MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Felszálló utasokkal induló vonat

2008. március 05. - georgejr
A Keletiben sajnos tényleg szokás az utolsó pillanatban kiírni a vona indulását. Bár ez valami perverz szokás lehet, mert jellemzően az 1-4-es vágányok esetében van ez így. Ki tudja valaki talán ettől érzi jobban magát?
A legjobb a miskolci pénztáros, akinek nincs neve. Max gyártási száma:)
Nem mellesleg történelmi pillanat következett be. A MÁV-Start válaszát is közlöm a post megjelnésekor. Remélem ez szokássá válik:)
A válaszok kéken jelennek meg:


Szia!
 
Egy utazás története, ha gondolog közöld a blogon, a mávnak elküldöm én.
 
 
 
Budapest-Keleti pu. - Miskolc-Tiszai pu., amikor éppen nem sztrájkolnak és nincs rendkívüli hóhelyzet sem

2008. február 29-én utaztunk egy barátommal Budapestről Miskolcra, a 14:35-kor induló IC-vel. Már a jegyváltás sem volt egyszerű, maga az út pedig a menetrendi 1 óra 57 perc helyett 2 óra 34 percet vett igénybe. Íme a történet:

Két nappal indulás előtt, este 9-kor kimentem a pályaudvarra megvenni a jegyeket. Azért ezt a késői időpontot választottam, mert tudtam jól, hogy a nem mindennapi igényeim kielégítése nem két perc lesz a jól képzett pénztáros személyzetnek, és igyekeztem a lehető legkisebb mértékben feltartani utastársaimat a jegyvásárlásommal. A pályaudvarra érkezvén örömmel láttam, hogy nincs sor, és 4-5 pénztár is üzemel, miközben utas sehol. Csak tudnám mért nem péntekenként vannak nyitva ilyen „nagy számban" a jegypénztárak, de vissza a témára. 

Amit kértem: Egy darab teljes árú jegyet az utazás napjára, egy útra, és két IC helyjegyet, megjelölve a vonat pontos indulását. Illetve jeleztem, hogy kártyával szeretnék fizetni, és csak a menetjegyről kérek majd számlát. Majd beadtam a bankkártyámat, és a cég névjegyét, ahova a számlát kérem címezni. Eddig legfeljebb 30 másodpercet töltöttem a pénztárnál. Viszont kezdődött az „ügymenet". Kb. 5-10 perc és kész is volt minden. Persze közben a hátam mögött már jókora sor gyűlt össze, és mindenki rám haragudott, pedig én fél perc alatt elmondtam mit szeretnék, a többi az ügymenet normál ideje volt. Megkaptam a jegyeket és a számlát hibátlanul, de mindezekre 5 pecsét került, mindenféle okos szövegekkel, gondoltam ilyen precíz jegykiadás után az utazás is ilyen magas színvonalon, precízen betartva a menetrendet folyik majd. Tévedtem.

A MÁV-START Zrt. pénztáraiban is a pénztári ügyintézés időtartama általánosan, bankkártyával történő fizetés és számlaigénylés esetén hosszabb időt vesz igénybe, mint a hagyományosnak mondható készpénzes vásárlás. Ennek oka általános, hiszen a banki tranzakció lebonyolítása az adott technikai feltételekkel történik, és ennek minden esetben van egy bizonyos átfutási ideje. A bankkártyás rendszeren történő vásárlások esetében utasainknak számolnia kell a kicsit hosszabb várakozási idővel.

Eljött az utazás napja, barátom fél órával a vonat indulása előtt már a pályaudvaron volt, én kb. 15 perccel a vonat indulása előtt érkeztem ki. Csakhogy az utastájékoztatás megint nem volt a helyzet magaslatán. A vonat indulása előtt 5 perccel még nem volt kiírva csak a vonat indulása, sem késés, sem vágány nem volt megjelölve. Kezdtünk idegesek lenni, így én elindultam a 2-3 percre levő 2-3-4-es peronhoz, mert onnan szokott menni a vonat. Gondoltam megnézem, hátha ott van, és szólok a cimborának, ha ott a vonat, és nem engedem elindulni, amíg oda nem ér a társam. Tippem jó volt, ott figyelt a vonat, és amikor odaértem mellé, már a hangos is elkezdte bemondani, hogy a vonat ott van, és siessen mindenki a felszállással, mert azonnal indul is. Jó vicc mi? Társam hallva a hangosbemondót, el is indult a vonathoz, míg én közben a számunkra kijelölt kocsi mellett vártam, hogy odaérjen. Ekkor odalépett hozzám egy vasutas, hogy mennyek a vonat elejéhez, mert a csak az első 4 kocsi indul, a hátsó 4 – ahova a helyjegyünk szólt – állva marad, Mindegy, nem estem kétségbe, előre mentem, és felszálltam a leghátsó kocsiba, amiben már nem volt hely, így elindultam előre, a dohányzó szakaszon lett volna hely, de én nem dohányzom, így továbbmentem. A következő kocsi – mint később megtudtam – első osztályú kocsi volt, mivel azonban volt két szabad hely így leültem, és vártam a társamat, hogy megérkezzen.

