MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Nem akarsz elkésni? Menj korábbival, mert mi késünk!

2008. január 28. - georgejr
Talpraesett válasz from MÁV....

Üdv Mindenkinek!

Érdekes választ kaptam problmámra a MÁV-tól

Röviden a történet a következő: Én  a Székesfehérvár - Déli vonalon közlekedem, Tárnokról járok, itt járnak a Martonvásári elővárosi vonatok is, a legtöbbször ilyen vonattal utazom. Az még hagyján, hogy elvették az új Flirt szerelvények nagy részét erről a vonalról, de hogy bizonyos vonatok minden nap késsenek, ha jó idő van ha nem az már túlzás. A reggeli csúcsidőben 7.25-kor kellene indulnia egy vonatnak Martonból, Tárnokra 7.35 az érkezés menetrend szerint. Ez a téli menetrend életbe lépése óta talán ha egyszer történt meg papírforma szerint. A minimum minden nap az 5 perc késés, de ennél csak több szokott lenni, átlag 15-20 perc. Nekem ez elég rendesen szokott fájni, mert időre szeretnék odaérni a munkahelyemre - nem véletlenül - ami persze sosem történhet meg.

December 27-i reklamáló levelemre január 24-én a következő volt a válasz


Tisztelt Utasunk!
Köszönettel vettük a 2007. december 27-én elektronikus postaládánkba megküldött észrevételét. Megkeresésével kapcsolatban az alábbiakról tájékoztatjuk.

A vonatok menetrendszerinti közlekedését - kötöttpályás jellegéből adódóan - sajnálatos módon több tényező is befolyásolhatja hátrányosan. Ilyenek például a szélsőséges időjárási viszonyok (szél, vihar, villámcsapás), műszaki meghibásodások (síntágulás, jármű szolgálatképtelenség, felsővezeték-szakadás), balesetek, forgalmi nehézségek, vasúti pálya állapota. Mindemellett a bármely okból megkésett csatlakozó vonat bevárása is adott esetben további késéseket eredményezhet járataink menetrendjében. A normál üzemmenettől való eltéréseket - a kötött sínpálya és a közlekedés biztonságának szigorú szabályozása miatt - nem lehet a közúti közlekedésnél megtapasztalható rugalmassággal kezelni, emiatt bizony többször előfordulhatnak késések.

Ugyanakkor a bevezetett menetrend új technológia meghonosításával is együtt járt. Mindent megtettünk annak érdekében, hogy az átállás zökkenőmentesen történjen, a külszolgálatnál dolgozó, a forgalmat lebonyolító és felügyelő munkatársaink mihamarabb elsajátítsák a pontos közlekedés működtetéséhez szükséges rutint. A tanulási folyamat alatt előforduló késésekért ezúton is szíves elnézését kérjük.

Mindazonáltal célszerű az utazáshoz olyan vonatot választani, mellyel az úticél biztonságosan és kényelmesen elérhető.
Köszönjük megkeresését. Bízunk abban, hogy jövőben utazásai során pozitív tapasztalatokkal is gazdagszik majd, és elégedett utasaink között üdvözölhetjük.

Gyanítom, hogy az egész egy sémaszöveg, mert az én problémámra vonatkozólag semmi konkrétumot nem leltem fel benne, de kiborított a "Mindazonáltal célszerű az utazáshoz olyan vonatot választani, mellyel az úticél biztonságosan és kényelmesen elérhető" tanácsuk.

No comment.

Ui: az említett vonat persze azóta is késik, "szolgálunk és késünk"

Ildi

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr85314802

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hattyú 2008.01.28. 14:56:46

Biztosan ki van osztva, hogy ha rinyál a paraszt utas és ha késésről van szó, akkor pl. a késésekből háromfélét kezelnek külön, típus szerint. Ez mondjuk a B típusú volt, akkor megnyitotta kis fehét kezével a megfelelő .DOC fájlt és bemásolta és elküldte.
A valódi problémával nem tudnak foglalkozni, mert ahhoz az egész MÁV-ot fel kéne fordítani, eladni, kirúgni stb. :) Ezt meg a "piti" késésed miatt nem tehetik. Nevessünk együtt :)

hard 2008.01.28. 15:21:49

A 2. bekezdés a válaszban szó szerint szerepelt az ügyfélszolgálat válaszol (megintallunkvazze.blog.hu/2008/01/25/ugyfelszolgalat_valaszol#more310942) posztnál adott válasszal.

