MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Előre nem tervezhető a kocsik műszaki állapota?

2008. február 04. - georgejr
Hát igen jó lenne, ha lenne elég kocsi, de nincs. Jó lenne, ha kicsit kontkrétabb válaszokat kapna az utas....


Sziasztok!



Én is írtam a MÁV üszo-nak levelet, akkor még nem tudtam, hogy ilyen oldal is van, mint a tiétek:). Üdvözlöm a kezdeményezést. Szerintem az én esetem is tanúlságos, de sajnos a bő nyállal eresztett levélre a sablon faszság volt megint a válasz, nem az ügyfélszolgálatra vagyok mérges, mert szerintem semmilyen beleszólásuk nincs a dolgokba és semmit nem tudnak intézni jogosultság hiányában
 . A kedvenc részem, hogy "a kérdéses napokon műszaki okokból nem tudtuk kiállítani a második szerelvényt" a következő bekezdésben ez már egyenesen "ha ilyen mégis előfordul, akkor az csak előre nem tervezhető rendkívüli okból állhat elő." Erre azt tudom mondani, ne szopassatok. Előre nem tervezhető a kocsik műszaki állapota? Több komolyságot kérek. Ha pókeren veszítek az is előre nem tervezhető a jövő havi bérletet mégis megveszem. Műszaki okok miatt! Oké, én majd Anyagi okok miatt utazok jegynélkül. Ennyi. Íme a levél és válaszlevél, ha érdemesnek tartjátok közöljétek, a nevem legyen csak
Attila. Köszi



Tisztelt MÁV-Start Zrt.!



Budapest-Bicske viszonylatban közlekedő elővárosi vasúti szolgáltatás színvonalával kapcsolatban szeretnék panasszal élni. Az új motorvonatok - többségében már Stadler gyártmányú, korábban inkább Talent - kihasználtsága két kocsi esetén tapasztalataim szerint az ülőhelyek tekintetében kb. 75-80 %-os (munkanap du. fél hatkor Budapestről induló járat esetén) és félelmem tárgya, hogy emiatt döntött úgy a vasúttársaság, hogy csupán egy kocsit közlekedtet, amin viszont ugyanez az adat értelemszerűen 150-160%-os kihasználtságot eredményez, tehát az utasok egyharmada Bicskéig áll. Konkrét példám a 2008.01.08-án és 01.09-én közlekedő, 17.25-kor a Déli-pályaudvarról induló szerelvény esete. Természetesen nem örömteli a vonaton állni, de különösen nem téli időszakban. Az új vonatokon az álló utasoknak nincs lehetőségük kényelmesen utazni, az állóhelyek többsége az ajtók előterében van, a szélesre nyíló ajtókon hirtelen
 jön be a hideg levegő, aki leveszi a kabátját az könnyen megfázhat, aki nem, az (a jó fűtésnek köszönhetően) leizzad és majd a leszállást követően fázik meg.
Bp.Déli pu.-Bicske viszonylatban 24.000 Ft-ért veszem bérletemet. Ezért az összegért azt gondolom joggal várhatom el, hogy a szolgáltatás színvonala az általam (és a sok ingázó által) elvárt szinten legyen. A rendszeres vonatkéséseket megfelelő indok esetén elfogadom, de az ülőhelyhiány nem tartozik a könnyen elfogadható tények közé. Én Budapest 11. kerületében dolgozom, és mivel jó egészségi állapotnak örvendek huszonhat évesen, így megspórolva a BKV bérlet árát minden nap lesétálom a három buszmegállónyi, gyalog 25 perces utat oda-vissza. Bicskén az állomástól 20 perc gyalogútra lakom. Ez
 napi 90 perc séta. Nem esik jól további 30-35 percet állnom a vonaton, úgy, hogy kifizettem a bérlet árát. Nem félhavi bérlettel megyek egy hónapon keresztül, ezért nem kívánok – és utastársaim sem kívánnak – egy kocsin összezsúfolva utazni ahelyett, hogy két kocsin kényelmesen ülnénk. Amennyiben a kevesebb kocsi valamilyen kihasználtság vizsgálat alapján meghozott döntés akkor kérem vizsgálják felül ill. a szükséges adatok nyilvánosságra hozatalával bizonyítsák, hogy indokolt. Amennyiben a vasúttársaságnak anyagi megfontolásból valóban az, akkor kérem tájékoztassanak milyen kompenzációt kínálnak fel a döntés által hátrányosan érintett utazóközönség számára. Gondolok itt például egy olyan eljárásmódra, aminek keretében, ha az utas nem talál szabad ülőhelyet a vonaton és a jegykezelő erről igazolást ad a jegy egy részét a vasúttársaság visszatéríti. Ugyanígy a bérletek esetén, a helyhiányos napok és az adott hónap munkanapjai arányában a bérlet árából visszatérítés történne. Ha műszaki okai vannak a kevesebb kocsinak, akkor is várom részletes magyarázatukat. Kérem kérdéseimre kielégítő hivatalos választ adjanak. Amennyiben úgy érzem, hogy a hivatalos magyará
zat a törvényben előírtnak és az általános szerződési feltételeknek megfelelő ugyan, de az utazó közönség jóérzését sértő és etikailag megkérdőjelezhető akkor nem zárom ki
a lehetőségét, hogy sajtónyilvánosság elé kerüljön az ügy, hogy mindannyiunk közös érdekének megfelelően, helyesebb, a mainál elfogadhatóbb szabályozás szülessen.
Ha a MÁV-Start Zrt. teljes elzárkózását tapasztalnám a probléma megoldásával kapcsolatban akkor a nyilvánosságot még inkább szükségszerűnek érzem. Válaszukig önkéntes alapon az általam igénybevett menetrendszerinti járatokon a szolgáltatás színvonaláról feljegyzéseket készítek, hogy konkrét esetekkel tudjam igazolni a probléma meglétét.



