MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Tévedésből voltak elszámozva

2008. február 11. - georgejr
Ennyit a nemdohányzók védelméről....

Kedves Szerkesztő!
A MÁV ma is hozta a régi jó formáját, de legyek optimista, legalább a vonat időben elindult és időben érkezett. Ma (vasárnap) a Bp Nyugati pályaudvarról 17:20-kor induló Rétköz IC-re vettem helyjegyet 520 Ft-ért és külön kértem hogy nemdohányzóba adjon jegyet a pénztáros.
Erre amikor szállok fel, a 22 kocsi, ahová a helyet kaptam dohányzóként volt megjelölve és benn is voltak hamutartók. Baromira nem tetszik, hogy ha egyszer nemdohányzóba kérem és mellesleg a  helyjegyemre is az volt írva, mégis egy cigis helyre kerülök. Ezek után reklamáltam a pénztárban válaszul azt kaptam hogy keressem meg azt aki a kocsikat rosszul állította össze, ugyanis tévedésből voltak elszámozva vagy mi. Könyörgöm, én keressem meg öt perccel indulás előtt és én kérjek elnézést tőle, hogy ugyanmár???? Szerencsére senki nem bagózott mert gondolom ugyanúgy át volt verve az összes utas mint ahogy én, de akkor is éreztem a bödös bagószagot, amit Szolnokig szagolhattam 520 Ft-ért (plusz a jegy ára).
Úgyhogy üzenem a sok aligképzett vasutasnak hogy miután maradéktalanul és kifogástalanul elvégezte a munkáját utána sztrájkoljon.
Üdvözlettel: Melinda

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr83334533

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Altrix 2008.02.11. 09:07:20

Az egészségügyi miniszterasszonynak lesz egy jó cselekedete is. Még az idén be akarja tiltatni a nyílvános helyeken a dohányzást. Akkor megoldódik a MÁV-nál is a probléma. (majd a wc-be járnak bagózni, mint a gyerekek)
Amúgy paraziták a dohányosok. Rengeteg pénzbe kerül a bagó okzta károsodás kezelése.
Viszont ha idő előtt elpusztulnak, a befizetett járulékaikat az életben maradtak élvezhetik.

Jack/rendetteremt/ · http://www.youtube.com/watch?v=SBPvrOdFm00 2008.02.11. 09:07:33

Mi ebből a tanulság?MÁV-val utazni szívás.Olykor csak szimplán,máskor duplán is..

hattyú 2008.02.11. 09:36:08

Altrix: az utolsó mondatottal agyoncsaptad az előtte lévőt. :-) Ezt te sem gondolod komolyan, csak valami nagyot akartál ma reggel mondani, de nem jött össze. :D

Fedup Sári 2008.02.11. 10:07:03

Tipikus mávos történet, tipikus mávos hozzáállás: ők elbsznak valamit, utas van olyan rendes, hogy figyelmeztet, erre kijelentik, hogy nekik semmi közük, és húzzon el ő az akárkihez.

Kedves vdss: legközelebb sztrájk alatt esetleg tarthatnának önképzőkört az idő múlatására, ahol megtanulnák, hogy ilyen esetben az egyetlen adható válasz ez:

"Elnézést kérek, máris intézkedem."

heszusz 2008.02.11. 10:24:29

a máv egy rakat szar, régebben legalább volt egy semmihez nem hasonlítható feelinge a vonatozásnak:P de mostmár nincsen, meg kb egy hónapból mennek 3 hetet a vonatok, nincs is mávra szükség
másrészt altrix kabbe a rákot, mivel egy doboz cigin több a jövedéki adó, ezért mi többet is vehetünk ki, no comment, aki többet fizet többet is kaphat, te meg egyél répát

Manyizga (törölt) 2008.02.11. 10:37:28

Ha füstmentes lenne a cigaretta, nem lenne gond. Inkább azt kellene kifejleszteni, nem? :)

