Szia!
Levelezgetek a MÁV-val rendszertelen időközönként, mert nem képesek kijavítani a rendszeres késést okozó műszaki problémát Füzesabony állomáson lassan egy éve, ami miatt gyakran lekésem a csatlakozást. Tavaly még visszaadták a pénzt, ha lekéstem, most már azt sem teszik, mert az üzletszabályzatban kerek 1 perccel hosszabb átszállási idő esetén tennék csak. A legalsó üzenethez annyi tartozik még, hogy a MÁV válaszából kiderült, hogy nem vizes a vágány, hanem 10-es, ami 10km/h korlátozást jelent. Legalább a menetrendet igazítanák hozzá a késéshez és akkor látnám, hogy az én vonatom később ér be, mint amire át akarok szállni, de NEM! Az elvira kiadja mint csatlakozást!
Üdv! Sz. G.
Tárgy: Füzesabonyi átszállás problémák
Dátum: Tue, 29 May 2007 20:39:00 +0100
Feladó: Sz. G.
Címzett: 'eszrevetel@mav.hu'
Üdvözlöm!
Azért írok, mert sajnos többedszer fordul elő, hogy az Elvira által kiadott csatlakozást nem tudom elérni.
Konkrétan azokat, amiknél Gödöllő-Miskolc szakaszon át kell szállni és az átszálláshoz IC-t szeretek (szeretnék) választani a Füzesabony-Miskolc szakaszra.
A mai eset ez volt :
Gödöllő 11:35 5512 gyors (Budapest-Keleti pu. - Eger) Budapest-Keleti pu. - Hatvan - Füzesabony 12:52
Füzesabony 12:58 655 KAMILLA IC (Budapest-Keleti pu. - Szolnok) Miskolc-Tiszai pu. 13:32
A dolog azért érdekes, mert az Elvira szerint 6 percem lenne az átszállásra és ez kb. egy hónappal ezelőtt még jól is működött, azonban mára mindig az történik, hogy a Gödöllő-Füzesabony vonat nagyjából pontosan érkezik meg Füzesabony szélére, ahonnan 10km/h-s sebességgel gurulunk be az V.-ik vágányra értékes perceket veszítve ezzel.
Eközben a III.-ik vágányra minket lehagyva nagy sebességgel érkezik be az egyébként mögöttünk jövő IC vonat.
Mire leszállok, már indítják az IC-t.
A minap összeszólalkoztam a mozdonyvezetőnkkel, amiért ilyen lassan haladtunk be az állomásra. Azt mondta, hogy vizes a vágány és ennyivel kell menni. Ez nem tudom mit jelent, mert előtte egy hete nem esett az eső, viszont minden alkalommal ilyen lassan érkezünk be és 50% valószínűséggel sikerül csak átszállnom az IC-re. Tudom, hogy visszakapom a jegy árát, ha nem érem el, de engem ez nem vígasztal, mert időt veszítek vele és stresszes helyzeteket produkál.
Ha műszaki oka van, miért nem javítják ki a hibát egy hónapja?
Vagy ha tényleg valamilyen oknál fogva vizes a pálya, akkor az IC előtt, hogyhogy nem az?
Esetleg mivel folyamatosan fennálló jelenségről van szó, ezért a menetrendet kellene hozzáigazítani a tényleges időkhöz és nem áltatni embereket azzal, hogy át lehet szállni a másik vonatra.
Kíváncsian várom álláspontjukat!
Üdvözlettel
Sz. G.
Subject: Válaszlevél Gy.1066-5403/2007.
Date: Tue, 12 Jun 2007 17:04:02 +0200
From: "XY_SZESZA_Debrecen_TSZK"
Tisztelt Sz. G. Úr,
Kedves Utasunk!
Rendkívül fontos számunkra minden olyan szolgáltatásunkkal kapcsolatos észrevétel, visszajelzés, mely utasainktól érkezik, ezért köszönettel vettük 2007. május 30-i e-mailes megkeresését. Az ott felvetettekkel kapcsolatban az alábbiakról szeretnénk tájékoztatni:
Õszinte sajnálattal értesültünk az utazásai során tapasztalt kellemetlenségekrõl. Lehetőségeinkhez mérten mindent megteszünk annak érdekében, hogy menetrendünket betartsuk, de sajnos vannak olyan, a menetrendszerű közlekedést hátrányosan befolyásoló tényezõk, melyek megnehezítik ez irányú törekvéseinket.
Füzesabony technológiája szerint az 5512 sz. vonat az V. vágányra érkezik. A bejárat váltókörzetében a 9-es váltón 20 km/h-s ideiglenes sebességkorlátozás van bevezetve, az V. vágányon pedig 10 km/h-s állandó jellegû sebességkorlátozás van érvényben. Az Ön által igénybe vett vonat késedelmes beérkezése az állomásra ebbõl ered.
Észrevételét a szükséges intézkedések megtétele érdekében továbbítottuk az illetékes osztályunk felé.
