MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Hatvani cécó

2008. március 19. - georgejr
Számomra, csak a sárga átrobogó csoda a furcsa. Egyébként sajnos tényleg szokványos, hogy az elővárosi megállóhelyeken maximum mobiltelefonos utastájékoztatás van. Sajnos az se az igazi....


Kedves MÁV-blog!
Sajnos már kezdek állandó levélíróvá válni.....

Péntek, március 14. este, Keleti pu. Kedves mávosok szétosztják az utasok között a következő hétre vonatkozó vágányzári menetrendet. Könnyen megtanuljuk, hogy kedvenc reggeli vonatunk Rákoscsabáról nem 7.27-kor, hanem 7.24-kor indul.
Hétfő, március 17. reggel, Rákoscsaba vasútállomás. 7.25-kor szürke-sárga (elővárosinak látszó) teljesen üres szerelvény átrobog. 7.45-kor telefon a MÁV-Start infovonalára: Mikor lesz vonat? Válasz, nincs áram valahol Gödöllő előtt, ezért fogalmuk sincs. Autóba vissza, araszolás az Örsre.

Kedd, március 18. reggel, Rákoscsaba vasútállomás. 7.24-kor szürke-sárga átrobog. 7.40-kor telefon az ismerős számra: Lesz vonat? Válasz, 35-40 perc késésre lehet számítani. A miértre csak annyi, nem indították el idejében. (Kicsoda? Miért? Ott állt a vonat, várta a forgalmistát, de az nem találta a kis palacsintasütőjét?) Autóba vissza, kocsival az Örsre. Ugyanaznap este feleség a Keletiben 5.55-kor beül a 6.10-es vonatba, ami 6.31-kor indul el, és Rákoscsabáig még hozzátesz 10 percet.
Szerda, március 19. Ma előrelátóbb vagyok, telefon még otthonról az ismert számra: jön? késik? mennyit? Válasz: Aszódot most hagyta el, 5 perc késésre lehet számítani. 7.29-kor az állomáson vagyunk, a zsúfolt vonat 7.40-kor jött (ez 16 perc késés eddig), a Keletiig még 5 percet rátett.
Kérdések:
Miért ír a MÁV külön vágányzári menetrendet, ha nem bírja betartani?
Miért nem képesek valamiféle utastájékoztató rendszer felszerelésére a megállóhelyeken?
Elgondolkodott-e valaha bárki is a MÁV-nál arról, hogy ez összességében mibe kerül az utasoknak időben, pénzben, túlmunkában?
Javaslat1: A Keletiben levő kapuknál őgyelgő jegyellenőrök közül telepítsenek néhányat a hangszóró nélküli peronokra, őket felhívhatná az információs szolgálat, hogy mennyit késik a vonat, ők pedig szólhatnának az ott várakozó párszáz embernek.
Javaslat2: A MÁV-Start vezérkarát reggelenként más elővárosi megállóba vigye a sofőrjük, onnan vonattal utazzanak a budapesti célállomásra.
Több tapasztalatot szereznének a szolgáltatások minőségéről és a szükséges tennivalókról egy hét alatt, mint az irodában egy év alatt.
Üdvözlettel Petteri

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr61387376

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nagymoli 2008.03.19. 14:27:38

MÁV vezérkara vonaton.. hát, érdekes elgondolás. :-D
Dolgoztam egy-két cégnél. Irodákban dolgoztak páran, nevezzül managereknek őket. (elnézést azoktól a managerektől, akik tényleges munkát is végeznek) Őnekik kellett a problémákat megoldani. Próbálkoztak is papíron, meg grafikonokkal, elemzésekkel.. aztán áthelyezték a dohányzót, el az iroda mellől, és csodálkozva vették tudomásul dohányszünetre sietéskor, hogy a termelésben gépek, és emberek vannak, kicsit több, mint amit elsőre elképzeltek. Na jó, ez kicsit túlzás, csak illusztrálni akartam, hogy olyan dolgokat irányítanak, amit nem is láttak. :-D

petya.bacsi 2008.03.19. 17:38:10

"Kicsoda? Miért? Ott állt a vonat, várta a forgalmistát, de az nem találta a kis palacsintasütőjét?"

