Időközben utánajártam mi is történt a hatvani vonalon. Gyors választ kaptam, amit a ezúton is köszönök.
"Február 11-én és február 13-án technikai és technológiai okok miatt következetek be késések és vonat elmaradás.
2008. február 11-én a 3017-es számú vonat mozdonya Tura állomáson javításra szorult, amely 18 percet vett igénybe. Továbbindult, viszont Aszód állomáson szolgálatképtelenné vált a mozdony, emiatt Aszód és Budapest-Keleti pályaudvar között elmaradt a vonat.
A február 12-i 3017 számú vonat Hatvan állomásról a becsatlakozó vonatok bevárása miatt indult késve +6’, amit Pécel állomásig tartott.
A Rákos állomáson keletkezett késést nagyban befolyásolta az állomás elágazó-csatlakozó jellege. Itt ugyanis az említett vonat előtt a másik vonalról közlekedő (120a) közlekedő másik személyszállító vonat -3349 számú- továbbító mozdonyának leoldott az egyesített éberségi és vonatbefolyásoló berendezése, ami miatt megállt. Ebből adódóan az előírt utasítások betartása mellett (vonatfontossági sorrend) előre közlekedett az 529 számú gyorsvonat, majd utasvédelmi okok miatt bejárt az állomásra a menetrendszerint közlekedő személyvonat. A zavarhelyzet megszűnése után a vonat 7.51’-kor +10’ késéssel indult. A vonatközlekedési rend és az előírt technológiák módosulása miatt a vonat Keleti pályaudvarig a késést nem tudta csökkenteni, és +10’ késéssel került bejegyezésre az érkezése.
2008. február 13-án a 3017-es számú vonat azért nem közlekedett, mert amelyik vonatból fordult volna, annak a mozdonya szintén szolgálatképtelenné vált.
Mindkét napon a MÁV-START Zrt. megrendelte az elmaradt vonatokról az utas tájékoztatást, annak érdekében, hogy az állomásokon és pályaudvarokon tájékozódni tudjanak utasaink.
A kellemetlenségekért szíves elnézést kérünk!"
Mindenki figyelmét felhívnám azért az utolsó bekezdésre. Ez alapján, és a MÁV-Start képviselőjével folytatott beszélgetés alapján kiderült, hogy a MÁV-Start csak megrendelheti az utas tájékoztatást.
Az állomásokon a tájékoztatásért a Pályavasút felelős. Tehát a MÁV-Start megrendelheti a tájékoztatást, de a Pályavasút továbbítja Rozikának a Keletiben vagy más állomásokon, hogy ugyan csacsogd már be a, hogy valami gáz van...
Így már teljesen érthető miért van az, hogy a Keletiben csak másfél óra után mondják be, hogy felsővezetékkel van gond xy vonalon. Megaszánalmas. Logikát nem keresek benne, mert nincs is...
Könyörgöm miért kell ennyi kört futni?
Egy információ minél több csatornán keresztül halad, annál nagyobb a redundancia... Ez miért csak számomra egyértelmű???
Elmentem kínomban sírni, ne keressetek...