Hát igen jó lenne, ha lenne elég kocsi, de nincs. Jó lenne, ha kicsit kontkrétabb válaszokat kapna az utas....
Sziasztok!
Én is írtam a MÁV üszo-nak levelet, akkor még nem tudtam, hogy ilyen oldal is van, mint a tiétek:). Üdvözlöm a kezdeményezést. Szerintem az én esetem is tanúlságos, de sajnos a bő nyállal eresztett levélre a sablon faszság volt megint a válasz, nem az ügyfélszolgálatra vagyok mérges, mert szerintem semmilyen beleszólásuk nincs a dolgokba és semmit nem tudnak intézni jogosultság hiányában
. A kedvenc részem, hogy "a kérdéses napokon műszaki okokból nem tudtuk kiállítani a második szerelvényt" a következő bekezdésben ez már egyenesen "ha ilyen mégis előfordul, akkor az csak előre nem tervezhető rendkívüli okból állhat elő." Erre azt tudom mondani, ne szopassatok. Előre nem tervezhető a kocsik műszaki állapota? Több komolyságot kérek. Ha pókeren veszítek az is előre nem tervezhető a jövő havi bérletet mégis megveszem. Műszaki okok miatt! Oké, én majd Anyagi okok miatt utazok jegynélkül. Ennyi. Íme a levél és válaszlevél, ha érdemesnek tartjátok közöljétek, a nevem legyen csak
Attila. Köszi
Tisztelt MÁV-Start Zrt.!
Budapest-Bicske viszonylatban közlekedő elővárosi vasúti szolgáltatás színvonalával kapcsolatban szeretnék panasszal élni. Az új motorvonatok - többségében már Stadler gyártmányú, korábban inkább Talent - kihasználtsága két kocsi esetén tapasztalataim szerint az ülőhelyek tekintetében kb. 75-80 %-os (munkanap du. fél hatkor Budapestről induló járat esetén) és félelmem tárgya, hogy emiatt döntött úgy a vasúttársaság, hogy csupán egy kocsit közlekedtet, amin viszont ugyanez az adat értelemszerűen 150-160%-os kihasználtságot eredményez, tehát az utasok egyharmada Bicskéig áll. Konkrét példám a 2008.01.08-án és 01.09-én közlekedő, 17.25-kor a Déli-pályaudvarról induló szerelvény esete. Természetesen nem örömteli a vonaton állni, de különösen nem téli időszakban. Az új vonatokon az álló utasoknak nincs lehetőségük kényelmesen utazni, az állóhelyek többsége az ajtók előterében van, a szélesre nyíló ajtókon hirtelen
jön be a hideg levegő, aki leveszi a kabátját az könnyen megfázhat, aki nem, az (a jó fűtésnek köszönhetően) leizzad és majd a leszállást követően fázik meg.