Amennyiben több jár a jövedéki adó miatt az eü-juttatásból a cigizőknek, akkor miért is ez a nagy felháborodás az eü-reform miatt? Ott is ez lesz a lényeg: aki másnak/többet fizet mást/többet kap. ;)

mayap 2008.02.11. 10:47:19

Paraziták a dohányosok? Sokba kerülnek? Mi a helyzet a drogosokkal, az alkoholistákkal, a munkaholoistákkal (stresszből fakadó egészségügyi problémák), és a túlsúlyosokkal? Őket miért nem cseszteti senki, hogy sokba kerülnek az államnak? AMúgy meg a dohányosok korábban halnak, ergo kevesebb nyugdíjat kapnak az államtól. Mi ez, ha nem spórolás? :D

Manyizga (törölt) 2008.02.11. 10:50:49

mayap: amennyiben a környezetükben levők levegőjét nem károsítják, tőlem ott cigiznek, ahol akarnak. (Az alkoholisták nem hánynak le naponta az utcán, a túlsúlyosak nem ülnek rám naponta, a drogosok nem döfködnek tűvel naponta.)
Ezért nem jó az analógiád. Mondjuk az autókat be lehetne tiltani, mert azok ugye szennyezik a környezetemet is. ;)

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.02.11. 10:54:44

helyszínen tök reménytelen bármit elintézni. kocsiszám fölír, még aznap tárgyilagos, ámde határozott ímél a startnak. a pótjegy árát vissza lehet szerezni.

mayap 2008.02.11. 10:57:33

Manyizga: azt, aki az arcomba fújja a füstöt, én is ugyanúgy utálom, és elítélem, ha mondjuk kisgyerek mellett dohányzik, de a kulturált dohányzás intelligencia kérdése, így aki a kijelölt dohányzóhelyen szívja a füstöt nem árt másoknak. Ja, hogy a környezet? Amikor levegőt nem lehet kapni az autóktól a Hungária mellett, pont az én füstömtől fog meghalni az ott lakó???

Ne értsd félre, a környezet védelmét fontosnak tartom, nem dobálok csikkeket, se szemetet, inkább hazaviszem, de egy nagyváros levegőjén semmit nem rontanak a dohányosok...

Mivel a blog a MÁV-ról szól: ha beülök a dohányzó kocsiba, és beül mellém egy nemdohányzó, miután közöltem vele, hogy ez füstös kocsi, és rágyújtok, miért én vagyok a bunkó??? (Természetesen a posztírót átvágták, az egy másik sztori.)

tmelinda04 2008.02.11. 10:57:42

Sziasztok, hozzáteszem, olyan hangnemben kaptam választ ezért a pénztárostól, hogy majdnem én menjek a búsba amiért mertem szólni, és tényleg kéne még azt a hozzáállást gyakorolni, hogy tanulják meg végre ők vannak értünk és nem fordítva.
Engem nem érdekel ha cigizik valaki, de ne az orrom alatt tegye, és egy áporodott füstszagú kocsiban sem akarok ülni egy barom számolni nem tudó vasutas miatt.

mayap 2008.02.11. 11:00:02

Egyébként én úgy érzem, ez esetben a dohányzó kocsiban dohányzó embereknek semmi közük az ügyhöz, itt a vasutasok a hibásak.

fogacska 2008.02.11. 11:05:39

Műlt év novemberében fehérvárra utaztam IC-vel. A dohányzó és nemdohányzó kocsik fel voltak cserélve. Kalauz megkeresése után végig nézte velem a vonatot, és leültetett a nedohányzóként megjelőlt dohányzó kocsiban. Sajnos érkeztek nem dohohányzó utasok. Reklamáltak a kalauznál, aki felajánlotta hogy üjenek át a a máik kocsiba.
Mondjuk azon nagyon jót nevettem, hogy a nemdohányzó kedves utasok ragaszkodtak a nekeik eladott jegyen szereplő kocsihoz. A kalauz hiába próbálta ész érvekkel meggyőzni őket, nem ment. (de ez valami eszement szokás? vagy ennyire az emberkbe ivódott a régi rendzser? ragaszkadunk ahoz amit kapunk? )
A kalauz sajnálatát fejezte ki hogy ilyen kellemetlenség megesett. Felajánlotta hogy a peronon dohányozhatunk. Természetesen azt kérte hogy a nem dohányzó kocsit ne füstöljük be. És érdekes módon, a korrekt hangnem, és látva azt hogy mindent megpróbált a probléma orvoslására, nem maradt kellemetlen szájíz.
Mindezek, kultúrált hangnemben hangzotak el. Nem volt szóváltás, nem volt vita.
Természetesen a kaluz a jegyzőkönyvében regisztrálta, hogy kocsicsere történt. Hogy ennek volt e valami következménye, azt nem tudom.
De amit nem értek:
ad1: miért nem lehet normális hozzáállással megoldani a problémákat oly sok esetben?
ad2: a kedves utastársak miért nem tudták megérteni, hogy nincs átvágás kocsi csere esetén, max kis kellemetlenség, hogy 1 kocsi hoszt sétálni kell... Ez számomra relytéj.
A lényeg: la a kalauzzal, aki az utasok érdekeit tartotta szem előtt.
Azok akik a szerelvények összeállításáért felenek, üzenném: több odafigyelést kíván a munkájuk....

