép az idő, azért, ha nem, azért....mindig közbejön valami, hogy az ember még véletlenül se érjen oda időben, ahova szeretne. Vagy induljak el egy nappal hamarabb????Mihelyst nem lesz diákom, le fogom szarni a tömegközlekedést, addig sajnos nem éri meg.

1116001 2008.04.26. 12:19:37

Ennél az esetnél pont nem felsővezeték szakadás történt! Zárlat keletkezett. És nem a felsővezeték rendszerben, hanem az áram ellátásnál. Asszem pár galamb megfőtt:)

Azért az erős sarkítás, hogy hetente van vezetékszakadás.

georgejr · http://mav.blog.hu 2008.04.26. 12:45:20

1116001 2008.04.26. 12:19:37
Jellemzően hetente-kéthetente van valami azon a vonalon...

Vidéki utas 2008.04.26. 13:49:52

Sebaj, a felsővezeték-szakadás, a késés és a sztrájk menetrendszerint érkezik. A vonatok meg csak ritkán.

És persze a blogon már sokat emlegetett szervezetlenség és fejetlenség itt is megmutatkozott.

Blackmore 2008.04.26. 17:55:15

Ez az eset a szolnoki vonalon is okozott kellemes 2 óra késést. Hát hiába, a MÁV a felsővezeték-szakadásból is ki tudja hozni a maximumot :)
Egyébként ha a MÁV-szignál elején lenne még egy hang, lehetne rá énekelni h felsővezeték-szakadás...

tomi79 2008.04.26. 19:28:08

Nem csak a hatvani és a szolnoki vonalon voltak problémák, de a Keleti pályaudvar teljes forgalma órákra megbénult csütörtök reggel. Akkor épp Sopronba utaztam, 7.40 helyett 9.25-kot indult el a vonat, órákig kellett a pályaudvaron dekkolni, miközben a hangosbemondó harsogta, hogy a vonatok érkezése és indulása bizonytalan.

PTibor (törölt) 2008.04.26. 20:45:41

Erről az jutott eszembe, mikor szervizes voltam a bringatúrán. Odajött egy gyerek, hogy 2 órával ezelőtt pumpálta fel a biciklijét de megint lapos, szerinte nem jó valami. Leteszteltük, tényleg eresztett. Mondom, oké, csere. A srác ellenkezett, hogy majd ő megragasztja. Amikor kivettük a gumit láttuk, hogy 5 centinként volt rajta egy ragasztó.
Ha valami annyira öreg (vagy rossz, elhasználódott), hogy egyre többször hiba van vele, akkor neki kell állni kicserélni, mert egyre több bosszúságot fog okozni. Ha én akkor nem mondom a srácnak, hogy csere, akkor nemtudom, hogy jön végig a maradék 80 km-en. Ha a máv nem kezdi el újra (!) cserélni a kábeleket, akkor el fognak öregedni, és naponta elszakad itt-ott.
Csak azt nem értem, miért kell megvárni amíg valami teljesen tönkre megy..

yozi 2008.04.26. 21:23:06

Akkor szakad el, ha beleakad az áramszedő és letépi. Vihar, jeges drót, hibás áramszedő lehet az oka.

Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2008.04.26. 21:35:18

Villamosnál van olyan vágányhiba, h 5kg/h-val lehet csak áthaladni azon a szakaszon, noha azt AZONNAL ki kellett volna javítani.
Egyszerűbb a lassítótábla, meg javítgatni, mint egyszer tisztességesen kicserélni, legyen szó akár felsővezetékről, akár vágányokról.
Egyszerűen "csak" az utasok érdeke a normális tömegközlekedés. De a rongálók még a sz.rba is beleszarnak...

Vidéki utas 2008.04.26. 21:37:57

A Keletinek nem kell különösebb indok, megbénítják azok saját magukat, de erről is volt már szó itt a blogban...

