MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

A kiválasztottak

2008. április 26. - georgejr
Gondolom valami kiváltságosak lehettek a csoportos utazók, ha a normál utasokat lekakkantotta a MÁV. Kicsit bicskanyitogato a dolog....

Tisztelt Ügyfélszolgálat!
 
A mai napon (2008.04.26.,szombat, pénteki munkarend szerinti nap) a Budapest - Szob között közlekedő, a Nyugati pályaudvarról 9:05-kor induló zónázó vonattal szerettem volna utazni Verőcére éjszakai műszak után, feltételezve, hogy a havi 27000 forintos bérletemmel jogosult lehetek ülőhelyre, ami az adott vonaton nem állt rendelkezésre, a MÁV ugyanis a vonat 4 kocsiját bérbe adta egy cégnek, de helyette más (menetrendszerinti) utasok számára kocsit nem állított be, azaz a normál vonaton közlekedő kocsikat adta ki és nem állított be több kocsit. A kocsikat bérlő cég munkatársai minősíthetetlen hangon küldték el az utazókat az egyetlen "normál" kocsiba, amin hely a vonat budapesti indulása előtt már nem volt. A csoportos kocsikat igénylők közölték, hogy ők többet fizettek, ezért a helyek őket illetik. Képzeljék el, ha egy szupermarketben a többet vásárlókat a sorban mindig előre veszik, mert többet vásároltak és aki kevesebbet az élete végéig a sor végén marad.
 
A vonaton szolgálatot teljesítő kalauz Vácig valahol elbújt, a probléma orvosolásában nem segített, ahogy a vonat budapesti indulásakor sem volt látható és nem adott sem tájékoztatást sem segítséget a vonatot nem bérelt kocsiban igénybe venni szándékozóknak.
 
Felháborítónak tartom, hogy havi 27000 forintért, munkábajárás során most is, de rendszeresen koszos folyosón állva kell utaznom és az ülőhelyhez, továbbá a kultúrált utazáshoz való jogomat rendszeresen nem biztosítják. Milyen kompenzációt biztosít a MÁV ezért?
 
Tamás

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr93443006

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

krtek24 2008.04.26. 13:05:52

Kétlem, hogy többet fizettek volna a jegyért, sőt az a kézenfekvő, hogy kevesebbet - a csoportos kedvezmény igénybevétel miatt.

ben2 2008.04.26. 13:48:16

A bérlő cég munkatársait fel lehetne jelenteni, mivel nem bérelt kocsikban utaztak - ilyen ugyanis nem volt a vonathoz csatlakoztatva, ergo mindenkinek ugyanannyi joga lett volna leülni a helyekre -, ezért jogtalanul korlátozták a "normális" utasokat a személyes szabadságukban.
Valójában a bérlő cégnek lehetne jogvitája a MÁV-val, hogy ha és amennyiben tényleg bérelték a kocsikat, akkor miért nem biztosította azokat a MÁV. A MÁV-nak azonban nyilvánvalóan egyszerűbb, ha az utasok az ököljog alapján elintézik egymás közt az ülőhely problémát.
Ismét ékes példája annak, miként balkanizálódik a Vasút Vízfej.

TFec 2008.04.26. 13:48:34

Hát neked is "hatalmas" problémákkal kell szembenézned...

dontals 2008.04.26. 14:11:43

Na igen, a 70-es vonal egy katasztrófa. Szembetűnő, hogy mennyi panasz érkezik róla...

Kiváncsi vagyok mikor kerül sor a vonal rendbetételére!

alibi borz árny (törölt) 2008.04.26. 14:18:17

Szerintem ez nem kis probléma.

Nem tudom, van-e a MÁV-hoz kapcsolódó utas-érdekvémi szervezet, de ha van, ilyenekért érdemes lenne indítani pár pert.

A jegy/bérlet megvásárlásával szerződés jön létre az utas és MÁV között, és ha az utas szegi meg ezt a szerződést (pl. azzal, hogy nem vesz jegyet, mégis utazni akar) a MÁV szívbaj nélkül feljelenti, illetve a kalauz rendőrt hív.

Nehogy már azt higgyük, hogy a MÁV ajándékot osztogat a népnek azzal, hogy vonatokat indít, az utas meg alázatosan köszöngetheti, hogy egyáltalán felszállhatott a vonatra...