tmelinda04 2008.02.11. 11:06:24

mayap: szerencsére senki nem dohányzott, mert mint írtam, egy kocsiravaló ember lett átverve... csakhát az ülésekből áradt a bagószag. És ha nem szeretem, akkor nem szeretem.... ezért hangsúlyozom mindig hogy nemdohányzóba kérem a jegyet. És plusz 520 Ft-ért elvárom, hogy normálisan rakják össze a kocsikat.

fogacska 2008.02.11. 11:08:35

*Le a kalappal a kalauz előtt.

Sorry. elgépeltem

tmelinda04 2008.02.11. 11:09:39

fogacska: miután nem a kellő hangnemben kaptam választ problémámra, az én hozzáállásom sem javult. A másik dolog: vasárnap este ha te egy tömött IC-n üres helyet találsz magadnak egy nemdohányzóban, akkor le a kalappal előtted...

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.02.11. 11:18:28

cigi.blog.hu/2008/01/22/dohanyzas_a_vonaton
Itt a konkrét törvényszöveg, hogy mit is ír a nemdohányzók védelméről és a vasútról, dohányzóhelyekről.
Fedup Sárival értek egyet, oda kellene figyelni először normálisan a munkára, és utána gondolkodni, hogy van-e joga sztrájkolni.
Attól, hogy egy kocsi dohányzó, még takarítani, szellőztetni kell, a dohányosok sem szeretnek büdösben ülni.

Dr Kangörény 2008.02.11. 11:27:50

Valaki (máv) szarul végzi a munkáját és egyesek rögtön jönnek a "tiltsuk be a dohányzást" maszlaggal.

Monsieur Csirke/Csirke Úr/Cs.A.K. 2008.02.11. 11:55:32

Kedves Altrix...tudod,ki a parazita,b@..dmeg!
Dohányzom.Rohadt sok jövedéki adó van rajta.Emellett keményen adózom is.És nem járok orvoshoz,ergo,tulajdonképpen az én eddigi befizetett szarjaimból idáig csak más ember gyógyult.Szóval kérlek menj a p.csába.Remélem,valami 400 kilós zabálógép vagy.Azaz parazita.

kutyavonat 2008.02.11. 12:11:58

Altrix biztos látta tegnap este a heti hetest :)

Altrix 2008.02.11. 12:26:38

Erre számítottam. A dohányosok sorra lebunkóztak, bele tudnának foplytani egy kanál vízbe. Mérhetetlen önzőség jellemzi őket...
A kocsi pedig azért lehetett dohányos, mert gondolom vasárnap lévén kevés a kocsi, viszont legalább a helyeket nemdohányzóként értékesítették. A pénztárossal a párbeszéd persze minősíti a vasutat, de hát ez egy balkáni ország ország, balkáni emberekkel.

kwax 2008.02.11. 19:59:57

Kedves Altrix: mint dohányos kívánom neked, hogy korai mepusztulásom esetén a befizetett járulákaimat a te és kedves családod gyógyezelésére költsék :)

chipetke · http://mavsztrajk-e.wamma.hu/ 2008.02.11. 22:36:13

@melinda: kérdés, vajon volt-e másik kocsi, ami tényleg dohányzó volt, vagy sem. Ha nem volt, akkor kocsicsere történt valóban.
Ha volt, akkor valószínűleg azért rakták oda a dohányzókocsit _nemdohányzóként_, mert nem volt megfelelő mennyiségű nemdohányzó kocsi (egyéb okból, akár nem is a máv hibájából). Ezt a pénztáros kicsi eséllyel fogja tudni. Ha esetleg nem lett volna elég kocsi, mert ezt a kocsit nem sorrozzák vonatba, akkor meg arról szólna a poszt, hogy nem volt elég hely az IC-n. Természetesen ez nem jó megoldás, hanem _kompromisszum_.

