MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Re: Vannak még utasok rajta?

2008. március 05. - georgejr
Krisztián az AVALA vezetője reagált kommentben, de szerepeljen postként!


Tisztelt hozzászólok!

Szeretném én is megosztani a véleményem erről a szombati esetről ami a 794-es AVALA IC-vel történt ott kint a nyílt vonalon, mert én voltam annak a vonatnak a mozdonyvezetője. Abban igazat adok, hogy egy ilyen eset megtörténhet a XXI. században Magyarországon, hogy 7 óra hosszat áll egy vonat fűtés és világítás nélkül a nyílt vonalon és engem is ugyanúgy felháborított, mint a panaszos utasunkat. Amikor megálltam a vonattal azonnal jeléeztem mozdonyrádión az irányításnak, hogy mi történt és, hogy előttünk és utánnunk is megrongálódott a felsővezeték. Ezekután semmi információt nem kaptun, hogy mi lesz velünk és mikor jön értünk a segélymozdony. A saját telefonunkon kellet informálódnunk a kalauzzal. A kalauzt és engem azért nem látott, mert a kalauz a vonat utolsó kocsijában volt ahol figyelő szolgálatott látott el, hogy ha a hátunk mögött jön valami azt megtudja állítani időben.

Többször jártam hátul az utolsó kocsiban, hogy mi a helyzet ott. A kalauz ott még a világítást és a fűtést is bekapcsolta akkumlátorról, hogy legalább az utolsó kocsi kilegyen világítva és hogy valamennyire melegebb legyen, mint kint a szabadban. Sőt! Sok utas mikor meglátta, hogy ott vagyok hátul és a kalauzzal beszélgetek, akkor odajöttek hozzám és megkérdeztek, hogy mit tudok és hogy mi lesz velünk. Én pedig készségesen megosztottam velük azt a csekély infót amit megtudtam. A panaszos utaunknak is meglehetett volna erre a lehetősége és szerintem nem is volt megtiltva, hogy nem hagyhatja el a helyét. Csak egy kicsit leleményesebbnek kellett volna lennie. Az étkezőkocsi pedig a Szerb vasút tulajdona volt és ezért nem osztogattak ételt és italt. Ezen felül ott is volt világítás igaz gyertyafénnyel és lehetett pénz ellenében ételt és italt is fogyasztani.
Akárhányszor végigmentem a vonat mellett mindig voltak utasok és próbálták elfogadni a helyzetet. És nem ő volt az egyetlen utas aki elment a vonatról de én láttam azt aki elment, hogy a kalauz megírta az igazolást. Én is szóltam amikor pár utas eldöntötte, hogy visszasétál Délegyházára, hogy aki akar az menjen és ne egyesével a sötétben hanem csoportba. Nekem is rosszul esett, hogy nem értesítettek a helyzetről és hogy mikor jutunk be valamelyik állomásra. Nagy felelősség volt ott akkor rajtunk és nekünk kellett a kalauzzal meghozni a döntést, hogy mi legyen. Azt pedig külön köszönöm azoknak az utasoknak, akik próbáltak engem is nyugtatni és hogy ne idegeskedjek.
A vasutasokat pedig nem kellene általánosítani, hogy mindegyik bunkó, tahó és tudatlan! Ez pofátlanság a kedves utastól is szerintem. Én bárkinek szívesen átadok egy szolgálatot és majd meglátjuk, hogy ők, hogy veszik az akadályokat és hogyan reagálnának bizonyos esetekben. Könnyű ám amásik oldalról prédikálni úgy, hogy nem tudja mi hogyan működik a vasúton.Itt elég egyszer hibázni az embernek és a következményeit már egy párszor mutatta már a média. Azt pedig, hogy a MÁV ahogy áll azt egyedül a magyar kormánynak lehet köszönni egyedül! A rendszerváltás óta csak a pénzt lopták ki belőle és nem az volt az érdekük, hogy egy stabil és komfortos céget csináljanak belőle. 30 -40 éves járműparkon dolgozunk néha embertelen körülmények között mielőtt még a kedves utas azt hinné, hogy milyen jó ott nekünk elől. Ezenkívűl 2 évente megkell felelnünk bizonyos követelményeknek (vizsgák) és ez nem kevés tudománnyal jár.
Szóval kedves komment írók először gondolják át, , hogy mit írnak ide és csak utánna vádaskodjanak felettünk! De erre van egy idézetem. "Az dobja rá az első követ aki nem bűnös". Én nagyon szeretem a munkám és mindig boldogan és jókedvűen megyek dolgozni, de az ilyen általánosítástól és lenézéstől udorodom!
De hát a magyar ember az már csak ilyen!Mindig a másikkal foglalkozik és nem a saját dolgával. Tisztelet a kivételnek! Sokmindent lehetne itt még taglalni, de valószinű senkit sem érdekel, meg lehet, hogy el sem hiszik. Pedig még sok mondani valóm lenne. Na majd legközelebb talán folytatom az én észrevételeimet, mert némelyik utassal is vannak ám problámák!

Jó éjszakát!

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr94367552

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vityaz 2008.03.05. 23:21:57

Kedves georgejr!

Máskor ha beraksz egy posztot, légy szíves olvasd el, és a helyesírási/sajtóhibákat javítsd ki, mert így csak erősödik a hülye=vasutas kép.
Krisztiánnak meg: én elhiszem, hogy sz@rból nem lehet várat építeni, de az átlag magyar ember marhára nem vágyik arra, hogy a MÁV-val utazzon, és erről talán nem csak a mindenkori kormány tehet...

