MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Mozdonyvezető bandázik?

2008. március 07. - georgejr
Nem tudjuk pontosan mi történt, csak annyit, amennyit megírt Mihály. De utánanézünk, lehetett ugyanis két gyakorlaton lévő diák is akár... De ez majd kiderül úgyis. Ha nem így volt és indokolatlan volt más személyek ott léte, akkor igenis tessék felelősségrevonni.

Tisztelt MÁV-Start Ügyfélszolgálat!

A mai napon (2008. március 6.) utaztam a Déli pályaudvarról a Martonvásár felé tartó gyorsított személyvonaton, ami 17:50 perckor indult a Déliből.


Érkezésemkor feltűnt, hogy a vonat vezetőfülkéjében a vonatvezetőn kívül 2, 15-18 év közötti fiatal ember tartózkodik, akik indulás után sem hagyták el a fülkét. Kelenföldre érkezés után, a felszállást követően a vezetőfülkébe még 2 ember szállt be, 45-55 év közöttiek lehettek, így a vezetővel együtt már 5-en tartózkodtak ott. Kérdéseim az alábbiak lennének:

-Önök szerint, mennyi munkafegyelme van az olyan vonatvezetőnek, aki a munkáját csak +4 fővel együtt tudja ellátni?

-Önök szerint mennyire balesetveszélyes az, hogy a vezetőfülkében a vonatvezetőn felül még 4 fő tartózkodik, zavarva ezzel az Ő munkáját?

-Önök szerint mennyire balesetveszélyes ez?

Kérem a vonatvezető azonnali felelősségre vonását, és büntetését. Kérem, a vonatban lévő biztonsági kamera felvételét nézzék vissza, győződjenek meg arról, hogy az állításom valós. Amennyiben hasonló esetet tapasztalok, gondatlan veszélyeztetés miatt, rendőrségi feljelentést fogok tenni!

Várom válaszukat!

Mihály

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr50369554

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dontals 2008.03.07. 11:03:12

jujj.
Amúgy arrafelé van a vonatban biztonsági kamera? Ilyenről sem hallottam még.

Ashi Valkoinen 2008.03.07. 14:35:48

dontals:

Van, a bűnmegelőzésre használt belső videokamera-rendszer. Az egyik pont a vezetőállás ajtaját figyeli a Flirt vonatokon.

Mellesleg általában a kalauzok a vezetőfülkében teszik le kabátot, táskát, akik típusismereteznek, vonalismereteznek, azok is lehettek, valamint olyan vasutasok, akik esetleg civilben vannak, mert mondjuk Martonvásáron teljesítenek majd szolgálatot.

FSZT. 2008.03.07. 15:46:16

Ha már a kötözködésnél tartunk: mi köze ehhez a MÁV Startnak? Semmi. Mi van akkor, ha vasutasok voltak az illetők? Ha gond van, nem az a 4 fő okozza a problémát. Ez csak szimpla cseszegetés.

georgejr · http://mav.blog.hu 2008.03.07. 15:57:33

FSZT,

Ez nem cseszegetes, nem veletlenul vannak a szabalyok. Pl en sem ultethetek magam melle havert, amikor a portal kodjaban heggesztek stb. elvonja a figyelmem stb.

trewq 2008.03.07. 16:25:17

Civil vasutas sem ülhet indokolatlanul a vezetőfülkében.

Bit Rot 2008.03.07. 16:35:28

"Érkezésemkor feltűnt, hogy a vonat vezetőfülkéjében a vonatvezetőn kívül 2, 15-18 év közötti fiatal ember tartózkodik, akik indulás után sem hagyták el a fülkét."

Mozgó vonatból kiugrani veszélyes :-)

gery · http://gery.blog.hu 2008.03.07. 19:34:09

trewq: téves! ha van rá engedélyed (szerintem minden vasutasnak van, majd hülye lesz a pórnéppel utazni), tartózkodhatsz a vezetőállásban. legalábbis egy éve még így volt.

Csiri · http://www.csiri.blog.hu 2008.03.07. 20:44:28

Mé? A vonat a sínről ugyse mehet se jobbra se balra, csak amerra a sín megy. Ha meg valami segg a vonat elé ugrik akkor igazából tök mindegy hogy vészfékkel megy át rajta, vagy telibe kapja a hülyéjét...