Bp.Déli pu.-Bicske viszonylatban 24.000 Ft-ért veszem bérletemet. Ezért az összegért azt gondolom joggal várhatom el, hogy a szolgáltatás színvonala az általam (és a sok ingázó által) elvárt szinten legyen. A rendszeres vonatkéséseket megfelelő indok esetén elfogadom, de az ülőhelyhiány nem tartozik a könnyen elfogadható tények közé. Én Budapest 11. kerületében dolgozom, és mivel jó egészségi állapotnak örvendek huszonhat évesen, így megspórolva a BKV bérlet árát minden nap lesétálom a három buszmegállónyi, gyalog 25 perces utat oda-vissza. Bicskén az állomástól 20 perc gyalogútra lakom. Ez
napi 90 perc séta. Nem esik jól további 30-35 percet állnom a vonaton, úgy, hogy kifizettem a bérlet árát. Nem félhavi bérlettel megyek egy hónapon keresztül, ezért nem kívánok – és utastársaim sem kívánnak – egy kocsin összezsúfolva utazni ahelyett, hogy két kocsin kényelmesen ülnénk. Amennyiben a kevesebb kocsi valamilyen kihasználtság vizsgálat alapján meghozott döntés akkor kérem vizsgálják felül ill. a szükséges adatok nyilvánosságra hozatalával bizonyítsák, hogy indokolt. Amennyiben a vasúttársaságnak anyagi megfontolásból valóban az, akkor kérem tájékoztassanak milyen kompenzációt kínálnak fel a döntés által hátrányosan érintett utazóközönség számára. Gondolok itt például egy olyan eljárásmódra, aminek keretében, ha az utas nem talál szabad ülőhelyet a vonaton és a jegykezelő erről igazolást ad a jegy egy részét a vasúttársaság visszatéríti. Ugyanígy a bérletek esetén, a helyhiányos napok és az adott hónap munkanapjai arányában a bérlet árából visszatérítés történne. Ha műszaki okai vannak a kevesebb kocsinak, akkor is várom részletes magyarázatukat. Kérem kérdéseimre kielégítő hivatalos választ adjanak. Amennyiben úgy érzem, hogy a hivatalos magyará
zat a törvényben előírtnak és az általános szerződési feltételeknek megfelelő ugyan, de az utazó közönség jóérzését sértő és etikailag megkérdőjelezhető akkor nem zárom ki
a lehetőségét, hogy sajtónyilvánosság elé kerüljön az ügy, hogy mindannyiunk közös érdekének megfelelően, helyesebb, a mainál elfogadhatóbb szabályozás szülessen.
Ha a MÁV-Start Zrt. teljes elzárkózását tapasztalnám a probléma megoldásával kapcsolatban akkor a nyilvánosságot még inkább szükségszerűnek érzem. Válaszukig önkéntes alapon az általam igénybevett menetrendszerinti járatokon a szolgáltatás színvonaláról feljegyzéseket készítek, hogy konkrét esetekkel tudjam igazolni a probléma meglétét.
Annak reményében, hogy jelzésemet kivizsgálják és a problémamegoldás érdekében konstruktív visszajelzést kapok, várom mielőbbi válaszukat.
Válasz:
Rendkívül fontos számunkra minden olyan szolgáltatásunkkal kapcsolatos észrevétel, visszajelzés, amely utasainktól érkezik, ezért 2008. január 10-i, új menetrendünkkel kapcsolatos megkeresését nagyon köszönjük. A levelében leírtakkal kapcsolatban az alábbiakról tájékoztatjuk:
Őszinte sajnálattal vettük tudomásul, hogy a január 8-9-i utazása során a zsúfoltság miatt Önt kellemetlenség érte, melyért ezúton kérjük Társaságunk nevében szíves elnézését.
Szeretnénk tájékoztatni, hogy az Ön által igénybe vett Budapest-Déli pályaudvarról 17:25-kor induló 4826 sz. járatunk az érvényes mozdonyforduló szerint 2 db Flirt szerelvény. A jelzett napokon, azonban műszaki okokból a második szerelvényt nem tudtuk kiállítani és ez okozta a zsúfoltságot.
Biztosíthatjuk, hogy Társaságunknak nem áll szándékában a 4826 sz. vonatunkat 1 db Flirt szerelvénnyel közlekedtetni, ha ilyen mégis előfordul, akkor az csak előre nem tervezhető rendkívüli okból állhat elő.
Ügyfélszolgálatunk jóleső érzéssel vette tudomásul az Ön ragaszkodását, amely a szolgáltatásuk további igénybevételére irányul. Biztosítani szeretnénk, hogy Társaságunk mindent elkövet annak érdekében, hogy Utasaink részére minőségi szolgáltatást nyújtson.
A pénzügyi lehetőségeink szerint további korszerű szerelvények, és személykocsik beszerzésére kerül sor, és ha ezek forgalomba állnak, nem fordulhat elő az észrevételében leírt eset.
Köszönjük megkeresését. A szolgáltatási hiányosságok kiküszöbölése érdekében, észrevételét a jövőben is köszönettel fogadjuk.