Micsoda vidám változatos munka lehet a panaszokra válaszolni.

hard 2008.01.28. 15:23:52

hoppá, ezt már írták előttem is :P

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2008.01.28. 15:52:17

Most mit csodálkoztok ezen? Az üzleti levelezésben vannak ilyen formalevelek. Ilyenkor a levelező nem kezdi el ott helyben rágni a ceruzáját, hogy hogyan is fogalmazzon, hanem elővesz egy régebbit.
Vagy ha nem veszi elő, akkkor már tudja fejből, és azért ír így.
Ilyen egyszerű.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.01.28. 15:59:04

Legalább válaszoltak ..ha még csak egy robot is volt .

Tényleg, miért nem jársz korábbi vonattal ? xDDDDD

nekemirj 2008.01.28. 16:01:58

Általában a Tatabányáról 6:33-kor menetrendszerint induló vonat legritkább esetben indul el pontosan, a beérkezés pedig még sosem történt meg pontosan. Arra a válaszra, hogy ezzel a vonattal -ami sosem ér be 7:33-ra a Délibe, hanem inkább 7:40-re- nem lehet bérni 8:00-ra a munkahelyre azt mondták de belehet. Ez igaz ha az ember nem megy tovább mondjuk még a BKV-val egy darabig.
Ez nem is lenne baj, ha nem egy monopolhelyzetben levő szolgáltatóról lenne szó!
Egyébként be kellene vezetni náluk is a teljesítmény alapú bért a következőképpen:
- minden 5 perc késés nettó 5000 Ft jövedelemcsökkenés
- amíg késés van addig az éves jutalomkeret 0 Ft.
- ez minden dolgozóra vonatkozik.

movhu 2008.01.28. 16:03:55

nekemirj kartársat kérjük ébressze fel valaki, mert megint jókat álmodik :)

tippelnék 2008.01.28. 16:13:13

ha megteszi 6x egy nap a tatabánya-bp távot a személyzet, urgik a fizetésük harmada. következő nap már be se mennek. :D

ReWriter · http://miazhogy.blog.hu 2008.01.28. 16:13:18

Most már tényleg elindulhatna valami fejlesztés. Mondjuk az e-mailekben keresne egy program kulcsszavakat és a találatok alapján felajánlana egy linket, ahol a választ el lehet érni, majd ezt visszaküldi a feladónak. Ezzel is lehetne spórolni egy csomó embert és ingyenjegyet. :)

T. bátya 2008.01.28. 16:17:56

Ez a "kötöttpályás jelleg", ez nagyon király. Már csak azt nem tudom, hogy a pl. németek ezt a dolgot hogyan oldották meg..., vagy a japánok... Lehet, hogy meg kellene nézni. Szerintem pár száz milliót megérne egy tanulmány, ahol megvizsgálnák, hogy azokat a tényezőket, amelyek hátrányosan befolyásolhatják a vonatok menetrendszerinti közlekedését, azok kötöttpályás jellege miatt, hogyan lehetne eliminálni/illetve azok hatását csökkenteni...

nekemirj 2008.01.28. 16:18:19

movhu ez nem álmodás, ez csak annak az, aki nem akar dolgozni. Ez sok helyen bevett gyakorlat csak nem ilyen formában.
Ha selejtet gyártanak annak a költségét a dolgozóra hárítják, stb. Nem szocializmus van, hogy ha csak a lábad lógatod akkor is felveheted a fizetést.
á.m. Szerintem ha ugrik a fizetésük harmada, akkor majd tesznek valamit azért, hogy ne így legyen. Szerintem ha bevezetnék elsőnek a vezérigazgató lépne, ugyanis ingyen nem dolgozna. Márpedig amit írtam az rá is vonatkozna.

movhu 2008.01.28. 16:24:42

Szerinted, ha én ennyi balövést követnék el, akkor volna munkám? Teljesen jogosan rugnának ki páros lábbal, ha itt miattam ilyen szintű problémák lennének. De a MÁV-nál jön a kolletktív sztrájk, és csókolom, nem tud senki semmit tenni. Mint az óvodában, csak itt már sarokba állítani se lehet. Valaha én is utaztam vonattal, feladtam...:
mover.blog.hu/2007/11/14/a_vonatok_mindig_kesnek_ugye

68nyara 2008.01.28. 16:27:11

Egyszer egy reklamáló levelet írtam a MÁV-nak, amelyben leírtam, hogy milyen szar dolog télen-nyáron azon totózni, melyik vonat fog jönni a menetrendben szereplők közül. Főleg ha be sem mondják, hogy melyik késik, melyik esett ki, és melyik közeledik éppen...
Mintha szóról szóra ugyan ezt a választ kaptam volna. Sajnos én első dühömben kivágtam a szemétbe a levelüket.

