MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Sajtószemle: Amikor 100=200

2008. február 26. - georgejr
velemenyemvan.freeblog.hu oldalon találtuk ezt a post-ot is. Figyelemreméltó a pénztáros hozzáállása. Bezzeg, amikor sztrájkolnak, hogy tudják a törvényt....


Szombaton este a Nyugati pályaudvarnál készültünk jegyet venni anyukámmal a kecskeméti vonatra. Mivel a legközelebbi vonat két perc múlva indult, egy órával későbbire kértük a jegyet, de mondta a pénztáros, hogy azon már nincs IC kocsi. Mostanában a sima gyors vonatok igen szörnyen néznek ki, úgyhogy úgy döntöttünk, hogy megkockáztatjuk a 2 perc múlva induló IC-t. A pénztáros nagyon kedves volt, mondta, hogy egyikünk szaladjon előre, míg a másik veszi a jegyet.

Én előre is szaladtam, anyu pedig jött utánam. A vonatot éppen elértük, de anyu mutatja, hogy 3.170 forintot fizetett, és kicsit sokallta is, rá is kérdezett, hogy biztos annyi-e, de mondta a pénztáros, hogy egészen biztos. Tovább vitatkozni nem volt idő. A vonaton utána számoltam, hogy a két jegynek összesen 1873 forintnak kellett volna lennie. Ekkor láttam, hogy a jegyek 200 km-re, azaz Szegedig szólnak. Én egészen tisztán emlékszem, hogy Kecskemétig kértem őket. Gondolom a pénztáros a nagy sietségben erről megfeledkezett.

Elindultam, hogy keresek egy kalauzt, és megkérdezzem mit lehet tenni. Mondta, hogy semmi gond, ahogy Kecskeméten leszálltunk menjünk a pénztárhoz, és mondjuk meg mi történt, vissza fogják adni a különbözetet. Még rá is kérdeztem, hogy biztos ennyi, nem kell más is a dologhoz. Azt mondja ennyi, csak a leszállás után egy órán belül mindenképp intézzük el, mert ennyi idő áll rendelkezésünkre.

Megnyugodtunk, leszálltunk, odamentünk a pénztárhoz, elmeséltük mi történt és kértük az 1297 forint különbözetet. Mire a pénztáros felháborodva közölte, hogy ilyen nincs, ő nem adhatja vissza, mert a kalauznak egy igazolást ki kellett volna állítania arról, hogy mi tényleg Kecskeméten szálltunk le. Még mutatott is egy tömböt, hogy milyen igazolásnak kellene lennie. Ezen mi eléggé felháborodtunk, hiszen honnan tudtuk volna, hogy a kalauztól ilyet kérnünk kell. Másrészt, a pénztáros láthatta, hogy ott állunk előtte, a vonat 5 perce sincs hogy elindult Kecskemétről, tehát biztosan nem utaztunk tovább.

Végül ezt nem sikerült beláttatni vele, annyira jutottunk, hogy ki lettünk oktatva, hogy legközelebb kérjünk igazolást. Kérdeztem a pénztárost, hogy esetleg valami főnökféle van-e, mert beszélnék vele. Közölte, hogy szombat este nincs senki. Csak nem hagyott nyugodni a dolog, felhívtam a MÁV Direktet, és panaszt tettem. A kezelő felírt mindent, a jegy számától kezdve, az én címemig, telefonszámomig, és megígérte, hogy 30 napon belül kiértesítenek.

Majd eszembe jutott, hogy valószínűleg az lesz a következő, hogy én a vonatról is telefonálhattam, tehát nincs jogom visszakérni a különbözetet. Gondoltam visszamegyek a pénztároshoz, és kérek egy aláírást a jegyemre, hogy ebben az időpontban én Kecskeméten voltam. Erre felemelte a telefont, és felhívta a főnökét. (Ezek szerint mégis ott volt.)

Átkísért a forgalmi irodába, és ott egy kalauzhoz lettem irányítva, aki nagyon rendes volt, elővette a kis igazolásos könyvét, és megpróbálta megírni az igazolást a jegyek alapján. Persze ötlete nem volt, hogy hova mit kell írni, úgyhogy visszamentünk a pénztároshoz, és végül ő töltötte ki. (Azért egyszerűbb lett volna, ha rögtön hajlandó kitölteni, gondolom azért volt olyan tömbje, mert ő is tölthet ki olyat.) És közölte, hogy akkor vissza is adja a különbözetet, de 25% kezelési költséget le von belőle. Vagy ideadja az igazolásokat, nem ad vissza pénzt, felmegyek vele Pestre, ahol szintén kifizettethetem a különbözetet, ugyanúgy 25% kezelési költség levonásával, de akkor ott írhatok a panaszkönyvbe is.