Annak reményében, hogy jelzésemet kivizsgálják és a problémamegoldás érdekében konstruktív visszajelzést kapok, várom mielőbbi válaszukat.



Válasz:

Rendkívül fontos számunkra minden olyan szolgáltatásunkkal kapcsolatos észrevétel, visszajelzés, amely utasainktól érkezik, ezért 2008. január 10-i, új menetrendünkkel kapcsolatos megkeresését nagyon köszönjük. A levelében leírtakkal kapcsolatban az alábbiakról tájékoztatjuk:



Őszinte sajnálattal vettük tudomásul, hogy a január 8-9-i utazása során a zsúfoltság miatt Önt kellemetlenség érte, melyért ezúton kérjük Társaságunk nevében szíves elnézését.

Szeretnénk tájékoztatni, hogy az Ön által igénybe vett Budapest-Déli pályaudvarról 17:25-kor induló 4826 sz. járatunk az érvényes mozdonyforduló szerint 2 db Flirt szerelvény. A jelzett napokon, azonban műszaki okokból a második szerelvényt nem tudtuk kiállítani és ez okozta a zsúfoltságot.


Biztosíthatjuk, hogy Társaságunknak nem áll szándékában a 4826 sz. vonatunkat 1 db Flirt szerelvénnyel közlekedtetni, ha ilyen mégis előfordul, akkor az csak előre nem tervezhető rendkívüli okból állhat elő.

Ügyfélszolgálatunk jóleső érzéssel vette tudomásul az Ön ragaszkodását, amely a szolgáltatásuk további igénybevételére irányul. Biztosítani szeretnénk, hogy Társaságunk mindent elkövet annak érdekében, hogy Utasaink részére minőségi szolgáltatást nyújtson.

A pénzügyi lehetőségeink szerint további korszerű szerelvények, és személykocsik beszerzésére kerül sor, és ha ezek forgalomba állnak, nem fordulhat elő az észrevételében leírt eset.



Köszönjük megkeresését. A szolgáltatási hiányosságok kiküszöbölése érdekében, észrevételét a jövőben is köszönettel fogadjuk.

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr90324090

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nekemirj 2008.02.04. 16:30:06

És utána minden pénteken 1 kocsival közlekedett. Nem műszaki oka van ennek. Egyébként meg ott áll a Déliben egy csomó Flirt csak járatni képtelenek. Ez tipikusan az utas le van sz@rva hozzáállás. És sztrájkolnak is , pedig ez is tulképpen sztrájk csak még be sem jelentik

petya.bacsi 2008.02.04. 16:31:39

A késés sem tervezető ugyebár :) De korrekt válasz, az "Ügyfélszolgálatunk jóleső érzéssel vette tudomásul az Ön ragaszkodását, amely a szolgáltatásuk további igénybevételére irányul." heveny röhögésben törtem ki.

movhu 2008.02.04. 16:31:49

Egyes vonalakon, így a tiéden is, szerintem teljesen általános a zsúfoltság. Egy időben én nagyon sokat jártam a BP-Nyíregyháza vonalon. Kőbánya-Kispesten már öröm volt a peronra is felférni. Mindig, rendszeresen, kivétel nélkül, sok esetben egy átlagos hétköznapi ingajáraton is. Pedig az gyorvonat volt, ami nem állt meg csak nagyobb városoknál. Mindennek 10 éve...

