MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

A vis maiornak tekintett sztrájk kivételével)

2008. március 12. - georgejr
Az ügyfélszolgálat szerint vis maior a sztrájk.
Vis maior:előre nem látott kényszerítő körülmény, elháríthatatlan akadály, ami meggátol valamely kötelezettség elvégzésében

Tehát a sztrájk nem vis maior. Tessék utánaolvasni kedves ügyfélszolgálatos:)
De ez csak hab a tortán. A többi alant. Egy szokványos hivatalos válasz, majd DP reagálása.


From:XY_MÁV-START_Ügyfélszolgálat
To: DP
Tisztelt Utasunk!                  

    

Köszönettel vettük a Társaságunk részére 2007. november 12-én megküldött elektronikus levelét. Megkeresésével kapcsolatban – a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium megbízásából is – az alábbiakról tájékoztatjuk:

    

    Őszinte sajnálatunkat fejezzük ki, hogy szolgáltatásunk igénybevétele során kellemetlen tapasztalatokat szerzett. Mindent elkövetünk annak érdekében, hogy pontos, kulturált utazást, szolgáltatást biztosítsunk utasaink részére, azonban a menetrendszerinti közlekedést – a vasút kötöttpályás jellegéből adódóan – számos tényező befolyásolhatja hátrányosan. Ilyenek például a szélsőséges időjárási viszonyok, balesetek, műszaki meghibásodások, forgalmi nehézségek, egyéb rendkívüli események (pl.: különböző kábelek, illetve egyéb berendezések eltulajdonítása, felsővezeték szakadás, stb.), illetve nemzetközi forgalomban a társvasutak hálózatán történő késések.

Az utazásaihoz igénybevett 4859-es számú személyvonatunk – adott munkanapokra vonatkozó – menetrendszerinti közlekedését megvizsgáltuk:

2007. november 5-én az említett járat sajnálatos fékhiba miatt 29 perc késéssel indult Tatabányáról, és 35 perc késéssel érkezett Budapest-Déli pályaudvarra.

2007. november 6-án a vonat menetrend szerint közlekedett.

2007. november 7-én a Vasutasok Szakszervezete és a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete által (6.00 és 8.00 között) előre meghirdetett, a személyszállító- és szerelvényvonatok közlekedtetésére vonatkozó munkabeszüntetés miatt 78 perc késéssel érkezett a fővárosba.

2007. november 8-án menetrend szerint, de a vonat összeállítási rendjétől eltérően (mely 2 darab TALENT motorvonati egységből áll), műszaki meghibásodás folytán szimpla egységgel közlekedett.

2007. november 9-én a vonat menetrend szerint közlekedett.

2007. november 12-én műszaki hiba miatt a vonat nem közlekedett.

A nehézségekből eredő kellemetlenségek miatt ezúton kérjük szíves elnézését, és ugyanakkor megértését is, mivel – mint ahogy a fentiekben látható – a jelzett problémák (a vis maiornak tekintett sztrájk kivételével) műszaki okokra voltak visszavezethetőek.

    

A bérlettel kapcsolatos észrevételére reagálva informáljuk, hogy a megváltott bérlet a rajta feltüntetett viszonylatban és érvényességi időn belül közlekedő vonatokon korlátlan számú utazásra jogosít, díja hatóságilag kerül megállapításra.

    

Megkeresését köszönjük. Biztosíthatjuk, hogy munkatársaink folyamatosan szolgáltatásaink fejlesztésén dolgoznak. Reméljük, hogy a történtek ellenére sem rendült meg bizalma Társaságunk iránt és a jövőben is utasaink között üdvözölhetjük.

    


Üdvözlettel:

XY

ügyfélszolgálati előadó




Tisztelt Szolgáltató!
 
Köszönöm a tájékoztatást, engedjék meg hogy néhány észrevétellel azért árnyaljam kicsit a képet.
 
"A nehézségekből eredő kellemetlenségek miatt ezúton kérjük szíves elnézését, és ugyanakkor megértését is, mivel – mint ahogy a fentiekben látható – a jelzett problémák (a vis maiornak tekintett sztrájk kivételével) műszaki okokra voltak visszavezethetőek."
A vonatközlekedés biztosan rendkívül bonyolult dolog, más mérnöki problémákhoz hasonlóan valószínűleg több technikai nehézséget kell megoldani a szolgáltatás zökkenőmentes üzemeltetéséhez. Eddig abban a hiszemben voltam, hogy ezekenek a technikai feltételeknek a biztosítása MÁV hatáskörébe tartozik. Ez a válasz kissé megingatott ebben, úgy tűnik mintha a felmerülő műszaki problémák és azok megoldása az Önök felelősségi körén kívül esnének. Felmerül persze a kérdés, hogy ha nem a MÁV, akkor ki/mi a felelős az üzemeltetés technikai feltételeinek biztosításáért... 