Végül az üzletszabályzatból kiderült, hogy a kalauznak volt igaza, és tényleg a kecskeméti állomáson kellett kiállítani az igazolást, hogy ott szálltunk le. A 25%-ot akkor vonják le jogosan, ha nem a MÁV hibázott. Ez esetben ugyan a MÁV hibázott, de ezt én nem tudom bizonyítani. Azt ajánlották, hogy írjak az ügyfélszolgálatnak, talán ők jogosnak ítélik, és visszakaphatom a teljes különbözetet.

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr6354898

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Altrix 2008.02.26. 15:02:47

Úgy tudom, hogy lehet viszonylati menetjegyet is kérni. Ebben az esetben szövegesen van feltüntetve a menetjegyen a kiindulási és végállomás. Hátránya, hogy kizárólag csak ebben a viszonylatban használható. Viszont az ehhez hasonló esetek megelőzhetőek.
A pénztáros hibázott, azonnal vissza kellett volna térítenie a különbözetet.
Kevesen tudják, hogy a MÁV Direkt-en panaszt is lehet tenni. Még hatásosabb a telefonálás, ha a vétkes vasutas is látja, hallja a telefonbeszélgetést.
Lehet, hogy hirtelen "megvilágosul" a vasutas és azonnal segít.

the real 2008.02.26. 15:11:59

Én meg úgy tudom, hogy ahol nyomtatják a jegyet (vagyis a nagyobb állomásokon mindenhol), ott minden esetben rákerül a jegyre a célállomás neve is (ebben az esetben is rajta volt, hogy Szegedig).

georgejr · http://mav.blog.hu 2008.02.26. 15:36:39

the real 2008.02.26. 15:11:59
az állomás nyomtatása kb fél éves. korábban km-t irtak csak

saszbath 2008.02.26. 15:53:00

Irigyellek, hogy volt erre időd és energiád, hogy véghezvidd az igazad! Sokat tanulhatunk ezekből az "élményekből"

KopaszMercis 2008.02.26. 17:58:46

Ennyi ido alatt 3 elhizott kiehezett malaj uzletember szophattal volna le, es nem csak 1 rugo lett volna a jutalmad :)

Igazad van es becsulom, hogy vegig viszed, de ez mindig veszett fejsze nyele. A monopolium szopat, mert neki mindegy.
Punktum.

v.rita 2008.02.26. 18:16:00

akinek ez a történet tetszett, olvassa el Miszáthtól az A korlátfa c. novellát ((mek.oszk.hu/00900/00908/html/05.htm
(ffox ctrl+f; ie: ctrl+i a kereses gyk.)))

Akashi Kaikyo 2008.02.26. 19:35:47

Szerintem meg az utas nézze meg azt, hogy mi van a jegyén. Ha a boltban tejet akarsz venni, de a kólába kapaszkodsz bele, akkor azt sem cserélik vissza.

Adani 2008.02.27. 11:57:48

Mostanában rányomják, h mettől meddig utazol. Legalábbis ahol papírra nyomják aj egyet, van még pár állomás, ahol csak letépik km szerint. A hét elején hétfőn pl. Mezőberényben is ilyen jegyet kaptam, meg egy leszidást mellé, h máskor ne kopogjak, mert megijesztettem a pénztárost, hanem álljak ott mert előbb-utóbb észreveszi, h van ott vki és jegyet akar venni. Végülis mint utólag kiderült ráértem volna, mert a vonatom egy órát késett.

Adani 2008.02.27. 12:06:06

Fedex: Normális esetben gondolom mindenki megnézi, de itt arról volt szó, h siettek, mert perceken belül indult a vonatuk, meg ha nem utazol rendszeresen vonattal, akkor nem biztos, h fejből vágod a jegyárakat, én aki heti rendszerességgle utazom egy távon máér tudom mennyibe kerül, de aki csak ritkán az honnan tudná?
süti beállítások módosítása