MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Váróterem? Az nincs! - 5 hónapig tartó válasz

2008. április 21. - georgejr
Gábor még decemberben levelet írt a MÁV-Start-nak. A válasz röpke 5 hónapos csúszással, de megérkezett..

Íme a levél, amit Gábor küldött:

From: Gábor> [mailto:=?ISO-8859-1?Q?Major_G=E1bor_Istv=E1n_<major.gabor1@gmail.com>?=]
Sent: Wednesday, April 09, 2008 5:34 PM
To: eszrevetel@mav-start.hu
Subject: Érdeklődés

Tisztelt MÁV-Start Zrt!

Mint alant látható, 2007, december 17.-én írtam elektronikus levelet Önöknek. Válasz azóta sem érkezett. A határidő 30 nap lenne, ez a határidő bőven lejárt.

A levelet mellékelve újra küldöm. Remélem most már kapok rá választ.

Tisztelettel Gábor

 

From: Gábor [mailto:=?ISO-8859-1?Q?Major_G=E1bor_Istv=E1n_<major.gabor1@gmail.com>?=]
Sent: Monday, December 17, 2007 8:22 AM
To: eszrevetel@mav-start.hu
Subject: Váróterem? Az nincs!

 

Tisztelt MÁV!
 
2007.12.15.-én szombaton Sárbogárdról Pécsbánya-Rendezőre utaztam. A 8002. sz. (Bp.Déli-Pécs) gyorsvonatot, illetve a hozzá csatlakozó 38814. sz. vonatot ajánlotta az elvira.hu. Átszállni mindössze 5 perc lett volna. Belekalkulálva a szokásos késéseket, nem kockáztattam, korábbi vonattal mentem. A Baranya IC-vel. Igaz így Pécsen lett közel 1,5 óra „szabadidőm”. Sejtésem később beigazolódott. A gyorsvonat a hangosbemondó tájékoztatása szerint 45 percet késik. Nem tudom végül mennyit késett, mert továbbindultam Pécsbánya-Rendező felé.

A 1,5 órát hogy is töltöttem Pécsen?

Próbálom szó szerint visszaidézni a párbeszédet.

Én: - Jó napot Kívánok! A várótermet merre találom?

Pénztáros hölgy: - (köszönés nem volt) Ott van kinn, kintről lehet bemenni.

Én: - Megtaláltam. Zárva van, nem lehet bemenni.

Pénztáros hölgy: - Akkor nincs. (semmilyen csodálkozás, semmi „próbálokintézkedni”)

Én: - Délután sem lesz? Mert akkor is kb. 1 órát kell az átszállásra várnom.

Pénztáros hölgy: - Ha most sincs, akkor sem lesz………… (A végét nem értettem, mert motyogott és közben kikapcsolta a mikrofont)

Így a 1,5 órát kénytelen voltam a huzatos előtérben, ahol NINCS egyetlen pad sem, illetve a kint a hóesésben, hideg szélben töltöttem. Természetesen nem egyedül. Ám ekkor sem ért véget… Indulás előtt 3 perccel állították be a Pécsbánya-Rendező felé induló vonatot. Előfűtés nélkül. A vonat Bzmot motorkocsi és mellékkocsijaiból állt. Tehát az előfűtéshez nem kell előfűtő berendezés sem. Bár én pár percet utaztam Pécsbányáig, a többi utas sokáig vacoghatott. 

Kérdéseim, amire konkrét válaszokat várok:

1.: Milyen probléma okozta a 8002. sz. vonat késését?
2.: Miért nem volt nyitva váróterem Pécsen? (megyeszékhely, IC-város, turistacélpont)
3.: Megértem, ha forgalmi okokból áll be csak 3 perccel indulás előtt egy szerelvény, de miért nem volt előfűtve?
4.: Ki fogja megtéríteni a nem éppen olcsó megfázás elleni készítmények árát?

A pénztáros hölgy lekezelő modorát meg se említem.

Tisztelettel  Gábor

Ui.: A levelet és a választ megkapja a megintallunkvazze.blog.hu

Íme a válasz:

Tisztelt Gábor                                            (Gy. 69-4155/2008.)

 

Köszönettel vettük Társaságunk elektronikus postaládájába küldött április 9-ei észrevételét mellyel kapcsolatban az alábbiakról tájékoztatjuk:

December 17-én küldött levele valamilyen okból – melynek okát szakértőnk szabadsága miatt csak 21-én hétfőn tudunk vizsgálni – nem érkezett meg Társaságunkhoz. A vizsgálat eredményéről természetesen egy újabb válaszlevél formájában tájékoztatjuk Önt.

A 2007. december 15-én közlekedő 8002-es sz. járatunk 12:15-kor 70 perc késéssel érkezett Pécs állomásra, melynek oka Rétszilas állomás 1 és 3. sz. váltóinak műszaki meghibásodása volt. A váltók nem voltak állíthatók, és emiatt több járatunk is jelentős késéseket szenvedett.

Pécs állomáson a „kultúr – váróterem” azért volt zárva, mert előző nap 14-én véradó napot tartottak és a helyiséget csak másnap ürítették ki.