Budafoki 2008.04.26. 14:23:34

A szupermarketes példa sántikál egy kicsit, mert valóban, a vasútnál lehet csoportok számára helyet biztosítani, előzetes megrendelés után (külön ülőhelyes kocsi vagy együttes elhelyezés). Viszont az díjtalan - csak a lefoglalandó ülőhelyek után kell kifizetni a teljesárú viteldíjat -, azaz a kedves "bérlő cég munkatársai" valószínűleg félrevezették a levélírót.
Az, hogy az 5 kocsiból 4-et lefoglaltak, és nem kapott a vonat plusz kocsikat, feltehetően a "nem tudja a bal kéz, mit csinál a jobb" munkamódszernek köszönhető, vagyis az együttes elhelyezéssel, különkocsival foglalkozók csak felvették az igényeket, és az üzemi körülményeket nem mérlegelték: kiadták a szerelvény 80%-át anélkül, hogy megvizsgálták volna, vannak-e tartalékkocsik vagy azok szükségességéről nem intézkedtek időben.
A kalauz - gondolom - nem véletlenül nem került elő Vácig...
Sajnálatos történet, hibázott a vasút, de tudni kell, hogy lehetséges a helyek lefoglalása csoportok számára, az Üzletszabályzatban leírt módon.

Lesből Támadó Szárítókötél 2008.04.26. 14:26:58

Lehet, hogy ezzel most én leszek a szemétgeci, de szerintem sem jegy, sem a bérlet nem jogosít ülőhelyre; erre max. az IC-ken, EC-ken pluszban kért helyjegy alkalmas, de javítson ki valaki, ha tévednék.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.04.26. 14:28:39

Az, hogy nem néztél utána, hogy mire jó a bérleted, az elég nagy probléma. A bérlet nem helyjegy, azaz te nem ülőhelyért fizetsz, hanem azért, hogy az a vonat téved elvisz A-ból B-be, WC-be állva az ablakon kilógva vagy nyáron a lépcsőn ülve, mindegy, nem jár érte hely. Ezért nem kell panaszkodni. Volt vonat? Jött? Hazaértél? Akkormeg?

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.04.26. 14:30:17

Mellesleg tavaly nyáron lazán beültem egy ilyen lefoglalt kocsiba az osztálykirándulók közé. Tanárnő nem szólt, hely még volt, csak kicsit hangoskodtak, de a jó zene mindent elnyom.

passenger 2008.04.26. 14:36:50

Én egyszer ilyen est miatt, amikor már betelt a pohár nálam, hogy jelentős kedvezménnyel utazó diákcsoprtok foglalt kocsiban randalíroznak, miközben teljes árat fizető utasként nemhogy ülö, de még állóhelyre sem fértem fel panaszt tettem.Az eredmény természetesen egy nagy nullával felérő semmitmondó bla-bla válasz volt, a végén a szokásos "reméljük továbbra is utasaink közt üdvözölhetjük" szöveggel.Hát nem, ha nem szüntetik meg az ilyen visszás helyzeteket nem üdvözölhetnek utasukként, inkább autóba ülök.

dontals 2008.04.26. 14:43:04

BKV figyelő:
Ez nem volt túl korrekt. A sokszor hangoztatott igencsak drága BKV bérletek mellé az elővárosból bejárók tizen és huszonezreket költenek a bérletre havonta. Cserébe sokszor pl. a 70-es vonalon minősíthetetlen szolgáltatást kapnak.
Azért azt nem gondolod komolyan, hogy 27000 forintért a wc-ben kellene utazni, ugye? Természetesen nem kell helyet biztosítani, viszont az elvárható, hogy a kapacitásokat a kereslethez igazítsák.

Gondolom te sem hagynád szó nélkül, ha fél , háromnegyed órán keresztül a kettes metrónak csak az első kocsijába lehetne beszállni.

Bit Rot 2008.04.26. 14:43:44

Szerintem jogos a probléma, és legalább a bérlet 1/30-át (kb. 1000 Forint), vagy annak felét vissza kellene térítenie a MÁV-nak.

"A bérlő cég munkatársait fel lehetne jelenteni, mivel nem bérelt kocsikban utaztak"

Nem hiszem, hiszen a MÁV bérbe adott X helyet, a bérlő arra jogosan tartott igényt.