LOL

Petteri, ismerem a hatvani vonalat, legalább annyira színvonalas, mint a szolnoki vonal. Nem tudom, hogy megnyugtat-e, de a szolnoki vonalon is pályafelújítás van...

A vezérkar vonatozása nem is olyan rossz ötlet. De kapják meg azt a luxust, amit mi, Fizető Utasok megkapunk: pontosság és tisztaság. Meg ne legyen különkocsi, utazzanak csak az utasokkal együtt. :)

Ez az egész egyre botrányosabb. Szégyen!

petteri57 2008.03.20. 15:33:32

Kis adalék a tegnapihoz:
este hazafelé a Keletiből. Vonat elvileg 18.10-kor. 18.00-kor még nincs kiírva, hogy honnan megy, viszont az érkező hatvani előre láthatóleg 20 percet késik. (A késésért szíves türelmünket és elnézésünket). A vonat 30 perc késéssel fut be, akkor írják ki, hogy a 3-as vágányra, majd a hangosan beszélő közli, hogy előre láthatólag 20 percet késik. Felszállunk, leülünk. Várunk. 25 perccel a tervezett indulási idő után a vonatot kitolják, mögüle mozdony kiáll, majd vonatot visszatolják. Újabb 10 perc múlva indul, vagyis SIKERÜLT KIHAGYNI EGY VONATOT! Mindez bármiféle utastájékoztatás nélkül. Rákoscsabára további 10 percet rátett. Vagyis 45 perc késéssel, összesen 65 perc alatt sikerült abszolválni 17 kilométert. Gratula. Miért írják a vágányzári menetrendet, ha a valóság ezzel köszönő viszonyban sincs? A MÁV tolvajként viselkedik, és olyasmit lop, ami a legértékesebb, mert nem lehet visszaadni: az IDŐT.
OLVASSA EZT VALAKI A MÁVTÓL?

petya.bacsi 2008.03.21. 01:41:44

Petter57: néhány vasutas-dolgozó szokta olvasni, néhányuk építő jelleggel elmond dolgokat, de vannak, akik szerint az utasok f*szok, akik csak zavarják a közlekedést (hja, üres vonatokat egyszerűbb volna közlekedtetni, mert azok nem nyavalyognak...).

Egyébként pedig a történetre a válasz: MÁV. A vonatkihagyás nem újkeltű dolog a MÁV-nál, egyszerűbb kihagyni a vonatot, mint egy kicsikét izzadni azért, hogy menjen (20 perc késés után már simán felborul az egész menetrend, így 2 vonatnyi ember megy 1 vonaton - kivéve, ha páran alternatív utat választottak).

Erre írtam többször azt, hogy a Keletiben iszonyat káosz van, indulás előtt pár perccel írják ki a vonatokat, nem várt esetnél pedig elindul a megszokott töketlenkedés.

A menetrend az egy zavaró dolog, ezért nem aszerint jár néhány vonat. Megelőzve Winston01-et, beírom gyorsan, amit ő szokott javasolni: ha nem tetszik a MÁV, akkor autó (ez is jellemző vasutas hozzáállás, ami megerősíti a fent leírtakat). A forgalmi ok, műszaki ok (ahogy egyik hozzászóló már írta) is a MÁV hibája.

Ha összeszámolnám azt az időt, amit a MÁV "ellopott" az elmúlt közel 16 évben az életemből, és minden egyes óra után kapnék egy ezrest, már hatalmas lakásom lehetne Budán... Mellesleg, az idő pénz, tehát tisztelt MÁV, ideje lenne a Fizető Utasoknak is fizetni az időrablásért.

petya.bacsi 2008.03.21. 01:44:01

Petteri57: a hozzászólásodat küldd el ismét a MÁV részére. Ezeket a panaszokat nekik őrizni kell nem tudom meddig, és érdemes lenne még nem tudom kiknek is jelezni ezt a dolgot.

Georgejr! Kiknek lehet még panaszt tenni ezért a dologért? Köszi!

petya.bacsi 2008.03.21. 01:51:13

"Ha összeszámolnám azt az időt, amit a MÁV "ellopott" az elmúlt közel 16 évben az életemből, és minden egyes óra után kapnék egy ezrest, már hatalmas lakásom lehetne Budán..."

+ saját tőke, persze. :)