MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Bűvös jegyárak

2008. február 18. - georgejr
Érdekes anomália ez itten kérem szépen!

Szia,
 
mellékelek pár scannelt vonatjegyet a Sopron-Kiskunfélegyháza vonalról. Az útvonal jellegzetessége, hogy összesen csak egy használható összeköttetés van, így ha valaki Sopron-Kiskunfélegyháza jegyet kér, akkor nyilván erre szeretne menni. Pontosan nem értem a MÁV díjszabását, de más a jegy ára, ha útvonalra adják, mintha csak úgy általában.


Miután a pénztáros párszor már nekem szegezte a kérdést, hogy Lajosmizsén át kérem-e, megtanultam, hogy pontosan hol is van Lajosmizse, ott ugyanis meg sem áll a legtöbb vonat, de azon keresztül kell kérni, úgy olcsóbb. Azért kiváncsi lennék, hogy az útirányt nem szerepeltető jeggyel lehet a mondjuk Miskolcnak Kiskunfélegyházára menni...
A másik érdekesség: általában 4990Ft-ért utazom - ilyen jegyet most nem találtam - de kaptam nemrég 5190Ft-ért (későn értem ki az állomásra, már nem volt időm megvitatni a problémát), most pedig Sopron-Kecskemét és Kecskemét-Kiskunfélegyháza között külön vettem jegyet, így összesen 4950Ft. Az ember azt gondolná, hogy a hosszabb távú jegy olcsóbb, de nem. Majd kikísérletezem, hol érdemes megtörni az utazást, hogy a legolcsóbb legyen. :)
 
Üdv:

KLaci

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr17343790

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Akashi Kaikyo 2008.02.18. 09:53:33

A bal felső jegy Lajosmizsén keresztül érvényes, de úgy lejutni Kecskemétre egy örökkévalóság. Viszont ha a hoszabb Cegléd utirányon át választod ezzel a jeggyel akkor a kaller joggal büntet meg. De amiért drágáb: Lakiteleken keresztül szól! Elkúrta a pénztáros, mert szerintem senki nem akar Kmét-Kkfháza között a 17 perces utat lecserélni a Lakiteleken keresztülire, és ezért drágább.

Az meg hogy a hosszabb távú jegy olcsóbb, ebben a formában egy marhaság, ha messzébb utazol többet fizetsz, de egységeiben a távolabbi már olcsóbb.

bakterpeti 2008.02.18. 16:24:24

szia
a mávnál vagyok forgalmista
ma este szolgálatban utána nézek a jegymizériádnak!
az üzletszabályzat ill. dijszabási utasitás nem tortaevő verseny de biztos vagyok benne hogy holnapra megtalálom az okosságot.
neked akarok segiteni,nem a mundér becsületét védem

Gorilla-mv 2008.02.18. 18:19:58

A januári jegyed BP-Lajosmizse-Kecskemét-Lakitelek-Kkfélegyháza (hosszabb) útvonalon lett volna érvényes, tehát még "örülj", hogy nem büntettek meg, amiért nem az adott útvonalon utaztál.
Örök tanulság: pénztártól távozás előtt meg kell nézni mit és mennyiért vettél.
Lajosmizse nem a BP-Cegléd-Kecskemét vonalon van. Arra km-ben rövidebb az út, a számítógépes jegykiadó ezért azt ajánlja fel elsőként.
Annyit kell mondani, hogy BP-Cegléd-Kecskemét útirányon át akarsz menni Kiskunfélegyházára, és 4990-ért fogsz kapni egyben jegyet, nem kell külön Kecsó-Kkfegyháza jegyet venned. (Ehhez a Keletibe érkező vonatról ELVILEG a Nyugatiból induló vonatra a Nyugatiban kell átszállnod, mert a fejpályaudvarok számítanak csak egy pontnak. Ha Keletiből Zuglóba mennél átszállni, akkor ELVILEG nem számítható folyamatos km-számítással a jegy, és két külön jegyet kellene drágábban venni: Sopron-Keleti, ami egyben Gyseves és MÁV-os jegy is, lásd a tört km-számokat a jegyen, és egy Zugló-Kkfélegyháza jegyet is kellene venned.)