Fedup Sári 2008.03.05. 23:39:59

Elolvastam az eredeti postot és ezt itt: fantasztikus, hogy a mozdonyvezető azt állítja, hogy tkp. az utas volt a hülye.

Vagy nézzük pl. ezt:
"A vasutasokat pedig nem kellene általánosítani, hogy mindegyik bunkó, tahó és tudatlan! Ez pofátlanság a kedves utastól is szerintem."

Az eredeti postban nem volt semmi sértő, pusztán a helyzet, és a vasutasok viselkedésének indulatoktól mentes leírása. Annak ellenére, hogy kétszer fél napon keresztül szivatták szerencsétlent.

Azt már talán hozzá sem kell tennem, hogy az egyetlen megfelelő mondatot ("elnézést kérek/ünk a történtekért") hiába keressük fentebb.

martinasz 2008.03.06. 00:00:36

Kedves Krisztián!Mindenröl beszélsz,csak arrol nem hogy mért áltt a vonat 7 azaz hét órát!mi történt ez alatt!Milyen intézkedések történtek és az is érdekes hogy a délegyházi állomásfőnök nem is tudta,hogy tőle 700 méterre a pályán vesztegel az ic! egyátalán mikor indult tovább,egyátalán akkor még volt rajta utas!Azt meg te sem gondolod komolyan Hogy majd a szerb,de akármijen büfékocsiban ezerszeres áron vásároljon valaki! És pl ilyenkor mi a helyzet a kalauzzal meg a vezérrel,meddig tart a munkaidejük? bár ez már ugyse érdekel senkit!

Akashi Kaikyo 2008.03.06. 06:08:24


Teljes mértékben egyetértek a mozdonyvezetővel. További jó munkát neki.

georgejr · http://mav.blog.hu 2008.03.06. 06:54:54

Más emberek helyesírásával nem foglalkozok, csak ha nagyon durva hibák vannak benne. Ha meg ezzel is foglalkoznek soha nem kerulne ki post.

petya.bacsi 2008.03.06. 08:01:11

Vityaz, vitatkoznék veled. Szerinted akinek nem jó a helyesírása, az már rögtön egy hülye ember?

Meglepődnél hány ember nem tud helyesen írni (vagy azért, mert egyszerűen nincs érzéke ehhez, vagy azért, mert diszlexiás, diszgráfiás vagy mittomén milyen), akik mondjuk egy picivel fentebb vannak a ranglétrán...

Azt hiszem, hogy volt itt néhány poszt, amiből kiderült, hogy a vasutasok között is rengeteg normális ember van.

Tilcsák Bea (törölt) 2008.03.06. 08:06:29

kedves mozdonvezető!
szolgálatban te képviseled a cégedet, az utasok számára te vagy a máv. imígyen attól függetlenül, hogy kinek van igaza, mindig az utasnak van igaza. ergo: kéretik elnézést kérni a cég nevében.
üdvözöl: egy ügyfélszolgálatos(nem mávos).

Vityaz 2008.03.06. 08:15:14

petya.bacsi 2008.03.06. 08:01:11:

"helyesírási/sajtóhibák" és "erősödik(!) a hülye=vasutas kép."
Egyáltalán nem fikázni akartam a beküldőt, csak sajnos ezzel a megjelenéssel nem egy pozitív kép körvonalazódik. És nagyon jó lenne valami pozitívat látni, nem akció jelleggel, hanem egyenletes színvonalon, üzemszerűen.

Ashi Valkoinen 2008.03.06. 09:04:20

fedup Sári,

bocs, de a poszt elején van beírva, hogy G a kommentek közül vette ki és csinált belőle posztot. Szóval a

"A vasutasokat pedig nem kellene általánosítani, hogy mindegyik bunkó, tahó és tudatlan! Ez pofátlanság a kedves utastól is szerintem."

szólhatott az eredeti posztban fikázóknak is. Csak ennyi. Amúgy egyetértek a vezérrel.

Többiek, mindenki:

Sokan hozzák példának, hogy a privát szférában dolgozó embernek mindig udvariasnak, kedvesnek kell lennie. De ha bemész a boltba, te azt mondod: "adj egy kiflit, te köcsög?" A bankban azt mondod, hogy: "Akarok egy kurva, kibaszott számlát nyitni?" Akkor ne legyen az a tévhit, hogy az utas lehet akármekkora paraszt, a jegyvizsgálónak, pénztárosnak, vezérnek, akárkinek, de mosolyognia kell rá.

Láttam - olvastam · http://lattamolvastam.blog.hu 2008.03.06. 09:29:09

Kedves Marilinmonro!

Nem a mozdonyvezető fújta a szelet, nem a mozdonvezető tehet arról, hogy árammal megy a gép alatta.

Itt magasabb szinten kell keresni a hibát. Előre lehetett tudni, hogy nagy szél lesz. Ha annak idején a felsővezetők megijedtek pár centi előrejelzett hótol, most miért nem intézkedtek? A szél, a nagy szél egyértelműen felsővezetékgyilkos. Gondoskodni kellett volna dízelgépekről, hogy abban a pillanatban indulhassanak, ha baj van. van annyi dízelgép, amennyire szükség van.