Gorilla-mv 2008.04.27. 09:37:35

Természetesen nem kell egy laikusnak értenie a vasúthoz, de azért ugye azt senki nem gondolja, hogy az 5-10 percenként jövő vonatok MINDEGYIKÉRE jutni fog ("a 7 percre levő" Keletiből) dízelmoci? Hozzávaló mozdonyvezetővel?
Arról nem is beszélve, hogy egy dízelmozdonyt feltenni a vonatra nem egy perc (foglalt vágányra kell bejárni, lassan, majd összekapcsolják, féket összeteszik, fékpróbát tartunk, ez alsó hangon is 10 perc csak egy vonatnál az adott állomáson. A Keletiben is ki kellene tolni ezt a szerelvényt, vagy a másik végére is kellene egy dízelgép, ami visszaviszi, ugyanígy 10-10 percekkel.
Ráadul ennyi vonat mellett a felsővezetékesek nem tudnának dolgozni, és soha nem lehetne helyreállítani a problémát (pl. egy madzagszakadásnál).
Biztosan lehetne ezt is jobban csinálni, egy kevésbé szétszedett vasútnál, de itt ez van ,ez jutott nekünk...
De csodákat azért ne várjon el senki!

Adani 2008.04.27. 22:49:31

Vonatpótló buszokról nem hallott senki a MÁV-nál? Ilyen esetekben ezt kéne tenni, a BKV-tól bérelni pár buszt, ami ingázik a két állomás között aho la baj van. Sőt elhangzott a szövegben ,h irány a busz, vagyis elég egy telefon a BKV-nek, h ameddig nincs a hiba javítva fogadjátok el légyszi a vonatjegyet is, majd megegyezünk utólag. Ezt persze be kéne mondatn ia hangosba is az állomáson ,h mindenki tudja. Vhogyú gy, h felsővezetékszakadás van, busz innen és innen megy ekkor és ekkor a vonatjegy jó rá.

Bárhol vezetékszakadás van vonatpótló busz a két érintett állomás között, ameddig nincs megoldva a probléma. Egyetlen gond az ,h a beragadt vonattal mi legyen, mert megállhat a puszta közepén is emiatt oda meg ha nem vezet normális út nem lehet buszt küldeni.

Kov 2008.04.28. 03:28:06

Ismerős a probléma, ugyanezen a napon én hasonlóképp szívtam meg, csak hát nekem Isaszegen állt meg a vonatom, holott Gödöllőről Pestre járok suliba. Még szerencse hogy biciklivel voltam, így be tudtam kerekezni... Sajnos muszáj volt, pedig haza hamarabb értem volna, de jegy múlott rajta, így 12-ben pedig a felsővezetékszakadás miatt nem szeretek játszadozni a felvételi pontszámommal. :) De ki lehetett bírni, laza 20 km reggeli bemelegítésnek tökéletes volt. :) nesze neked critical mass

Adani 2008.04.28. 10:12:36

MÁV fitnesz, tornázzon a MÁV-al :)))) Velem rendszerint Cegléden játszák el mikor késve ér be a vonaqt és a csatlakozás már menne. Szolnokon is volt már sprint késés miatt.

NGabor 2008.04.29. 09:04:13

Megint leszakadt....

petya.bacsi 2008.04.29. 11:28:02

NGabor: Biztos a napsütés teszi...

egy mozdonyvezető 2008.07.21. 10:09:22

Az előttem hozzászóló ecsetelte, mi lehet az oka a vezetékszakadásnak... Elfelejtette kihagyni, hogy egy mozdonyvezető benézte a fázishatárt és nem kapcsolta ki a főmegszakítót és magával rántotta a felsővezetéket....

petya.bacsi 2008.07.21. 11:13:17

Egy mozdonyvezető: és ilyenkor van valaki következmény azon kívül, hogy az utasok nem érnek időben haza és káosz van?

Azért durva, hogy mindig van valami, ha nem is mindig a mozdonyvezetők viszik el a díszletet... :ö

petya.bacsi 2008.07.21. 11:14:31

:ö = ;) :D csak félrenyomtam