Kb. ekkorra érkezett meg az a tömeg, ami eddig az utastájékoztató tábla előtt várta az infót, hogy honnan is indul a vonat. A tömeg elkezdett felszállni, és ekkor jött a meglepetés! Miközben szálltak fel az utasok, a vonat megindult! Nem tudom mennyit mehetett, nem sokat, de tudtommal egy centit nem mozdulhatna, mert ez így balesetveszélyes. (Csak halkan: Mintha a sztrájkot is az utasok biztonsága érdekében függesztették volna fel a „hősi" sztrájkolók február elején.)

Mindegy, szépen lassan felszállt mindenki, köztük a barátom is, vártuk az indulást. Már 15 perce úton kellett volna lennünk, amikor megjött a jegyvizsgáló, és beordított a kabinba, hogy ez első osztály, majd tovább rohant. Mindezt az után, hogy a vonat utasait megfuttatták, a szerelvény felét állva hagyták, megmozdult a vonat, miközben szállnak fel az utasok. He? Nem érdekelt minket, maradtunk a helyünkön.

 -   Az induló 514sz. vonat szerelvénye 14 óra 23 perckor késve érkezett a 2. számú  vágányra. Pontos vonatindításhoz a szerelvénynek 14 óra 05 percig kellett volna megérkezni. Dupla szerelvény érkezett, amit széthúztak, hogy jól elkülöníthető legyen a két vonatrész, és csak ez után a művelet után 14 óra 31-kor írták ki a vonatot induló vágányra, ill. 14óra 32 perctől folyamatosan hirdette a hangosbemondó az induló vonatot. Az utasok védelme céljából a vonat széthúzásáig nem írták ki illetve nem hirdette a hangosbemondó a vonatot. A vonat „megindulása” (megmozdulása) amelyet érzékelt az utas a tolatási művelet volt, ebban a munkafázisban még nem lehetne az utasoknak megkezdeni a felszállást, ezért hirdette a hangos bemondó is a művelet befejezését követően a vonat indulását.  

Dupla szerelvény számozása azonos volt, ezért gondolhatta az utas, hogy az állva maradó kocsi az ő kocsija, és a számozás is ezért volt megegyező.


Végre elindultunk, kb. 20 perces késéssel, de elindultunk.

- Az indulás előtt szükséges vizsgálatok ( fékpróba, vonatfelvétel, menetigazolvány kitöltés, iránytáblák lecserélése) után a vonat 15 perc késéssel indult a fent említett okok miatt.

 Aztán jött az előbb ordibáló jegyvizsgáló, szabályosan kezelte le menetjegyeinket, és már az sem zavarta, hogy nem jó helyen ülünk. Gondolom szóltak neki, hogy a vonat fele otthon maradt. Füzesabonyig szépen tartotta is a vonat a menetidejét, tehát több késést már nem szedtünk össze. Azonban Mezőkövesden megállt a vonat, és 10 percig állt, elengedtük a mögöttünk érkező személyvonatot, majd továbbindultunk.

-Mezőkövesd állomáson a BV-002 villamos motorvonat javítás miatt állt meg, majd folytatta az útját Miskolc-Tiszai pályaudvarra, ahová 37 perc késéssel érkezett a vonat.

 Miskolc-Tiszai pályaudvarig már nem volt több meglepetés, hacsak az nem, hogy a menetrendben önként vállalt 1 óra 57 perces menetidőből 2 óra 34 perc lett.

Nem baj, gondoltam legalább a helyjegy árát visszafizetik. Leszálláskor azonban nem tudtunk a jegyek visszaváltásával időzni, mert időre kellett mennünk, mindegy, majd este visszamegyek, nem hagyom a cégnél a pénzt, mert még a végén jutalom lesz belőle a „jól" dolgozó vasutasoknak.