OFF
..egyszer egy szolgáltató cég 3 ügyfélszolgálatosa, 3 különböző tájékoztatást adott egy problémáról, egyiknek sem hittem. végül a felügyeleti szerv 4 verziója lett jó, megbüntetve a céget. Most akkor melyik ügyfélszolgálatos képviselte a céget?
ON

nem vagyok vasutas, csak szeretem a vasutat(nem a MÁV-ot)

magocska 2008.03.06. 10:25:52

Korrekt volt a mozdonyvezető, nem tudom mi a gond. Oda kellett volna mennie minden utashoz, és egyenként tájékoztatni őket, vagy mi? Esetleg annyit tehetett volna a személyzet, hogy a hangosbemondóba bemondja azt a kevés információt, amit megtudtak. Már hogyha van ilyen és működik. (Nem tudom milyenek az IC kocsik, nem utazom IC-vel.)

petya.bacsi 2008.03.06. 10:56:02

Ashi: a lényeg szerintem itt az ügyfélközpontúság, ahogy ezt Ylion is számtalanszor hangsúlyozta. Aminek teljes hiánya megtalálható a MÁV-nál.

Az utasnak sem szabad taplónak lenni, ezzel csak saját magáról állít ki szegénységi bizonyítványt, de azért őszintén: egy ilyen szolgáltatás után, amit a MÁV az esetek 75%-ban nyújt, elég nehéz vidáman, mosolyogva leszállnia az utasnak. Ha épp nem sztrájkolnak, vagy nem késik, akkor mással kedveskedik a cég az utasoknak.

Persze, lehet azt mondani, hogy kis pénz, kis foci meg hasonló okos dolgokat, de a MÁV az elmúlt 15 évben szolgáltatást tekintve semmit sem változott. (Ez nem a "hétköznapi vasutasok", tehát jegykezelők, mozdonyvezetők stb. ellen felhozott kritika).

Javulást talán csak a MÁV egy részének az eladásával (pl. Nyugat-Magyarország), egy utas-védő szervezettel (aki kiverné a MÁV-ból minden egyes késés után az utas pénzét -> szigorodna a számonkérés a MÁV-nál, mert most semmilyen következménnyel nem jár, ha XY úgy dönt, hogy kimarad egy vonat, vagy késve indítja el a szerelvényt, vagy nem várt eseménynél több órás töketlenkedés után sem tudják, hogy mihez kezdjenek) vagy a versenytársak megjelenésével lehetne elérni.

titan 2008.03.06. 11:15:34

Szerintem is korrekt volt a vezető, első dolga a helyzet biztosítása volt, és ezt a kalauzzal meg is tették (a kalauz hátulról, ő előlről védte a vonatot), és még közben érdeklődtek, informálódtak és informáltak is, nem tudom mi mást lehetett volna még tenni.

magocska: szerintem a hangos is áramról megy, lehet az se működött már..

ReaPeR 2008.03.06. 11:25:03

A szombati eset senkinek se tett jót.
Se a MÁV-nak se az utasnak.
Mivel az Avala mozdonyvezetője nagyon jó barátom kötelességem kiállni mellette.
A kommentekből látszik hogy sokan nem olvasták végig.
Először is Fedup Sári!
Valamit nagyon elnéztél. Ő nem azt állítja hogy az utas volt a hülye.
De az hogy ott ül egy helyben és várja hogy a szájába essen a sült galamb az nem megoldás.
Nem tartott volna sokból lesétálni az utolsó kocsiba megkérdezni a vezető jegyvizsgálót. Ő készségesen megosztotta volna minden infóját.

merilinmonro! A mozdonyvezetőnek nem az a dolga hogy képviselje a céget, hanem az hogy a vonatokat biztonsággal eljutassa A-ból B-be. Az utasokkal a kapcsolatot a vezető jegyvizsgáló tartja.

martinasz!
Látom Te se olvastad el rendesen. Vagy valamit nem értesz.
Elmagyarázom hogy működik egy villanymozdony.
Van a felősvezeték, abban van 25 kV 50 Hz áram. Ezt az áramot a mozdony transzformátora letranszformálja arra feszültségre amilyen kell a vontatómotoroknak.
Na mármost ha a felsővezetéket erős szél éri akkor bizony megsérülhet, leszakadhat.
Ő azért állt meg mert a szél a drótot teljesen a oszlopokhoz nyomta, ezáltal lehetetlenné téve az áramszedőnek a feszültség levételét.
Hozzáteszem ekkor már nem volt feszültség a drótban.
A mozdonyvezető az alatt a 7 óra azaz hét óra alatt végigcsörgőtt mindenkit hogy csináljanak valamit. Mielőtt azt hinnéd hogy csak ült a jó meleg mozdonyban(hozzáteszem hogy amint megszünt a 25 kV, a mozdonyon se volt fűtés), és hidd el Ő se örömmel csinálta magának a 19 óra plusz szolgálatot.
Amikor max. 12 órát dolgozhat.
De próbáld ki inkább milyen érzés.
Nemcsak az utasok nem voltak tájékoztatva. Az mv se.

petya.bacsi 2008.03.06. 11:52:50

ReaPeR: de azért az mekkora gáz, hogy még a mozdonyvezető sem tudja, hogy most mi lesz. Persze előbb vennék elő a mozdonyvezetőt, mint a tényleges felelőst.