"A bérlettel kapcsolatos észrevételére reagálva informáljuk, hogy a megváltott bérlet a rajta feltüntetett viszonylatban és érvényességi időn belül közlekedő vonatokon korlátlan számú utazásra jogosít, díja hatóságilag kerül megállapításra."

Ez alatt esetleg azt kellene értenem, hogy akkor utazzak amikor van vonat, és ne akkor mikor csak úgy eszembe jut? Vagy hogy ha éppen arra járnak a gyerekek akkor utazzák le az elmaradt napokat?  Ha igen akkor ez is egy újszerű megközelítése a problémának, bár talán kevésbé ügyfélbarát mint amit elfogadhatónak gondolnék. Valószínűleg nem MÁVkonform a gondolkodásom...

"Megkeresését köszönjük. Biztosíthatjuk, hogy munkatársaink folyamatosan szolgáltatásaink fejlesztésén dolgoznak. Reméljük, hogy a történtek ellenére sem rendült meg bizalma Társaságunk iránt és a jövőben is utasaink között üdvözölhetjük."

A lázas szolgáltatásfejlesztés eredményei biztosan mutatkozni fognak majd a későbbiekben (pl. a formális ügyfélszolgálat fejlesztés/sablonszöveggyártás már kiváló), de a mai nap azt hiszem nem igazi sikertörténet.

2007.11.19 6:37 Megérkezett a vonat. (ez már önnmagában szép eredmény, gartulálok a többi utas nevében is) Érezhető megkönnyebbülés a kb. 60 felszállásra várakozó utas között. Hoppá... Megint csak egy TALENT (biztos megint az fránya technika...) Kicsit csalódottan ugyan, de felpréselődés a vonatra. A felszállók többsége gyerek. A kalauz erősen ordít, kedves "Szájjon má' fe'" kiáltásokkal biztatja az utasokat. (ennek a hangnemnek az átgondolásában is látnék fantáziát... javasolnám pl. a "legyen szíves szálljon fel" fordulat oktatását munkatársaik részére. Kissé modorosan hangzik ugyan, de higyjék el, csodákat lehet vele elérni. Esetleg a szerdai sztrájk alatt gyakorolhatnák, akkor úgysem zavarnak az utasok) További kellemetlenség, hogy a zsúfolt, levegőtlen vonaton az egyik gyerek rosszul lett, de ez meg gondolom a szülők problémája.

 

Üdvözlettel,

DP

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr100377654

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Manyizga (törölt) 2008.03.12. 12:24:00

A bérleten még mindig nem értem, miért kell ráírni egy igazolvány-számot. Egyszerre úgyis csak EGY ember tudja használni. A cél, hogy mindenki vegyen bérletet, nehogymá praktikus legyen... Így meg a kaller mindig beszólhat a bérleteseknek is, ha nincs ráírva. Pont őket kéne kevésbé csesztetni, nem?
Mindegy...

Jan3k 2008.03.12. 12:52:36

"Tisztelt" sztrájkoló b...ok!
Nesztek juttatás.Legalábbis így kellene adni az összes hőzöngőnek :

Egyenlegértesítő vasutasoknak

Tisztelt Dolgozó!


Társaságunk megvizsgálta az ön által benyújtott igényeket, és

ezúton szeretnénk tájékoztatni arról, hogy követeléseit jogosnak találtuk. Ezek alapján ön a

következő juttatásban és béremelésben részesül:

-Egyszeri 250.000 Ft rendkívüli juttatás a MÁV Cargo Zrt eladásával kapcsolatosan

-15% béremelés 2008. január 1-éig visszamenőleg

Egyúttal szeretnénk arról is tájékoztatni, hogy társaságunknál az Állami Számvevőszék mai
árfolyamon számolva 1993 és 2006 között 2000 milliárd forint tőkeveszteséget állapított
meg. Mivel ön társaságunk régi és megbecsült dolgozója, így ebben az időszakban már nálunk
dolgozott. Ezért szeretnénk, ha ebből a veszteségből is olyan mértékben részesülhetne, mint a MÁV
Cargo Zrt. eladásából. Az ön által felállított arányossági mutatók figyelembe vételével szeretnénk
tájékoztatni, hogy önnek ebből adódóan a következő fizetési kötelezettsége keletkezett:

-Egyszeri 5.000.000 Ft befizetési kötelezettség a MÁV csoport felhalmozott tőkevesztesége után

Új egyenlege ennek megfelelően 4.750.000 Ft tartozást mutat, amit kérünk a mellékelt
készpénz-átutalási megbízás segítségével 2008. március 1-éig kiegyenlíteni. Társaságunk
a várható igényeknek megfelelően részletfizetési konstrukciót dolgozott ki ön számára, melynek
során a fizetéséből havi 50.000 Ft-ot levonva, a tartozás kamatmentesen törleszthető a következő
100 hónapban. Kérjük, hogy amennyiben ezzel élni kíván, azt postafordultával jelezze.