Este a pályaudvaron az összes pénztárat zárva találtam, csak egy információ volt nyitva, ahol az volt kiírva, hogy menjek a pénztárhoz, ha tudni akarok valamit. Így odaléptem az elsőhöz, ami ugyan zárva volt – mint az összes többi – de ilyen apróságokon nem akadok fenn. Először megvitattuk a pénztárossal, hogy most akkor hol is van az információ, mert először le akart koptatni, de nem hagytam magam. Kértem, hogy fizesse vissza a helyjegy árát, mert késett a vonat 30-40 percet. Mondta, hogy csak reggel tudja, mert valami átállás van. Én ekkor megkérdeztem, hogy más állomáson is visszakapom-e a jegy árát, mert utaznék tovább. Ekkor a következő választ kaptam, idézem: „Hát szerintem igen.". Na ekkor borult el az agyam, hogy mondhat olyat a hivatalos információ, hogy szerinte igen? Mindegy, gondoltam elkérem a nevét, beosztását, hogy később legyen mire hivatkoznom. Erre azt a választ kaptam, hogy nekik nincs nevük, és kikapcsolta a mikrofont, majd elkezdte a kassza zárását. Nosza pumpa fel bennem a plafonig, elővettem a fényképezőt, és bekopogtam, hogy amikor reflexszerűen felnéz, akkor lefényképezem. Azt tudtam, hogy nem érek el ezzel semmit, de a nő stílusa miatt úgy éreztem, hogy tennem kell valami. Meg mégsem verhettem azért… J. Kaptam még valami szitkot a nyakamba, de az már nem érdekelt. Elindultam haza.

-Miskolcon a  személypénztár az 1, ill. a 2 forintosok kivonása miatt, kivételesen 18. 30-kor zárt. A pénztáros mogorva viselkedéséért szíves elnézést kérünk, utasunk észrevétele alapján eljárás megindítását kezdeményeztük a jogkörgyakorló irányába.
 
Másnap egy kis vidéki állomáson érdeklődtem a jegy visszaváltásáról. A pénztáros kedves volt, telefonált kettőt és már töltötte is ki az elismervényt, amit alá kell írnom, hogy visszaadta nekem a jegyek árát. Ja, hogy nekem, az utasnak, bezzeg van nevem? Hmmm, érdekes. Mindegy, vitatkozhattam volna vele, esetleg bemondhattam volna, hogy Gaskó István, de már untam az egészet. Felmarkoltam a pénzt, vége az utazásnak.

A törvény előírja, hogy visszatérítés (pénzátvétel) milyen feltételekkel lehetséges, ebben szerepel, hogy az utas aláírása is szükséges az átvételhez.

No komment…

timla

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr98361820

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

20-05 666 2008.03.05. 16:38:31

"A MÁV-START Zrt. pénztáraiban ... bankkártyával történő fizetés esetén hosszabb időt vesz igénybe, mint a hagyományosnak mondható..."

Aki ezt írta, az már fizetett életében bankkártyával, mondjuk boltban?:D :D :D

winston01 2008.03.05. 17:25:45

Na ne csúsztassunk, oda az van írva, hogy "bankkártyával történő fizetés _és számlaigénylés_ esetén hosszabb időt vesz igénybe".

mqqq 2008.03.05. 17:31:14

Tényleg hosszabb, de max 30-40 mp :)

mqqq 2008.03.05. 17:32:17

Igen, számlát kitölteni is legalább 20-30 mp :)

petya.bacsi 2008.03.05. 18:28:05

Jó, hogy nem csak engem zavar a 15mp/sor sebességű "vizuális utaztájékoztató tábla". Egyszerűen botrány! Nem tudom, hogy ki találta ki ezt (25 éve még nagy poén volt, de manapság...), meg ki jelölte ki a tábla helyét, de hogy nem volt 100%, az biztos.

Az, hogy az én kis személyvonatomat 5-10 perccel az indulás előtt írják ki, már megszokott, de hogy egy IC-t? A MÁV-nál nagyon nem stimmel valami

(Georgejr, vagy Ashi, vagy bárki bennfentes! A Keleti fővasutasát hol lehet megkérdezni ezekről a dolgokról (kőkori tábla, kései és elcseszett utastájékoztatás)? Vagy kinél lehetne ezügyben panasszal élni??? Balesetveszélyes helyzetet teremt szándékos a MÁV ezzel a hozzáállással. Akár a táblával - lépcső elé... ügyes! -, akár a kései tájékoztatással. Ha meg kiírják a vonatot, még nincs bent, lökdösődés, miegymás...).