Nudli80 2008.03.07. 21:16:26

Ha mind az 5-en pasik akkor nagy baj nem történhet. Viszont tavaly tavasszal majdnem volt egy kocc Rendezőn, mert a vezető mellé beült egy maca, domború alkatrészekkel lent-fent, aztán kicsit elvonta a vezető figyelmét egy piros lámpáról. Azóta preferálom a vonat közepét az első kocsi helyett.
Amúgy én is szoktam több embert látni a vezetőfülkében... Sőőt, én is mentem már be oda régebben, hát, halál unalmas egy meló, másrészt meg tényleg ezerrel kell figyelni.

Ashi Valkoinen 2008.03.07. 21:38:06

Mivel ez egy Flirt vonat volt (máskülönben a feljelentő nem látta volna kelenföldön beszállni a többieket), azt is érdemes tudni, hogy nagyjából a vonat jelvevője, és a jelzők vezetnek, a vonatvezető ajtót nyit, kontrollerrel irányít, de ha el is kalandozik a figyelme (ami 5 pasi esetén nem valószínű), akkor levágja az éberségi (mert azt nem csak lenyomni kell, hanem sárga, ill vörös jelzőnél adott lassulással, adott sebességre fékezni)

Szóval annyira húdenagy balesetveszély nem volt... Ha pedig vasutasok, akkor kár is az egészért... a diákok biztosan, mert nem hinném, hogy mv csakúgy beenged valakiket. Nekem is megmutatták vezetőállást déliben, mert érdekelt, meésltek is a vonatról, indulás előtt meg szépen kiküldtek. Ennyi.

marczipán · www.marczipan.blog.hu 2008.03.07. 21:47:23

na most kiruGnak par masinisztat, otot biztos, holnap meg majd azert irsz, hogy a valtomElegito vezette a gepet, ot is kirugatod, aztan mehetsz gyalog es minden hepi
hehehe

Nagymoli 2008.03.07. 22:25:33

Nem kellene irigykedni. :-DDD
Repülőgép pilótafülkébe is belátogathatnak az utasok néha, nem? aki belátogat, az örül, aki nem jut be, az harap érte... :-D

tomi79 2008.03.07. 22:34:04

Na ne kötözködjünk már ennyire...
Biztos vagyok benne, hogy a mozdonyvezető nem "bandázik", nyilvánvalóan oka volt annak, hogy a többiek a vezetőfülkébe szállnak.
Nem kell mindig a legrosszabbat feltételezni minden vasutasról, pláne ha nem ártott semmit az utasnak.
Ja, és ne felejtsük el, hogy a mozdonyvezetői az egyik legfelelősségteljesebb állás a vasúton, ha hibázik, sok ember élete kerül veszélybe, őt meg kirúghatják az állásából. Tehát ezért sem feltételezném, hogy munka közben meghívja a vezér a baráti társaságát egy jót beszélgetni a vezetőfülkében.
Kissé túlzás ebben az esetben a rendőrséget emlegetni... amúgy sem ismerheti a rendőrség a vasút belső szabályzatát, hogy kik utazhatnak a vezérállásban, tehát ha Mihály feljelentést tenne, valószínűleg visszakerülne az ügy a vasúthoz, hogy folytassanak belső nyomozást.
Szóval, azonnali felelősségre vonást és büntetést követelni azért kissé meredek az ügyben!

p.0119 2008.03.07. 22:38:28

Csak tudnám, hogy akik mindent cseszegetésnek tartanak, ami ide bekerül, azok minek olvassák ezt a blogot?

tomi79 2008.03.07. 23:17:52

p.0119:
Ki írta, hogy itt minden cseszegetés a blogban? Szerintem senki...

20-05 666 2008.03.08. 00:25:10

Tisztelt Mihály! Ön az előző rendszerben állambiztonsági szerveknek dolgozott?

Gorilla-mv 2008.03.08. 01:59:54

Azt hiszem,a blog elérkezett a mélypontjához, sikeresen elveszítette a szimpátiáját a normális vasutasoknak, pl azoknak a mv-két, akik vasútbarátokat engednek be a vezetőállásba... gratulálok :(

Én is kiszállok, pedig talán sikerült néhányszor szakmai választ adni a kezdetben szimpatikus kezdeményezéshez.

Ahogyan más is írta, repülőgépen is - régebben - be lehetett menni a pilótafülkékbe, miért kell másoktól sajnálni ezt az örömöt (ami egy gyereknek/fiatalnak pl egy életre szóló élmény, lehet hogy ezért lesz belőle is jó vasutas, aki az ilyen kötekedő, feljelentgető utasokat is szívvel-lélekkel szolgálná hosszú éveken át)? Mi indíthat valakit, hogy ilyesmit szóvá tegyen? És mi indíthat valakit, hogy ilyen post-ot ki tegyen az oldalára? Nem elég a nézettség? Növelni bármiáron? Hát, sajnálom, hogy idáig jutott ez a jobbsorsra érdemes blog...