ReaPeR 2008.03.06. 11:59:56

petya.bacsi!
Ha itt a mozdonyvezetőt "veszik elő" akkor odafönt akkora mellénézés van hogy a vezérkar megérdemli hogy kirúgják.
Itt Ő egy darab hibát nem követett el.
Mindent az utasításoknak megfelelően tett.
Amúgy igazad van. Nagyon gáz volt Ő se tudott semmit.
De mondom, ha Őt előveszik akkor nagy felhördülés lesz a honos fűtőházában.

Nudli80 2008.03.06. 12:57:18

Az ilyen szitukban tényleg az a legkellemetlenebb, h senki sem tud semmit. Ez persze szomorú egy részről (máv részéről tájékoztatás rulzz), de az is az, hogy aki annyit tud a vonatról, hogy sínen megy az rögtön egy ilyen viharnál is a kalauz (vagy a közvetlen környezetében előforduló vasutas) torkának ugrana, mert nem bírja felfogni, h nem olyan egyszerűek a dolgok, mint gondolnánk. Biztos nincs érzéke hozzá, mint egyeseknek a helyesíráshoz.

(RaPeR, Krisztián véletlenül nem sötétbarna/fekete hajú, fiatalabb és V..-on lakik?)

martinasz 2008.03.06. 13:21:51

Kedves REAPER! Te tök félreértettél engem4 Én nem szidtam a T.KRISZTIÁNT!Én pont azt hiányoltam,hogy mindenről ír,csak pont arrol nem,hogy végül is mi történt azalatt 7 óra alatt!Mert azért a 7 óra mégse egy 20-30 perces késés!Ki.mkior mijen intézkedést hozott?mért nem küldtek dízel mozdonyt?Mi történt atöbb száz utassal,küldtek e értük buszt? egyátalán mikor indult el a vonat,volt e akkor még rajta utas?Szőval hasonlőkat hiányoltam! De azért abban egyezzünk meg ,hogy 2008-ban egy unios országban több száz utassal 7 órát állni a nyilt pályán azért az minősíthetetlen!HÁT NEM ÍGY VAN?

martinasz 2008.03.06. 13:29:05

Én csak azt szertném ,de azt azért nagyon szeretném ha egyszer a T.GASKO.és a T.BORSIK és bűntársaik rohadnának 7 órát egy nemzetközi expresszen!

petya.bacsi 2008.03.06. 13:31:57

Martinasz: ez nem fog megtörténni, mivel nem utaznak vonaton. :)

ReaPeR 2008.03.06. 15:20:37

martinasz!
Elnézésedet kérem ez esetben.
Mi se tudtunk semmit. Nem tudtuk hogy miért nem küldtek dízelt, vagy hogy milyen intézkedést hoztak. Egyszerűen ott fent elfelejtették hogy a nyíltvonalon vár egy szerelvény, egy IC.
Azalatt a 7 óra alatt csak a vártunk és vártunk. Krisztián meg végigtelefonált mindenkit, akit tudott. De nem történt semmi.
Végül az Avala-t visszahúzták kb. 21.38-kor Délegyházára. Majd mikor a felsővezeték karbantartók rendbehozták a vezeték elindították az Avala-t. Ami kb. hajnali 2órára ért le Kiskunhalasra.
Az utolsó mondatodban mi is ott akkor teljesen egyetértetünk, hogy ez minősíthetetlen.
Mégegyszer elnézésedet kérem.

Bástya elvtárs (törölt) 2008.03.06. 16:16:41

nekem is úgy tűnik, hogy nem a mozdonyvezető volt a hibás. Azzal viszont nem értek egyet, hogy a mindenkori kormány a hibás a mostani állapotért.
Egyébként a blog fejlődése szempontjából szerintem hasznos fejlemény, hogy a másik oldal is megnyilatkozik, így az olvasóknak is előbbutóbb lesz belelátásuk a dolgokba.
Ezzel szerintem valami már is elindult.

petya.bacsi 2008.03.06. 17:28:33

A fejleményekre azért kíváncsi lennék, hogy lesz-e következménye, és lesz-e felelőse az esetnek. Mert ez talán hasonló "baki", mint az a "baki" amivel az új évet köszöntötte a MÁV (az emlékezetes hófrász - hó nélkül persze...). Felsővezeték-szakadás előfordul, de ehhez nem kellene töketlenkedésnek párosulnia. Miért van az, hogy a MÁV MINDIG megbukik váratlan eseményeknél?

Nagymoli 2008.03.06. 19:30:16

Krisztiánnak üdvözlet külön itt a fórumban. :-D Valahogy sejtettem, hogy őt sem tájékoztatták, mi is fog történni. Egyrészt irigylem, hogy vezetheti azokat a gépeket, amiket mi csak kívülről láthatunk. Másrészt nem irigylem, mert gondolom, ő nem olyan nyugodtan alszik ilyen események után, mint azok, akik.. hmmm... megfeledkeztek a veszteglő szerelvényről. Azért, aki mozdonyvezetőnek megy, talán épp gyerekkori vágyát teljesíti. :-) Nekem nem volt merszem hozzá, pedig tetszett...

MV Krisztián 2008.03.07. 13:44:04

Tisztelt hozzászólók!


Ismételten szólok a bejegyzésekhez, mert látom nem értik a lényegét a kommentemnek.

Vityaz!