Bástya elvtárs (törölt) 2008.02.04. 16:36:09

"A pénzügyi lehetőségeink szerint további korszerű szerelvények, és személykocsik beszerzésére kerül sor, és ha ezek forgalomba állnak, nem fordulhat elő az észrevételében leírt eset."

mér a Flirt nem elég modern? Mér fordul ott elő mégis a meghibásodás?

agee 2008.02.04. 17:08:30

Üdv!
Most bukkantam erre az oldalra.
Már én is túl vagyok egy levélíráson, kipanaszkodtam magam a máv-startnak... ..végülis "csak" a fősulimat, a bp-i kórházi kontrollomat és a munkahelyemet érinti a hülyeségük! Amúgy, jól vagyok :(
Persze, válasz még nem jött, nem is nagyon érdekel.
Vajon számítana, ha az összes panaszunkat - legyen az akár e-mail, telefon, levél, fórumok és e blog oldal útján kinyilatkoztatott - elkezdenénk a panaszkönyvükbe leírni? Mindenesetre érdekes lenne megnézni, hogy hány könyv telne be 1 nap alatt... Lehet, új rekord születne (még ha negatív is).
Csak az a baj, hogy miután a magunkfajta rájön, hogy csak magát idegesíti és minden marad a sz@rban, már belefárad az egészbe és nem jut el a panaszkönyvig. Pedig azt nem lehet kitörölni, mint egy e-mailt vagy egy hívást.

Ha kapok választ a máv-tól, valószínűleg közlöm itt.

20-05 666 2008.02.04. 17:08:58

Bástya elvtárs! A FLIRT az egy külön világ:D amikor még csak az első tíz volt meg, és voltak a csatolt üzemi próbák, sokminden kiderült. Csak egy példa: a 001-es és a 006-os nem hajlandó együttműködni csatoltba sehogyse. Összecsatol, de a szoftvere már megtagadja. Ez csak egy példa volt. (Vannak cifrábbak is)

PTibor (törölt) 2008.02.04. 17:14:14

"mér a Flirt nem elég modern? Mér fordul ott elő mégis a meghibásodás?"

mert ami elromolhat, el is romlik :)

agee 2008.02.04. 17:19:56

(rossz helyre írtam előbb - bocs)

Qwertz man 2008.02.04. 17:21:32

Überbefosás vazze! Vajon ezeken az ügyfélszolgálatokon van egy droid, aki egész nap COPYPASTE-ol? Világosan kivehetők a kis szabvány blokkok!

zebi 2008.02.04. 17:26:59

Ez olyan volt, mint a southparkban, amikor Kenny zombivá változott a "vuszter" szósztól, és az ügyfélszolgálat a kérdésre, miszerint miből derül ki, hogy melyik volt az első zombi, azt válaszolta, hogy "szószunk számos ízben kapható..."

W Joe 2008.02.04. 17:38:30

" Ügyfélszolgálatunk jóleső érzéssel vette tudomásul az Ön ragaszkodását, amely a szolgáltatásuk további igénybevételére irányul." - Ez a mondat csúcsszuper :D

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2008.02.04. 18:27:15

Csináljunk mi is MÁV-Stop kopi-pészt szabványmondatokat:

"Ügyfélszolgálatunk jóleső érzéssel vette tudomásul, hogy ön szeret állni"

"Ügyfélszolgálatunk jóleső érzéssel vette tudomásul, hogy ön elégedett új hűtő-szauna szolgáltatásunkkal. Míg őn szerelvényeink belső részében szaunázik, addig a hűteni való húsárut leteheti az ajtó mellé"

"Ügyfélszolgálatunk jóleső érzéssel vette tudomásul, hogy szeret kifizetni egy rakás pénzt a nagy semmiért, és nagy-nagy szeretettel gondolunk önre a karácsonyi, karácsony utáni, ... karácsony előtti pulyka elfogyasztása közben, amelyhez ön adja az anyagi támogatást."

Micsoda??? Ez nevetséges!! 2008.02.04. 18:54:52

Aki az erre a levélre adandó választ jobban megfogalmazza, annak fizetek egy sört. Mit vártál, hogy beterjesztik a vezérigazgatósági naggyűlésre a panaszodat? Szerintem éppen elegendő a válasz, amit kaptál rá... Nem mintha védeni akarnám a MÁV-ot, szerintem is egy nagy rakás fos a cég... Amúgy meg én úgy tudtam, hogy Bicske-Budapest viszonylatban ingázni sikertelenségre vall, nem beszélve arról, hogy ősi román szokás! :-)

20-05 666 2008.02.04. 19:01:21

winyetta: "Aki az erre a levélre adandó választ jobban megfogalmazza, annak fizetek egy sört."