Budafoki 2008.04.26. 14:43:56

Ülőhely csak akkor jár, ha az utasnak helyjegye van (olyan vonaton, ahol váltható, ill. váltása kötelező).
Az is szabály viszont, hogy a lefoglalt kocsi (szakasz) üresen maradt ülőhelyeit át kell engedni a többi utasnak - vagyis ha nagy a zsúfoltság, a jegyvizsgáló kinyithatja a lezárt kocsit (szakaszt). Sőt, feladata...

passenger 2008.04.26. 14:53:06

Én csak azt nem értem, hogy a MÁV miért ad ingyen bérbe ülőhelyeket, pláne olyanoknak, akik amúgyis kedvezménnyel utaznak. Ha én szeretnék ülőhelyet bérelni, akkor a helyjegyért keményen fizetnem kell, már ahol egyáltalán lehet,ha egy csoport, akkor még kedvezményt is kapnak. Mi ebben a logika?

Fedup Sári 2008.04.26. 14:54:34

Kedves Tamás!

Azt kérdezed, "Milyen kompenzációt biztosít a MÁV ezért". Megmondom: semmilyet. A máv(start) nem azért van, hogy az utasokat szállítsa, hanem, hogy a "vonatokat leközlekedtesse". Nem elég, hogy a puszta jelenléteddel zavarod a köreiket, de most még a nyafogó leveledre is kopipésztelniük kell. Ejnye már!

Én is arrafelé szoktam utazni amúgy...

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.04.26. 14:59:04

Nem tudom, én az itt felvázolt helyzetekkel még sosem találkoztam, csak elmondtam a véleményem. 10 utazásból 9-szer Flirtel utazok, főleg hétköznap, késés szinte sosincs, másodperc pontosan érkezik a vonat Érdre:)

Persze ez nem azt jelenti, hogy a MÁV jó, csak itt valahogy felül teljesítenek azon, amit máshol megszoktunk:)

Fedup Sári 2008.04.26. 15:08:30

BKV figyelő, azért dontals kettes metrós hasonlata elég jó volt, nem? Kár, hogy nem reagáltál rá.

A másodpercre pontos flirtöket meg átküldhetnéd a 70-es vonalra, köszönjük.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2008.04.26. 15:14:04

Az Isten szerelmére, tanuljuk már meg leírni azt, hogy 'kulturált'!!!!

Amúgy pedig siralmas, hogy nem képesek néhány extra kocsit utánacsatolni a szerelvénynek egy ilyen alkalommal, vagy ha nem megoldható, akkor azt mondani a bérelni óhajtóknak, hoy sajnos ez nem megoldható, mert a törzsutasaink az elsők.

NGabor 2008.04.26. 15:24:59

Legközelebb a 5 kocsiból hatot adnak ki egy csoportnak, és majd nekik is azt mondják, hogy a csoportos foglalás nem tartalmazza az ülőhelyet, csak, hogy közel lesznek. Jó közel...

4 kocsi több, mint sok helyen a teljes szerelvény, ezért már akár különvonantot is indíthattak volna.

OFF:
Láttam én már Galgamácsán V43-al vontatott egyetlen kocsit, aminek a harmada kerékpárszállító volt. Jó, hogy nem vezérlőkocsi...

MosoMasa 2008.04.26. 15:27:37

"Milyen kompenzációt biztosít a MÁV ezért?"
Hát pl szívesen szembeköpnek, vagy adnak egy helyet a kiváló retyókban.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.04.26. 15:36:50

dontals 2008.04.26. 14:43:04 >>> Ez egy szerelvényről szólt, nem órákon át egymást követő vonatokról, így a kettes metrós példádat nem tudom elfogadni:) Egyébként is csak az utolsó és az alső kocsikba lehet beszállni, mert mindenki azt hiszi, hogy a metró eleje és vége máshova megy, és a középső kocsikba tömörülnek.

Szélsőségesen Liberális Wicca (törölt) 2008.04.26. 16:07:01

Micsoda hülyeség az, hogy a jegyedért nem jár ülőhely???!

Nem jár Kijelölt Ülőhely, vagyis nem mondhatod a 52/17 ülésen ülő fickónak, hogy "figyejjé má, ez az én helyem.." de egy jegyre egy ülőhelynek járnia kell(lene).

