MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Szélvihar, avagy túlélő show MÁV módra

2008. január 28. - georgejr
Az eset kísértetiesen emlékeztet arra, amikor úgy 2 éve Szajolnál tépte meg a szél a felsővezetéket. Akkor sem tájékoztatták az utasokat. Ilyenkor legkevesebb talán a tea osztás, és a tájékoztatás. Ez tényleg vis major, de ilyen esetben az elhúzó vontatot meg kellene állítani, és az utasokat fűtött, helyre vinni.


Kedves Kavalecz Imre, az időjárásről ugyan nem Ön tehet, de a Máv kommunukációjáért van egy kis felelőssége, nem?

Javított közlemény, egyik  utasuk  közlése alapján:

A BP- Győr- Hegyeshalom vonalon, nem félórás-hatvan perces késésekre lehet számítani, hanem négy-öt órás késésekre.

A 17.20-as BP-Sopron IC még mindig Bicske határában vesztgel, most 21. 35 van. E járatnak két órája Sopronban kellene lennie, de még gyakorlatilag Pest környékét alig hagyta el.

Az utasok egyike hívott : félórája a vagonokban már világítás sincs világítás, hat óra óta nem működik a fűtés.  Másfél  órája  elhúzott a mellettük  lévő vágányon az a gyorsvonat, amely félórával később indul Sopronba.

Mi van itt? Vizsgálják a késések körülményeit???
 NEM PROBLÉMÁT KELLENE GYORSAN MEGOLDANI? AKÁR A JAVÍTÁSSAL, AKÁR AZZAL, HOGY A MŰKÖDŐ VONALON MEGÁLL EGY VONAT ÉS ÁTVESZiAZ EGYRE FÁRADTABB ÉS ELCSIGÁZOTT UTASOKAT?


De mit várjon az ember a Máv-tól rendkívüli helyzetben, ha a normál ügymenetben sem képes szolgáltatni?

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr97314446

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Manyizga (törölt) 2008.01.28. 10:19:20

Az a baj, hogy ilyenkor gondolkozni kéne. (Hogy át kellene szállítani az utasokat, ha a másik vonat el tud menni azonos irányba). Meg tudni, hogy melyik vonat hol van, mire vár, meddig. De ezt a MÁV-se tudja, mert ők is csak állnak és várnak. A fizetésükért...

movhu 2008.01.28. 10:27:00

Saját történetem:
Feleségem elindul egy 160 km-re Budapesttől keletre fekvő városból. A vonat a teljes menetidejének felén még csak félúton van. Tájékoztatás semmi. Aztán a végén egy isten háta mögötti vasútállomáson megállt este 10-kor, és fél óráig sehova tovább, de senki nem tud semmit. Én mentem érte autóval(de jó, hogy vett jegyet), és bőven leértem érte. Nagy kaland felfedezni ilyen helyen a vasútállomás helyét éjszaka. De ő még jobban járt, mint azok, akikért nem tudott ki érte menni, és esetleg éjfék körül beértek a Nyugatiba, ahonnét akkorra már semmilyen tömegközlekedés nem megy otthonuk felé :(
Egy szó: MÁV

movhu 2008.01.28. 10:28:16

Bocsánat: a teljes menetidő leteltekor még csak félúton volt...

Maestro 2008.01.28. 10:49:37

ha a máv leszarja az utasait, ők is szarják le a mávot. Keleti kényelem, elfekvés az ülésen, esetleg egy cigi, minek ide szabályok ha úgy is leszarják őket...?

hard 2008.01.28. 10:50:59

Na ezért nem járok BP-Győr távon vonattal. Lehet hogy a busz fél órával lassabb az IC-nél, de legalább nincs pótjegy és jobb helyen tesz le. Meg a dugó miatt 20 percet késik, nem órákat. És a kommunikáció is megfelelő, mert ha nem épp a busz előtt van baleset, extrém dugó, akkor a következő busz már kikerüli.

Ashi Valkoinen 2008.01.28. 10:56:09

" hard 2008.01.28. 10:50:59
Na ezért nem járok BP-Győr távon vonattal. Lehet hogy a busz fél órával lassabb az IC-nél, de legalább nincs pótjegy és jobb helyen tesz le. Meg a dugó miatt 20 percet késik, nem órákat. És a kommunikáció is megfelelő, mert ha nem épp a busz előtt van baleset, extrém dugó, akkor a következő busz már kikerüli. "

1. Ha beáll az M1, 1-es főútvonal, nincs az a busz, ami kikerüli. Ilyenkor midnig áll, röhögök jót is a vonatról.

2. Nem tudom, feltűnt-e, de Győr-Bp viszonylaton a vonatok nem nagyon szoktak késni. Ami tegnap volt késés, az pedig az időjárásnak tudható be, lásd index kapcsolódó cikkeit.