Kikapcs....

Ashi Valkoinen 2008.03.08. 04:46:40

válaszolok:

Azzal egyetértek, hogy sikeresen elriasztotta azokat a vasutasokat, akik az érdeklődőnek betekintést adhatnának a vasútvezetésbe, hozzá kapcsolódó dolgokba. A dolog akkor lesz izgalmas, ha nem lesz elég vasutascsalád és érdeklődő sem.

Másrészt: ha már megvették jó sok pénzből (hitelből) a vonatokat, legalább aki akarja, egyszer nézze meg, hogy hogy megy, nem? A Flirteken amúgy sincs kiírva, hogy utasnak tilos lenne oda bemenni, és az utasokra vonatkozó utazási feltételekben sem látok ilyet. Vagy valami elkerülte a figyelmem?

Nagymoli 2008.03.08. 08:13:40

Válaszolok:
Egy-két ember miatt kár kiszállni. Mellesleg ennél a "panasznál" még senki nem állt a panaszos oldalára. Éredekes...
De érdemes idelátogatni, vannak azért jó gondolatok is... És nem minden utas bunkó, tudatlan. :-)
Olyan is bőven van, aki azért jár ide, mert bár se nem vasutas, se nem utas, de érdekli a vasút... Na és a szakmai válaszok, amit máshonnan nehéz megszerezni.

petya.bacsi 2008.03.08. 09:46:11

Szerintem nagyon jó lehet a szerelvény elején, a mozdonyon utazni. Lehet, hogy egyszer én is kipróbálnám.

Ha valaki tudja, hogy milyen engedélyeket, meg papírokat kell beszerezni ahhoz, hogy egy kíváncsi utas érvényes bérlettel felszállhasson a mozdonyra (nehogy aztán a blogon kössek ki utaspanaszként :))) ), az írja meg. Vagy ha valaki ült már mozdonyon, pár képet beküldhetne a blogra. Köszi.

Nagymoli 2008.03.08. 12:30:09

Vannak a neten videók, képek, rengeteg..
www.youtube.com/watch?v=J1Yy-AOQcUs
Élőben még nem figyeltem meg, felénk nincs feszültség a sínek felett, de szerintem humoros.
vagy:
www.youtube.com/watch?v=5aKSY1Q_cSQ
Ezekből is látni, hogy vannak, akik szeretik a vasutat.
Google sokat segíthet a keresésben. ;-)
esetleg a vasut.lap.hu
Ültem mozdonyon, de a fotókat elő kellene kerítenem.. amúgy az égvilágon semmi papír, meg engedély nem volt nálam. És nem is Magyarországon volt. Egy mozdonyjavító műhelybe tudtam bejutni, rokonom révén.
Néha úgy kedvem volna fotózni.. de sem időm, sem lehetőségem nincs. Meg nem akarok arra a sorsra jutni, hogy engedély nélkül fotózok, és ezzel személyiségi jogokat sértek, vagy ipari titkot lesek el, vagy mittudomén....
Ehh, nem olvastam el a szabályzatot, azt sem tudom, illik -e ide linkeket, képeket feltenni. Ami nem a reklamációkkal, egyebekkel kapcsolatos...

Adani 2008.03.08. 15:25:56

Én is jártam már Bzmot vezetőállásában. Szerintem azzal semmi baj nincs, ha vki bemegy és a mozdonyvezető felügyelete alatt szájtátva körbenéz.

Nudli80 2008.03.08. 19:11:03

Petya.bacsi, szerintem egy esti (bár akkor sötét van), kihaltabb vonaton szólj a j.v.-nek és ha szimpi vagy neki a többi már menni fog magától, nekem így sikerült bejutnom oda előre. Vagy a pályaudvaron orvul megvárod indulás előtt a m.v.-t és személyesen kéred meg h engedjen be kicsit.

Nagymoli 2008.03.08. 19:35:58

Vagy tölts le egy vonatszimulátort :-D

Altrix 2008.03.08. 20:44:33

Ha valaki mozdonyon szeretne utazni, a dobozos sör csodákra képes...

Ashi Valkoinen 2008.03.08. 22:41:57

VASÚTBARÁTOK!

Azzal tehetitek a legtöbb jót azzal a vasutassal, aki, mint érdeklődőt, beenged vezetőállásba, hogy nem készítetek fotót, amin azonosításra alkalmas részlet (állomás, időpont, arc) van, illetve utólag, számítógépen manipuláljátok a kép készítésének időpontját! Miért? Mert ha véletlen lebukás van, akkor szív az, aki jót tett Veled.

