MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Panaszos levél

2008. április 03. - georgejr
Panasz.

Tisztelt Rovatvezető!
 
Ahogy megláttam a felhívást, azonnal megfogalmazódott bennem a szándék, hogy írnom kell az ügyben. Szerintem is tenni kell valamit, mert a vonatközlekedés helyzete lesújtó. Tíz éven keresztül utaztam rendszeresen vonattal, de most inkább a buszt választom. Először is felháborítónak tartom, hogy bár a busszal azonos árban van a vonat, sőt, sokszor drágább, mégis ugyanazok a mocskos, kényelmetlen, lassú, állandóan késő szerelvények futnak, mint amikor lassan 13 éve elkezdtem vonatozni. A buszok legalább tiszták és általában hely is van.

Egyszerűen nem kiszámítható az utazás a vonattal az állandó késések miatt. Néhány hónapja Nyíregyházáról Egerbe sikerült több mint négy és fél órahossza alatt eljutnom úgy, hogy az IC késett, Füzesabonyban meg nem várta meg a csatlakozás, mert úgyis jön a másik vonat (persze az senkit sem érdekel, hogy én egész nap utazom, és elveszítek várakozással minimum egy újabb félórát). A busszal ez a táv maximum 3 órahossza. Most lehet azt mondani, hogy akkor utazzak mással, ne vonattal, de egyrészt pénzem kocsira nincs, sajnos  rákényszerülök a vonatközlekedésre néha (bár igyekszem elkerülni), másrészt nem hiszem, hogy a MÁV-nak ez a mentalitás idővel megtérül anyagilag. Csak kicsit nagyobb pontosság, a vonatok normális takarítása, emberibb árak kellenének, és akkor nem lenne baj, hogy olyan ütött-kopott minden a MÁV körül. És nem értem, hogy miért nincs pénz semmire, amikor még mindig sokan utaznak vonattal. Nem túl sok itt a vezető és az asztalnál ülő bürokrata?
 
Köszönettel, hogy végre kipanaszkodhattam magam:Ibolya

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr9409016

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ashi Valkoinen 2008.04.03. 14:49:27

A jegyárakat a kormányunk egységesítette, szóval ez nem a MÁV felelőssége. A többi igen.

Fedup Sári 2008.04.03. 17:45:15

Kedves Ibolya, a máv(start)nak minden mindegy: ők nem az utasokat szállítják, hanem a vonatokat "leközlekedtetik". Az utas csak zavaró tényező a játékukban / pénzbányájukban.

Turmion Kätilöt 2008.04.04. 12:33:32

A busz kimegy az autópályára (már ahol van) és ott tud tartani egy egyenletes tempót, és nem kell 80-ra 60-ra v 40-re lelassítani 5 percenként.
Jó példa: Kelenföld - Székesfehérvár vonattal megállás nékül: 1 óra, átlagsebesség: 60-63 km/h. Mindez a 30a. fővonalon. Autópályán a busz max. 100-zal mehet (ha jól tudom). És megy is annyival.

Bit Rot 2008.04.04. 20:44:39

Szeretném, ha itthon is úgy mennének a buszok, mint nyugaton: 110-es az autópályán!

Gorilla-mv 2008.04.08. 10:00:36

A pályaállapotok az állam bácsin is múlik. Mennyit akar adni (és ebből pláne mennyit akar csak a haveroknak átfolyatni...).

Egyébként nem értem, hogy a 4,5 óra hogyan jött ki. Menetrend szerint 1,5 óra Nyíregy-Fabony, innen átszállási idővel együtt 0,5 óra Eger. Óránként jár vonat Egerbe (tehát 15-20 perces késésnél már jogos, hogy nem várja meg a késett IC-t az egri vonat, mert sokkal több utas van rajta, mint amennyi átszállóra várna. És még mielőtt valaki megint mocskoskolódik a vasutasokra, meg a MÁV-ra, ez így van az ÖBB-nél a DBnél is, ha ilyen hamar van következő vonat.)

A lényeg, hogy egy csatlakoásmulasztás esetén is 3 órán belül Egerben kellett volna lennie.

Szóval, valami sántít ebben a panaszban...
süti beállítások módosítása