Fedup Sári 2008.01.28. 16:30:18

Észrevettétek, hogy a válasz újbeszélül van? Ugye pont a kötöttpályás közlekedés _előnyei_ között van az, hogy kevésbé érzékeny a körülményekre, vagyis ált. jobban tervezhető, pontosabb.

De legalább már nem írják azt, hogy "a késések nehezen tervezhetőek".

RobinGood 2008.01.28. 16:35:01

Ez tök jó. Mióta új menetrend van a mi vonalunkon is (Szob-Vác-Bp)állandóan késnek és eltűntek a normálisabbnak mondható vonatok és az 50 éves BHG-k járnak. Ma reggel jót röhögtam, mikor felszáltam a vonatra és a MÁV-Start matricája büszkén nézett velem szemben, miszerint a kocsi amibe szálltam fizető utasok számára van fenntartva. Na most a kellemes félhomály (két 25-ös izzó a kocsi két végében) és a mocsok ezúttal azzal volt tetőzve, hogy még a karfák nagy része is hiányzott. Még szerencse, hogy eszembe juttatták, hogy ezért fizetek is :-)
De nyilván ez is a kötöttpályás jellegből adódik.

petya.bacsi 2008.01.28. 17:08:20

De jó. Ismerős válasz, valaki tuningolhatná a szöveggyűjteményt. És mi van azzal a szöveggel, hogy "a késést nem lehet tervezni"?? :) Kikerült a szöveggyűjteményből? :D (Félreértés ne legyen: nem az ügyfélszolgálattal van gondom, hanem az ügyfélszolgálat szöveggyűjteményével. És nekik ezt a sok hókuszpókusz kamudumát alá kell szignózniuk...)

PTibor (törölt) 2008.01.28. 17:18:35

Amióta új menetrend van nyilván feszítettebb a tempó. megérkezik a végállomásra, hamarabb el kell hogy induljon visszafele, mint régen. Így nincs idejük kávézgatni sztorizgatni. Milyen pofátlan dolog már, hogy nem mondhat végig a kaller egy sztorit az állomásfőnöknek, mert mennie kell a vonatnak?

gyedmatroz 2008.01.28. 17:33:47

A megoldás lassan tényleg az, hogy nem veszel jegyet. Talán akkor eljutnak egy szinvonalra. :(

autosave 2008.01.28. 19:29:42

legkésőbb 6.00-kor el kellene indulni!
:D:D

Nandesz 2008.01.28. 19:37:23

RobinGood!

Kicsit te is úgy működsz, mint a máv-os ügyfélszolgálat! Már másodszorra írod kommentbe ezt az 50 éves BHG dolgot, így, szó szerint! :-D

Amúgy szerintem az a BHG amit emlegetsz, az Bhv! Becsületesebb nevén szutyok-Bhv.

zebi 2008.01.28. 19:38:57

Ha egyszer ott az a szokás, hogy késnek. Miért kéne felrúgni a vállalati szabályzatot néhány munkába igyekvő illetéktelenkedő miatt?

Jack/rendetteremt/ · http://www.youtube.com/watch?v=SBPvrOdFm00 2008.01.28. 21:18:40

Kérem induljon el három nappal hamarabb,ha menet közben lerohad a vonat és nincs másik akkor se késsen el-mehet gyalog.
Röhej és szánalom.

Adani 2008.01.28. 23:32:18

Azért megnéznék egy ilyen ügyfélszolgálatost, sztem a billentxűzetén csak csak három gombon találnék ujjlenyomatot, ez pedig a CTRL,C,V. Tuti ezek vannak elkopva. :D

úrilány 2008.02.04. 16:32:16

persze, hogy tipikus formanyomtatvány . hogs érezd, hogy fontos vagy, mint utas;)