Látszik, hogy Te a hozzászólásoddal csak lenézed a másikat és hogy szerinted hülye vagyok azért, mert egy-két helyesírási hibát ejtek. De szerintem az még nem jelenti azt, hogy tudatlan és hülye vagyok. Te gondolom nem szoktál véletlenül félreütni a billentyűzeten ugye?! Mindenkinek vannak gyenge pontjai. Te is csak olyan okostojás lehetsz, aki csak a másik szapulásában leli örömét! És nem is kötelező senkinek sem, hogy a MÁV-val utazzon. Lehet gyalog is járni vagy biciklivel. Petőfi is gyalogszerrel járta az országot anno. Szerintem Te is kialakítottál magadról egy személyképet evvel a hozzászólásoddal. Szerintem pedig nagyon is nagy köze van a MÁV leépülésében a kormánynak a rendszerváltás óta. Tudtommal azért „Magyar Államvasutak” a neve a cégünknek, mert az állam a tulajdonosa és neki kellene a pénzt adnia. És ha nincs elég pénz a fejlesztésre, akkor a semmiből hogyan lehetne színvonalas, gördülékeny vasúttársaságot csinálni?! Részemről ennyi!

Fedup Sári!

Látszik, hogy csak elolvastad a hozzászólásom, mert ha figyelmesen olvastad volna, akkor nem írtál volna ilyeneket! Én nem csak a T. utas hozzászólására reagáltam, hanem az összes beírásra és Neked is azt kellett volna elolvasnod először és akkor lehet, hogy értetted is volna az írásomat! A kedves utas pedig másnap Kiskőrös állomáson megmutatta, hogy milyen is tud lenni. Avval az emberrel ordibál, aki nem is tehetett az egészről. Ezt onnan tudom, mert csütörtökön (6-án) Kiskőrös állomáson voltam és elmesélte a szolgálattevő, hogy hogy viselkedett a panaszos utasunk. És mondjuk szomorú dolog, hogy egy felsőfokú intézetbe járó ember így viselkedik.

Martinasz!

Leírtam, hogy miért álltunk ott kint a nyílt pályán 7 órát. Íme: „hogy előttünk és utánnunk is megrongálódott a felsővezeték.”. Délegyháza állomástól pedig nem 700 méterre voltunk a vonattal, hanem 2 km-re. De ha ennyire érdekel a dolog, akkor leírom Neked részletesen az eseményt. Délegyháza állomás után kapott el bennünket a vihar és megállnom is azért kellett, mert az erős szél a felső vezetéket teljesen kifújta felőlünk és ez mellé még karvastagságú ágakat fújt a pályára. Gyorsfékeznem is egy ilyen nagyobb faág miatt kellet és az előttem 2-3 méterre lévő felső vezetéktartó oszlopon rongálódott tartószerkezet miatt. 14:08 volt mikor megálltunk és én azonnal jeleztem a menetirányítónak mozdonyrádión, hogy a látási és a felső vezeték hibája miatt Délegyháza-Kiskunlacháza állomások között a 296-os szelvényben álltam meg. A vihar gyengülése közben láttam, hogy az előttem lévő 200-300 méteren keresztül a felső vezetéktartó oszlopokra fújta a szél, de ugyan ez volt a hátunk mögött, amit a kalauz mondott a vihar elálltával. Ezután már csak telefonon tudtam értekezni, mert a mozdonyt áramtalanítanom kellet és a felső vezetékben sem volt már áram. Annyi információt kaptam, hogy a mögöttünk lévő állomásközökben is 3 helyen felső vezeték szakadás volt és azt kell előbb helyreállítani, hogy meg tudjanak közelíteni bennünket is. De ugyan ez volt a helyzet az előttünk lévő állomásközben is. Szóval ott ragadtunk kint a nyílt pályán. Délután 16-kor ért ki hozzánk a felső vezeték szerelő brigád Délegyháza felől, kik felmérték a helyzetet előttünk, amit én már előzetesen közölte telefonon keresztül. Telefonálgattak ők is össze-vissza és 17 óra magasságában elmentek, mert nekik lejárt a munkaidejük és majd csak az éjszakás brigád fogja helyreállítani a hibákat. Az éjszakás brigád mögöttünk 20-kor kezdte meg a vezeték javítását és 21:30-kor ért ki a segélymozdony, ami visszahúzott Délegyháza állomásra. Miután behúztak bennünket a felső vezetékesek kimentek vissza és az előttünk lévő hibát is helyreállították. Délegyháza állomásról így 23:05-kor tudtuk folytatni az utunkat tovább. Kiskunhalas állomásra 0:42-kor érkeztünk, ahol én befejeztem a szolgálatomat. Az AVALA onnan már 552 perces késéssel indult tovább Belgrád felé.
Én a szolgálatomat szombaton hajnal 4.53-kor kezdtem és vasárnap hajnal 2-kor végeztem a papírmunkák leadása miatt. A 12 órás szolgálat helyett 21 órát dolgoztam összességében.
Ha én azt néztem volna, hogy 16:53-kor lejár a 12 órám és nem érdekel, hogy mi lesz azután velünk, akkor még lehet, hogy most is ott állnánk kint a nyílt pályán. 12 órán túl ugyanis nem kötelességem, hogy dolgozzak. De a lelkiismeretem és az emberségem eben a helyzetben mást diktál. Nem az én érdekemet néztem akkor, hanem azt, hogy az utasoknak minél hamarabb legyen fűtés és világítás a vonaton és hogy hazaérjenek épségben. Engem Kiskunlacházán váltottak le, mert Kiskunhalasról a 7901-es számú vonattal elküldték a leváltómat és a munkaidőm addig szól, amíg a honos telephelyemről le nem jelentkezem. 12 órán túl ez rendkívüli munkavégzésnek számít. A kalauzt pedig csak Kiskunhalas állomáson váltották le. Azt pedig tudták, hogy kint vagyunk, csak a nappalos forgalmi szolgálattevő elfelejtette megmondani az éjszakás forgalmi szolgálattevőnek. De ha ezt nem is mondja, azt neki jelzi ott bent egy asztalon, hogy a nyílt vonalon xy térközben van valami. És ha ezt nem tudja, hogy mi, akkor a menetirányítótól kellett volna megkérdeznie. Ha pedig ezt az sem tudta, akkor már meg is van hiba, hogy kik voltak mindezért a felelősök. Ez pedig a nem megfelelő szolgálat átadás elmulasztása. A vonatról kb. 10-15 utas távozott el és a többi utast elnézve próbálta nyugodtan és higgadtan elfogadni a helyzetet. Az étkezőkocsiban pedig voltak utasok, akik ettek vagy ittak és nem az foglalkoztatta, hogy most mennyibe kerül. Utasként én is megtettem volna ezt és nem érdekelt volna, hogy mennyibe kerül, ha szomjas és éhes vagyok. De lehet, hogy a saját innivalómat és ennivalómat kellet volna oda adnom a panaszos utasnak nem?! Részemről mindent megtettem amit tudtam és utasítás szerint jártam el ott abban a helyzetben. Informálni pedig azért nem tudtuk az utasokat, mert mi sem kaptunk kézzel fogható információt. Mindenki a másikra mutogatott az irányításnál.
Remélem sikerült a kérdéseidre kielégítő választ adnom.