Tisztelt X.Y.!

Panaszát tudomásul vettük. Sajnáljuk. Elk*rtuk.

Üdvözlettel. .... (aláírás, stb.)

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2008.02.04. 19:14:19

winyetta: "Aki az erre a levélre adandó választ jobban megfogalmazza, annak fizetek egy sört."

Tisztelt Utas!

Ön súlyos félreértés áldozata.
Utazása során Ön a számos extra szolgáltatást biztosító fitnesz járatunkat használta, amelyre a pórias bérletével még csak rá sem nézhetett volna.
Annak érdekében, hogy ne romboljuk teljesen földig a drága önbecsülését, jutalmul megengedjük Önnek (csak itt és csak most), hogy a továbbiakban is felár fizetése nélkül vegye igénybe speciális, külön e célra kijelölt állóhelyekkel ellátott kocsijainkat.
Mint lelkes érdeklődőt tájékoztatjuk, hogy hamarosan üzembe állítjuk a vadi új, közel s távol-keleti licenc alapján kialakított panoráma kocsijainkat. Ennek során módja nyílik arra, hogy kipróbálja, milyen a kocsi tetején utazni, villamosított pályákon buksit időről időre lehajtani.

További kellemes napot, üdvözlettel:

Vogon építészflotta

20-05 666 2008.02.04. 19:38:04

a sört felajánlom a nem sztrájkoló rendes vasutasoknak, szigorúan szolgálat után elfogyasztva

sh4d0w 2008.02.07. 12:48:37

Qwertz man:

Nem kell ahhoz robot, mailer-daemon bőven megteszi :)

anubius 2008.02.09. 16:43:46

Sziasztok!
Három éve rendszeresen utazom a Miskolc-Budapest-Miskolc vonalon, általában IC-vel. Néhány hete, éppen a menetrend változás idejére tehető, olyan szerelvényt állítottak be erre a vonalra, ami minden eddigi színvonalat alulmúlt. Kényelmetlen, szorosan elhelyezett ülések, mindemellett néhány ablak a kocsiban rendszeresen kinyílt, ami eléggé zavaró volt, mert kint hóvihar volt.
Akkor azt gondoltam, ez biztos csak egyedi eset. Nos, azóta minden pénteken délután azzal kell szembesülnöm, hogy a Budapest-Miskolc vonalon ez a trend. Lepukkant régi, kocsik, a folyosón is ülésekkel... A legdühítőbb, amikor a dohányzó szakasz egy nem záródó ajtóval van szeparálva a "nem dohostól"... Vagy amikor még Budapesten közli a kaluz, hogy menet közben a kocsik között nem lehet majd átjárni... de a büfékocsiban szívesen vendégül látják a kedves utasokat. Már aki annyira megszomjazik, vagy éhezik, hogy a kocsi tetején is képes oda eljutni.
Ilyen körülmények mellett jól jár az utas, ha sztrájk van, mert talán kellemesebb körülmények között utazhat...

tomi79 2008.02.10. 01:09:14

anubius
Ez milyen szerelvény volt pontosan? Milyen folyosóról van szó, ahol ülések vannak? Én nem láttam még ilyen IC szerelvényt, ami ilyen lerobbant, vagy ez épp gyorsvonat, amiről írsz? Az IC-n külön dohányzó kocsi szokott lenni.

anubius 2008.02.12. 21:49:23

IC volt bizony. Úgy látszik a dohányosoknak nem jár, vagy nem jut egy egész kocsi...
A folyosón is ülések... azok a kocsik, amiben 8 személyes fülkék vannak elhelyezve, és előtte folyosó. Ez a folyosó van most ülésekkel bepakolva.

tomi79 2008.02.12. 23:29:24

Ez fura... akkor ez nem rendes IC szerelvény volt, mert az nem fülkés.

tomi79 2008.02.12. 23:35:05

Talán nincs elég IC szerelvény és beállítottak néhány lepattantabb, valaha nemzetközi forgalomra szánt kocsit... de csak találgatok.

anubius 2008.02.14. 01:22:19

mondanám, hogy holnap megkérdezem, de ismét sztrájkközeli állapot van, ha jól tudom.
süti beállítások módosítása