A 38814 sz. járatunk a késések miatt tartalék szerelvényből lett kiállítva, de sajnos nem volt előkészítve. A forgalomirányításért felelős munkatársunk a tartalék szerelvény kiállítására vonatkozó rendelkezését megkésve adta ki.

Üzletszabályzatunk úgy rendelkezik, hogy a MÁV-START Zrt. kezelési költség levonása nélkül téríti vissza a menetdíj-különbözetet, ha az utas az utazásról lemond és igazoltatja, hogy a vonat fűtés nélkül közlekedett.

A szolgálatban lévő pénztáros munkatársunkat szolgálati vezetője figyelmeztetésben részesítette, egyben utasította a szolgáltatói magatartásban foglalt viselkedésre.

Az utazás során átélt kellemetlenségek feledtetésére Ügyfélszolgálatunk felajánl Önnek 500 Ft értékű utazási utalványt, melyet belföldi menetjegyváltáshoz használhat fel. Amennyiben élni kíván a lehetőséggel, akkor szíveskedjen – iktatószámunkra történő hivatkozással - levelezési címét Ügyfélszolgálatunkkal közölni.

Megkeresését köszönjük. A kellemetlenségek ellenére reméljük, hogy továbbra is Társaságunk szolgáltatásait részesíti előnyben és elégedett utasaink között üdvözölhetjük Önt.

Üdvözlettel:

Molnár István

ügyfélszolgálati koordinátor

MÁV-START Vasúti Személyszállító Zrt.

Ügyfélszolgálat

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr50434999

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

YZ 2008.04.21. 10:52:34

Korrekt válasz, szegény utasnak tényleg összejött minden :)

Atika!!! 2008.04.21. 10:56:53

Utazhatsz újra :) Tedd azt nyáron és nem fázol meg :D

Szélsőségesen Liberális Wicca (törölt) 2008.04.21. 11:02:25

14-től 16-ig nem tudták kipakolni a véradókat a teremből????

Fájintos kis vámpírok költözhettek be abba a terembe.

Peppone Botazzi 2008.04.21. 11:12:38

1,5 órát pécsen a váróteremben eltölteni...Ez is kemény azért.2-3 megálló a Széchenyi tér...
Meg kell hagyni jól kivágta magát a MÁV.

pizsama 2008.04.21. 11:13:29

500Ft, váó!

Amúgy pár hónapja én is meglepődtem, mikor a kalaúz leszállt, és közölte a peron felszállni igyekvőknek, hogy az adott kocsiban nincs fűtés, ezért az előtte vagy mögötte lévőbe szálljunk. Nagyon korrekt volt.

Sőt, mostanában sok segítőkész és kedves kalauzzal találkoztam (Pápa-Győr). Köszönnek, megköszönik a jegy bemutatását, szólnak ha esetleg át kell szállni valami miatt, illetve néha még a következő állomást is bemondják. Hihetetlen!

Gringo 2008.04.21. 11:43:53

Másfél órát vártál a hidegben egy pár perces útra? Gyalog is megtehetted volna, és nem is fáztál volna.

Láttam - olvastam · http://lattamolvastam.blog.hu 2008.04.21. 11:58:11

Gringo! Szakadó hóban, hideg szélben, vonalismeret nélkül hova gyalogoljon?

Teddy Bagwell (törölt) 2008.04.21. 12:05:29

(Pápa-Győr) na erről én is csak jó véleménnyel vagyok, nagyon korrektek udvariasak, segítőkészek, csak jót lehet mondani róluk

efi 2008.04.21. 17:41:09

Külön szakértő van arra, hogy hol feküdt meg az email, hihetetlen. Igaz, mind a történetből kiderül, pótolhatatlan.
Véradást meg a váróban kell tartani, aztán az egész kuplerájt úgyhagyni ott aznap, meg másnap is legalább délig, hiszen a terem rendeltetése véradó helyiség, esetleg az év fennmaradó 364 napján meg váró.

vasutassrác 2008.04.21. 17:54:06

Ez az 500 Ft nem semmi... A határidővel nekem is volt bajom: Január 27-én írtam be és csak március 27-én kaptam választ és azt is e-mailben. Biztos szabadságon volt a szakértő... Szóval azért ez egy korrekt válasz, az biztos!

Budafoki 2008.04.23. 08:27:32

Pécs főpályaudvara és Pécsbánya-Rendező között a 20-as busszal (és a 20A busszal+1 megállót gyalogolva) is van közvetlen eljutási lehetőség. Ha a vonat késik vagy a csatlakozás elmarad, és csak a település határán belül lévő állomásig szeretne utazni a levélíró, érdemes tájékozódnia a helyi utazási lehetőségekről (megkérdezni pl. a pénztárost vagy a várakozókat). Egy akkora városban, mint Pécs, sejthető, hogy van rendes, viszonylag sűrű helyibusz-közlekedés.
Ha halaszthatatlan intéznivalója van a levélírónak, záradékoltassa a vonatjegyét, hogy nem utazta le a teljes távolságot (visszakapja a díjkülönbözetet) és váltson helyette buszjegyet (és vissza is egyet).
A Pécsi Tömegközlekedési Zrt. menetrendje szerint még hétvégén is 1 óra 20 percenként jár a 20-as és a 20A (hétköznap csúcsidőben 20 percenként, délelőtt óránként), lehet, hogy jobban járt volna a levélíró velük, mint a vonattal.
Igazából nem értem a problémát ezek után, hogy a vonatnál sűrűbben járó helyi busz helyett valaki miért ragaszkodik a vonathoz, és miért nem érdeklődik a helyi utazási lehetőségekről.