Nagymoli 2008.03.09. 12:51:00

Hasznos, ha a fényképezőgép óráját elállítod néhány évtizeddel, mielőtt fotózol. ;-)

Mérgezett fülü teszkós szatyor 2008.03.09. 14:51:47

a vasuttorteneti parkban annyi mozdonyra szallsz, amennyire akarsz, es vezetni is lehet pizirt

Adani 2008.03.09. 16:35:31

Ashi: Pontosan, én csak a vezetőállást fényképeztem le, és nem is tettem fel a netre.

Egyébként én olyan is hallottam, h tehervonattal is utazott vki, szintén mozdonyban. Lekéste a vonatot és addig fárasztotta az információt, h vhogym égis mennie kéne, h mondták neki ,h indul egy tehervonat kérdezze meg, h elviszi-e a vezér. Elvitte ráadásul ahová menni akart ott nme is kellett volna megállnia és jöttek is a vasutasok oda, h miért állt meg.

Akashi Kaikyo 2008.03.09. 20:18:16

Birka. Népszavazást ne írjunk ki, hogy ön elégedett-e a mozdonyvezető társaságával? Ez a levél fölösleges volt.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.03.12. 14:07:07

papír van, tolla van, címet ismeri... hát feljelent.

(c) Hofi

Adani 2008.03.12. 17:26:20

Igen, tipikus mindenkit feljelentek aki nem tetszik meg mindenért a rendőrséget hívom, mert szerintük a rendőrség úgy működik ,h akire ő rámutat azt letartóztatják. Hideg a pizza? Hívom a rendőrséget.

evidens00 2008.03.15. 10:15:36

Ez jó! Hideg a pizza! Komolyan hihetetlen, hogy embereknek mi nem cseszegeti a csőrét! Annyira nevetségesnek tartom! Mi a fene köze van hozzá, h a mozdonyvezető miért enged be utasokat vagy bárkit a vezetőfülkébe, ha engedély nélkül tartózkodik ott valaki, arra van megfelelő ember, azt ellenőrizze. Komolyan nem értem. Szerencsétlen vasutasok, wc-re elmehetnek úgy már, h valaki észre ne vegye és ne jelentse be érte?

kinaisas 2008.03.20. 08:56:04

Hm,hm,hm. Savanyú a szőlő? Lehet, ő is be akart menni, de a vezér nem engedte? Talán. De! Ím hol a szabályzás a vezetőálláson való utazáshoz:
F.2.16.6.1. Utazás mozdonyon
Mozdony, motorkocsi továbbá a vezérlőkocsi vezetőállásán az ott szolgálatot végző dolgozókon kívül az alább felsoroltak jogosultak utazni:
a) a felügyeleti hatóság ellenőrzésre jogosult tagjai, igazolványuk alapján;
b) szolgálatban lévő vasúti dolgozók a szolgálati felsőbbség által kiállított engedély alapján;
c) szolgálatban és önköltségben utazó vonatszemélyzet és szállítmánykísérők a menetigazolványuk (menetlevelük), a szolgálati-, vagy szállítmánykísérői lapjuk alapján;
d) segély-, hóeltakarító, értesítő, kémszemle-, és próbavonatoknál az érdekelt szolgálati ágak dolgozói;
e) tolatás közben a tolatószemélyzet tagjai
f) sajátcélú vasúti pályahálózaton szükséges kocsiátadást, -átvételt végző dolgozó
g) a fegyveres erők és rendvédelmi szervek tagjai
h) nem vasúti személyek a vasút által kiállított engedély alapján

Tehát: honnan tudja a bejelentést tevő, hogy az ott tartózkodóknak volt-e engedélye?
Honnan tudja, hogy az ott lévő felnőttek esetleg nem vasutasok voltak, akik szolgálatban voltak?
Nő a vezetőálláson? Tudtommal sok női jegyvizsgáló van, akik felmehetnek a vezetőállásra.
Erről az egészről eszembe jut az a történet, amikor az egyszeri utas ment közben nézelődik kifelé az ablakon. Látja, hogy a vonat a vörös(értsd: tilos) jelzés mellett elhalad. Beugrik, megrántja a vészféket. A vonat megáll. jön a kalauz, keresi a vészfékmeghúzás okát. Ő büszkén mondja, ő volt mert a vonat elment a vörös jelző mellett. A kalauz kérdi:
-Ön vasutas?
-Nem.
-Tudja miért ment el a vonat a vörös jelző mellett?
-Nem.
-Akkor megbüntetem 4000 Ft.-ra, indokolatlan vészfékmeghúzás miatt.
Szóval, amíg valaki nincs képben, addig jobb ha csöndben marad.

