Számomra, csak a sárga átrobogó csoda a furcsa. Egyébként sajnos tényleg szokványos, hogy az elővárosi megállóhelyeken maximum mobiltelefonos utastájékoztatás van. Sajnos az se az igazi....
Kedves MÁV-blog!
Sajnos már kezdek állandó levélíróvá válni.....
Péntek, március 14. este, Keleti pu. Kedves mávosok szétosztják az utasok között a következő hétre vonatkozó vágányzári menetrendet. Könnyen megtanuljuk, hogy kedvenc reggeli vonatunk Rákoscsabáról nem 7.27-kor, hanem 7.24-kor indul.
Hétfő, március 17. reggel, Rákoscsaba vasútállomás. 7.25-kor szürke-sárga (elővárosinak látszó) teljesen üres szerelvény átrobog. 7.45-kor telefon a MÁV-Start infovonalára: Mikor lesz vonat? Válasz, nincs áram valahol Gödöllő előtt, ezért fogalmuk sincs. Autóba vissza, araszolás az Örsre.
Kedd, március 18. reggel, Rákoscsaba vasútállomás. 7.24-kor szürke-sárga átrobog. 7.40-kor telefon az ismerős számra: Lesz vonat? Válasz, 35-40 perc késésre lehet számítani. A miértre csak annyi, nem indították el idejében. (Kicsoda? Miért? Ott állt a vonat, várta a forgalmistát, de az nem találta a kis palacsintasütőjét?) Autóba vissza, kocsival az Örsre. Ugyanaznap este feleség a Keletiben 5.55-kor beül a 6.10-es vonatba, ami 6.31-kor indul el, és Rákoscsabáig még hozzátesz 10 percet.
Szerda, március 19. Ma előrelátóbb vagyok, telefon még otthonról az ismert számra: jön? késik? mennyit? Válasz: Aszódot most hagyta el, 5 perc késésre lehet számítani. 7.29-kor az állomáson vagyunk, a zsúfolt vonat 7.40-kor jött (ez 16 perc késés eddig), a Keletiig még 5 percet rátett.
Kérdések:
Miért ír a MÁV külön vágányzári menetrendet, ha nem bírja betartani?
Miért nem képesek valamiféle utastájékoztató rendszer felszerelésére a megállóhelyeken?
Elgondolkodott-e valaha bárki is a MÁV-nál arról, hogy ez összességében mibe kerül az utasoknak időben, pénzben, túlmunkában?
Javaslat1: A Keletiben levő kapuknál őgyelgő jegyellenőrök közül telepítsenek néhányat a hangszóró nélküli peronokra, őket felhívhatná az információs szolgálat, hogy mennyit késik a vonat, ők pedig szólhatnának az ott várakozó párszáz embernek.
Javaslat2: A MÁV-Start vezérkarát reggelenként más elővárosi megállóba vigye a sofőrjük, onnan vonattal utazzanak a budapesti célállomásra.
Több tapasztalatot szereznének a szolgáltatások minőségéről és a szükséges tennivalókról egy hét alatt, mint az irodában egy év alatt.
Üdvözlettel Petteri