További jó munkát kívánunk!

A MÁV csoport tagjai nevében:

Kis Piroska

Pénzügyi Csoportvezető

Ui.: 2008 év végén az éves eredmények figyelembevételével ismételt egyenlegközlőt továbbítunk
önnek.

Fedup Sári 2008.03.12. 12:58:12

Ismét kérem, hogy a közszolgáltatást végző cég nevében nyilatkozó alkalmazott nevét írjátok ki, ne legyen névtelen X.Y. a nyilvánosság előtt az, aki ilyen válaszlevelet küld az utasnak.

mildi 2008.03.12. 18:02:26

szüsz, I. rész, 40. oldal-ugye a kallerok startos dolgozók?

185. KF. A vasút a kártérítési kötelezettsége alól csak vis maior esetében mentesül
Vis maiornak minősül a vasút érdekkörén vagy működési körén kívül eső okból eredő, előre nem látható, elháríthatatlan esemény vagy körülmény, melynek ki-védése emberi erővel nem lehetséges. Ilyennek minősül különösen:
- természeti katasztrófa,
- sztrájk vagy hasonló munkabeszüntetés,

a MÁV-START Zrt. munkaválla-lói által végrehajtott sztrájk vagy munkabeszüntetés kivételével,

- bombariadó,
- háború, háborúval fenyegető helyzet vagy szükségállapot,
- nukleáris katasztrófa,
- lázadás, forradalom, felkelés, katonai vagy bitorló hatalomátvétel, polgár-háború,
- zendülés, tüntetés vagy rendzavarás, kivéve, ha az kizárólag a vasút mun-kavállalóira terjed ki.
Vitás esetekben a vasút által vis maiornak minősített esemény tényleges kihatása-iról a körülmény felmerülésének helye szerint illetékes területi/megyei Kereske-delmi és Iparkamarától vagy más illetékes hatóságtól (pl. Rendőrség, Katasztró-favédelem, stb.) lehet igazolást, szakvéleményt kérni. Az igazolásban, szakvéle-ményben foglaltakat a vasút a bejelentés vizsgálata során figyelembe veszi.

petya.bacsi 2008.03.12. 21:03:20

:) A választ már ismerősként üdvözöltem. Viszont az ügyfélszolgálatra nem lehet panasz, hiszen válaszolnak - a válasz tartalma pedig nem az ő saruk.

Lehet, hogy a panaszokat a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumnak kellene közvetlenül küldeni, ha hetente kapnának 100+ panaszos levelet, akkor lehet, hogy elgondolkodnának, hogy az Utasgyűlölő Zrt., ami parazitaként az adófizetőkön, tehát rajtunk élősködik bizony botrányos szolgáltató, és végre a nyakára lépnének, vagy eladnák egy részét, attól lehet, hogy megjavulna.

Akashi Kaikyo 2008.03.13. 05:57:55

Idézek: ""A bérlettel kapcsolatos észrevételére reagálva informáljuk, hogy a megváltott bérlet a rajta feltüntetett viszonylatban és érvényességi időn belül közlekedő vonatokon korlátlan számú utazásra jogosít, díja hatóságilag kerül megállapításra."

Ez alatt esetleg azt kellene értenem, hogy akkor utazzak amikor van vonat, és ne akkor mikor csak úgy eszembe jut? Vagy hogy ha éppen arra járnak a gyerekek akkor utazzák le az elmaradt napokat? Ha igen akkor ez is egy újszerű megközelítése a problémának, bár talán kevésbé ügyfélbarát mint amit elfogadhatónak gondolnék. Valószínűleg nem MÁVkonform a gondolkodásom..."

Na hát ez bizonyítja, hogy mekkora laikus marha a beküldő.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.03.13. 09:16:48

georgejr >>> Ezek az ügyfélszolgálatok szeretnek áutlokkba' e-mail írni. Neked nem bántja a szemed ez a sok üres sor és a formázatlanság? Legalább az üres sorokat vedd ki, és nyomj egy sorkitöltést. Alig 10 mp. és máris szebb a post. Így összefolyik az egész.
süti beállítások módosítása