georgejr · http://mav.blog.hu 2008.03.20. 09:32:11

kinaisas 2008.03.20. 08:56:04
Itt azt a kérdést tettem fel, hogy vizsgálják meg mi történt. Ha szakszerű volt a dolog oké, de sajnos sok olyan is történt már, amikor "stoppos" utazott a vezetőállásban.

kinaisas 2008.03.20. 10:28:52

Értem én, hogy mit szerettél volna. Ezzel csak az a baj, hogy olyan mintha én mondjuk meglátok valakit a laptopjával dolgozni és kihívnám rá a szoftverrendőrséget, mert szerintem lopott szoftvereket használ. Majd ők megvizsgálják, jogtiszták-e a szoftverjei.
Tehát addig amíg valaki nem kellő képpen tájékozott egy esetben, addig nem kell rögtön verni a palávert. Mert. Volt neki ebből valami problémája? Nem állt meg valahol a vonat ahol meg kellett volna?
Az a baj hogy sok az olyan ember aki kéretlenül és fölöslegesen beleüti az orrát más dolgába. Ha ez az ember mondjuk lemaradna egy vonatról ami aznap az utolsó volt,és felkéredszkedne egy tehervonatra, ami el is vinné, annak a vezetőjét is bejelentené?
Jó, monjuk ha meglátok valakit, hogy épp feltör egy kocsit, hívnám a zsarukat. De sztem ez egy teljesen más kategória.

SchnellT 2008.10.25. 18:28:31

Viszont tavaly tavasszal majdnem volt egy kocc Rendezőn, mert a vezető mellé beült egy maca, domború alkatrészekkel lent-fent, aztán kicsit elvonta a vezető figyelmét egy piros lámpáról.


A VÖRÖSre és JELZŐre gondoltál ugye?Ennyi közöd van neked is hozzá ki mikor hová ül be.Egyszerűen csak utazzál és bámulj az ablakon kifelé.

pocokpocok 2008.10.25. 22:30:02

georgejr · megintallunkvazze.blog.hu 2008.03.20. 09:32:11
kinaisas 2008.03.20. 08:56:04
Itt azt a kérdést tettem fel, hogy vizsgálják meg mi történt. Ha szakszerű volt a dolog oké, de sajnos sok olyan is történt már, amikor "stoppos" utazott a vezetőállásban.

na csak nem bírom ki szó nélkül:
ez az egész kezd a közutálatra hasonlítani a vasút irányába: nehogymár jó legyen annak a "szemét mv-nek" üljön feszes vigyázba, és végezze a dolgot: mintha ez az ország feszes vigyázba dolgozó emberekkel lenne tele: tisztelet a kivételnek!
"akasszuk fel-akasszuk fel": akkor is, ha nekünk semmi bajunk belőle: igaz, fogalmunk sincs, mi a munkája és mások mennyire zavarhatják benne, valamint mennyire úr ő a saját szemétdombján: lásd vezetőfülke./esetleg el tudja a zavaró embereket hallgattatni, vagy veszik maguktól is a lapot../
Sasnak nagyon is igaza van:
Mihály Úr savanyú közlendője a kötekedés fogalmát takarja, minden szakmai háttér nélkül, de szenzációhajhászáshoz úgy látszik ez is elég, van, aki támogassa: meghát ugyan mi köze neki ahhoz, ki van elől?
Na erről ennyit: azt hiszem, ez szót sem érdemelt volna, csakhát ez a kötekedés csúcsa..

RiCheta 2012.07.21. 22:09:35

@kinaisas: Éberséginek képzelte magát a vészfékmeghúzó...:D Amúgy meg pont az ilyen mozdonyra felmászkáló emberkék miatt kell még a gyakornoknak is a fél trakció seggét körbenyalni ha fel akar menni hivatalosan a gépre! Sőt újabban a gyakornokoknak is be kell jelentkezni!

RiCheta 2012.07.27. 01:58:26

@kinaisas: Ja amúgy meg a kocsikban érdekes dolgok vannak ezzel a vörös jelzővel. Ugyebár a mozdony meghaladja a jelzőt, aztán kb. a második kocsiból, mire odaér a jelzőhöz, már vörösre vált. Miért? Mert pont a "saját vonatunk" miatt jelzi foglaltnak a térközt. Ennyi. aztán aki ezt nem tudja az meg is érdemli a büntetést.