Láttam - olvastam · http://lattamolvastam.blog.hu 2008.04.23. 13:16:25

Kedves Budafoki!

A 20-s illetve a 20/A nem közlekedik a főpályaudvarig. Azaz egy 20/a hajnalban, és az is befelé a pályaudvar felé. A 20-s pedig hajnal után csak délután indul kifelé. Megjegyzem, mivel nem megy be a pályaudvarra, ezért átszállással, vagy gyalog kell eljutnia a buszig. Az utasnak lett volna normális csatlakozása, - a MÁV hagyományaihoz híven - amit nem lehet elérni.
Nehogymár az utas rá legyen kényszerítve egy másik jármű használatára, természetesen plusszköltségért, amire ideális esetben nincs is szüksége.
A probléma nem az utas ragaszkodása a vasúthoz, hanem a váróterem hiánya, az utasok semmibevétele, a péztáros hozzáállása.
Nem hinném, hogy 14.-től 17.-ig nem tudták volna kipakolni a várótermet. 3 nap alatt egy lépcsőháznyi lakást el lehet költöztetni.

Írod hogy miért nem kérdezte meg a péztárost a lehetőségekről. Pont azt a pénztárost aki azt se tudta nyitva avagy zárva van a váró? Komolyan gondolod, hogy segített volna? Ugyanmár....

"Ekkora városban, mint Pécs, sejthető (...)" A levélíró is sejtette, hogy van normális utaskiszolgálás. Auztán kiderült a valóság.

A probléma nem az utassal van, szerintem....

Láttam - olvastam · http://lattamolvastam.blog.hu 2008.04.23. 13:18:10

Hogyan került előrébb a későbbi hozzászólás? :D

Budafoki 2008.04.23. 14:40:29

Kedves Láttam - olvastam!
Igazad van. A 20-as, 20A nem a Főpályaudvarnál áll meg, hanem a Rét utcánál. Ami pont 100 m-re, kb. 2 percre van a Főpu.-tól.
Hogy a pénztáros ezt tudja-e, fogalmam sincs. De nem is fogjuk megtudni, hogy tud-e segíteni, ha nem kérdezzük meg tőle. De meg lehet kérdezni a virágost, az újságost, a hamburgerest, sőt, van ott bérletpénztára a Pécsi Tömegközlekedési Zrt.-nek (ő a legilletékesebb). Csak ötletek, hogy kitől lehet megkérdezni, tud-e segíteni a Pécsbánya-rendezőre való eljutásban.
Persze, hogy gáz, hogy nem volt nyitva a váróterem, meg hogy késett a vonat, meg hogy a pénztáros nem adott korrekt tájékoztatást. De hogy a váróterem nem volt kipakolva, nem biztos, hogy a vasút hibája. Ezt nem tudhatjuk.
A pénztáros a MÁV-Start alkalmazottja, a váróterem pedig a Pályavasút területe. Innentől kezdve Magyarországon nem kell csodálkozni, ha nem kapsz választ a másik cég területével kapcsolatban, ami szintén nagy baj. De ha nem adta át az infót az egyik cég a másiknak, azért nem az infót meg nem kapó a hibás.
Az, hogy valaki Pécs főpályaudvaráról Pécsen belülre szeretne utazni és nem találja fel magát, ne csak a vasút szemében találja meg a szálkát.

efi 2008.04.23. 21:14:47

Hát igen, amióta divatosak ezek a nagy szétdarabolások a hatékonyságnak sok területen adtak még egy pofont a MÁV-nál is. Eluralkodott a "not-my-job" szemlélet (lásd még, amikor vmelyik topikban a fsztv-nek megtiltották a hótakarítást. majd a MÁV IK jön 30 km-ről, meg utastájékoztatás esete stb...). Tudomásom szerint ráadásul egyes egymással kapcsolatban álló (de most már 2 céghez tartozó) területek, osztályok illetve munkakörök eléggé kutya-macska barátságba kerültek egymással az utas meg csak áll a kereszttüzben a kettő között...
(Off: persze nem kell messzemenni más területen se: pl T-Com/T-Online/T-Kábel ott se tudja a balkéz, hogy mit csinál a másik bal kéz pl egy ADSL v Kábelnet-bekötésnél...)

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2008.04.24. 11:17:38

egy korrekt MÁV válasz, mindenre értelmesen és hihetően válaszol, a munkatársat megfegyelmezték, ráadásul minimális kárpótlást is biztosít.

így kéne.
süti beállítások módosítása