mildi 2008.02.18. 18:30:24

viszonylati jegy azért viszonylati jegy, mert arra a viszonylatra érvényes, vagyis ha lajosmizsének olcsóbb (mert rövidebb a km), akkor arra is kell utazni, másik útirányon át ez a jegy érvénytelen, és megbüntetnek
szüsz szerint az utasnak jegyváltáskor meg kell adnia a viszonylatot amerre utazni kíván, nem a pénztáros dolga kitalálni, merre akarsz menni- más kérdés, hogy a gyakoribb (vagyis a menetrend szerint is működőképes) viszonylatot a pénztárosnak illene (de nem kötelessége) tudni
ha nem tudod merre akarsz menni, vagy nem ismered az utat, akkor előbb kell kimenni jegyet váltani, nem vonat előtt 5 perccel, és akkor lesz idő kikeresni jó vonatot
a régi, még nem gépi jegyek a kmövezetes jegyek, ezeken csak az szerepel, hogy a kiindulási állomástól hány km-en belül érvényesek, útvonal nincs rajtuk, arrafele mész amerre akarsz ameddig tart a km.
jegytöréssel óvatosan, mert akkor változik az érvénytartam is! :)
azt látom, hogy a 11.45-sel indultál sopronból, és győrben átszálltál, visszafele viszont a 709-es hibrid ic-vel, amire ez a jegy nagyon nem jó, örülj, hogy nem büntetett meg a kaller

mildi 2008.02.18. 18:31:50

viszonylati jegy azért viszonylati jegy, mert arra a viszonylatra érvényes, vagyis ha lajosmizsének olcsóbb (mert rövidebb a km), akkor arra is kell utazni, másik útirányon át ez a jegy érvénytelen, és megbüntetnek
szüsz szerint az utasnak jegyváltáskor meg kell adnia a viszonylatot amerre utazni kíván, nem a pénztáros dolga kitalálni, merre akarsz menni- más kérdés, hogy a gyakoribb (vagyis a menetrend szerint is működőképes) viszonylatot a pénztárosnak illene (de nem kötelessége) tudni
ha nem tudod merre akarsz menni, vagy nem ismered az utat, akkor előbb kell kimenni jegyet váltani, nem vonat előtt 5 perccel, és akkor lesz idő kikeresni jó vonatot
a régi, még nem gépi jegyek a kmövezetes jegyek, ezeken csak az szerepel, hogy a kiindulási állomástól hány km-en belül érvényesek, útvonal nincs rajtuk, arrafele mész amerre akarsz ameddig tart a km.
jegytöréssel óvatosan, mert akkor változik az érvénytartam is! :)
azt látom, hogy a 11.45-sel indultál sopronból, és győrben átszálltál, visszafele viszont a 709-es hibrid ic-vel, amire ez a jegy nagyon nem jó, örülj, hogy nem büntetett meg a kaller

mildi 2008.02.18. 18:41:32

válaszolok 2008.02.18. 18:19:58
na ja, ha viszont reformjegye lenne, amin még nincs viszonylat, úgy száll át pesten, ahogy akar
erről már értekeztem itt egyszer, hogy a szüsz szerint csak a 3 fejpályaudvaron át lehet folyamatos az utazás, amit a gép be is tartat, így kénytelenek vagyunk a nyugati-zugló +5km-ert is hozzáadni a jegyhez, hogy folyamatos lehessen
az meg külön érdekes, hogy pl vki utazik kiskunhalas-bp félegyházán át, ez 160km, és megveszi a retúrjegyét, de pestről lejön mondjuk a belgráddal, és a rövidebb útra a viszonylati jegye nem érvényes, viszont ha ugyanezt a jegyet kunfehértón váltja, ahol nincs gép, akkor nemhogy lejöhet a rövidebb útirányon, hanem még a km-különbségből adódó menetdíjkülönbözet vissza is jár neki ...:)

előző kommenetem persze csak egyszer, gyuri, töröld a felesleget légyszí!

20-05 666 2008.02.18. 21:56:29

Segítek!!!

A pénztárosnak mondd meg, hogy amikor az útvonalat kérdezi, nyomja meg az F5 gombot (útvonalszerk.) a VMAEF gépen, és pötyögje be, hogy 1. Budapest 2. Cegléd 3. Kecskemét. Így végigvisz a leggyorsabbon. Régebben a Lajosmizse szindróma sokat kavart be, mert L.mizse fele 98 km Kecskemét, Cegléd fele 106 km. (Nyugatiból)

LLLLLL 2008.02.19. 10:32:03

Sziasztok,
köszi mindenkinek az infókat, az első jegy az én műveletlenségem is, most már tudom hol van Lajosmizse és Lakitelek, és merre futnak a sínek, de ez nem ment mindig tökéletesen.
A másik kérdés szerintem érdekesebb:
Sopron-Kecskemét menettérti + két egy útra szóló Kecskemét-Kiskunfélegyháza jegy miért kerül kevesebbe (4950Ft), mint egy Sopron-Kiskunfélegyháza menettérti jegy (4990Ft)? Van olyan jegyem is régebbről, amin csak a Győr/Budapest szerepel, a Bp. utáni út abszolúte nem.