Merilinmonro!

Nagy tévedésben vagy, hogy én képviselem a MÁV-ot. A vonaton azért van a kalauz és ez az Ő feladata. Nekem a vonattovábbítása a feladatom, és hogy az utas biztonságban elérje uticélját. Információ hiányában pedig a semmiről nem lehet az utast tájékoztatni.
Az ügyfélszolgálatosokról pedig nekem is meg van a véleményem, mert sajnos tapasztalhattam, hogy milyen negatívan állnak az ügyfeleikhez. Tisztelet a kivételnek!
Több megjegyzésem nincs a hozzászólásodhoz. Üdv!

Most pedig rátérnék egy másik témára ha már egyesek a vasutasokat szidják általánosítva. Számtalan esetben tapasztalom azt, hogy amikor egy állomáson állok és pont nem a mozdonyon tartózkodom, hanem mellette és éppen a kalauzzal beszélgetek, hogy oda jön az utas és azt kérdezi, hogy: „ez a vonat megy xy felé?”. Engem úgy tanítottak a szüleim gyerekkoromban, ha bemegyek valahová vagy érdeklődöm, akkor először köszönök és utána kérdezek. Mert a tehén is köszön a gazdájának, mikor belép az istállóba és csak utána kéri a kaját. És az a szomorú, hogy ráköszönünk és ő utána is csak a kérdését intézi felénk. Természetesen ilyen esetben válaszoljon neki a fene, ha még köszönni is nehéz neki. Csak sajnos van amikor 3-szor köszön nekik az ember még akkor sem érti, hogy mi van vagy eleve nem köszön. Ha meg megmondjuk, hogy igen oda megy még meg sem köszöni. Itt is csak azt tudom mondani, hogy tisztelet a kivételnek! Tudom és ismerem is a helyzetet, hogy a vasutasságban is sokan vannak akik szinte elküldik a francba az utasokat, de ugyan úgy az utasok között is megtalálható ez a formáció. A lényeg, hogy emberszámba kellene venni egymást és kevesebb lenne a probléma vasutas és utas között. Engem igazából hidegen hagy, hogy ki mit ír rólam, de a véleményem ugyanúgy mint bárki más leírom.
A mai társadalom problémája az, hogy mindig egymás ellen szól és ott tesz keresztbe egymásnak ahol csak tud. És ma már csak a pénz, a pénz és a pénz a legfontosabb Pedig szerintem a szeretet és a békesség többet ér a világon minden pénznél, mert azt pénzzel nem lehet megvásárolni.
Ez pedig nagyon rossz dolog és nem jó! Nem lehetne az, hogy egyszer végre összefogásban és megértésben élnénk kishazánkban?!
Én megint csak azt tudom írni a végére, hogy a munkám nagyon szeretem és igyekszem minden tudásom és gyakorlatom alapján jól végezni. És természetesen az utast időben eljuttatni a célállomására és hogy elégedetten szálljon le a vonatról és hogy pontosan megérkezett oda.
És én bízom benne, hogy az utas-vasutas viszony helyre fog állni, de ehhez mindkét félnek úgy kell hozzáállnia. Én erre törekszem és fogok is törekedni, amíg a magyar vasút síneit koptatom hazánkba.

További szép napot mindenkinek!

petya.bacsi 2008.03.07. 16:11:35

Egy mondatot muszáj kommentálnom:
"Telefonálgattak ők is össze-vissza és 17 óra magasságában elmentek, mert nekik lejárt a munkaidejük és majd csak az éjszakás brigád fogja helyreállítani a hibákat."

Egyik részről megértem őket, hiszen hétvége van, meg rossz idő is van, meg megy a tévében a műsor, a másik részről viszont nem tudom megérteni ezt a hozzáállást. A hozzászóló, MV Krisztián is mondhatta volna ezt, hogy lejár a munkaideje, hiszen lejárt - ez a hozzászólásából kiderül.

