MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Egy elégedett utas

2008. március 11. - georgejr
Tényleg jó ilyet olvasni, és annak is nagyon örülök, hogy Márton nekünk is elküldte. Bizony nem kell mindig a fika. Legyen sok pozitív élmény!

Kedves Ügyfélszolgálat!
A mai napon (2008. március 10.) örömmel vettem igénybe 2535. számú vonatuk szolgáltatását Ferihegy és Budapest Nyugati pályauvar között.
A vonat, mely pontosan érkezett, minden kocsija valóban tiszta és esztétikus volt, nem csak belülről, hanem kívülről is (véleményem szerint ez a vonatokra ragadó - érthetetlen okból egy külföldi országban sem létező - eltávolíthatatlan olajos rozsda miatt ritkább). A Ferihegy megállóhelyen leszálló jegyvizsgáló hölgy az itt gyakori külföldi túristákat útba igazította. A szolgálatot teljesítő vezető jegyvizsgáló munkáját tisztességesen végezve minden állomás és megálló után (még a Zugló ény Nyugati közti rövid szakaszon is) kérte az új felszállók jegyeit. A nehéz csomaggal utazó hölgyeknek segített táskájuk leszedésében, figyelmeztette a rövidesen lejáró bérletű utasokat, egy idős hölgynek még a keresztrejtvényébe is belesegített. Kultúrált megjelenéséről és mosolygó, közvetlen modoráról lerítt, hogy munkáját örömmel végezte, méltóképpen képviselve társaságukat.


Gyakran van szerencsém Németország elővárosi vasútjain utazni, a mai napon volt szerencsém itthon is az S-Bahnhoz hasonló minőséget megtapasztalni. Az egyetlen fájó dolog számomra az, hogy egy ilyen esemény olyan kirívó, hogy egy társaságuknak való levél megírására sarkall. Ezúton köszönöm a vonat felkészítésében és közlekedtetésében résztvevő összes munktársuknak hogy nyugodt és kultúrált utazásomat biztosították. Remélem hogy a levélben megadott adatok alapján a járaton szolgálatot teljesítő jegyvizsgálók beazonosítása és dícsérteben részesítése lehetséges.
Üdvözlettel: Márton

Ui.: Levelemet ellenpéldaként másolatban az önökről - leggyakrabban a lehető legnagyobb megalapozottsággal - éles kritikát megfogalmazó megintallunkvazze.blog.hu szerkesztőinek is elküldtem, név nélkül való közzététel céljából.

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr65375484

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

oolajtoo 2008.03.11. 08:10:46

"méltóképpen képviselve társaságukat"

itt a lényeg. a kapcsolat az utasok és a szolgáltatás között, az utazási felület mellett, azért pár embert is jelent.

Jimmy 2008.03.11. 08:18:52

Néha lehetnek pozitív élmények is, elismerem.

De ne vonjunk már le konzekvenciákat egy 15 perces utazásból!!!!

A kedves levélíró utazzon hetente legalább 500 km-t és megtudja milyen a MÁV igazi arca.

Nagymoli 2008.03.11. 08:44:19

Ehh, nem érted... Ha valakinek azt mondják: "Fiam, te hülye vagy", és ezt sokat ismétlik, simán úgymarad. Ha megdícséred gyakran: "Ügyi vagy, csak így tovább..." arra is igyekszik rászolgálni. Pszichológia.. :-D
Huha, nekem mit is szokott mondani anyu, amikor még kiskölök voltam? :-DDD Fiam, ne állj le sakkozni egy zacskó sültkrumplival, mert megver. Na mindegy, nem sakkozok. :-D

winston01 2008.03.11. 10:02:43

A lényeg a poszt címében van: egy (azaz 1) elégedett utas.

Kniight 2008.03.11. 10:15:32

A dicséret nem hülyeség.
Az itt szereplő kalauz szerintem ugyanannyi pénzt kap mint az összes többi trehány. Ezt ők is tudják. Azt az tartást, pluszt, hogy ő rendesen végzi a munkáját egy dícsérettel nyugodtan lehet honorálni.

BZoltan · http://www.juhfark.hu 2008.03.11. 10:19:39

A kedves levélírónak lehetősége lett volna a kiválló szolgáltatást ott és helyben megköszönni a kallernak. Gondolom jól esett volna a melóját rendesen elvégző arcnak, hogy valaki észreveszi a törekvését.
Szerintem sem a negatív sem a pozitív visszajelzéseket nem kerülőúton kell kézbesíteni, hanem elsősorban direkt és a helyszinen. Minél hamarabb kapja meg a visszajelzést annál hatékonyabban lehet kondicionálni az adott viselkedésminta gyakoriságának változtatására.

Attila64 · www.sagaontour.ca 2008.03.11. 10:34:54

Könyörgöm, a "túrista" mit túr?!

Nagymoli 2008.03.11. 17:53:19

Azért, mert a munkát végzi rendesen, meg lehet neki köszönni. Az mindenkinek jólesik, és megerősíti benne, hogy jól csinálja a dolgát. A melós is ember. Az utas is lehet emberséges. Kinek nem esik jól, ha nem csak szidják? Normális munkahelyen műszakvégén meg szokták köszönni az aznapi végzett munkát...

PTibor (törölt) 2008.03.12. 23:18:37

Majd egyszer ballábbal kel fel.. na akkor lesz vége a vidámkodásnak

Amúgy egy "köszönöm, viszlát" + mosoly simán megteszi ott helyben

Mérgezett fülü teszkós szatyor 2008.03.13. 14:55:01

nektek semmi sem jo
amikor mostansag utazom mindig tiszta a vonat es normalis a kaller
nekem penteki program koki-zuglo tav mert a 2 eves fiam vonatmanias. es zonazo jon, nem valoszinu, hogy ferihegy elott felreall takaritas vegett. egesz egyszeruen nem kerult /meg?/ kapcsolatba az alja utasokkal, vagy vandalokkal. vagy egyszeruen portyazik /magyarul dolgozik/ a kaller es a sok degeneraltnak nincs ideje/lehetosege alkotni. poenos de egy tavoli orszagban fel napig rakosgattam a szemetemet, mert nem volt kuka sehol, de szemet SEM. nem az utcan eltek az embereka cigicsikket kis kezi hamutartoba gyujtOttek. itt Meg menet kozben mki zabal iszik ...
es nem a transsiberiai vasuton persze.

4321 2008.11.06. 12:09:09

Nincs már külön "jófej vasutas" cimke, így ide írom. Nemrég Győrben találkoztam egy igazán segítőkész lánnyal a jegypénztár másik oldalán. Háromszor mentem a pénztárhoz, először jegyet venni, másodszor pecsétet kértem az átszállós okmányaimra és harmadszor pedig érdeklődtem. Végig mosolygott, és habár nem tudott mindent, megmondta, h kihez fordulhatnék.
Aztán Esztergom és Almásfüzitő (ill. ha Komáromig elmegy a ki piros vonat, akkor addig) között néha feltűnik egy igen aranyos kalauz srác. Nevet nem tudok, csak azt, hogy mikor ő fent van, élmény utazni. Mindenkivel nagyon kedves és figyelmes, tájékoztatja az embereket, ha tudja, és mindenkivel beszélget, ha van rá ideje.