Utastájékoztatás a személyzet nélküli állomásokon jelenleg csak álom, de jó lenne azért...
Reggelenként Rákoscsabán szállok fel, hol a menetrend szerint 7.29-kor, hol a 8.00-kor indulóra. Ma reggel a nyolcórás éppen a 3 perccel a félkilences tervezett indulása után futott be. A Keletiig további 5 perc késés, az összesen 38 perc. A pályaudvari információnál nem tudták megmondani, hogy mi volt a késés oka, a 40-49-49-49 telefonon még kevésbé. Az utóbbi helyen próbáltam elmondani javaslatomat, hogy a személyzet nélkül működő megállókban (mint pl. Rákoscsaba) fel kéne szerelni egy olyan hangos vagy vizuális utastájékoztató rendszert, amin keresztül a késésekről valami központi helyről tájékoztatást tudnak adni. A kedves hölgy a telefonban azt mondta, hogy ő nem azért van ott, hogy észrevételeket továbbítson, írjam meg inkább interneten a MÁV-nak. Akkor most megírom. Ha mondjuk 8 óra 5 perckor bemondják, hogy a vonat előre láthatólag félórát késik, akkor lehetőségem van másik közlekedési eszközt választani.
A hangosbeszélő rendszer helyreállítása valószínűleg olcsóbb lenne, mint akár egy darab peronkapu.
petteri