Tisztelettel: *YX s.k.* értékesítési osztályvezetõ
ügyintézõ: *XY* ügyfélszolgálati szakelõadó
Tárgy: Észrevétel/kártalanítás
Dátum: Tue, 01 Apr 2008 21:24:44 +0200
Feladó: SzG
Címzett: eszrevetel@mav-start.hu
Tisztelt Máv-Start Zrt.!
A mai napon Gödöllőről utaztam Miskolcra. Mivel siettem volna haza, ezért IC jegyet vettem, hogy a Füzesabony-Miskolc szakaszt InterCity-n tegyem meg. A vonat 8 perc késéssel érkezett Füzesabony állomásra, emiatt nem tudtam átszállni a 16:58- kor induló 653-as Tulipán IC-re, mert az addigra éppen elindult. (elkerült minket az IC míg mi percekig 10km/h-s sebességgel döcögtünk az V.-ik vágányon Füzesabony állomás felé, holott nekünk kellett volna előbb beérnünk)
Az IC jegyet vissza akartam váltani a pénztárban, mivel úgy gondoltam, hogy a késés a MÁV hibája volt.
A pénztáros közölte, hogy nem váltja vissza a jegyet, mert az érkező vonat menetrend szerinti érkezése és az IC indulása között nincs 7 perc. (pontosan 6 perc van közöttük menetrend szerint, ami bőven elég 2 vágánnyal odébbmenni)
A fenti9 hónappal ezelőtti levélváltás ugyanerről az "átszállás nem sikerül" problémáról szólt és azóta az ég világon semmi nem történt. Pontosabban történt valami.
Az, hogy most már nem is váltják vissza a jegyet, ha valami elb***ás van. Komoly előrehaladás!
Anno azt hittem ez jelent valamit: (esetleg vágány javítást??) "Õszinte sajnálattal értesültünk az utazásai során tapasztalt kellemetlenségekrõl. Lehetõségeinkhez mérten mindent megteszünk annak érdekében, hogy menetrendünket betartsuk, de sajnos vannak olyan, a menetrendszerû közlekedést hátrányosan befolyásoló tényezõk, melyek megnehezítik ez irányú törekvéseinket."
"...reméljük, a jövõben elégedett utasaink között üdvözölhetjük."
Hát nem! Így nem.
Kérem vissza az IC jegy árát, mert nem tudtam igénybe venni a szolgáltatást az ÖNÖK KÉSÉSE miatt!
Várom mielőbbi válaszukat!
Üdvözlettel
SzG
Válaszlevél. Gy.69-2988-00537/2008.
Tisztelt Sz. G.!
Köszönettel vettük Társaságunk részére elektronikus úton küldött megkeresését, melyre a következő tájékoztatást szeretnénk adni:
Nagyon sajnáljuk, és elnézést kérünk a vonat késéből adódó kellemetlenség miatt. Azonban Üzletszabályzatunk értelmében, ha az érkező vonat menetrend szerinti érkezése és a pót-és helyjegyköteles vonat menetrend szerinti indulási ideje között 7 perc, vagy annál nagyobb idő áll rendelkezésre, az utas kérheti a pót-és helyjegy díjának levonás nélküli visszatérítését.
A fentiek értelmében ennél rövidebb csatlakozási időnél a vasút a meghirdetettek szerint nem vállal felelősséget a csatlakozás mulasztásért.
A bekövetkezett kellemetlen élményének feledtetéséhez Társaságunk méltányosságból szeretne hozzájárulni. Kárpótlásul felajánlunk Önnek 500 Ft értékű BON- t. Az utalványok belföldi menetjegyváltásra a hátoldalukon feltüntetett időponttól számított három hónapig érvényesek. Kérjük, hogy felhasználáskor jelen levelünket is vigye magával.
Ennek gyakorlati lebonyolítása érdekében kérjük, hogy írja meg a postai levelezési címét, és legyen szíves az IC pótjegy fénymásolatát is elküldeni részünkre.
Segítőkész együttműködését előre is köszönjük.
*Üdvözlettel:* XYZ
*ügyfélszolgálati szakelőadó*
Tárgy: Re: Válaszlevél. Gy.69-2988-00537/2008.
Dátum: Thu, 10 Apr 2008 20:21:25 +0200
Feladó: SzG
Címzett: XYZ
Kedves XYZ!
Ez az üzletszabályzat pont nekem új.
Tavaly, amikor ugyanezt panaszoltam, akkor legalább visszafizették a jegy árát.
A 10km/h korlátozást meg azért nem értem, mert úgy látszik ez csak engem zavar, Önöket nem... (megjavítják valamikor az okát????)
Mátészalka környékén van olyan vonal, ahol 30km/h-val megy a vonat és közben majd leesik a sínről, mert annyira dülöngél.
Füzesabonyban meg látszólag semmi oka nincs, de 10km/h a limit.
Csatoltam a jegy szkennelt képét.
Üdvözlettel Sz. G.