Láttam - olvastam · http://lattamolvastam.blog.hu 2008.03.05. 19:16:38

Ha még ehhez hozzávesszük a kapukat, az utolsó percekben kiírt vonathoz igyekvők a jegyellenőrzés miatt (ami egy egész vonatnyi embernél jelentős idő) le fogják-e késni a vonatot?

Majdnem elfelejtettem számolni a vonatról befelé iygekvőkkel, amint őket is ellenőrzik. Hát a ki és be ellenőrzés nem fog menni egyszerre....az biztos

timla 2008.03.05. 19:18:22

Üdv Mindenkinek!

Én lennék a fenti "panasz" elkövetője. Egy-két észrevétel:

A MÁV válaszát nagyrészt elfogadom, de van egy-két ellenvetésem:

1. Ha tudták, hogy késik a vonat, és az "utasok védelme érdekében" nem írták ki az induló vonat helyét, akkor miért nem írtak csak annyit ki, hogy kesik 15 percet? Így senki nem kezdett volna el rohanni, amikor 14:31-kor kiírták a vágány számát.

2. Az, hogy előbb szétakasztották a vonatokat, majd kiírták a kijelzőre a vágány számát, egyszerűen hazugság. Én 31-kor indultam a vonathoz, kb 33-ra értem oda, ekkor már ki is volt írva, és a hangos is mondta folyamatosan. De! A vonat akkor indult meg, amikor az utasok tömege már odaért a kihírdetett információk alapján hozzá kb 35-37 körül, és éppen szált is fel.

3. Ha elfogadjuk, hogy mégis én emlékszem rosszul, és valóban az utasok kezdtek szabálytalanul felszállni a vonatra, akkor sem értem, hogy mit csinált a tolatásvezető, vagy nem tudom kicsoda? Nem neki kell arról meggyőződnie, hogy a vonat tolathat-e?

timla

Adani 2008.03.05. 19:35:22

A pörgő tábla tényleg nem semmi, de pl. Kecskeméten már az újabb generációs LED-es tábla van, az gyorsabb.

Kártyás fizetésnél meg ha nem bénázik sokat a pénztáros simán megoldható 15-20 mp alatt. Jobb helyeken ennyi, de ha kezdő vagy béna apénztáros akkor szerencsétlenkedik vele akár percekig is, sokszor azt sem tudja mit kezdjen a kártyával.

petya.bacsi 2008.03.05. 19:36:09

Timla: nem tudom, hogy ez számít-e valamit, de én neked hiszek, már csak utas-szolidaritásból is.

Ez a "eldádázzuk az alkalmazottat" duma annyira kicsinyes, szánalmas és röhejes. Most jól megírták, aztán ugyanúgy nem történik semmi.
Nyugodtan eldádázhatnák azt is, akik miatt pl. káosz van egy-egy felsővezeték szakadáskor, vagy akik 5-10 perccel az indulás előtt írkálják ki a táblára az infókat (a vonat még bent sem áll!) - balesetveszélyes helyzetet teremtve. Vagy akikre panaszkodnak az utasok itt a blogban. De persze, minden marad ugyanúgy.

Pont idevág egy idézet egy Bee Gees számból: "It's only words...".

missparker · http://hogyvolt.blog.hu/tags/a_kam%C3%A9leon 2008.03.05. 19:36:55

"én elindultam a 2-3 percre levő 2-3-4-es peronhoz, mert onnan szokott menni a vonat."

Ez is nagy hiba volt! Megszokásból már nem megyünk vágányhoz. Ma este megtapasztaltam.

Mai hazajövetelem: Kinéztem a 17:50-es zónázót, mert az még éppen jó. 12-es vágány, átverekedtem magam a peronkapun, befutottam, és még láttam a vonat végét. Grrr. Na mindegy, 17:55-kor van nem zónázó, verje kavics, megyek azzal. 12-esről futás vissza táblához, peronkapun kifelé is kéri a bérletet a nagyeszű droid, hiába mondtam, hogy "lekéstem vazze, rohanok a másikhoz, nem emlékszel". Mindegy, előbányásztam neki újra. Kirohantam a táblához, a nem zónázó ugyanabba az irányba 3-as vágány!!! Még van 3 perc. Igen, megint peronkapu, bemutatom a bérletet, futok. Még ennek a végét is láttam... Majd nagy békében hazajöttem a 18:20-assal.

