Érdekes esetre hívták fel a figyelmem a minap. Poli kommentje, majd a rtlhirek.hu kivonata.
Kerekes székesek írjátok le a tapasztalataitokat.
Nincsen mozgasserult ismerosom, de eszembe nem jutott volna, hogy ilyen problemak vannak. En ugy kepzeltem, hogy odagurul az allomasfonok irodajahoz a mozgasserult, bekoszon. Erre azonnal ugrik 1-2 ember es megoldjak a problemat. Itt nem csak hataskor, szabalyozas, anyagi problemak vannak. Elsosorban moralis problemak vannak. Egyreszt ugy nez ki az egesz MAV magasrol tett eddig a problemara.
Masreszt az allomason dolgozokat is minositi. Valoszinuleg az edesapa nem ok nelkul irogatta tele a panaszkonyvuket. Erre megsertodtek es mostantol szigoruan ragaszkodnak a szabalyokhoz?
Nem hiszem hogy egy kis joindulattal, odafigyelessel es emberseggel az allomason dolgozok valamint a vezetoseg reszerol ne lehetetett volna megoldani a problemat. Foleg hogy evek ota fenn all. Foleg hogy csak 18 ilyen emelo van az orszagban. (Mondjuk ez is megdobbento.)
Jo volna ha jelentkezne nehany mozgasserult a blogon, es elmondanak nekik milyen tapasztalataik vannak. Esetleg felevenkent ujra elo lehetne venni a temat, hogy tortent-e javulas.
Szerintem ez egy olyan pont ahol nagyon jol le lehet merni a MAV (MAV-START) hozzaallasat. Az ahogy ezt a temat kezelik minositi oket, es sajnos az egesz orszagot is.
Kivonat:
Dobsa Balázs: - Február 26-tól megszűnt a kerekesszékes utazás lehetősége, így kötve vagyok, hogy mikor és hová mehetek.
Sági Zoltán, a MÁV-START Zrt. kommunikációs igazgatója: - Kicsit megsértve a hivatalos szabályokat a gyorsvonatok között, a síneken segítették a MÁV munkatársai az Ön utazását.
Vagyis az elmúlt években nem tartották be a szabályokat. Ezért utazhatott Balázs InterCity-n és gyorsvonaton is.
Balázsnak izomsorvadása van. Öt éve ül kerekesszékben. Főiskolára jár, és gyakran utazik Tatabányáról Sopronba a barátnőjéhez, illetve utazott eddig. Mindig szabályosan, három nappal korábban jelezte a MÁV-nak, hogy melyik nap, hány órakor ülne vonatra, így tudtak egy plusz vagont kötni a vonatra. Néhány hete azonban nem szállhat fel InterCity-re, és bicikliszállító vagont sem küldenek érte.
„Azt ajánlották, hogy menjen el Győrig piros vonattal, és majd arra az IC-vonatra, amely egyébként Tatabányán keresztül megy, és itt is fölszállhatna, majd arra fölteszik, és elmegy Sopronba” – mondta Dobsa Attila, Balázs édesapja.
Évekig Balázs édesapja kezelte a vasutasok helyett az emelőszerkezetet, ezzel tudták feltenni fiát a vonatra. Ilyen emelőből csak 18 működik az országban, vagyis csak 18 településre utazhatnak mozgáskorlátozottak InterCity-vel.
Házon kívül: - Ha van egy ilyen emelőszerkezet, akkor azt miért nem lehet használni?
Sági Zoltán, a MÁV-START Zrt. kommunikációs igazgatója: - A MÁV-nál bizonyos létszámleépítési gondjai miatt kialakult egy olyan helyzet, hogy az emelőszerkezetre külön személyzet biztosítva nem volt. A leépítés oda vezetett, hogy bizonyos feladatokra nem jutott ember.
A kommunikációs igazgató azt ígéri: nyártól könnyebben utaznak majd a mozgáskorlátozottak. Balázsnak addig is azt ajánlották: járjon személyvonattal, mert az már akadálymentes. Ilyen szép, új, modern vonatból azonban mindössze 30 van.
Videó