MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Rongáló a vonaton

2008. március 02. - georgejr
Hölgyeim és uraim, itt kezdődik az utazási kultúra. Ha ilyet látunk ne hagyjuk szó nélkül. szóljunk a kalauznak, figyelmeztessük a rongálókat!

Kedves MÁV-START!

 

A tegnapi napon (03.01) utaztam a Nyugatiból Kőbánya alsóig a 10 órakor induló vonattal. Hátulról számolva a 2. kocsiban ültem.


Nem sokkal indulás előtt egy fiatal (18-20 éves lehetettt) lány leült a mögöttem lévő ülésre, ami egyébként az ajtó mellett volt. Ekkor fura sercegést kezdtem hallani, de nem sejtettem mit csinál. Néztem ki az ablakon és hirtelen a szemem sarkából megláttam, ahogy kinyújtja a kezét és egy filctollal elkezdi firkálni a kocsi falát. Hirtelen felbosszantottam magam és jól odaszóltam neki, hogy hagyja abba (lehet egy kicsit durva voltam). Erre felpattant és egy „hagyjál buzi" felkiáltással bezárkózott a legközelebbi mellékhelyiségbe. Kicsit tovább hergeltem magam és utána mentem, de gondosan bezárta az ajtót. Elkezdtem keresni a kalauzt így elindultam a vonat vége felé. Nem találtam. Megindultam előre – a wc előtt ellenőriztem, hogy a lány benn van-e még. Sajnos Kőbánya következett, így leszálltam és megláttam a kalauzt elölről a második kocsiból leszállni. Elkezdtem feléje futni, de sajnos elindította a vonatot és felszállt.

Hát így alakult, hogy a rongálót nem sikerült megfogni. Most már sajnálom, hogy nem mentem még egy megállót és csíptem el a kalauzt. Ideje lenne móresre tanítani a rongálókat, de – mint ez a tapasztalat is mutatja – nem könnyű őket tetten érni. Ha nem nyúl bele a látóterembe észre sem veszem. L
Mindezek után szeretnék elnézést kérni, hogy nem tettem meg minden szükségeset, pedig úgy érzem ez kötelességem lett volna. Továbbá sok sikert kívánok a rongálók elleni harchoz!
 
Tisztelettel:
Szolga Géza

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr45362030

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gery · http://gery.blog.hu 2008.03.02. 16:25:18

talán az első poszt, amivel tökéletesen egyetértek. egyszerűen nem fér a fejembe, hogy egy felnőtt nőnek (mert ugye 18-20 évesnek saccoltad) mi járhat a fejében, amikor firkálgat a közvagyonra. mert a tinikre még azt mondom, hogy nem nevelte őket senki, meg ilyen a társadalom, ez jön a tévéből, azért ilyen hülyék. mondd, hogy ez csak kamusztori volt :D

20-05 666 2008.03.02. 17:50:16

B*sztad volna pofán, vagy vetted volna el a filcét...Az ilyen emberek, mint a post írója, az igazi RENDES EMBEREK...

Nagymoli 2008.03.02. 18:41:22

Elvenni a filcét, a telefonját, szépen kiszínezni a kijelzőjét, szó nélkül visszaadni, és hozzá sem szólni... esetleg pár motívumot a homlokára is lehetne írni...

herrchef 2008.03.02. 20:50:51

Eehh szörnyű ez a nemtörődsömség (a közvagyon magasívben való le***barnamacizása)

Vajon a szobája is így néz ki?

De ,tényleg mit szólt volna, ha pl a post írója szépen rezignáltan előveszi saját alkoholos filcét és népi motívumokat rajzol az "ifjúhölgy" csini ruhájára.

Akashi Kaikyo 2008.03.02. 22:07:26


Sajnos ezt soha nem fogjuk megérteni mi normális emberek, hogy miért okoz az örömöt valakinek, ha megrongálhatja a vasúti kocsit (is).

De ez a feneketlen szabadság biztosan szerves része az elkorcsosulásuknak, mivelhogy már az iskolában sem lehet fegyelmezni őket. Sajnos ilyen világot élünk.

És mi lesz, ha ezeknek gyermekük lesz?

oolajtoo 2008.03.03. 06:47:34

ma arra fogok utazni, és a héten többször is arra felé.
mi lenne ha részletesebben leirnád hogy nézett ki az illető. Esetleg legtalálom... khm nem ártana egy kisebb lincshangulat ilyen esetekben, természetesen gyakorlati tetlegesség nélkül.
Ilyenkor amúgy egy telefonos fotó is sokat érhet, az alapján már meg is lehet a feljelentés.
süti beállítások módosítása