@altrix: amilyen az adjonisten...

Akashi Kaikyo 2008.02.12. 08:37:23

Az utasnak annyi esze nem volt, hogy átfáradjon másik kocsiba? Tapasztalatból feltételezem, hogy nem volt teli a vonat, egy helyet még csak talált volna magának, ha már ekkora szenvedést okozott neki. Szörnyű... idióta. Egyébként meg a dohányos jóval több jövedéki adót hagy ott az államnak, mint nemdohányzó utastársai, csak jót tesz az országnak.

Egy dolgot kellene betartani: a dohányos nem gyújt rá nemdohányzó kocsiban, és a nemdohányzó sem ül be dohányzó utastérbe. Mindkettő állati bunkóság.

tmelinda04 2008.02.12. 09:08:30

Kedves fedex! Az hogy te leidiótázol, csak rólad állít ki szegénységi bizonyítványt. És képzled megpróbáltam kicseréltetni a helyjegyet, de már egyetlen nemdohányzóba sem volt hely. Most baktassak végig egy vonaton húsz csomaggal?
Én nemdohányzóként voltam kénytelen beülni a dhohányos kocsiba, és nem ez a bunkóság, hanem a hangnem amit megütött a pénztáros, miután egy vagon pénzt kiadok arra a szolgáltatásra amit nem vagy csak részben kapok meg.
Az meg hogy ki az idióta, szerintem nem kell megmondani....

magocska 2008.02.12. 10:00:13

Elegem van a dohányosok jövedéki adós szövegéből! És hogyha ő többet fizet be akkor neki több jár? Aki több milliót keres havonta az több SZJA-t fizet be, mint aki minimálbért. Akinek kocsija van több súlyadót fizet, mint akinek nincs. És?
Lényeg: a dohányosnak joga van dohányozni a kijelölt helyen, a nemdohányzónak pedig joga van a füstmentes élethez. Ennyi.

magocska 2008.02.12. 10:01:24

És a fülkés kocsi folyósója nem kijelölt hely!

Pispunta 2008.02.12. 11:27:10

fedex
Nekem már többször is volt olyan "élményben" részem, hogy a zsúfolt esti vonaton csak dohányzó kocsiban lett volna ülőhely. Kénytelen voltam (többedmagammal) a peronon végiállni a két és fél órás utat. Ezalatt gyakran előfordult, hogy egy-egy utas a peronon rágyújtott, majd, miután telefüstölte a légteret, kényelmesen visszaült a nemdohányzó kocsiba. Mikor szóvá tettem, a kedves utastársak válasza kb. annyiból állt (ha egyáltalán reagáltak), hogy nekem mi közöm hozzá, ők ott gyújtanak rá, ahol akarnak. Ennyit a kulturált dohányzásról.
Ha valaki nem bír ki egy utat cigaretta nélkül, akkor legalább beülhetne egész útra egy dohányzó kocsiba, nem foglalva el az ülőhelyet azok elől, akik szintén kifizették a jegy árát, de nem kívánnak az ácsorgás mellé még egy kiadós nikotin-dózist is kapni.
Úgy érzem, senkinek sincs joga az én levegőmet mérgezni, saját egészségemet rontani, függetlenül attól, mennyi jövedéki adót fizet. Egy dohányos nem is tudja elképzelni, mennyire kibírhatatlan tud lenni a füst.

oiduft 2008.02.12. 14:25:50

Amíg a peronon meg a folyosókon nyugodtan füstölhet bárki a kalauz jelenlétében is, addig mi, nemdohányzók hiába ugrálunk.

