Gábor még decemberben levelet írt a MÁV-Start-nak. A válasz röpke 5 hónapos csúszással, de megérkezett..
Íme a levél, amit Gábor küldött:
From: Gábor> [mailto:=?ISO-8859-1?Q?Major_G=E1bor_Istv=E1n_<major.gabor1@gmail.com>?=]
Sent: Wednesday, April 09, 2008 5:34 PM
To: eszrevetel@mav-start.hu
Subject: Érdeklődés
Tisztelt MÁV-Start Zrt!
Mint alant látható, 2007, december 17.-én írtam elektronikus levelet Önöknek. Válasz azóta sem érkezett. A határidő 30 nap lenne, ez a határidő bőven lejárt.
A levelet mellékelve újra küldöm. Remélem most már kapok rá választ.
Tisztelettel Gábor
From: Gábor [mailto:=?ISO-8859-1?Q?Major_G=E1bor_Istv=E1n_<major.gabor1@gmail.com>?=]
Sent: Monday, December 17, 2007 8:22 AM
To: eszrevetel@mav-start.hu
Subject: Váróterem? Az nincs!
Tisztelt MÁV!
2007.12.15.-én szombaton Sárbogárdról Pécsbánya-Rendezőre utaztam. A 8002. sz. (Bp.Déli-Pécs) gyorsvonatot, illetve a hozzá csatlakozó 38814. sz. vonatot ajánlotta az elvira.hu. Átszállni mindössze 5 perc lett volna. Belekalkulálva a szokásos késéseket, nem kockáztattam, korábbi vonattal mentem. A Baranya IC-vel. Igaz így Pécsen lett közel 1,5 óra „szabadidőm”. Sejtésem később beigazolódott. A gyorsvonat a hangosbemondó tájékoztatása szerint 45 percet késik. Nem tudom végül mennyit késett, mert továbbindultam Pécsbánya-Rendező felé.
A 1,5 órát hogy is töltöttem Pécsen?
Próbálom szó szerint visszaidézni a párbeszédet.
Én: - Jó napot Kívánok! A várótermet merre találom?
Pénztáros hölgy: - (köszönés nem volt) Ott van kinn, kintről lehet bemenni.
Én: - Megtaláltam. Zárva van, nem lehet bemenni.
Pénztáros hölgy: - Akkor nincs. (semmilyen csodálkozás, semmi „próbálokintézkedni”)
Én: - Délután sem lesz? Mert akkor is kb. 1 órát kell az átszállásra várnom.
Pénztáros hölgy: - Ha most sincs, akkor sem lesz………… (A végét nem értettem, mert motyogott és közben kikapcsolta a mikrofont)
Így a 1,5 órát kénytelen voltam a huzatos előtérben, ahol NINCS egyetlen pad sem, illetve a kint a hóesésben, hideg szélben töltöttem. Természetesen nem egyedül. Ám ekkor sem ért véget… Indulás előtt 3 perccel állították be a Pécsbánya-Rendező felé induló vonatot. Előfűtés nélkül. A vonat Bzmot motorkocsi és mellékkocsijaiból állt. Tehát az előfűtéshez nem kell előfűtő berendezés sem. Bár én pár percet utaztam Pécsbányáig, a többi utas sokáig vacoghatott.
Kérdéseim, amire konkrét válaszokat várok:
1.: Milyen probléma okozta a 8002. sz. vonat késését?
2.: Miért nem volt nyitva váróterem Pécsen? (megyeszékhely, IC-város, turistacélpont)
3.: Megértem, ha forgalmi okokból áll be csak 3 perccel indulás előtt egy szerelvény, de miért nem volt előfűtve?
4.: Ki fogja megtéríteni a nem éppen olcsó megfázás elleni készítmények árát?
A pénztáros hölgy lekezelő modorát meg se említem.
Tisztelettel Gábor
Ui.: A levelet és a választ megkapja a megintallunkvazze.blog.hu
Íme a válasz:
Tisztelt Gábor (Gy. 69-4155/2008.)
Köszönettel vettük Társaságunk elektronikus postaládájába küldött április 9-ei észrevételét mellyel kapcsolatban az alábbiakról tájékoztatjuk:
December 17-én küldött levele valamilyen okból – melynek okát szakértőnk szabadsága miatt csak 21-én hétfőn tudunk vizsgálni – nem érkezett meg Társaságunkhoz. A vizsgálat eredményéről természetesen egy újabb válaszlevél formájában tájékoztatjuk Önt.
A 2007. december 15-én közlekedő 8002-es sz. járatunk 12:15-kor 70 perc késéssel érkezett Pécs állomásra, melynek oka Rétszilas állomás 1 és 3. sz. váltóinak műszaki meghibásodása volt. A váltók nem voltak állíthatók, és emiatt több járatunk is jelentős késéseket szenvedett.
Pécs állomáson a „kultúr – váróterem” azért volt zárva, mert előző nap 14-én véradó napot tartottak és a helyiséget csak másnap ürítették ki.
A 38814 sz. járatunk a késések miatt tartalék szerelvényből lett kiállítva, de sajnos nem volt előkészítve. A forgalomirányításért felelős munkatársunk a tartalék szerelvény kiállítására vonatkozó rendelkezését megkésve adta ki.
Üzletszabályzatunk úgy rendelkezik, hogy a MÁV-START Zrt. kezelési költség levonása nélkül téríti vissza a menetdíj-különbözetet, ha az utas az utazásról lemond és igazoltatja, hogy a vonat fűtés nélkül közlekedett.
A szolgálatban lévő pénztáros munkatársunkat szolgálati vezetője figyelmeztetésben részesítette, egyben utasította a szolgáltatói magatartásban foglalt viselkedésre.
Az utazás során átélt kellemetlenségek feledtetésére Ügyfélszolgálatunk felajánl Önnek 500 Ft értékű utazási utalványt, melyet belföldi menetjegyváltáshoz használhat fel. Amennyiben élni kíván a lehetőséggel, akkor szíveskedjen – iktatószámunkra történő hivatkozással - levelezési címét Ügyfélszolgálatunkkal közölni.
Megkeresését köszönjük. A kellemetlenségek ellenére reméljük, hogy továbbra is Társaságunk szolgáltatásait részesíti előnyben és elégedett utasaink között üdvözölhetjük Önt.
Üdvözlettel:
Molnár István
ügyfélszolgálati koordinátor
MÁV-START Vasúti Személyszállító Zrt.
Ügyfélszolgálat