Szóval nemcsak a tábla van rossz helyen, hanem már azt a régi jó gyakorlatot sem követik, hogy az egyirányba menő vonatok a pályaudvar azonos részéről indulnak. Igaz, egy szar cégnél, ha valamit jól csinálnak, az nem illik az imidzsbe, gyorsan el kell rontani. Régen úgy volt, hogy a két vonat egymáshoz közeli vágányokon állt, így aki lekéste a zónázót, még elérte a sima személyvonatot.

Pedig ezen a peronkapuk miatt nem kellett volna változtatni, nem is értem az okát....

petya.bacsi 2008.03.05. 19:43:56

Missparker: tényleg, mi lesz akkor, ha 5 perccel az indulás előtt írják ki a vonatot, a tömeg megindul, és még kapuknál ellenőrzés is lesz.
Ha lekésem, tuti elkalapálok egy nagyeszű vasutast.

gorilla 2008.03.05. 19:58:45

Én sokáig kicsit szégyelltem magam, mikor ezer forint alatt is bankkártyával fizettem, hiszen az általános közvélekedés szerint a kártyás fizetés 'hagyományosan' több időt vesz igénybe, mint a készpénzes. A hét végén Londonban jártam. Azóta nincs ilyen érzésem. Ott a kártyás fizetés olyan gyors volt, hogy a kártya lehúzása után szinte azonnal már jött is a blokk a gépből. Visszaadni nem tudna a pénztáros hölgy ilyen gyorsan. De az, hogy egy áfás számlát nem lehet géppel kitöltetni? A MÁV-nak és a BKV-nak mondok egy tippet: Csipkártya a vevő céges adataival. Minimális befektetés, nagy elégedettség. Csak jól kell pályáztatni.

timla 2008.03.05. 20:23:51

Akkor a számlás, bankkártyás fizetésről.

Nem pontos a leírás, de holnap megint jegyet veszek, majd megfigyelem. :)

1. Jegy kinyomtatva hever a pénztáros előtt.

2. Kártyát lehúzza, összeget beüti, ha több jegy van, akkor, ha jól emlékszem, számológéppel kiszámolja a végösszeget.

3. Terminálon én elfogadom az összeget, majd PIN-kód, és a gép már nyomtatja is a bizonylatot.

Az eddigi ügymenet tehát nem különbözik semmiben sem egy szokásos kártyás fizetéstől, de ekkor jön a MÁV-csavar:

4. Pénztáros kézzel rávezeti a jegyemre, hogy "BK". Gondolom bankkártya, de minek is? A jegy úgyis az enyém lesz.

5. Gondosan könyveli egy kockás füzetbe, hogy kártyás vásárlás történt. Sajnos nem emlékszem, hogy pontosan mi kerül a füzetbe, de gondolom, hogy a pénztár zárásakor használja fel.

6. A nála maradó bizonylat hátára ráírja az eladott jegyek sorszámát. Gondolom nem mindegy neki, hogy melyik jegyet is vettek kártyával. Lehet, hogy mást is ír, de nem emlékszem pontosan. Talán dátumot???

Kártyás fizetés kész. De tuti nem lehet megcsinálni 2 percnél gyorsabban.


Nézzük a számlázás problémakörét:

Én beadom a cégem névjegyét, és kérem, hogy csak a jegyről adja a számlát. Háromból egy pénztáros mindenről írja. Nekem nem gond, de neki plusz idő.

1. Átmásolja a névjegyről a cég címét. (Nem könnyű, van benne Q betű is, meg nology a vége, meg hosszú is, de ezen sajnos nem tudok segíteni.

2. Megkérdi, hogy a kártyán lévő adószámot is ráírja-e. En megköszönöm, de nem élek a lehetőséggel.

Most a számla készen van, jöhet az adminisztráció:

2. Pecsét a jegyre, mely szerint számla kiadva, ezt értem, hiszen utólagos számlát is kérhetek a jegyre, törvényi szabályozáson kellene változtatni szerintem.

3. HK - helyjegy kiadva, sokszor elmarad, de elvileg kell.

4. Helyjegyre rávezet, hogy milyen sorszámó jeggyel érvényes. Egyszer egy vidéki kisvárosban tényleg rá is írták.

Most sajnálom, hogy nincs nálam egy jegy sem, de isten bizony 4-5-6 bejegyzés és/vagy pecsét szokott rákerülni a menetjegyemre.