Azért a tegnapi viharból általánosítani bátor dolog...

neeskens 2008.01.28. 11:10:21

Tegnap én is kalandos körülmények között értem Komáromból Budapestre. Ez nem is gáz, leszakad a felsővezeték,mit lehet tenni.
Viszont,amiket olvastam a hírekben,hogy 30-40 perces késések, az nem igaz.
Komáromból ugyanis két vonat indul(na) este nyolc körül Bp-re, egy gyorsvonat a Keletibe plusz 2 percre rá egy személy a Délibe.
Bemondják, hogy a gyors 20 percet késik Győrből, elkezdtünk érdeklődni a kalauznál,hogy akkor melyik vonattal érdemes menni.A személyt javasolta,de azt mondta,hogy Bicskén felsővezeték szakadás volt, semmit nem tud garantálni. tehát felszálltunk.Közben beállt egy intercity,még az ajtaját is kinyitották, megpróbáltunk felkéredzkedni, hiszen a baleset miatt mindenképp nagy késésre lehetett számítani és reméltük,ha felengednek az IC-re.esetleg valamivel korábban beérhetünk. A vonat kalauza minősíthetetlen stílusban zavart el minket,hogy ez IC,semmi keresnivalónk nincs rajta.
Ok, vissza a személyre, csigalassúsággal elindulunk.Valahogy elvergődünk Tatabányáig, ott azonban megáll a vonat. Rutinosabb utazók, köztük én rögtön megsejtettük,hogy biztos beért minket a gyors. Figyelünk, ahogy lehet, beáll a gyors, megint zéró tájékoztatás,hogy melyik megy el előbb.De, gondoltuk bepróbáljuk,futás át Tatabányán egyik peronról a másikra.
A vonat végül is több,mint 100 perc késéssel ékezett meg a Keletibe, ahol természetesen a leghátsó vágányra érkezünk meg,ahonnan még jó kis gyalogút a Baross tér.
Szóval baleset, bunkó kalauz, zéró tájékoztatás, két óra késés.

rp_bubu 2008.01.28. 11:16:33

Szar ügy, de a nyílt pályán, hogy pakolsz át balesett nélkül több száz embert? Se peron, se világítás... Valaki kitöri a lábát, és meghurcolják a jegyvizsgálótól, a forgalmistáig mindenkit, csak azt nem aki nem intézkedett vagy nem tudott gépet biztosítani, hogy próbálják meg szép sorban vissza húzni segélygéppel az egymás után álló szerelvényeket Kelenföldre. Persze elképzelhető az is, hogy korábbra ígérték a helyreállítást, így úgy tűnt kisebb bajt csinálnak, ha megvárják ott ahol vannak. Aztán persze ilyenkor szokott beütni a "ménkű", újabb problémák, 100km/h-s szélben biztos nem könnyű helyre pakolni a vezetékeket.

Ha nincs áram, nincs fűtés se; ezzel se lehet túl sokat csinálni. Akku lemerül már villany sincs. Ezt hívják szopásnak.

autosave 2008.01.28. 11:25:55

igen. FOGALMUK SINCS, hogy HOL melyik vonat van. csoda, hogy működik egyátalán az egész...

Peti68 2008.01.28. 11:25:57

Bécs-Budapest, Csárdás EC tegnap este, másfél órás késés, de legalább tájékoztatás volt. Kurva lassan jött a vonat, de folyamatosan.Azt viszont nem értem a kis Kelet-európai eszemmel, hogy egy nemzetközi vonatot miért a legkülső, Thököly út felőli oldalra kell érkeztetni?

Adani 2008.01.28. 11:31:56

"a a máv leszarja az utasait, ők is szarják le a mávot. Keleti kényelem, elfekvés az ülésen, esetleg egy cigi, minek ide szabályok ha úgy is leszarják őket...?"

Akkor mát rényleg elérnénk a balkáni szintet. M?sélték már, h pl. Szerbiában az a módi, h ha egy vasutas rágyújt, akkor onnan tól kezdve mindenkinek szabad, a kárpit is sokszor érdekesen néz ki, mikor napontaí többször szétbontják meg összerakják ( határon ármenő vonatok, amiken cigit meg piát csempésznek).

