Az ügyfélszolgálat szerint vis maior a sztrájk.
Vis maior:előre nem látott kényszerítő körülmény, elháríthatatlan akadály, ami meggátol valamely kötelezettség elvégzésében
Tehát a sztrájk nem vis maior. Tessék utánaolvasni kedves ügyfélszolgálatos:)
De ez csak hab a tortán. A többi alant. Egy szokványos hivatalos válasz, majd DP reagálása.
From:XY_MÁV-START_Ügyfélszolgálat
To: DP
Tisztelt Utasunk!
Köszönettel vettük a Társaságunk részére 2007. november 12-én megküldött elektronikus levelét. Megkeresésével kapcsolatban – a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium megbízásából is – az alábbiakról tájékoztatjuk:
Őszinte sajnálatunkat fejezzük ki, hogy szolgáltatásunk igénybevétele során kellemetlen tapasztalatokat szerzett. Mindent elkövetünk annak érdekében, hogy pontos, kulturált utazást, szolgáltatást biztosítsunk utasaink részére, azonban a menetrendszerinti közlekedést – a vasút kötöttpályás jellegéből adódóan – számos tényező befolyásolhatja hátrányosan. Ilyenek például a szélsőséges időjárási viszonyok, balesetek, műszaki meghibásodások, forgalmi nehézségek, egyéb rendkívüli események (pl.: különböző kábelek, illetve egyéb berendezések eltulajdonítása, felsővezeték szakadás, stb.), illetve nemzetközi forgalomban a társvasutak hálózatán történő késések.
Az utazásaihoz igénybevett 4859-es számú személyvonatunk – adott munkanapokra vonatkozó – menetrendszerinti közlekedését megvizsgáltuk:
2007. november 5-én az említett járat sajnálatos fékhiba miatt 29 perc késéssel indult Tatabányáról, és 35 perc késéssel érkezett Budapest-Déli pályaudvarra.
2007. november 6-án a vonat menetrend szerint közlekedett.
2007. november 7-én a Vasutasok Szakszervezete és a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete által (6.00 és 8.00 között) előre meghirdetett, a személyszállító- és szerelvényvonatok közlekedtetésére vonatkozó munkabeszüntetés miatt 78 perc késéssel érkezett a fővárosba.
2007. november 8-án menetrend szerint, de a vonat összeállítási rendjétől eltérően (mely 2 darab TALENT motorvonati egységből áll), műszaki meghibásodás folytán szimpla egységgel közlekedett.
2007. november 9-én a vonat menetrend szerint közlekedett.
2007. november 12-én műszaki hiba miatt a vonat nem közlekedett.
A nehézségekből eredő kellemetlenségek miatt ezúton kérjük szíves elnézését, és ugyanakkor megértését is, mivel – mint ahogy a fentiekben látható – a jelzett problémák (a vis maiornak tekintett sztrájk kivételével) műszaki okokra voltak visszavezethetőek.
A bérlettel kapcsolatos észrevételére reagálva informáljuk, hogy a megváltott bérlet a rajta feltüntetett viszonylatban és érvényességi időn belül közlekedő vonatokon korlátlan számú utazásra jogosít, díja hatóságilag kerül megállapításra.
Megkeresését köszönjük. Biztosíthatjuk, hogy munkatársaink folyamatosan szolgáltatásaink fejlesztésén dolgoznak. Reméljük, hogy a történtek ellenére sem rendült meg bizalma Társaságunk iránt és a jövőben is utasaink között üdvözölhetjük.
Üdvözlettel:
XY
ügyfélszolgálati előadó
Tisztelt Szolgáltató!
Köszönöm a tájékoztatást, engedjék meg hogy néhány észrevétellel azért árnyaljam kicsit a képet.
"A nehézségekből eredő kellemetlenségek miatt ezúton kérjük szíves elnézését, és ugyanakkor megértését is, mivel – mint ahogy a fentiekben látható – a jelzett problémák (a vis maiornak tekintett sztrájk kivételével) műszaki okokra voltak visszavezethetőek."
A vonatközlekedés biztosan rendkívül bonyolult dolog, más mérnöki problémákhoz hasonlóan valószínűleg több technikai nehézséget kell megoldani a szolgáltatás zökkenőmentes üzemeltetéséhez. Eddig abban a hiszemben voltam, hogy ezekenek a technikai feltételeknek a biztosítása MÁV hatáskörébe tartozik. Ez a válasz kissé megingatott ebben, úgy tűnik mintha a felmerülő műszaki problémák és azok megoldása az Önök felelősségi körén kívül esnének. Felmerül persze a kérdés, hogy ha nem a MÁV, akkor ki/mi a felelős az üzemeltetés technikai feltételeinek biztosításáért...
"A bérlettel kapcsolatos észrevételére reagálva informáljuk, hogy a megváltott bérlet a rajta feltüntetett viszonylatban és érvényességi időn belül közlekedő vonatokon korlátlan számú utazásra jogosít, díja hatóságilag kerül megállapításra."
Ez alatt esetleg azt kellene értenem, hogy akkor utazzak amikor van vonat, és ne akkor mikor csak úgy eszembe jut? Vagy hogy ha éppen arra járnak a gyerekek akkor utazzák le az elmaradt napokat? Ha igen akkor ez is egy újszerű megközelítése a problémának, bár talán kevésbé ügyfélbarát mint amit elfogadhatónak gondolnék. Valószínűleg nem MÁVkonform a gondolkodásom...
"Megkeresését köszönjük. Biztosíthatjuk, hogy munkatársaink folyamatosan szolgáltatásaink fejlesztésén dolgoznak. Reméljük, hogy a történtek ellenére sem rendült meg bizalma Társaságunk iránt és a jövőben is utasaink között üdvözölhetjük."
A lázas szolgáltatásfejlesztés eredményei biztosan mutatkozni fognak majd a későbbiekben (pl. a formális ügyfélszolgálat fejlesztés/sablonszöveggyártás már kiváló), de a mai nap azt hiszem nem igazi sikertörténet.
2007.11.19 6:37 Megérkezett a vonat. (ez már önnmagában szép eredmény, gartulálok a többi utas nevében is) Érezhető megkönnyebbülés a kb. 60 felszállásra várakozó utas között. Hoppá... Megint csak egy TALENT (biztos megint az fránya technika...) Kicsit csalódottan ugyan, de felpréselődés a vonatra. A felszállók többsége gyerek. A kalauz erősen ordít, kedves "Szájjon má' fe'" kiáltásokkal biztatja az utasokat. (ennek a hangnemnek az átgondolásában is látnék fantáziát... javasolnám pl. a "legyen szíves szálljon fel" fordulat oktatását munkatársaik részére. Kissé modorosan hangzik ugyan, de higyjék el, csodákat lehet vele elérni. Esetleg a szerdai sztrájk alatt gyakorolhatnák, akkor úgysem zavarnak az utasok) További kellemetlenség, hogy a zsúfolt, levegőtlen vonaton az egyik gyerek rosszul lett, de ez meg gondolom a szülők problémája.
Üdvözlettel,
DP