Ha bárki azt állítja, hogy ezt a ceremóniát 3 percnél gyorsabban meg lehet csinálni, az még nem látott MÁV pénztárat. Más kérdés, hogy a lépések 2/3-a felesleges vasúti bürokrácia. Lehet gyors a terminál, állhat két betűből a számlázási cím, tudhatom az utazási nap dátumát, a vonat számát, sőt még a kalauz nevét is :), ez akkor sem lesz sokkal gyorsabb, mert pecsételni nem lehet gyorsabban.

Szóval én már nagyon várom az internetes jegyvásárlás lehetőségét, mert ott postán jön majd a számla is. Tudja a fene, miért nem nyomtathatja ki az autómata, de hát ha nem, hát nem...

timla

efi 2008.03.05. 21:08:42

missparker
Örülj neki, hogy nem 5 percenként van egymás után vonat (persze felváltva mindig a másik oldalról), mert akkor még mindig ott cirkulálnál...:)

Vityaz 2008.03.05. 22:24:05

Nem értettem, hogy február 29-én 17:30-tól miért zártak be a Keletiben a pénztárak, és 18:05-ig végül csak miért 3 üzemelt. De ezt szerintem akkor ott cirka 200 ember sem értette rajtam kívül. Hála a MÁV válaszának, most megvilágosodtam: az 1 és 2 Ft-osok kivonását kellett leszervezni. Bele se merek gondolni szegény Nemzeti Bank helyzetébe LOL

martinasz 2008.03.05. 22:31:44

Jó estét! Én nagyon keményen fellépnék azok ellen akik akár a Máv,akár Bkv,akár a Volán pénztárban,de bármely más helyen is számlát kér vagy kátyával fizet! Ha rajtam múlna mindet lelőném!Azonban addig is amíg ez nem lehetséges csak egy elkülönített pénztárban engedném őket vásárolni,ott aztán hadd szivssák egymást!HÁT NEM?

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2008.03.05. 22:35:15

Pont idevág egy idézet egy Bee Gees számból: "It's only words...".

petya bácsi : magyar fordításban pedig így hangzik : "Azok csak e-mail-ek, ember..."

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2008.03.05. 22:40:13

hiába, a XXI. század MÁV-módra... de még mindig jobb mint ami 10-étől lesz gondolom megint... XXI. század VDSZSZ-módra...

martinasz 2008.03.05. 22:43:50

De van mégegy,a kártyás,számlásoknál is rosszabb fajta!Az un. kéredezősködő,na meg a vakarodzó!A kérdezősködő a pénztárostol édeklődik az indulásról,érekezésről,csatlakozásról,hogy hányadikról indul,az elején vagy a végén van e az ő kocsija!És van még a vakaródzo végigállja sort kéri a jegyet és akkor kezdi elővakarózni a pénzét,külőnböző kedvezményes igazolványait!HÁT NEM ÍGY VAN?

mildi 2008.03.05. 23:08:17

a bk megjelölés azért kell, mert a kártyával fizetett jegyet egy mezei pénztáros nem tudja visszatéríteni mondjuk jászkunalsóházán, lévén központi elszámolás alá esik
a kp.számla kiadva szintén az esetleges visszatérítésekhez kell, vissztérítésnél ugyanis be kell vonni a számlát is
nekem a személyes kedvenc az elővét bélyegző, ami halál felesleg, mert a gép ráírja, hogy mikor adták ki, és mikorra
ill a B, bianco, a dátum nélküli jegyre, ugyanis azon is látszik, hogy nem adtak meg hozzá dátumot :)

garage 2008.03.05. 23:32:10

ezt a vágánykiírás dolgot még mindig nem értem. miért nem írják ki akár egy órával előbb, hogy melyik vágányról megy, a vonatnál meg szólnak, hogy még nem lehet felszállni. így senkinek sem kell rohanni, de a veszélyhelyzetet is elkerülik. tőlünk nyugatabbra a mentrendben benne van, hogy melyik vágányról indul a vonat, tehát így már egy hónappal előbb megvan ez az info...