Akashi Kaikyo 2008.01.28. 11:35:47

Az nem a mÁV hibája, hogy nem volt fűtés a kocsikban meg világítás. Egyszer lemerül minden akkumulátor.

Az meg, hogy átrakodják az utasokat a nyílt pályán, nem jó ötlet, mert ha valaki kitöri magát, akkor meg azért háborodik fel.

Ez viszort a legaljasabb dolog, hogy rendszeresen félretájékoztatják az utasokat. A 140-esen többször volt már, hogy bemondták a tv-ben a kappan Kavalecz meg Both, hogy 45-50 perc, aztán kiérve az állomásra 3-4 óra.

hattyú 2008.01.28. 11:39:47

Ashi Valkoinen:

"Nem tudom, feltűnt-e, de Győr-Bp viszonylaton a vonatok nem nagyon szoktak késni."

:D Á, dehogyis szoktak, csak 30-40 perceket... Ha IC-ről beszélsz akkor 5-6 percre zsugorodik ez a szám. Nem tudom miről beszélsz...és ennek semmi köze a viharhoz.

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2008.01.28. 12:04:00

raczpeter: nyílt pályán igenis át lehet pakolni több száz embert.

Pár éve Kelenföld előtt elütött valakit a vonat. A kallerünk lestoppolt egy másik vonatot, ami éppen arra járt és szépen átszállítottak mindenkit. Idősebbeknek segítették a csomagjukat is átcipelni.

Ashi Valkoinen 2008.01.28. 12:09:08

hattyú 2008.01.28. 11:39:47

Én mindennap feljárok suliba személyvonatokkal, eddig nagyon kevés eset volt, főleg menetrendváltás óta, hogy késett volna, akár csak 5 percet. A gyorsvonatok külön téma, azokban én sem bízom meg, ezért megyek személlyel, csak 17 perc különbség.

(Gyorsvonatoknál a leggyakoribb, hogy megkésik valmiért Győr felől, de a Keletiből is az indulna vissza, de be nem tesznek más szerelvényt helyette, így egész nap késni fog...)

De a személyvonatok közlekedése napi egy inga során, változó időpontokban, engem meggyőzőtt.

Ashi Valkoinen 2008.01.28. 12:10:59

raczpeter 2008.01.28. 11:16:33
hüjehalyó 2008.01.28. 12:04:00

Rácz Péternél a pont. Multkor az votl a problem, hogy hülye utas leszállt a vonatról, azt majdnem elgázolta egy másik. Valószínűleg a höjehalyó által leírt eset volt szabályellenes, ha valaki megbotlik és kificamítja a bokáját, az a stoppos kallernak egy fegyelmi.

hard 2008.01.28. 12:45:38

Ashi Valkoinen 2008.01.28. 10:56:09

Hát azért ismerősök járnak vonattal jellemző a fél óra késés és 1-2 havonta az órát meghaladó. A busz a pénteki csúcsban szokott 15 percet késni. 5 év alatt egyszer volt 1 óra késésem busszal, de ott a sofőr hibázott, mert a baleset miatti dugó vége előtt pár 100m-el le tudott volna menni a pályáról. Ja és amikor sima az út pl vasárnap délután 1,5 óra alatt a Petőfi hídnál vagyok, ez még ic-vel sem menne. Meg hát nem is akarok pótjegyet fizetni.

hard 2008.01.28. 12:53:38

Bár fél év és nem lesz diákkedvezményem akkor meg az autó lesz olcsóbb, és annyit késnek amennyit akarnak.

Petike82 2008.01.28. 13:04:07

azért azt megnéztem volna, ha ott kint a semmi jközepén megál a másik vonat és peron, világítás nélkül átszállítják rá az utasokat. Én biztos nem mertem volna vállalni a felelősséget, ha valami baleset történik...
Most az egyszer ez nem a MÁV hibája. (persze, a tájékoztatás igen.)

rp_bubu 2008.01.29. 10:22:37

"Pár éve Kelenföld előtt elütött valakit a vonat. A kallerünk lestoppolt egy másik vonatot, ami éppen arra járt és szépen átszállítottak mindenkit. Idősebbeknek segítették a csomagjukat is átcipelni."

Tök sötétben, úgy, hogy pont azért áll a vonat mert leszakadt a vezeték amiben 25kV zizeg, és tombol a szélvihar, azt hiszem ö se nagyon stoppolt volna.

Ha Te bevállaltad volna, feltételezem olyan helyen dolgozol, ahol a hibáidat lehet hibajavítóval korrigálni... ez más dolog, nehéz eltüntetni több tucat hullát még pirkadat előtt. :-)
süti beállítások módosítása