A csúcs egyébként az, amikor nemdohányzó kocsiban kell felállnom és figyelmeztetnem a srácot, hogy ne bagózzon már, még nyitott ablaknál se. Valahogy nem evidens a társadalmunkban, hogy odafigyeljünk mások érdekeire és igényeire is a magunkén kívül, és másokat tiszteletben tartsunk.

Altrix 2008.02.12. 14:41:11

Már azt hittem, csak a dohányosok szólnak hozzá a témához. Nem tudok indulatok nélkül beszélni a dohányzásról.
Apám esténként 6-8 cigit elszívott. 18 éves koromig, míg otthon laktam, minden éjszakát füszben töltöttem. A munkahelyem is ki vagyok téve a dohányosoknak. 45 éve vagyok passzív dohányos.
Életem végéig mélységes undorral leszek irántuk...

georgejr · http://mav.blog.hu 2008.02.12. 15:09:18

Kedves Altrix, én dohányzom. Ez van. De ennek ellenére ügyelek arra, hogy a környezetem ne tegyem ki a füstnek. Hidd el sok dohányos így van ezzel. Annyi a kérésem, hogy ne általánosíts. A parazita kitétellel nem értek egyet, nem minden dohányos esküdt ellensége a nemdohányzóknak.

Napsugrar 2008.02.13. 07:30:24

Kicsit túlfűtöttnek érzem ezeket az indulatokat dohányzó vs. Nm dohányzó. A közösségi közlekedés résztvevőinek áldozatokat kell hozniuk, legyen az dohányzó, vagy nem dohányzó. Georgejr-hez hasonlóan én is dohányzom. A cigi csikket nem dobom el - még az utcán sem - mert a dohányzás is kulturálódik, gondolok itt az utazó hamutartóra. Én közel 400 km utazok - mert megesik, hetente többször is - dohányzó fülkében, és nem gyújtok rá, ha egy nem dohányzó ül be mellém. A folyóson sem dohányzom. Még ilyet mi? Pedig én ezt a tendenciát veszem észre, nap mint nap, dohányzó társaimon. Altrix, ezért érzem bántónak az általánosításodat. Szerintem jogosan. És hidd el, egyre többen vagyunk, kik figyelnek a környezetükre, és a kulturált dohányzást "űzve" normális, értelmes emberek, s nem mellesleg toleránsak a nem dohányzókkal. Nagyon sajnálom, hogy ilyen körülmények között kellett utaznia a Melindának – de nem miattam, és nem dohányzó társaim miatt.
Úgy érzem, a hiba a TE bejegyzésedben mindössze annyi, hogy elfelejted - és azok is, akik a Te véleményedet osztják -, hogy minden ember más, viszont az a viselkedés, amit egyes embereknél látsz, azt "otthonról hozzák". Én arra kérlek, hogy ne általánosíts! Én sem teszem ezt, amikor egy nem dohányzó ül be mellém a dohányzó fülkébe, hogy milyen bunkó, stb.
Egy korábbi bejegyzésemben már elmeséltem, egy történetet egy olyan vonatról ahol 1, azaz egy darab I. osztályú dohányzó fülke (!) és egy fél vagon dohányzó II. osztály volt tele gyerekekkel. Amikor az első osztályú dohányzó fülkébe mentem rágyújtani (mellesleg I. osztályú jeggyel, mert felszálláskor a dohányzóban már nem volt hely), 4 dohányzó és 1 nem dohányzó ült. Az „egy nem dohányzó” felháborodva küldött minket a gyerekek közé cigizni, mert ő nem dohányzik. És, hogy miért nem ült át a helyemre? Mert nem szeret háttal utazni. Most felindulásból mondjam azt, hogy „büdös, bunkó nem dohányzók, képesek arra, hogy egy fél osztály gyereket füstöljek be”? Hát nem teszem! Problémámat az utassal beszéltem meg. Hogy milyen bunkó dohányos vagyok …!!!

Altrix 2008.02.13. 08:16:58

Felindultságomban valóban általánosítottam. Megkövetem georgejr-t és Napsugrar-t, és mindazokat, akik tiszteletben tartják a nemdohányzókat.
Ez az antagonisztikus ellentét elkíséri a két tábort mindvégig. Ez van, mondhatnánk...
süti beállítások módosítása