Fedup Sári 2008.03.05. 23:58:30

Úgy vettem észre, hogy mávék lecserélték a jegykiadó termináljaikat, de valamilyen rejtélyes okból továbbra is ragaszkodnak a pecsételősdihez, ahelyett, hogy a szükséges adatokat, jelöléseket a gép nyomtatná rá. Gratulálok a specifikátornak. A kedvencem, ahogy a bérletekre golyóstollal szép nagy számokkal pluszban ráírják, hogy "803", azaz, hogy 2008. márciusi. Röhej.

Persze lehet, hogy azért ragaszkodnak a bélyegzőikhez, hogy Tapicska forgalmista nehogy szórakozás nélkül maradjon. Arról nem is beszélve, hogy minden évben lehet rendelni pár ezer bélyegzőt, és zsebre lehet tenni a kifizetett összegből visszacsorgatott 10-50%-ot.

Akashi Kaikyo 2008.03.06. 06:17:07


Egy része jogos, de jelentős része szőrszálhasogatás...

timla 2008.03.06. 07:19:47

martinasz!

Fellepni a jagyrol szamlat kerok es a bankkartyas fizetok ellen? Viccelsz? Ez kb olyan szintu kijelentes, minthogy az utasok csak zavarjak a MAV-ot a mukodesben.

Egyszerusiteni, gyorsitani kellene a fenti muveleteket, es akkor nem lenne gond. Lehetne pl minden szamlazasi cimhez rendelni egy azonositot, amit a kovetkezo vasarlaskor csak bemond a vevo, es a gep mar adja is a szamlat.

timla

timla 2008.03.06. 07:22:30

fedex!

Felszallaskor megmozdulo vonat, az utastajokaztatas hianya, es a hivatalos informacio teljes tudatlansaga. Ez a harom dolog volt ami miatt irtam a levelet.

Ezek kozul melyik a szorszalhasogatas?

timla

magocska 2008.03.06. 10:52:01

martinasz:
Egy valamiben egyetértek veled. Külön pénztár a számlát kérőknek. Elég rossz, mikor három számlás van előttem, és mégis többet állok sorba, mintha 10 számla nélküli lenne. Így gyorsabban megvehetnék a jegyet, akik nem kérnek számlát. De ezt sem úgy kellene elképzelni, hogy a számlás sor kiér a keletiből. Annyi pénztár kellene, hogy mindkét sor szépen haladjon.
Szép álom, mi? :(

mildi 2008.03.06. 16:59:14

magocska,
egy csomó helyen csak egy pénztár van, és az az egy pénztáros is sokszor a forgalmista...mint nálunk is
képzeld a vasárnap délutáni vonatkeresztet, vagy a hétfő reggeli gyorsot, ahol a kedves 5 perccel vonat előtt még számlát is kér...hát, gyorsan tudok írni..:)
de nagyállomásokon tleg lehetne külön pénztár , ami csak kártyás, számlás utasokat szolgál ki

georgejr · http://mav.blog.hu 2008.03.06. 20:49:55

igazabol a tenyleges megoldas az lenne, ha a mav-start vegre atterne a gepi szamlazasra. ugye a szamlat kerok kb 70%-a rendszeresen ker, alt. ugyanannak a cegnek a nevere szamlat. ok a berletesek, mennyivel egyszerubb lenne az elet, ha nem diktalni kellene rozikanak, hogy rottenbiller utca, hanem egyszeruen a gepbol megkeresne, nem kellene a biorobotnak karcolni a papirt. es az ugymenet is gyorsabb lenne. legalabb a nagy allomasokon vezetnek ezt be...
a kulon penztar a nagy allomasokon tenyleg ertelmes lenne, mert pl penteken agybajt kapok attol az aranyos embertol, aki elovetelben kartyaval szamlaval veszi a jegyet keletiben, na az is egy ritka troll...

asdf 2008.03.08. 14:09:45

Vagy mennyivel egyszerubb lenne, ha a fentieket kiegeszitendo egy adott ceg x db. ugyfelkartyat kerhetne a mavtol melyen egy vonalkod szerepel, mely azonositja azt a ceget, melyre az afas szamla kell -kell a lof*szt amugy, anelkul is el lehet szamolni a berletet, erdekes, hogy a mi cegunknel csak leadom a berletszelvenyt, es apeh kompatibilisen el van szamolva afas szamla nelkul-, igy meg keresni sem kell a cegnevet, mondja a juzer, h ker egy ilyen berletet, odaadja a kartyat, belovik a vonalkodot, es mar jon is a szamla.
süti beállítások módosítása