Emmet Ray 2008.04.26. 16:09:53

OFF
Én a "kultúrált" szótól lassan idegbeteg leszek. Hagyjuk a fenébe, amúgy is elcsépelt, le sem tudjuk helyesen írni... Találjunk ki helyette valami mást!
ON

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.04.26. 16:41:28

a levélírónak szerintem azzal volt baja hogy abban a 4 kocsiban lett volna még ülőhely, de a cég mkatársai elzavarták a csába... és hogyha nem bérelték ki a kocsit, akkor erre nem lett volna joguk, és ezt a problémát a kallernek kellett volna rendbetenni

dontals 2008.04.26. 16:53:20

BKV figyelő · 2008.04.26. 15:36:50 >>>
Igaz, hogy nem órákon át egymást követő vonatokról volt szó, viszont Vácra óránként 2-3, ellenben Verőcére óránként egyszer tudsz eljutni. Nem úgy, mint a kettes metrón, ahol 2 perc múlva jön a következő, ha esetleg nem férsz fel. Úgyhogy ezért vetítettem ki a metróra.

Irigyellek a másodpercre pontos Flirt miatt, de talán emiatt is több empátiát várnánk, mi háttérbe szorított, elhanyagolt 70-esek ;)

Köszi.

alte trottel 2008.04.27. 01:42:07

Aranyos, drága MÁV-alkalmazottak, -fanok és mindenféle válogatott hazabölcsei!

Megnyugtatásotokra közlöm, hogy egyre közelebb a megoldás a leginkább zavaró tényező, a folyton követelőző, kukacos, az empátia minimumával sem rendelkező istencsapása, az utas kiküszöbölésére. Már csak a mi utcánkból KÉT kocsi jár rendszeresen nagyfaluba, HÁROM-HÁROM állandó utassal, akik a MÁV bérlet ára dolgozót terhelő részének megfelelő benzin-hozzájárulásért kényelmes, tiszta, szükség esetén légkondícionált ÉS PONTOS (ráadásul - szükség szerint - alkalmazkodó) közlekedési lehetőséghez jutottak.

Csak így tovább, és a még a MÁV-ot igénybe vevő néhány ember is követni fogja a példánkat.

kiskicsicsiga 2008.04.27. 23:07:02

erről az jutott eszembe,mikor egy fullratömött vonatos vasárnap délután 35 percet álltunk Tatán, láthatólag minden technikai ok nélkül(leszámítva,hogy egy nagyobb társaság állt az első vagon bejáratánál a peronon,majd egy arra sétáló kalauzt megkérdezve kilettünk okítva,hogyhát a "csürhe" ali lefoglalta akocsit most nem akar fizetni.mondom ,jó nem fizet,akkor induljunk, ...hát de az nem úgy van.és 35percig vártunk,aztán felszálltak.az nem derült ki,hogy fizettek-e...
mindig vannak egyenlőbbek...

bár szerintem az a csoport is prosztó,amelyik látja hogy a másik kocsiban nyomor van,és nem enged maga mellé be akkor embereket.jobb híjján állni...

majd legközelebb lövök néhány képet,ha senki se akarja elhinni,hogy tényleg vannak olyan helyzetek,mikor minden centin topog valaki a másik lábán a 40fokban a budiban is...

nem kellenek extra igények, légkoni,meg budipapír,kéztörlő.csak nézzék meg ,hogy hány jegyed adnak el átlagban aznap+-ünnep,extra rendelés,és ahhoz igazítsák a kocsik számát.meglehet kérdezni az egyszeri vasutast is,mert ő is jobban örül a 'szellős'kocsinak,mint mikor a tömegnyomorban szidják...át kell csoportosítani.van,ahol félig sincsenek a kocsik, vannak szezonok, igazodni kell!

Manyizga (törölt) 2008.04.28. 12:57:57

Ez a "lefoglaljuk diákoknak a fél vonatot" előfordul más vonalon is. Megnyugtató látni, hogy benn kellemes osztálykiránduló hangulatban rohangál a tanulóifjúság, míg a többi kocsiban egymást tapossák a FIZETŐS utasok.
A probléma gyökere az, hogy a vonatból kocsit lefoglaló vasutas nem gondoskodik a kieső férőhelyek pótlásáról.
Oldják meg! VAGY csak akkor lehessen kocsikat lefoglalni, ha van pótlás. Ennyi.

Nudli80 2008.04.28. 19:46:35

Erről a sztoriról én is hallottam. Érdekes h a Keletiben többségében ilyenkor az ügyeletes berakat pótkocsit, ráadásul több nappal előre tudni az ilyet, ez tényleg pofátlanság és nemtörődömség az utasokkal szemben. :@