Meg a sebész is mondhatná, ha mondjuk pont műtét közben jár le a munkaideje - mégsem teszi. Meg a mentős is mondhatná, hogy nem megy már ki mondjuk a beteghez, mert nem ér vissza a műszakja végéig. Meg a doki is mondhatná, hogy ha délig van rendelése, akkor akiket addig nem látott el, azok fáradjanak vissza legközelebb. Meg a tűzoltók is stb...

Vannak szakmák, ahol ha valami galiba van, akkor a probléma megoldását, elhárítását azt nem lehet csak úgy áttolni a másikra.

Mivel ez túlóra lett volna, a cégnek ki kellett volna fizetnie ezt. De ők - feltéve ha 12 órás műszakban vannak - 1 órával a műszakuk vége előtt szépen otthagyták a helyszínt, hogy majd megoldják. Mondom: valahol megértem őket, de ez talán nem az a szituáció.

Tilcsák Bea (törölt) 2008.03.07. 20:28:22

"nem képviseled a céget"

dehogynem.
az pedig, hogy veled valahol máshol más vcégnél más ügyfélszolgálatosok tudatlanok/udvariatlanok voltak, nem hatalmaz fel téged ugyanerre.

de válaszodon érződik a mávos hozzáállás.

nem véletlenül járok én autóval.

Nagymoli 2008.03.07. 22:07:57

Hát, ha nekem túlórázni kell, és a fagyban, én sem épp kedves szoktam lenni, és ne is várja el tőlem senki, hogy a cég arca legyek. :-D
MÁV-ot meg a tulaja rontja el. Ahogy az oktatást, az egészségügyet, meg minden mást... a Te pénzedből.

tomi79 2008.03.08. 00:13:10

merilinmonro:
Bizonyos szempontból persze minden vasutas képviseli a MÁV-ot, de az "ügyfélszolgálatos" a kalauz, nem? Az ő dolga a kapcsolattartás az utasokkal.
Nem tudom, mi a probléma Krisztiánnal, nekem ő abszolút korrektnek tűnik a hozzászólásai alapján, és nagyon jó, hogy láthatjuk az esetet az ő szemszögéből is.
Ja és valóban, ha mindenki próbálna kulturált módon szólni a másikhoz, mindjárt élhetőbb lenne ez az ország...

MV Krisztián 2008.03.08. 00:43:31

Merilinmonro!

Azt írtad, hogy nem MÁV-os ügyfélszolgálatos vagy. Akkor Te honnan tudod, hogy mi van a MÁV-nál?! Ajánlom figyelmedbe a MÁV Üzletszabályzatát és az Állomási Végrehajtási Utasítást és még sok más dokumentumot, amit a MÁV adott ki. Azokban majd megtalálod, hogy a MÁV-on belül kinek mi a hatásköre és mi a feladata rendkívüli esetekben. Először informálódj és csak utána kezdjél el feszegetni olyan dolgokat amiben nem is vagy jártas.
De amúgy szívesen látlak egy szolgálatomban, hogy meggyőzöd a munkánkról és hogy betekintést kapjál róla! Sőt! Szeretném látni, hogy te mit tennél ilyen helyzetben. Mert lehet, hogy csak itt jártatod a szádat, de ha tenni kellene valamit állnál és várnád az Isteni sugallatot, hogy ugyan mit tegyél! Nekünk ott elől másodpercek alatt kell dönteni, mert lehet, hogy a következő másodpercen már késő lesz. Na ez nem mindegy! Sok ember élete függ az én kezemben nap, mint nap és még sok más mozdonyvezető kollégámnál. De kár a szót ilyen okoskodó emberre pazarolnom, mint amilyen Te is vagy. Én ott akkor mindent megtettem és helyesen cselekedtem, és nyugodt lelkiismerettel hajtom le a fejem minden este a történtek után. Veled részemről a beszélgetés itt lezárva!

Nudli80 2008.03.08. 19:27:19

merilinmonro, milyen hozzáállása legyen?! bkv-s, autós, bolti eladós??

Így a leírtak alapján tényleg úgy tűnik Krisztián mindent megtett, nem tudom mit tehetett volna még vagy más mit tett volna a helyében.

Krisztián! Tudom, marhára nem ide vág, de kiváncsi vagyok, h te véletlenül nem V**-on laksz? Ha nem akkor sorry.

MV Krisztián 2008.03.08. 20:46:03

Nudli80!

Nem ott lakom, hanem Kiskunhalason. És szerintem semmi gond érte!

Vityaz 2008.03.09. 00:22:50

Üdvözlöm Krisztián!

Köszönöm, hogy válaszolt "nekem". Itt jegyezném meg, hogy a kommentem címzettje georgejr volt... Önt szóba se hoztam, sajnos általános jelenség, hogy a beírások korrektúra nélkül kerülnek ki.
Továbbá nagyon szívesen járnék autóval, csak sajnos nincsen pénzem rá. Így kénytelen vagyok a leadózott jövedelmemből (az adó egy része ugye a MÁV-hoz vándorol) vonatjegyet venni, ezáltal több lépcsőben is a pénzemet az Önök cégébe fektetni, amiből Ön és munkatársai a bérüket kapják. Ezért érzem picit furának az irányomba tett megjegyzését. Továbbá ha elolvassa még egyszer figyelmesen a kommentemet, beláthatja, hogy én a vasút helyzetét illetően nem kérdőjelezem meg az állam szerepét, inkább arra próbálok rávilágítani, hogy a vasutasok is nagyban hozzájárulnak a MÁV-ról kialakult negatív képhez.

