Kellett Z-nek locsolkodnia... Jó megértem. De szeretném megkérdezni, hogy ki szokta a vagonok műszaki állapotát ellenőrízni? Egy rohadt ablakot miért nem lehet megszerelni?
Tisztelt MegintÁllunkVazze!
Az alábbi történetemet szeretném megosztani Veletek!
2008.03.23-án, Húsvét vasárnapján utaztam a Nyugati pu-ról Szolnokra a reggeli 8:25-ös Záhonyba tartó gyorsvonattal, hogy meglátogassam a párom anyukáját locsolkodás céljából. :)
Tudom, sikeres ember már nem locsolkodik, de anyós(jelölt)pajtással ezt nem illik eljátszani. :) Retúr jegyet vettem, mert aznap még vissza is szerettem volna jönni, ennek később lesz jelentősége. A vonat gyorsaságával, ellentétben az eddigi postok többségével nem volt egyáltalán gond, időben Szolnokra ért a vonat, és szó szerint lobogott a hajunk, olyan gyorsan repesztettünk.
És hogy miért lobogott a hajunk? Mert a vonat állapota igencsak hagyott kívánnivalót maga után. Konkrétabban az ablakot nem lehetett becsukni. Ezt csak a vonat indulása után vehettük észre, mert addig ugyan csukva volt az ablak, de az első zötykölődésre kinyílt. Próbáltuk becsukni, mindenféle eszközökkel kifeszíteni, hogy ne nyíljon ki, hasztalan.
Az 1 óra 20 perces utat így nagykabátban (emlékezhetünk arra, hogy Húsvétkor még elég hideg volt, az ország egy részén még hó is esett), az alföldi fagyos szelet megismerve tehettük meg. Képzelhetik milyen képet vágtak az újonnan felszállt és a kabinunk előtt elhaladó utasok, hogy milyen mazochisták lehetünk, hogy nyakig bebugyolálva ülünk a 0 fokos hidegben, ahelyett, hogy becsuknánk az ablakot. Komolyan érdekes volt nézni a döbbent, illetve kérdő tekinteteket (a kalauzét is). :) Sokan megkérdezhetnék, hogy miért nem mentünk át egy másik kabinba? Sajnos, mint említettem, csak a vonat indulása után vettük észre, hogy nem lehet becsukni az ablakot (addigra meg már egyik kabinban sem volt szabad hely), addig feltételezni sem mertem (én naív), hogy el mernek indítani egy olyan vonatot, amelyiknek a műszaki állapota nem éppen megfelelő. Vagy kérdem én, az ellenőrzésekkor csak azt nézik, hogy gurul-e a szerelvény, és ha igen, akkor mehet? A folyosóra sem mehettünk ki, mert ott meg két ablak mondta fel a szolgálatot, így ott még nagyobb volt a huzat. Mivel a vonat tényleg hajtott, mint a speed-ezett egér, sokszor azt találgattuk, hogy a vonat belsejébe belekapott szél mikor szedi szét a kabin falát, mert az meg jobban rezgett, mint ahogy mi vacogtunk a hidegtől.
Nem írtam volna meg ezt a történetet, de azóta én megbetegettem (konkrétan taknyom-nyálam egybe folyik), és most lett elegem az egészből. Táppénzre mehettem volna, de nem mentem, mert a munkám ezt most nem engedi, és a kieső bérkülönbözetet sem hiszem, hogy a MÁV megtérítette volna. Mint ahogy ezt nem tette a jegy árával sem. Ugyanis tanulva a reggeli kalandból, délutánra megszerveztük, hogy a párom rokonsága hazahoz Budapestre. Kérdeztem tőlük, hogy mi lesz a retúr jeggyel? Azt mondták, hogy bárhol visszaválthatom. És meddig? Na itt eltértek a vélemények, valaki 2 hetet mondott, valaki 30 napot. Abban megegyeztek, hogy még aznap délután kérdezzem meg a Nyugatiban. Ezt megtettem, ahol közölték, hogy ha tudom, hogy nem használom ki a visszautat, akkor a jegyet csak aznap és csak Szolnokon váltják vissza!!!
Igaz ez? Ha igen, akkor ezek szerint, akár vonattal, akár mással jövök haza, akkor ugyanúgy ki kell mennem az állomásra, hogy vissza tudjam váltani a jegyet? Nem lehet bárhol ezt megtenni? Nem működik ez esetleg másképp más (civilizáltabb) országban? Mert elég érdekes lett volna, ha a párom rokonainak azt mondom, hogy oké, vigyetek haza, de ugorjunk csak még ki az állomásra is, mert vissza akarom váltani a jegyet (elég messze van a ház az állomástól)! Hát ilyen volt az én fagyos Húsvétom! :)
Sziasztok, Z