Bízva benne, hogy ezen változtatni tud tisztelettel:

Vityaz

martinasz 2008.03.09. 08:56:43

Kedves Krisztián!Ugyan megkésve,de én is köszönöm,hogy válaszolt,ez negyon jól esett!megértettem sokmindent!Rendszeresen szokott olvasgatni itt,vagy ez csak kivételes alkalom volt?Szerintem az nagyon jó lenne,ha eg-két vasutas is renszeresn olvasgatna,és persze hozzászolna,elmondaná a véleményét,elmgyarázva dolgokat.Az nyilvánvaló,hogy sokszor lenne vita,véleménykülönbség!Ez szerintem nagyon jó lenne,sőt szügséges is! Természetesn kizárólag kultúráltan,egymást tisztelve!ÜDV. MRTINASZ

MV Krisztián 2008.03.09. 11:27:21

Üdv!

Rendszeresen szoktam olvasgatni, de most ebbe Nekem is volt beleszólásom. De mostantól még jobban fogom követni az oldalt.

Tisztelt Vityaz!

Figyelmesen olvastam a kommentjét és Ön idézte, hogy "hülye=vasutas kép". És evvel szerintem az egész vasutaságot sérti nem csak az én személyemet. Én becsülettel és a legnagyobb tudásommal végzem a munkám a többi vasutas kollégámmal.
Szerintem meg nem csak Ön adózik egyedül ebben az országban. Én is befiztetem az adót tisztességesen sok más emberrel és ez legyen orvos, postás, rendőr stb. Ennyi erővel én is szapulhatnám az egészségügyet vagy a Volánt, mert szerintem ott is eléggé gyatra a szolgáltatás. És még lehetne sok mást ágazatot sorolni. És szerintem a problémák nem alulról indulnak el ebből az országból, hanem mindig a felsővezetésből, de ez már politika és ettől pedig nagyon udorotom. Ezért nem is feszegetem tovább a témát.
Szerintem pedig nem egymás furkálásával kellene fogalkozni, hanem egységes összefogással tenni e problémák ellen. De amíg egymást lenézzük és kritizáljuk, addig ez nem fog működni rendesen. Egyedül pedig én nagyon kevés vagyok, hogy a vasút képén változtatni tudjak, de én erre törekszem.

Nudli80 2008.03.10. 19:53:07

Köszi! Akkor nem veled találkoztam egyszer jómúltkor a keletiben. :)

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.03.12. 14:39:05

MV Krisztián:


Korrekt leírás, szerintem jó, hogy megosztottad velünk. Ebből nekem is úgy tűnik, hogy te megtetted azokat a dolgokat, amik emberileg elvárhatóak.
Két nagyon durva pont van benne, ami mutatja a MÁV-nál uralkodó szervezettséget / munkafegyelmet:

- Hogy a felsővezetékes brigád 17-kor lelépett, és a váltás csak 20-kor érkezett.
- Hogy a forgalmista "elfelejtette" átadni a kollégának azt az infót, hogy a vonat a pusztában ácsorog.


Egy dologban tévedsz: a MÁV minden alkalmazottja a MÁV-ot képviseli, ha az utassal kommunikál. Nem arról van szó, hogy mi van a papírokba beleírva. Hanem hogy a MÁV-nál dolgozik, a MÁV egyenruháját hordja, amit tesz, az a MÁV megitélését befolyásolja. A normális hangnemet tehát nem csak az emberség, hanem a munkavállalói lojalitás is megkövetelné.

(Megintcsak nem rólad van szó - mindenesetre nekem nagyon rossz tapasztalataim vannak ezzel kapcsolatban, pedig elsőre mindenkinek meg szoktam adni a tiszteletet.)

Hogy ez az alkalmazottak számára sem világos, az mondjuk a MÁV "szolgáltatói szemléletét" jellemzi, sajnos.

kinaisas 2008.03.20. 09:47:27

Szeva Krisz!
Aznap én is dolgoztam. 14.23-as indulási idejű 3713-ast vittem volna Pestre. Hallottam amint rádióztál, akkor már sejtettem, nem sok esélyem van haza jutni. A szakadáson kívül az már csak hab a tortán, hogy Kunszentmiklóson olyan zárlat keletkezett a vihartól, hogy 5 órán keresztül nem találták az ok(ai)át.
Nem értem, a felsővezetékesek miért léptek le munkaidejük lejártával. Tudtommal ez vismajor eset volt, ilyenkor nem lehet csak úgy lelépni. Az elhúzódó javításon nem csodálkozom, hisz volt az az eset amikor 1,5 napon keresztül dízelek húzkodták a vonatokat Dömsöd meg Miklós között, mert 400 méter hosszban leszakadt a vezeték, és a felsősöknél nem volt elegendő anyag és el vissza kellett menniük Kiskunfélegyházára érte.
Az irányítás meg sosem volt toppon. Emlékszem arra az esetre, amikor Rákosrendezőn az újpesti váltókörzetben kisiklott egy vonat úgy, hogy teljesen elzárta a pályát. Az irányításnak írd és mondd 2 óra kellett ahhoz, hogy rájöjjön, a vonatokat kerülővel, Kőbánya teher - Kőbánya felső - Rákosszentmihály - Rákospalota-Újpest útvonalon is lehet közlekedtetni.